Elhalasztották a Star Wars Jedi: Survivor megjelenését
Eddig úgy tűnt, hogy minden a tervek szerint halad, de mint kiderült, a fejlesztőknek további időre van szükségük a Star Wars Jedi: Survivor tökéletesítgetésére, ezért sajnos kénytelenek leszünk néhány extra hetet várni a játékra.
A Respawn úgy döntött, hogy további tesztelés és hibajavítás céljából hat héttel csúsztatja el az eredetileg március 17-ére kitűzött megjelenést. Szerencsére tényleg nem egy komoly halasztásról van szó, ugyanis az EA közleménye szerint a Star Wars Jedi: Survivor új megjelenési dátuma április 28-a lett.
Mivel a játék tartalmilag teljesnek mondható, a fejlesztőcsapat hibajavítással fogja tölteni a halasztással szerzett extra heteket, amelyre mindenképpen szükség van annak érdekében, hogy megfeleljenek a saját, illetve a játékosok elvárásainak.
De inkább csúsztassák, minthogy egy félkész játékot adjanak ki... :)
Csak azt nem értem hogy miért esik bele mindegyik kiadó ugyanabba a csapdába már évek óta, hogy jó előre belengetnek egy pontos dátumot (amit aztán nem tudnak tartani). Csak mondják azt hogy jön amikor kész, vagy mondjanak egy évet, hogy 2023-ban valamikor, aztán pár héttel release előtt lehet dobni már a pontosabb infót. Szerintem még marketing szempontjából sem lenne minuszos a dolog, sőt. Én könnyebben lépést tudnék tartani fejben a megjelenésekkel így, sem minthogy arra emlékezzek hogy melyik stúdió mit jelentett be másfél évvel ezelőtt xd
Jó persze hibák mindig vannak,csak manapság egyre gyakrabban van olyan érzése az embernek,hogy ő maga a beta tesztelő.
Na de ez már ilyen.Csak jókat nevetek mikor 1-1 játék előtt megy a matekozás ,hogy milyen lesz...kedvencem most a Forspoken előtt volt,hogy uuuu meg ááá mekkora játék,az új konzol nem is fogja birni,mehet a levesbe,több éves PC-n ne akarjunk már egy ilyen nextgen játékkal játszani,stb .... Aztán meg lett ami lett belőle 🤣
Kivéve a Sony meg a Nintendo esetén.
Nem mint a forspoken meg a the day before hogy éveket ,,csúsztatnak"... az már hazudozás, és büntetném.. 😁
IT szektorban dolgozom. Sokszor volt, hogy menedzsment megmondta, hogy mikorra találták ki a release date-t. Azokat, akik ténylegesen a terméken dolgoztak, nem kérdezték meg. Szerencsére esetek jó részében a realitás győzött és rájöttek (még időben), hogy nem biztos, hogy úgy működik a világ, hogy 9 nő 1 hónap alatt hordja ki a gyereket.
Volt mikor meg lettünk kérdezve, ebből az lett, hogy mondtunk egy dátumot, majd ahhoz képest egy előrehozott dátumot állapítottak meg menedzsment szinten.
Amikor ilyen szintű bakik jönnek elő, ott a menedzsment felé az alsóbb szinten dolgozók már rég kongatták a vészharangot, csak nem érdekelte menedzsmentet a dolog. Fontosabb volt az, hogy felfelé azt mutassák, hogy "Minden OK, jöhet a bónuszom!"
Legalább már van haladás... inkább halasztják a kiadási dátumot. Igaz sok esetben még kellett volna plusz fejlesztési idő. Pár Cyberpunk/Fallout 76 szintű fiaskó és a befektetők kellő képpen seggbe rúgják a menedzsmentet, hogy normális minőségben kéne kiadni játékot és akkor talán nem lenne nonstop kiakadás a vásárlók részéről :)
Nagyon nagyon sok zizzent felhasználó egyszerűen nem érti meg, hogy inkább később, vagy soha ne jöjjön ki valami minthogy félkész legyen. De ezen nem gondolkodnak el, főleg az előrendelők nagy része akik túlpörögnek.
Így a menedzsmentek osztottak, szoroztak és kitaláltak egy olyan "lélektani határt" amikor már megrizikózzák a megjelenést, egy adott készültségi állapoton, aztán gyors javításokkal megpróbálják kimaxolni, legfeljebb 5-6 hónapon belül.
Amikor ez a trend elindult rizikós volt, hisz több volt a jól időzített, jobb állapotban megjelent játék, viszont ez az egész annyira általánossá vált (tanultak egymástól a kiadók), hogy nem éreznek akkora veszélyt ebben a formátumban.
Sőt, tuti úgy számolnak folyamatosan, hogy ha nem látható igazán, hogy még pár hónap, egy év tolással annyival jobb állapotba kerülne a játék, inkább az adott ktg megtérülését válasszák, kalkulálva egy visszavásárlási hányaddal és ha végül nem üt a game, akkor is nem nő vele tovább a ktg és az erőforrások is mehetnek át a következő projektre.
Nagy kérdés hogy ennek a hozzáállásnak hol lesz a vége, mikor fordul át a kereslet oldal hozzáállása passzívitásba és erre reagálva javulna a kiadóké is.