Bocsánatot kértek a fejlesztők az Atlas döcögős rajtja miatt
Nemrégiben megjelent az ARK: Survival Evolved fejlesztőinek új játéka, az Atlas. A fejlesztők többször is elhalasztották a kalózos MMO megjelenését, de körülbelül egy hete végre elérhetővé vált a Steamen, mint korai hozzáférésű játék.
A korai hozzáférésű játékok általában félkészek és az Atlas esetében ez különösen észrevehető, ugyanis a játékosok rengeteg hibába és teljesítménybeli problémákba ütköztek a játék során, ráadásul a megjelenéskor a rendszer is összeomlott a nagy érdeklődésnek köszönhetően, vagy legalábbis a fejlesztők szerint ez volt az oka a döcögős indulásnak. A fejlesztők Steamen kértek bocsánatot egy terjedelmes posztban, ahol azt is elárulták, hogy akár naponta többször is kiadnak majd újabb frissítéseket, hogy minél előbb kiküszöbölhessék a nagyobb problémákat.
A nehézkes rajt és a rengeteg egyéb probléma miatt a játék „Többnyire negatív” értékelést ért el a Steamen, és az értékelők elsősorban a teljesítménybeli problémákat, valamint a grindet említik meg negatívumként. Ezenkívül a fejlesztőcsapat azt is elárulta, hogy az Atlas Dev Kit - amely lehetővé teszi a játékosoknak, hogy saját tartalmat pakoljanak a játékba - január 7-én fog elérhetővé válni, de akár előbb is sor kerülhet rá.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték, MMO
Fejlesztő: Grapeshot Games, Instinct Games
Nem is engedném még véleményezni hisz kész sincs.
És persze megint sok a negatív kritika. Mégis mit vártak akik beruháztak rá? Nem csodálkozom, hogy olyan játékok jönnek ki amilyenek amikor már az a világ van, hogy a játékos fizet azért, hogy tesztelhessen.
Minden vásárló maga döntse el mennyire érdemes egy reviewra hallgatni, legyen az pozitív vagy negatív.
Pl van olyan studió ami Kickstarteren kalapozott pénzt, majd Steamen Early Accessben (továbbiakban EA) értékesítette a játékát, és kiadták a teljes verziót, ami nem igazán lett siker, hiszen a KS ígéretek kb felét ha teljesítette, de valamennyire behozta az árát. Ezután leállították a fejlesztését és egy új kiegészítőt kezdtek el gyártani a kimaradt KS ígéreteknek, teljes áron. Majd hogy ez is kész lett, mentek vissza KS-re kalapozni a következő játékokhoz. Persze a KS-en le lett húzva a cég a szemét lépéseiért, de még a Steamen is, hiszen az első verzió amit kiadtak az nem minősíthető kész terméknek. Erre a cég leszedette az eredetit és csak a "kiegészítőt" hagyta fent, mert annak pozitívabb az értékelése...
Ilyen kirívó esetben a direkt leszavazás szerintem érvényes eszköz. Ahogy az volt a The Division indulása után is 3 hónappal amikor elkezdte a fejlesztőcég szisztematikusan kinyírni az addig felépített játékmenetet. Ez látható most is az értékeléseken. Kijövetelkor közel tökéletes volt a játék, persze döcögős start volt és kapott is nem kevés savazást a kiadás után hogy kb 8 órán át nem lehetett belépni, de másnapra rendbe jött minden és simán ment ahogy kellett. Ezután patchenként vesztettek játékosokat, majd a dlc-k megjelenésével elkezdték megszegni a saját ígéreteiket...
Egy biztos, komoly eszköz az értékelés a játékosok kezében, és a steam is felismerte ezt, hogy pl a készítőktől kapott verziókkal rendelkezők értékeléseinél ott van hogy pr célból kapta...
Egyelőre amellett vagyok hogy az EA állapotba kerülhető játékokat kellene megszűrni, de legalább feltüntetni, hogy milyen állapotban van az adott termék. Steam idevágó oldala eléggé nagyvonalú és érdekes megállapításokat tartalmaz, és talán részben a változó minőség miatt vannak "irreálisan" magas elvárások az EA címekkel szemben.
EA címek esetében jelezni kellene a készültségi fokát a játéknak, és a vásárló vásárlás előtt tájékozódhat erről, hogy egy 20%-os készültségű játékot néz éppen vagy egy 95%-osat.
3 órát raktam bele, haverral inkább úgy döntöttünk, hogy még várunk a játékkal 2 hetet, addig hátha rendbe kapják. Nekem amúgy bejön, elég ARK szagú a játék de mivel az is tetszett nekem ezzel nincs bajom. Legyenek stabil szerverek osztcsőh meg ne repkedjenek a krokodilok stb.. 😆 Mellesleg egy ilyen g*cinagy krokodilt ököllel öltem meg.. rekt 😃
De jelenleg egyre több ilyen EA jellegű probléma van, ahol is közel sincs az adott termék nem hogy EA-ra kész állapotban, de még belső bétára sem.
Valahol meg kellene húzni egy határt az EA-ra kerülhető termékek esetében hogy amennyiben a fejlesztés eléri a kitűzött célt és a termék EA-ra kész állapotban van csak akkor lehessen ténylegesen EA-ba kitenni. Mert ez így senkinek sem jó.
Nem jó a fejlesztőnek, mert bár kap pénzt egy bétára sem kész állapotú valamiért, hamar refund lesz ha nem hozza a játékosok által elvárt szintet, plusz negatív értékelésekkel lesz tele a termék lapja.
És nem jó a játékosoknak sem akik egy közel kész terméket vártak, és kaptak egy belső bétára sem kész masszívan bugos, lagos valamit, amiért még fizettek is.
Esetleg szélesebb körben tájékoztatni a népet, hogy az EA azt jelenti hogy a játék lehet hogy prealfa állapotban van, de lehet hogy 90%-os készültségben.
Vagy, ami még jobb lenne, a fejlesztőnek meg kellene adnia milyen százalékos készültségben van a játék amikor kikerül EA-ba, és ha patchelni a százalék is javulna, így lehetne látni azt is hogy mit is várhatunk el az adott EA címtől, és lehetne látni azt is, hogy a fejlesztés milyen ütemben halad.
Persze az hogy adott EA címhez nem kerül ki hónapok óta patch nem jelenti azt, hogy nem dolgoznak rajta, de így lenne némi megfelelési kényszer is a fejlesztőkön, hogy ha már EA-ba tették a játékot akkor igenis, láthatóan dolgozzanak rajta.
Vagy kikötni, hogy ha EA-ba kerül egy cím akkor bizony 6-12 hónapon belül készen kell lennie, vagy különben...
Beleírtam hogy melyik EA-ra gondolok.
...nem megsértődni, csak szekállak...