Egy bejelentetlen Rockstar-címet tiltottak be Ausztráliában

Szerző: xoki | 2019. August 20. | hír | 35 hozzászólás

Egy „Bonaire” kódnéven futó Rockstar projekt nem kapta meg az ausztrál korhatár-besorolást, vagyis lényegében betiltották az országban. Ez önmagában nem is olyan nagy szám, hiszen az utóbbi időben egyre több játék jutott hasonló sorsra. Ami ezt a hírt érdekessé teszi az az, hogy halvány fogalmunk sincs arról, jelen esetben mit takar a „Bonaire” név.

A Rockstar játékának elutasítására a Kotaku figyelt fel először, akik szintén csak találgattak, hogy miről is lehet szó. Állításuk szerint a legvalószínűbb az, hogy a Red Dead Online következő kiegészítője nem kapott zöld utat az országban. A Red Dead Redemption 2 még nem jelent meg PC-re, így akár arról is szó lehet, hiszen korábban több pletyka is keringett róla. Bármi is legyen, ha tényleg a Red Dead Redemption 2-ről van szó, akkor sokan nem fognak örülni a korhatár-besorolásért felelős ausztrál szervezet döntésének.

Hozzászólások: 35
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar


Még meg sem jelent, de már betiltották 😀
0
0
0
0
💬 1
Moon_Breaker avatar
@Palanova: Még jó hogy PS4 -en bármikor játszhatunk vele. 😃
0
0
0
0
santakigyo avatar
Egyre több cím miatt van sípákolás. Komolyan ennyire elcseszett nyeszlett nyomorékok vannak már csak, hogy egy normális játékot se lehet miattuk kiadni lassan?
0
0
0
0
💬 6
no avatar
@santakigyo: Gondolod hogy ma egy Manhunt megjelenhetne? Anno a Carmageddon-t is cenzúrázni kellett nem egy helyen, sőt, még a Command and Conquert (RTS) is cenzúrázták.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@santakigyo: Nekem is tele van a tököm a mindenféle korhatár bizottságokkal.Adott lenne a technológia a sérülések egyre élethűbb megjelenitésére,erre korhatár besorolás miatt ki kell hajítani a meló 90%-át az ablakon. Elindit egy negatív tendenciát,fejlesztők nem fognak egyre élethűbb sérülés szimulációkat csinálni hisz semmi értelme ha nem jelenhet meg vele a játék,kidobott pénz és idő az egész.Filmeknél már sajnos ez megy jó ideje,Jurassic World,Star Wars egyikbe dinók emberket zabálnak,másikba frakciók háborúznak egymással,lényegébe háborús drámáról beszélünk oszt mégis ragaszkodik a Disney a 12-es besoroláshoz.Jó a Jurassic World-nél sikerült megoldani hogy ne vegyen el a film értékéből(háttérbe megy az ember ölés,igazából csak tudja a néző hogy dinó elkapott XY katonát,igy hőseink tovább tudnak menni ,film többi része pedig jól működik,am Chris Prattet imádom).Star Wars-nál ugyanezt próbálják lemásolni de a csata jelenetek volumene miatt nem működik a recept.Nem tudom ki hogy van vele,de engem rohadtul bosszant hogy 2019-be adott a technológia hogy minden eddiginél látványosabb Star Wars filmeket csináljunk,büdzséből a olyan szakemberekre is futná akik meg koreografálják a harcokat ,erre 12 karikával gúzsba kötik a kezüket.Azért el tundék képzelni egy Ryan közlegény megmentése kaliberű filmet Star Wars köntösbe...Nem állitom hogy a Disney féle Star Wars-nak kizárólag ez a problémája, azt viszont igen hogy ez az egyik komoly probléma az új filmekkel, a csata jelenetek borzasztóan semmilyenek,tele vannak felesleges kamera váltásokkal/vágásokkal amik a korhatár miatt vannak, mert nem lehet tovább mutatni a jelenetet stb.Vagy ott a Wonder Woman,a film maga tök jó,de a 12-es karika ott is eléggé haza vágja a filmet,pont mikor várnál valami látványosat közbe szól a besorolás és nem mutatnak/mutathatnak semmit, Captain Marvel dettó.
Akit érdekel miért hajtanak a film studiók a minél alacsonyabb besorolásra itt megtudthatja:
https://port.hu/cikk/mozi/megegyeztek-tarantino-star-treket-rendez-raadasul-korhatarosat/article-49475
Tartok tőle hogy a videó játék iparba ugyanez fog bekövetkezni.
0
0
0
0
no avatar
@Kiki4444: Szerintem a Disney-nek nem érdeke, hogy egy komolyabb témával foglalkozó SW filmet készítsen. Miért? Mert akkor a hozzá kapcsolódó cuccokból kevesebbet tud eladni, mint a 2 évente kijövő 12-es besorolású filmekhez kapcsolódókból. Filmeket készítenek hogy a cuccokat eladják. Nem a film a lényeg, hanem a hozzá kapcsolódó cuccok értékesítése. Az nagyobb bevétel.
Anno az űrgolyhókban is ez volt:


