Cyberpunk 2077: csak a megjelenés után leplezik le a DLC-ket

Szerző: xoki | 2020. November 27. | hír | 51 hozzászólás

Valószínűleg senki nem lepődik meg azon, hogy a Cyberpunk 2077-hez is rengeteg megjelenés utáni tartalom érkezik majd. Szinte az összes kiadó jóval korábban leleplezi ezeket, de a CD Projekt úgy döntött, inkább csak az alapjáték megjelenése után kezdik el beharangozni azokat.

A CD Projekt Red vezérigazgatója, Adam Kiciński a legutóbbi pénzügyi beszámolón válaszolt néhány szezonbérlettel kapcsolatos kérdésre. Elárulta, hogy ők is a megjelenés előtt terveztek beszélni a jövőbeli tartalmakról, de a legutóbbi halasztás miatt úgy látták jónak, ha csak az alapjáték megjelenése után kerítenek rá sort.

Már egy ideje tudni lehet, hogy a Cyberpunk 2077 is Witcher 3-szintű kiegészítőket is kapni fog a különböző apróbb DLC-k mellett. Ráadásul egy multiplayer mód is készül, amely nem csak egy egyszerű frissítésként fog elérhetővé válni. Valószínűleg a GTA Online-hoz hasonló többjátékos módban gondolkodnak, amelyre a fejlesztők jelenleg különálló termékként hivatkoznak attól függetlenül, hogy az egyjátékos mód lesz az alapja.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Megjelenés: 2020. December 10. (PC)
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
Hozzászólások: 51
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Scorn Face avatar
Valószínűleg a GTA Online-hoz hasonló többjátékos módban gondolkodnak

Ez a hasonlat nagyon meredek szerintem...
0
0
0
0
💬 1
zsiroslangos avatar
@Scorn Face: Remélem nem így lesz. 😃
0
0
0
0
Vic04HUN avatar
Na akkor most hogy is lesz? Mert én konkrétan a játék mellé előrendeltem a fullos game guide-ot is (még tavaly😆😉 Ez ugyan az mint a Witcher 3-nál a complete game guide. Amiben az alap játék
prológusától a Blood and Wine epilógusáig minden le van írva. Karakterek sorsa, küldetések kimenetele, minden. Na, szóval ennek a guidenak is a megjelenési dátuma dec. 10. Tehát a játékkal együtt jön az is. Vagyis a jövőben érkező ingyenes dlc-k illetve fizetős kiegészítők is benne lesznek a leírásban? Szóval akinek ez megvan az tudni fogja, hogy mit hoz a jövő a többinek meg várni kell a bejelentésig?😆😃
0
0
0
0
💬 3
V1VOnX avatar
@Vic04HUN: Game guide alatt a könyvet érted? 😃
0
0
0
0
V1VOnX avatar
@Vic04HUN: Az nekem is megvan, legalább az angol nyelvem tudom kicsit tovább hegyezni hála a könyv nyelvének 😃 .
0
0
0
0
Rocky12 avatar
Ráérnek, jó lesz nekem az alapjáték is hónapokig, csak legyen már dec. 10! 😀
0
0
0
0
csuz-li avatar
Már az Osysseynél is volt egy olyan érzésem, mint a korai hozzáférésű játékoknál. Az ember megveszi, játszik vele egy kicsit, majd félreteszi és egy év múlva ismét előveszi úgy, hogy már minden funkció és játékelem benne van. Úgy látszik, ezzel is így lesz, mert kizárt, hogy annyi tartalom legyen benne, hogy kitartson a következő DLC, vagy DLC alrész megjelenéséig.
0
0
0
0
💬 17
no avatar
@csuz-li: W3 DLC-i csak kozmetika cuccok voltak, a kiegészítők pedig inkább új történetet és területeg hozott! Szóval nem kipótolta a játékot hanem kiegészítette!
0
0
0
0
csuz-li avatar
@ahaaa: Igen. Ezt a SIMS-nél találta ki az EA. Vannak a kozmetikai cuccok, meg a történeti kiegészítők, meg van még valami harmadik csoport, ami nem tudom pontosan mit takar. Ők is típusonként máshogy hívják ezeket a dlc-ket. Én meg nem nagyon jegyzem meg az ilyen marketing-izéket. Szóval nekem minden DLC "DLC".
0
0
0
0
no avatar
@csuz-li: A Sims egy bullshit, alapjáték játszhatatlan kiegészítők nélkül... a W3 azért na! 😂
0
0
0
0
csuz-li avatar
@ahaaa: Attól még az üzleti modell lehet ugyan az. A Valhallához is lesznek ingyenes cuccok, meg nagy történeti kiegészítések is. Szóval még csak nem is egyedi üzleti modellről beszélünk, hanem mindenki által alkalmazottról.
Az már más kérdés, hogy a sim-nél ez túl van tolva, mert míg a Valhalla, witcher, odyssey és cyberpunk megáll 90 euróból, addig a teljes Sims várhatóan 900-ból áll csak meg, ahogy az előző is. (Itt jegyzem meg, az alapjáték is játszható a sims-nél is kiegészítők nélkül.)
0
0
0
0
WeKing avatar
@csuz-li: Nem kötelező megjelenéskor megvenni. Megveheted 1-2 évvel később is, amikor már minden is benne lesz.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@WeKing: Ez a hajó elment. Már megvettem elővételben.
0
0
0
0
susguy avatar
@csuz-li:
kizárt, hogy annyi tartalom legyen benne, hogy kitartson a következő DLC, vagy DLC alrész megjelenéséig
Általánosságban beszélve, nem elképzelhetetlen hogy ez direkt van így. Pontosabban, nem a tartalom kevés ahhoz hogy ne tartson ki addig, csak szimplán akkora tervezik amikor már felejtődne el az adott cím (lehet te is erre gondoltál, ez esetben nem szóltam).
0
0
0
0
csuz-li avatar
@susguy: Lehet, hogy ez a taktika mögötte.
0
0
0
0
no avatar
@csuz-li: Odynál inkább az volt a baj szerintem, hogy a megjelenés után verték a mellüket hogy mekkora f*sza heti feladatok lesznek benne, erre kaptunk egy levadászandó zsoldost és egy levadászandó hajót aminek az össz játékideje kb 45 perc volt. Mindezt epik, heti feladatként beharangozva. Ha kussban maradnak és meglepiként megjelenik hetiként akkor azt mondtam volna:
https://filmdroid.hu/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-macskafog%c3%b3-6.jpg
Na végre, valami kis önállóság.

Ehelyett azok a hetik mindennek elmondhatóak csak epikusnak nem. Pláne nem hetinek minősíteni.
De odyban is kb dec elején megjelent az első dlc első fejezete, így aki megjelenéskor nekiesett és maxolni akarta annak simán kitartott a dlc-ig. Más kérdés hogy a Legacy of the first blade még hosszú is lett és 10+ órát adott hozzá, azért egy ilyen sztorit dlc mögé zárni nem szép dolog.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Palanova:
y a Legacy of the first blade még hosszú is lett és 10+ órát adott hozzá, azért egy ilyen sztorit dlc mögé zárni nem szép dolog.


De hát pont ez az üzleti modell lényege. A Blood and Wine is egy tök jó érdekes, hosszú tartalom, amit "dlc mögé zártak". különben hogy szedik be a 90 dollárt a játékért? Ha érdektelen a dlc, nem nagyon veszed meg. Persze játékstílus és kondicionálás kérdése, mert egy sims esetében simán megveszi a közösség.
Az meg, hogy mennyi ideig tart ki az alapjáték, játékos függő. Én simán beleteszek egy játékba napi 10-12 órát, más viszont max napi 2-3-at, vagy anynit se. Nem mindegy egy 70-100 órás tartalomnál, hogy mi a játékos intenzitása, mert nekem két hét, másnak meg három hónapnál is több. Amit írtam, az rám vonatkozik. Biztos van olyan, akinél kitart.
0
0
0
0
no avatar
@csuz-li: Értem én hogy ez az üzleti modell:
60€ alapjáték, 40€ season pass és/vagy 30€ dlc1, 30€ dlc2...ez tiszta sor.

De lehet nem ment át jól. Igen bajom van eleve a DLC-vel is mint műfajjal, de az ody esetében inkább a tartalma az ami bicskanyitogató. Kb mintha egy SW játékban az első fénykard megalkotása lenne DLC mögött, vagy egy CoDban a füstnélküli puskapor...

De azért a pofátlanságnak is vannak különféle fokozatai. Az én szememben ezen a trónon az EA ül a Sims sorozattal. Sims 2 összes dlc után kiadtak egy sims 3-at ami kevesebb volt mint a sims 2 megjelenéskor, bröáf.
Majd az Ubi jobb akart lenni és egy ilyen fontos sztorit dlc mögé zár, holott simán belemehetett volna az alapjátékba, és a dlcbe mehetett volna mondjuk a mitikus lények levadászata, ami kb semmit nem tett a sztorihoz de jó harcok voltak és kellett rá készülni nem is keveset.

Ok, Ody esetében én is lenyomtam két hét alatt, de utána is volt még mit tenni benne, igaz nem olyan intenzitással, mert a hetiket lenyomod és annyi, hacsak nem minmaxolni akarsz.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Palanova: Azt hiszed, a Sims a pofátlan? Nézd meg a Train Simulator 2021-et.

A DLC azon módja, amit az Ubisoft, a Bethesda, a CDPR, meg még páran csinálnak, simán az üzleti kényszer hozadéka. A piac 40 év alatt megszokta, hogy a játék 60 dollár, miközben a fejlesztési költség nagyon megnőtt. Erre mondták az iparág nagyjai, hogy 90 dollárnak kellene lennie. Ehhez meg az kell, hogy + 30 dollárért adj olyan tartalmat, ami amúgy is benne lenne a játékban. Most aztán mindegy, mit veszel ki belőle, a lényeg, hogy legyen annyira érdekes, hogy a játékosok megvegyék.
Gondolj bele: a wintcher fejlesztése 25 millió dollár (+60 egyéb, főleg marketing költség) volt. A cyberpunk még a legkisebb becslések szerint is ennek négyszereségbe fáj. Még jó, hogy lesznek fizetős DLC-i, mégpedig olyanok, amik elég sokat tesznek hozzá a játékhoz, mint a first blade, különben nem tudnák eladni.
0
0
0
0
no avatar
@csuz-li: Igen, lehet überelni a Sims-et, az általad említett train simmel, vagy a dcs worlddel de ott pl a Star Citizen is ami még meg sem jelent, de már vehetsz hozzá 100$-os hajókat.

És értem hogy az ubi és társai szeretné ha 100€ lenne egy game, más kérdés hogy értek vele egyet. Mert én úgy gondolom hogy:
magasabb fejlesztési költség -> magasabb ár -> kevesebb eladás -> magasabb ár -> ...

És igen az hogy az elmúlt 30 évben nem nagyon változott a PC játékok alapára az egy kellemes helyzet volt, de ugye ennek kb 5-6 éve vége. És idén láttam először Steamen 70€-s alapjátékárakat.
Az hogy mi növeli a fejlesztési költségeket azt érdemes lenne megvizsgálni, de nem lennék meglepve ha nem a fejlesztők bérének jelentős növekedése (programozó, grafikus, supportos) lenne a fő faktor.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova:
egy ilyen sztorit dlc mögé zárni nem szép dolog
I mean, az alapjátékot is 60€ mögé zárják. Nem ismerem a sztorit, ennyire elengedhetetlen volt a alap játékhoz?
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Az alapjáték 60€-t senki sem kérdőjelezte meg, kár abba belekötni.

És igen, szerintem sokat tett az alapjátékhoz, és inkább az alapnak része kellett volna hogy legyen, nem plusz fizetős tartalomként beadni. Messze nem "csak" kozmetikai cuccok voltak benne.
0
0
0
0
susguy avatar
@Palanova: Senki nem mondta hogy megkérdőjelezted, kár abba belekötni.

Annyit nem értettem hogy miért gond ha pénz mögé van zárva X tartalom, ha az alapjáték is tartalom ami pénz mögé van zárva. Pontosan ezért is kérdeztem rá hogy ennyire az alap ötletből lett kivágva (ezek szerint igen), mert akkor megértem a problémát.
0
0
0
0
SuperPuma avatar
@csuz-li: Régi szép idők, mikor még a kiegészítők komplett játék hosszúságú kontentek voltak 😊 Az Allied Assaultnak volt talán anno három nagy kiegészítője
0
0
0
0
szilver avatar
Komoly.Megsem jelent még,de már DLC...Pénzéhesség ON.
0
0
0
0
💬 5
no avatar
@szilver: Főleg hogy a DLC-k ingyenesek, a kiegészítők fízetősek amelyek W3-ból kiindulva kurva jók lesznek! Gondolkozz kicsit!
0
0
0
0
susguy avatar
@ahaaa: Annyit javítanék ezen, hogy lesz ingyenes DLC és fizetett expansion ami igazából egy jóval nagyobb DLC.

Egyébként teljesen igaza van, pénzéhesek. Én is az vagyok, ezért van munkám heti 40 órában 😆 Nem tudom miért csinál úgy mintha már most megjelent volna a megvásárolható DLC, de váljon egészségére.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Akkor egyformán vagyunk pénzéhesek! 😂Én csak azt nem értem miért kell hőbörögni? Amit itt ingyen adtak azt máshol eurokért osztogatnak, és hát uram bocsáss hogy több tízen óra kontentért már pénzt mertek kérni! 😶
0
0
0
0
no avatar
@ahaaa: Az a baj ezzel, hogy nem egy esetben kiderült (pl ubi játékoknál) hogy a később kiadott DLC bizony a fejlesztés egy-egy szakaszában kivágott tartalom és az lett újként előadva. Emiatt olyan keserű a DLC szó általánosságban. Az hogy a játék még meg sem jelent de már DLC-t emlegetnek meg kétélű fegyver:
- egyfelől jó ha a játékos az alapjáték vásárlása előtt látja mire számíthat (mennyi fizetős és nem fizetős dlc, mekkora tartalom kb, meddig lesz támogatás)
- másfelől rossz, hogy ahelyett hogy bugtalanítanák a játékot, dlc-kkel foglalkoznak, ahogy anno balhé is volt az ARK esetében (game még EA állapotos bughalmaz, de fizetős DLC már kapható) És persze lehet érvelni hogy ok de a grafikus mit bugtalanítson...biztosan van olyan textúra részlet ami nem 100%-osan illeszkedik vagy hibás vagy szimplán ótvarul néz ki, tehát biztosan tudna rajta javítani - már ha ezt a feladatot a dlc fölé rendelik a managerek.

Értem én hogy a CDPR nem fog ilyen hibákat elkövetni, meg hogy eddig tökéletes dlc-ket adtak ki, de egy kis kétkedés nem árt a vak hit mellett.
0
0
0
0
no avatar
@Palanova: Korrekt! Figyelj ők megmondták hogy DLC csak a jatek utan lesz, nem lesz elorendelheto semmi csak a jatek! Ergo ok nem koteleznek semmire hogy vedd meg, tudtommal a DLC-k ingyenesek lesznek a kiegeszitok meg nyilvan fizetosek! 😃
0
0
0
0
Twist avatar
Hja, addig még van pár évük dolgozni rajta 😆
0
0
0
0
💬 18
no avatar
@Twist: Az elő példa arra, hogy ezek a DLC-k az alapjátékból “kiszedett” és anélkül nem teljes értékű játék tartalmak...
Mármint ezzel a 100 éves késéssel még nem adták hozzá az alaphoz ezeket az újításokat, ötleteket, hogy még jobb játék legyen áh miért is tették volna! Biztos nem volt idejük. 😃
Régen ez úgy működött, hogy volt egy nagyon jó játék amibe a fejlesztő mindent és minden ötletét bele adta, csak aztán kapott további tartalmakat évek után ha jól fogyott alap, hogy ne lehessen megunni.
Ma már meg még játék megjelenés előtt lehet tudni, hogy DLC lesz... 😊 és azt is hogy mik és mennyi. Ugyan már...
Itt most úgy van előadva, hogy ők nem olyanok, hogy már bejelentik megjelenés előtt... Hát a pofám szakadna le ennyi év késes után még egy ilyet bejelenteni, előre... 😂

Különben engem nem érdekel a játék és nem is rendeltem elő, ergo nem emiatt mondom ezeket!
Az sem érdekel ha sosem jelenik meg, sőt az se ha egy hét múlva ingyen lesz Epic Store-on! 😜
0
0
0
0
Edven avatar
@ToMiHuN95: "100 éves késéssel", "ennyi év késés után".
Az eredeti release áprilisban lett volna, alig több mint fél évvel későbbre halasztották. Oké, elrontották azzal hogy nem egyből egy tartható dátumot adtak meg, de néha kínomban már tépem a hajamat az emberek miatt, akik ódákat zengnek arról hogy mekkora egy sz*r a CDPR ahelyett, hogy mennének és játszanának valamit amit egy szerintük nem-sz*r fejlesztő készített. A DLC-s dologgal kapcsolatban teljesen egyetértek veled, nem tudom hogy változni fog-e a jövőben a mentalitás ezzel kapcsolatban, de remélem. Teljes játékok kellenek, amiket DLCkkel bővítenek, nem pedig félkész játékok, amiket DLCkkel fejeznek be.

// Ja, mellesleg engem sem érdekel különösebben a játék, nem igazán vonz a világa. Egy új Witcher-nek jobban örültem volna, de ez én vagyok.
0
0
0
0
no avatar
@Edven: Megmondom őszintén nem követtem mióta késik! 😃
Alapesetben nem is írnék ilyeneket, sőt ez a DLC dolog sem csak rájuk igaz, de lassan a kiskegyedben is erről fognak cikkezni minden héten és olyan mintha már vagy 10 éve csak erről lehetne olvasni, jön-jön nem jön, késik, megint késik, nagyon jó.
Ez simán jó egy ingyen reklámnak is magának a játéknak, hogy a csapból is ez folyik, de nálam úgy csapódott le, mint a 100x hallott, látott Wish reklámok.
Soha nem fogok azért venni valamit, mert nyomják az orrom alá. Inkább csak ellenszenvet vált ki belőlem az ilyen.
Lehet fel keresek egy pszichológust. 😃
0
0
0
0
Twist avatar
@ToMiHuN95: Annak idején amikor bejött, egy gusztustalan húzás volt a DLC. Egyedül arról szólt, hogy ahhoz a játékhoz, amire már egyszer adtál ki pénzt, most fizess újra. Aztán persze eldurvult, és kinőtt belőle egyik oldalon a mikrotranzakciós fertő, a másikon meg amit a Blizzard nyomott le az emberek torkán, hogy egy játékot három részben ad ki.
A CDPR viszont abban kilóg itt a sorból, hogy nekik ingyenes lesz az összes DLC, tehát nem azért adják ki, hogy még többet húzzanak le rólad.
Hogy mégis miért akkor? Szerintem egyrészt, hogy hosszabb távon fenntartsák az érdeklődést a játék iránt, másrészt azt már bebizonyították, hogy kritikán aluli a munkaszervezésük, szóval szerintem egyszerűen csak nem merték az idő közben jött plusz ötleteket bevállalni az alapjátékba.
0
0
0
0
no avatar
@Twist: Nekem régen nagyon tetszettek a kiegészítők!
A Mohaa két kiegészítőjébe több munka volt szerintem, mint a mai DLC-k többségében. Vagy a CODUO.
Biztosan vannak újabbak is, csak nem jutnak hirtelen eszembe. 😃
0
0
0
0
Twist avatar
@ToMiHuN95: Vannak kiegészítők, amik majdnem annyit adnak egy játékhoz, mint maga az alapjáték... vagy akár még többet is. És persze ezzel szemben ott vannak azok a kiegészítők, ahol a játék eredeti áráért kapsz egy házat a játékban (Skyrim).
0
0
0
0
susguy avatar
@ToMiHuN95:
Mármint ezzel a 100 éves késéssel még nem adták hozzá az alaphoz ezeket az újításokat, ötleteket, hogy még jobb játék legyen áh miért is tették volna! Biztos nem volt idejük.
Minden plusz tartalomnak költsége van, kimaradt ötletek pedig mindig is voltak az iparban, már a DLC-k előtt is. Másfelől minden játékot a végtelenségig lehetne fejleszteni.
Annyi a különbség hogy ma már 2020-at írunk, és jobban tudják előre tervezni a DLC-ket, és messze nem a CDPR az egyetlen sem az első aki előre bejelenti. A fejlesztésre szánt összegből lesz X tartalom, utána készül Y meg Z mennyiség amit meg külön lehet megvásárolni.

Persze, lehet mondani hogy van cég aki szimplán kivág X tartalmat az eredeti játékban és azt adja el DLC-ként, de ezt lazán el lehetett mondani azokról a DLC-kről is amik utólag lettek bejelentve. Egy-két esetleges kivétellel nem igazán van mire alapozni ilyeneket. Jelen esetben arra lehet alapozni hogy a CDPR legutolsó DLC-je több tartalommal bírt mint több jó pár más teljes alap játék.
0
0
0
0
no avatar
@susguy: Mint utána írtam is, nem is igazán nekik akartam ezt felróni és pontosan ebbe bele látni talán nem is lehet, de szép számmal vannak és voltak még történet orientált játékok amiket úgy adnak adtak ki, hogy azokhoz nincs DLC, pedig vinnék, mint a cukrot.
A legutóbbi játék ami nekem ilyen volt az a Detroit volt. Tudomásom szerint nincs hozzá DLC, még is abban minden benne van.
Bár ebbe felesleges bele állni, mert ki dönti el mi az a minden, vagy hogy nem lehet összehasonlítani a kettőt.
Mindegy!
Vannak értékes kiegészítők az biztos! A képregény grafikás Walking Dead játékhoz például az előzmény spinoffos kiegészítő a 2. szezon előtt például tökre ötletes volt.

De ha azt nézzük minden DLC-nek meg van célközönsége. Még az olyannak is amit fentebb olvastam, hogy a Skyrimben annyi egy ház, mint az alapjatek... 😃 Mert hogy veszik.
0
0
0
0
no avatar
@ToMiHuN95: A W3-hoz ha nem a legtöbb akkor az összes DLC ingyenes volt, csak a kiegészítők voltak fizetősek! Így itt nem értem a felháborodást, na egy Paradox játéknál már megérteném...ugyan is ott tényleg kivágott tartalmak vannak a DLC-kbe!😊
0
0
0
0
Warlordcommander avatar
@ahaaa: Paradox folyamatosan gyártja a dlc-ket, és nem kivágott tartalmak inkább olyan modok amit kicsit átalakítanak patchelnek egyet a játékon hogy belerakják és az ingyenes mod már ne működjön vele hanem vedd meg az övéket. 😉
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@ToMiHuN95: A cikk azt írja Witcher szintű DLC-k. Játszottál a Witcher 3-mal? Ott is előre tudtuk, hogy lesz egy tucat ingyenes DLC és így is lett, plusz 2 masszív “kiegészítőt” kaptunk. Az első a Hearts of Stone úgy plusz 15 órát adott a játékhoz, mesteri történetvezetéssel és a második DLC-vel ami fizetős volt Blood and Wine kaptunk plusz 40 órát, egy teljesen új területet. A W3 is elvileg 2014-ben jelent volna meg, aztán 2015-ben kaptuk meg, mai napig a modern kor egyik legjobb játékának tartom. A CD Project Red nem Ubisoft meg ehhez hasonló gárda, minőségi tartalmat gyártanak ahhoz meg idő kell.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@PotykaPal: Az meg van, hogy ez a leírás, amit adtál, ha kicseréled benne a neveket, pontosan megegyezik az Odyssey leírásával? Elkészítettem:
Játszottál a Witcher 3-mal Osyssey-el? Ott is előre tudtuk, hogy lesz egy tucat ingyenes DLC és így is lett, plusz 2 masszív “kiegészítőt” kaptunk. Az első a Hearts of Stone Legacy of the First Blade úgy plusz 15 órát adott a játékhoz, mesteri történetvezetéssel és a második DLC-vel ami fizetős volt Blood and Wine The Fate of Atlantis kaptunk plusz 40 órát, egy három teljesen új területet.
0
0
0
0
no avatar
@csuz-li: Hozzátenném hogy azért W3 kiegészítői azért jobb értékeléseket kaptak, ezzel csak azt akarom mondani hogy igaz mindkettő kiadó adott kontentet, de azért nem mindegy milyet!
0
0
0
0
csuz-li avatar
@ahaaa: Jogos, nekem is bejött a Witcher. Azt viszont ne felejtsük el, hogy az Atlantisz bőven több, mint 40 óra és még ott is van egy csomó mellékküldetés. Például nagyon ott van az, mikor találkozol Phoibe -el a túlvilágon és segítesz neki egy mellékküldetésben. Nagyon jól ki vannak dolgozva ezek a mellékküldetések a kiegészítőben.
0
0
0
0
PotykaPal avatar
@csuz-li: A Witcher 3 az új generációs RPGk szülőatyja ezt mindenki tudja. Az új Assassin's Creed-ek igyekeznek a Witcher 3 nyomába érni, a játék olyan standardokat állított fel, amit nem lehet egykönnyen túlszárnyalni és itt főleg a történetmesélésre gondolok, ez az ami még nem megy az új Assassin's Creed játékoknak (nem rossz a történetmesélésük, sőt, csak egy fokkal gyengébb, hozzátenném, szerintem), egyébként rendben vannak teljesen, jó irányba haladunk (Open-World stb.). Az Ubisoft rossz példa volt, mást kellett volna írnom, nem gondolkodtam, de a CDPR messze a legjátékos barátibb fejlesztő jelenleg. A Cyberpunk-ra reflektáltam, mivel azt támadták, de amilyen minőséget adtak nekünk eddig a fejlesztők és törődtek velünk, nem gondolom, hogy át akarnak "bszni" minket. Az eddigi játékaik nagyszerűek voltak, még ha csak egy marék is van belőlük.

De tudunk hozni példákat DLC-kről, rengeteg játéknál, ahol csak dobálod ki a pénzt az ablakon a semmiért. És ezt szerettem volna kiemelni, Witcher 3, Odessey nem ilyenek, de ez még mindig a kisebbség sajnos. És nem gondolom, hogy a Cyberpunk nem ide fog tartozni.
0
0
0
0
csuz-li avatar
@PotykaPal: Nincs olyan külön fogalom, hogy "játékosbarát fejlesztő". Mindegyik fejlesztő a pénzre hajt, nyereséget termel. Mivel mindenki a játékosok pénzére hajt, ilyen értelemben kénytelen játékosbarátnak lenni, a játékosok kegyét keresni, mivel másként nem veszik meg a játékát.
A CDPR pont ugyan azt csinálja, mint a többiek, csak más a marketingjük. Jó sokat költenek és jól kommunikálnak.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció