Egy bejelentetlen Rockstar-címet tiltottak be Ausztráliában
Egy „Bonaire” kódnéven futó Rockstar projekt nem kapta meg az ausztrál korhatár-besorolást, vagyis lényegében betiltották az országban. Ez önmagában nem is olyan nagy szám, hiszen az utóbbi időben egyre több játék jutott hasonló sorsra. Ami ezt a hírt érdekessé teszi az az, hogy halvány fogalmunk sincs arról, jelen esetben mit takar a „Bonaire” név.
A Rockstar játékának elutasítására a Kotaku figyelt fel először, akik szintén csak találgattak, hogy miről is lehet szó. Állításuk szerint a legvalószínűbb az, hogy a Red Dead Online következő kiegészítője nem kapott zöld utat az országban. A Red Dead Redemption 2 még nem jelent meg PC-re, így akár arról is szó lehet, hiszen korábban több pletyka is keringett róla. Bármi is legyen, ha tényleg a Red Dead Redemption 2-ről van szó, akkor sokan nem fognak örülni a korhatár-besorolásért felelős ausztrál szervezet döntésének.
Még meg sem jelent, de már betiltották 😀
Akit érdekel miért hajtanak a film studiók a minél alacsonyabb besorolásra itt megtudthatja:
https://port.hu/cikk/mozi/megegyeztek-tarantino-star-treket-rendez-raadasul-korhatarosat/article-49475
Tartok tőle hogy a videó játék iparba ugyanez fog bekövetkezni.
Anno az űrgolyhókban is ez volt:
Ok az szülőknél van a pénztárca, de mennyi szülő venne egy LEGO Star Wars 75192 Millennium Falcon-t 200.000-ért vagy mennyi venne egy LEGO® 10221 - Super Star Destroyer™ 450.000-ért magának, mert benne voltak egy komolyabb témájú SW filmben?
Ehhez képest a 10-15.000-s kis készletek hatalmas számban fogyhattak és ez még csak a LEGO ága az egésznek, a hátizsákok, tolltartók, plüssök, stb...amiket a gyerekek meglátnak és kérnek ennek többszöröse lehet. Lássuk be, jó eséllyel felnőttként nem fogsz SW tolltartót venni magadnak, hacsak a környezet nem olyan hogy cikiznek ha nincs 😃
Tehát nem fognak egy ekkora piacot (12 év és fiatalabb) kizárni a "nagyok" kedvéért hogy azok közül is a tehetősebb talán bezsákol egy komolyabb, drágább cuccot.
És igen szerintem ez a Disney sara hogy nagyon ebbe az irányba mentek el, de ez nem újdonság, kb a Hófehérke (1937) és a Bambi (1942) óta ez megy náluk.
Hacsak nem sikerül egy másik filmes csapatnak jogot szereznie, hogy komolyabb vagy esetleg a mainstreamtől független SW filmet készíthessen...pl The Old Republic idejéből.
Sajnos igazad van, merchendise miatt nem mennek rá a 16-os besorolásra hogy a 12 éves pistike is megnézhesse a legújabb filmet majd megvetesse anyukájával az új Millenium Falcont,rohamosztagost stb.
Nem vigasztal, ha belegondolok hogy a videó játékoknál is lesz egy határ amit nem fognak át lépni a fejlesztők mert csomó helyen nem fogják engedni forgalomba hozni a játékot,elesve ez által nem kevés lóvétól...Érted ne az emberi hülyeség szabjon annak határt amire amúgy képesek vagyunk.Bosszantó hogy háborús jelenetekbe a 98-as Ryan közlegény megmentése(16+) felmossa a padlót bármelyik Disney féle Star Wars-al(12+). Mondjuk más téren se említhetők egy lapon...
Az a gyerek aki videó játék/film ,,hatására" megöli/bántja valamelyik embertársát, ott komoly bajok vannak maradjunk annyiba...
Na most ha ezt négyzetre emeljük, és eltöröljük a korhatárt, akkor jó eséllyel trancsírozós perek tucatjait kapjuk, nem kevés hullával.
De ha mégis bevállalnának egy komolyabb véresebb SW-t, akkor annak akkorát kell ütnie, hogy legyen folytatása hogy nagyon. Olcsón kell készülnie és legalább 4x-es bevételt kell hoznia. Látunk erre esélyt? Mikor eredeti történetek alig vannak a mozikban és amik vannak azok is erősen megkérdőjelezhetőek hogy mennyire eredetik is valójában?
SW alaptörténetébe komolyabb hentelés talán a 3 és négy közé férne be amikor vadásszák le a még élő Jediket. Ott elképzelhető nem kevés hentelés és véres jelenet, és persze happy end nélkül. Namármost az átlag néző happy endet szeretne látni, amit itt nem lenne. Siker garantált? Lehet lenne vevő egy 146 perces vadászatra aminek a végén elejtik a vadat, de nem garancia a sikerre.
Elismerem abeli igazadat hogy a besorolásnak van értelme.Star Wars példájánál maradva nem is a korhatár besoroló bizottságot bántom,hisz adott a lehetőség 16+os filmet csinálni ami bőven megfelel,Disney döntése hogy ragaszkodik a 12+hoz.Hogy mennyire számit akciófilmeknél a feszültség/izgalom fentartásánál jól példázza hogy Tarantino a Star Trek filmjénél kikötötte hogy csak akkor vállalja a rendezést ha R-es(18+) besorolású lesz a film(vagyis nem kötik meg a kezét).Star Wars,Marvell Kapitány,Wonder Woman lankad a feszültség/izgalom az akció jelentek alatt, mert 12+ nem lehet fenntartani,és más gondokat is okoz de ebbe most nem mennék bele.
Szóba hoztad a költségeket:CGI mostanra elég olcsó lett,nézd meg a Walking Dead SOROZATOT,már az első évadba is elég látványosan apritották a zombikat,szóval Star Wars MOZI esetébe hidd el hogy nem speciális effektek költsége miatt van a 12-es besoroláshoz való ragaszkodás.Marchandise, semmi más...
Játékok esetébe is azt mondom hagyjuk dolgozni a szakembereket, ha egyszer van azon a szinten a technika hogy az eddigieknél részletesebb sérülés modellezést jelenítsünk meg akkor az jelenhessen meg,cserébe nyugodtan kapja meg a legmagasabb PEGI besorolást.Szélsőségesnek érzem hogy valami ami végre lehetségessé vált a technika fejlődésének köszönhetően, fogom azt betiltom mert hogy túl véres/élethű...
Inkább azon kezdjünk el gondolkodni, hogy a "Bonaire" szóból kirakható AB Noire/ BA Noire vajon hol fog játszódni?😎
Mar azert is nekik mentek, hogy jaj szegeny allatokat ne bantsak mar ingame.. akkor szerinted? 😃
Gta 6 sem veletlen nem jelent meg meg bar nyilvan ebben az is szerepet jatszik, hogy meg mindig nyomjak es veszik az otot.
Mellesleg egy vadnyugati jatekban had lehessen mar allatokat nyuzni. Kulonben meg nem KELL. Senki nem kenyszerit senkit.. 😉
Állatokat már ezer éve kínoznak unatkozó gyerekek, nem kellettek ehhez videójátékok. Inkább a monitor előtt tombolják ki magukat minthogy az utcán tegyenek kárt másban. Ahol egy játék elég egy plusz lökéshez, ott már azelőtt megtörtént az utolsó lökés.
Szerintem se kéne feltétlenül minden gyermeknek engedni az agresszív játékokat, de nem értem a logikát hogy miért csak azok a játékok lennének károsak ahol a) állatokat kell ölni és b) ezt szórakozásból lehet tenni.
Pont azt írtam fentebb hogy sokszor a háttérben már megvannak a problémák, azaz játék nélkül is hozza otthonról az agresszivitást.
[...]
amikor azt láttam hogy nem a küldetést csinálták hanem csak úgy elkezdtek lövöldözni akkor válaszút elé állítottam őket a játékkal kapcsolatban
Lehet csak én értem félre az álláspontod, de mi volt a probléma amikor csak úgy elkezdtek lövöldözni? Nem pont az a lényeg hogy megtanulják nem komolyan venni a játékot? Nem pont az ellenkezőjét éred el azzal hogy különbséget teszel aközött hogy random vagy küldetés alatt lövöldöznek?
Csak hogy alapot is adjak annak amiből kiindulok; nekem is a Postal 2 volt az egyik ha nem a legelső játékom, és az egyik legnagyobb móka a szabadon való marhulás volt, és hogy milyen abszurd módon reagál rám a játék, legyen az szándékos vagy egy vicces bug. Viszont pont ez értette meg velem a legjobban hogy csak egy játékról van szó. Olyannyira hogy egy idő után kifejezetten érdekelni kezdett hogy vajon hogyan is működik a játék, milyen scriptek vannak és hogyan reagálnak egymásra vagy más elemekre, nézelődtem a mellé települt unreal alapú editorban, és azóta is érdekelnek a logikai alapú rendszerek. Fejlesztő a foglalkozásom, szeretem és értek is hozzá.
Persze ez az egész programozás hajlam csak egy melléktermék, már azelőtt is matek és puzzle matyi voltam, nem mondom hogy mindenkiből ez lesz aki megtanulja a különbséget játékok és való élet közt, viszont úgy gondolom hogy pont ez a teljes szabadság segített a legjobban éreztetni hogy csak egy játékról van szó. Ezért sem értem hogy mi lehetett az a válaszút. Ha gond volt a random lövöldözésből, akkor ahhoz komolyan is kellett venni azt, pedig az ellenkezője lenne a lényeg. Emellett azért is csodálkozom mert a GTA V pont az a játék ahol a történet és a küldetések próbálták túl komolyan venni magukat és számomra ezért is volt élvezhetetlen, viszont a multiplayerben való szórakozás haverokkal kifejezetten jó móka. Akár még randomokkal is.
A célom éppen az volt, nehogy komolyan vegyék hogy csak úgy előveszünk egy fegyvert az utcán és elkezdünk kedvtelésből gyilkolászni. Amikor megcsinálunk egy bankrablós küldetést, annak van célja, még akkor is ha a való életben ilyet nem csinálunk. Az életben mindennek van célja, mindenki kitűzi maga elé hogy én mondjuk kutató leszek, matematikus, programozó, fejlesztő, élsportoló, stb., de ami csak hobbi szinten zajlik az teljesen más. Élvezetből lehet sportolni, kertészkedni, stb., de gyilkolászni nem.