Ok az szülőknél van a pénztárca, de mennyi szülő venne egy LEGO Star Wars 75192 Millennium Falcon-t 200.000-ért vagy mennyi venne egy LEGO® 10221 - Super Star Destroyer™ 450.000-ért magának, mert benne voltak egy komolyabb témájú SW filmben?
Ehhez képest a 10-15.000-s kis készletek hatalmas számban fogyhattak és ez még csak a LEGO ága az egésznek, a hátizsákok, tolltartók, plüssök, stb...amiket a gyerekek meglátnak és kérnek ennek többszöröse lehet. Lássuk be, jó eséllyel felnőttként nem fogsz SW tolltartót venni magadnak, hacsak a környezet nem olyan hogy cikiznek ha nincs 😃

Tehát nem fognak egy ekkora piacot (12 év és fiatalabb) kizárni a "nagyok" kedvéért hogy azok közül is a tehetősebb talán bezsákol egy komolyabb, drágább cuccot.
És igen szerintem ez a Disney sara hogy nagyon ebbe az irányba mentek el, de ez nem újdonság, kb a Hófehérke (1937) és a Bambi (1942) óta ez megy náluk.

Hacsak nem sikerül egy másik filmes csapatnak jogot szereznie, hogy komolyabb vagy esetleg a mainstreamtől független SW filmet készíthessen...pl The Old Republic idejéből.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@Palanova: +1😀
Sajnos igazad van, merchendise miatt nem mennek rá a 16-os besorolásra hogy a 12 éves pistike is megnézhesse a legújabb filmet majd megvetesse anyukájával az új Millenium Falcont,rohamosztagost stb.
Nem vigasztal, ha belegondolok hogy a videó játékoknál is lesz egy határ amit nem fognak át lépni a fejlesztők mert csomó helyen nem fogják engedni forgalomba hozni a játékot,elesve ez által nem kevés lóvétól...Érted ne az emberi hülyeség szabjon annak határt amire amúgy képesek vagyunk.Bosszantó hogy háborús jelenetekbe a 98-as Ryan közlegény megmentése(16+) felmossa a padlót bármelyik Disney féle Star Wars-al(12+). Mondjuk más téren se említhetők egy lapon...
Az a gyerek aki videó játék/film ,,hatására" megöli/bántja valamelyik embertársát, ott komoly bajok vannak maradjunk annyiba...
0
0
0
0
no avatar
@Kiki4444: Korhatár besorolás nem csak arra van hogy ne kattanjon be a tizenéves. Nem biztos hogy jó lenne ha hatévesek trancsírozós horrort láthatnának. Lehet nem tudnának különbséget tenni a film és a valóság között. És ez mentális baj, hanem alapérték és nevelési hiány. A filmesek magukat is védik ezekkel a besorolásokkal. Az megvan hogy az egyik horror film bemutatása után a készítőknek bizonyítaniuk kellett hogy a színészeket nem végezték ki? Pedig az nem korhatár miatti balhé volt hanem az olyan élethű effektek miatt. És ez még a CGI előtti korszakban volt.
Na most ha ezt négyzetre emeljük, és eltöröljük a korhatárt, akkor jó eséllyel trancsírozós perek tucatjait kapjuk, nem kevés hullával.

De ha mégis bevállalnának egy komolyabb véresebb SW-t, akkor annak akkorát kell ütnie, hogy legyen folytatása hogy nagyon. Olcsón kell készülnie és legalább 4x-es bevételt kell hoznia. Látunk erre esélyt? Mikor eredeti történetek alig vannak a mozikban és amik vannak azok is erősen megkérdőjelezhetőek hogy mennyire eredetik is valójában?
SW alaptörténetébe komolyabb hentelés talán a 3 és négy közé férne be amikor vadásszák le a még élő Jediket. Ott elképzelhető nem kevés hentelés és véres jelenet, és persze happy end nélkül. Namármost az átlag néző happy endet szeretne látni, amit itt nem lenne. Siker garantált? Lehet lenne vevő egy 146 perces vadászatra aminek a végén elejtik a vadat, de nem garancia a sikerre.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@Palanova: Nem ragaszkodom a trancsirozáshoz, 16-os besorolással vígan beérem.Végtag stb leszakadás tehát valós trancsirozás már a 18+ szokott kapni.Van rengeteg normális 16-os besorolású akciófilm pl Gengszerzsaruk, vagy 18+ból ott a John Wick 1-2-3, egyikbe se hullanaka végtagok,belek stb. Ezekre nincs is szükség.A 12 karikás ,,akciófilm" már a lónak a másik oldala, ne mond már hogy normális az hogy 20 éves film látványosabb mint egy 2018-es mikor a technika rengeteg fejlődött 20 év alatt(és ez tisztán a 12-es besorolásnak köszönhető.)...
Elismerem abeli igazadat hogy a besorolásnak van értelme.Star Wars példájánál maradva nem is a korhatár besoroló bizottságot bántom,hisz adott a lehetőség 16+os filmet csinálni ami bőven megfelel,Disney döntése hogy ragaszkodik a 12+hoz.Hogy mennyire számit akciófilmeknél a feszültség/izgalom fentartásánál jól példázza hogy Tarantino a Star Trek filmjénél kikötötte hogy csak akkor vállalja a rendezést ha R-es(18+) besorolású lesz a film(vagyis nem kötik meg a kezét).Star Wars,Marvell Kapitány,Wonder Woman lankad a feszültség/izgalom az akció jelentek alatt, mert 12+ nem lehet fenntartani,és más gondokat is okoz de ebbe most nem mennék bele.
Szóba hoztad a költségeket:CGI mostanra elég olcsó lett,nézd meg a Walking Dead SOROZATOT,már az első évadba is elég látványosan apritották a zombikat,szóval Star Wars MOZI esetébe hidd el hogy nem speciális effektek költsége miatt van a 12-es besoroláshoz való ragaszkodás.Marchandise, semmi más...
Játékok esetébe is azt mondom hagyjuk dolgozni a szakembereket, ha egyszer van azon a szinten a technika hogy az eddigieknél részletesebb sérülés modellezést jelenítsünk meg akkor az jelenhessen meg,cserébe nyugodtan kapja meg a legmagasabb PEGI besorolást.Szélsőségesnek érzem hogy valami ami végre lehetségessé vált a technika fejlődésének köszönhetően, fogom azt betiltom mert hogy túl véres/élethű...
0
0
0
0
TRACERHD avatar
Bárcsak megjelenne az RDR PC-re is.
0
0
0
0
💬 4
Rocky12 avatar
@TRACERHD: Xbox 360 emulátoron az első része szinte már játszható 😀 Az én gépemen is.
0
0
0
0
TRACERHD avatar
@Rocky12: Nemrég néztem róla videót és a csávónak csúcs gépen alig ment.
0
0
0
0
Rocky12 avatar
@TRACERHD: Nekem 20-30 fps között megy viccen kívül. Akkor ott valami nagy gond lehet..
0
0
0
0
TRACERHD avatar
@Rocky12: De nem 60-al 😞.
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
Ha a PS4-verzió nincs betiltva, a PC-s miért lenne? Tudom hogy ti csak fordítotok, de bakker, nemá'...

Inkább azon kezdjünk el gondolkodni, hogy a "Bonaire" szóból kirakható AB Noire/ BA Noire vajon hol fog játszódni?😎
0
0
0
0
Memento Mori avatar
2020 derekán ilyen minőségű screenshot már majdnem kuriózum. 😀
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Egyébként mi az oka ennek a szigornak? Pláne amióta ott is bevezették a 18+-os korhatár-besorolást.
0
0
0
0
💬 18
vyne avatar
@Tyrion Lannister: Snowflakes...
Mar azert is nekik mentek, hogy jaj szegeny allatokat ne bantsak mar ingame.. akkor szerinted? 😃
Gta 6 sem veletlen nem jelent meg meg bar nyilvan ebben az is szerepet jatszik, hogy meg mindig nyomjak es veszik az otot.
0
0
0
0
enslaved avatar
@vyne: Én sem vagyok képes olyan játékokkal játszani amiben állatokat kell ölni, és ezt a gyerekeimnek sem engedem meg.
0
0
0
0
vyne avatar
@enslaved: Ac origins? Ott is kellett oket vagni a borukert/szorukert... 😃
Mellesleg egy vadnyugati jatekban had lehessen mar allatokat nyuzni. Kulonben meg nem KELL. Senki nem kenyszerit senkit.. 😉
0
0
0
0
enslaved avatar
@vyne: Nem kellett, megvettem a nyersanyagokat😆 Egyébként is utálok craftolni. Másrészt én inkább az olyan játékokra céloztam ahol direkt csak vadászni kell őzekre meg hasonló állatokra, amolyan sport formában. Egy Primal mondjuk teljesen más, ott az életben maradás a cél, ami nem is áll távol a valóságtól ha azt a kort nézzük.
0
0
0
0
vyne avatar
@enslaved: Van akiknek ez a munkajuk, vadaszok. En speciel utoljara 12 evesen jatszhattam ezekkel a hunting jatekokkal azt is csak kivancsisagbol. Valahogy nem szeretek egy helyben allni es varni az ozre, hogy bemasszon a celkeresztbe. Ennek ellenere akiknek ez a maniaja had nyomjak. Lehet csak a jatekban vadasznak, irl meg a legynek sem tudnanak artani. 😃
0
0
0
0
enslaved avatar
@vyne: Az is lehet, de nem lehet letagadni sajnos hogy a játékokból valóságot tudnak kreálni a gyerekek elsősorban, főleg ahol a családi háttér is gyenge lábakon áll. Főleg ott kezdődik el minden. A vadászoknak valóban ez a munkájuk, az egyensúly fenntartása, de ez nem egyenlő a sportvadászattal.
0
0
0
0
John_Daniel_Black avatar
@enslaved: Emberek mi a bajotok? Az zavar hogy egy játékban állatot kell ölni ( vagyis pixel halmazokat)? Fura az senkit nem zavar hogy egy csomó játékban erőszak van és az lényeg hogy embereket öldököljenek. Szerintem aki a virtuális világot és a való életet nem tudja megkülönböztetni, azt nem csak eltíltanám a játékoktól hanem kezeltetném is mert ott valami nagy baj van. Sőt ezekben az emberekben erőszakos játékok nélkül is meg van a hajlam alpból az erőszakra.
0
0
0
0
enslaved avatar
@John_Daniel_Black: Egy gyerek nehezebben tesz még különbséget, főleg ha szar a családi háttér. Egy plusz lökést adhat sajnos.
0
0
0
0
susguy avatar
@enslaved: Ezt el lehetne mondani minden agresszív játékról. Ha nem tud különbséget tenni a játékok és a való élet között, akkor ott sem fog tudni hogy egy játékban "szórakozásból" vagy "szükségből" kell ölni állatokat.

Állatokat már ezer éve kínoznak unatkozó gyerekek, nem kellettek ehhez videójátékok. Inkább a monitor előtt tombolják ki magukat minthogy az utcán tegyenek kárt másban. Ahol egy játék elég egy plusz lökéshez, ott már azelőtt megtörtént az utolsó lökés.

Szerintem se kéne feltétlenül minden gyermeknek engedni az agresszív játékokat, de nem értem a logikát hogy miért csak azok a játékok lennének károsak ahol a) állatokat kell ölni és b) ezt szórakozásból lehet tenni.
0
0
0
0
enslaved avatar
@susguy: A szülők felelőssége minden, ha játszik is egy gyerek hasonló játékkal akkor is mellette kell lenni, és elmagyarázni neki hogy ez csak játék, nem szabad komolyan venni. Valóban van esélye hogy megérti.
Pont azt írtam fentebb hogy sokszor a háttérben már megvannak a problémák, azaz játék nélkül is hozza otthonról az agresszivitást.
0
0
0
0
John_Daniel_Black avatar
@enslaved: 11-12 éves koromban én a Postal 2-vel játszottam, biztosan ismeritek, hanem keresetek rá, mert az aztán durva egy gyerek számára. mégsem lettem sorozat gyilkos sőt kerülöm a konfliktusokat és még ha magamat kéne védeni akkor se szívesen bántanák mást jó én ilyen vagyok. Lehetne mondani hogy biztos szerető családba nőttem fel, de ez azért nem teljesen igaz sajnos, de vannak sokkan olyanok biztos akik bőven többet kaptak az élettől még is normális ember lett belőlük. Bocs a személeskedés ért.
0
0
0
0
enslaved avatar
@John_Daniel_Black: Az én gyerekeim sem panaszkodhatnak, szeretetben, jólétben nőnek fel, miközben a nevelésükre is nagy figyelem van fordítva, stb. A videójáték korlátozva van, sok hasznosabb dolog van még egy gyerek életében, főleg amik majd a hasznukra is válnak később. Ők is játszottak már a GTA 5 - el, de amikor azt láttam hogy nem a küldetést csinálták hanem csak úgy elkezdtek lövöldözni akkor válaszút elé állítottam őket a játékkal kapcsolatban, és meg is értették amiről beszéltem. Ezért kell a szülőknek mint példaképeknek élni a gyerekek szemében, és nem csak addig terjedni az értékrendjüknek hogy van apjuk meg anyjuk, mint az jellemző ma sajnos.
0
0
0
0
susguy avatar
@enslaved: Őszintén nem akarok beleszólni abba hogy hogyan neveled a gyermekeid, távol álljon tőlem, de nem tudom nem észre venni ezt az ellentmondást (hátha így a korábbi kérdésem is érthetőbb lesz):
mellette kell lenni, és elmagyarázni neki hogy ez csak játék, nem szabad komolyan venni
[...]
amikor azt láttam hogy nem a küldetést csinálták hanem csak úgy elkezdtek lövöldözni akkor válaszút elé állítottam őket a játékkal kapcsolatban

Lehet csak én értem félre az álláspontod, de mi volt a probléma amikor csak úgy elkezdtek lövöldözni? Nem pont az a lényeg hogy megtanulják nem komolyan venni a játékot? Nem pont az ellenkezőjét éred el azzal hogy különbséget teszel aközött hogy random vagy küldetés alatt lövöldöznek?
Csak hogy alapot is adjak annak amiből kiindulok; nekem is a Postal 2 volt az egyik ha nem a legelső játékom, és az egyik legnagyobb móka a szabadon való marhulás volt, és hogy milyen abszurd módon reagál rám a játék, legyen az szándékos vagy egy vicces bug. Viszont pont ez értette meg velem a legjobban hogy csak egy játékról van szó. Olyannyira hogy egy idő után kifejezetten érdekelni kezdett hogy vajon hogyan is működik a játék, milyen scriptek vannak és hogyan reagálnak egymásra vagy más elemekre, nézelődtem a mellé települt unreal alapú editorban, és azóta is érdekelnek a logikai alapú rendszerek. Fejlesztő a foglalkozásom, szeretem és értek is hozzá.
Persze ez az egész programozás hajlam csak egy melléktermék, már azelőtt is matek és puzzle matyi voltam, nem mondom hogy mindenkiből ez lesz aki megtanulja a különbséget játékok és való élet közt, viszont úgy gondolom hogy pont ez a teljes szabadság segített a legjobban éreztetni hogy csak egy játékról van szó. Ezért sem értem hogy mi lehetett az a válaszút. Ha gond volt a random lövöldözésből, akkor ahhoz komolyan is kellett venni azt, pedig az ellenkezője lenne a lényeg. Emellett azért is csodálkozom mert a GTA V pont az a játék ahol a történet és a küldetések próbálták túl komolyan venni magukat és számomra ezért is volt élvezhetetlen, viszont a multiplayerben való szórakozás haverokkal kifejezetten jó móka. Akár még randomokkal is.
0
0
0
0
enslaved avatar
@susguy: " Ha gond volt a random lövöldözésből, akkor ahhoz komolyan is kellett venni azt, pedig az ellenkezője lenne a lényeg."
A célom éppen az volt, nehogy komolyan vegyék hogy csak úgy előveszünk egy fegyvert az utcán és elkezdünk kedvtelésből gyilkolászni. Amikor megcsinálunk egy bankrablós küldetést, annak van célja, még akkor is ha a való életben ilyet nem csinálunk. Az életben mindennek van célja, mindenki kitűzi maga elé hogy én mondjuk kutató leszek, matematikus, programozó, fejlesztő, élsportoló, stb., de ami csak hobbi szinten zajlik az teljesen más. Élvezetből lehet sportolni, kertészkedni, stb., de gyilkolászni nem.
0
0
0
0
susguy avatar
@enslaved: Úgy gondolnám hogy pont emiatt éreznék azt hogy következménye van annak amit a játékban tesznek, de így már értem az álláspontod. A lényeg hogy értsék, a módja mindegy (amíg emberi módon történik, mint itt). Minden gyerek más, és amúgy sem fekete-fehér mindig az élet.
0
0
0
0
enslaved avatar
@susguy: Őszintén szólva így is féltem őket ettől a mai világtól, a velük egykorú gyerekek zömétől, de még lehetne sorolni. Más világ ez mint amikor még mi voltunk gyerekek.
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
@enslaved: Ennyire azért nem vészes a helyzet. Szerintem valami mentális gondja kell hogy legyen alapból a gyereknek, hogy valami balul süljön el egy játék miatt. Én is szeretetben nőttem fel, viszont ezek a korlátozások nem voltak meg. 4 évesen NES-en lövöldöztem, 5 évesen Dragon Ball, 6 évesen DOOM 2. A legerőszakosabb cselekmény amiben gyerekként részt vettem, az volt hogy Songokunak képzelve magunkat árnyékboxoltunk az oviban, meg dobáltuk egymásra a virtuális kámehámét.
0
0
0
0
susguy avatar
@Tyrion Lannister: Egyrészt valóban zavaró, hogy minden jót betiltanak ott. Másrészt ugyanennek a szigornak lehet köszönni olyan jóságokat mint a Steam refund.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció