Bejelentették a Call of Duty: Black Ops 6 béták időpontjait
Ahogy minden évben, az Activision/Treyarch most is lehetőséget ad a következő Call of Duty megjelenés előtti kipróbálására, ráadásul az előrendelők előbb hozzáférhetnek majd a nyílt béta tartalmaihoz.
A Call of Duty honlapján publikált blogbejegyzésben a Black Ops 6 csapata felfedte, hogy pontosan mikor kerül majd sor a próbaidőszakokra. Minden előrendelő számára augusztus 30-án indulnak el a szerverek, és egészen szeptember 4-éig lövöldözhetnek majd.
Szerencsére azok is lehetőséget kapnak a játék kipróbálására, akik nem szeretnék látatlanul előrendelni az idei részt. A Black Ops 6 nyílt bétája picivel később, szeptember 6-án veszi kezdetét, és szeptember 9-éig fog tartani.
A megjelenéskor a bétában részt vevő játékosok jutalomban részesülnek, de az ezzel kapcsolatos részleteket valószínűleg az augusztus 28-ai COD: Next eseményen fogják felfedni. Most, hogy a Microsoft hivatalosan is az Activision-Blizzard tulajdonosa, érdekes lesz majd látni, hogy változik-e valami a béta és a megjelenés előtti tervekkel kapcsolatban.
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Raven Software, Treyarch
-Akciófilm szerű, lineáris kampány.
Próbálkoztak openworld jellegű küldetésekkel (lásd.: MWIII), nem jött be senkinek.
-Multiplayer
Ha csakis kizárólag a BO6-ot nézzük, akkor teljesen új mozgási rendszert kap, 16 zsír új térképpel jön (átlagosan 8-12 szokott lenni), átalakul a fejlődési rendszer gyökeresen az elmúlt 5-6 évhez képest, több fegyver lesz launchkor mint az MWII+MWIII kb. összesen. Rengeteg új perk, játékmódok stb. A köralapú zombimódról nem is beszélve amibe már launchkor is 2 pálya lesz.
Nem világos számomra, hogy egy multiplayer FPS-nél, ami egyébként nem véletlenül piacvezető milyen gyökeres változást lehetne csinálni, amivel még megtudná őrízni a műfaj sajátosságait.
Az aktív játékosok bőven több mint fele kifejezetten várja a BO6-ot, mert az eddig látottak alapján a legminőségibb és legtartalmasabb illesztésnek látszik hosszú évek óta.
Másrészről a legkevésbé sem támogatnám, hogy ingyenessé váljon, így is előfordulnak csalók, úgy meg aztán végképp játszhatatlan lenne. A 80/110 EUR paywall azért eltudja ijeszteni, a havi 500 euróból élő, többnyire kelet európai csalókat.
Ezt a pénzügyi modellt én személy szerint jobban preferálom, hogy 1x lerakom a teljes árat, aztán a 45-60 naponta érkező szezonális tartalmi frissítések ingyen vannak, ahelyett, hogy szétdarabolnák a bázist, az f2p játékosok pedig nem mehetnek a DLC mapokra amik két havonta jönnek mert nem fizettek érte, így teljesen szétbarmolva a közösséget mint a régi időkbe, 10 perces lobby kereséssel a DLC pályákhoz....mint anno a BF-ekben vagy régebbi codokban. Mindenki hozzá fér mindenhez azonnal. Innestől kezdve azok is akik csak Game Pass-oznak.
Aki meg végképp nem akar egy árva forintot sem fizetni azoknak is ott az F2P Warzone, ami nem mellesleg ugyanúgy megfogja kapni a BO6 összes újítását ingyen és bérmentve ősszel.
2019 óta a Call of Duty rendelkezik az egyik legjobb üzleti modellel ami a játékosoknak is kedvez. Nem tudom neked mi nem tetszik benne, de ettől csak kapzsibb megoldások léteznek a piacon.
Azt aláírom brutálisan drága a kozmetikai mikrotranzakció, de egy, nem kötelező megvenni, kettő, semmilyen valós bónuszt nem ad, három, tudsz kozmetikát gyűjteni ingyen is akkora mennyiségben, ami más játékoknál összesen nem jön össze három epizód alatt sem.
Most jövök egy sokak számára abszurd példával, de vegyük a shounen animéket amik több 100 vagy 1000 fölötti epizódszámmal rendelkeznek. Mi készteti a rajngókat hogy tovább nézzék ? Vagy mivel csábítanak be újabb és újabb nézőket ? Az utóbbit lehet a legkönyebben megmagyarázni: fejlesztett animáció/grafika + rajongók ajánlása. Az előbbire a válasz meg az, hogy egyszerűen mindig behoznak valami újat. Ez legtöbb esetben egy új cél miután a főhős megvalósítja az első célját, vagy újjab és újabb gazdag körülölelő történettel rendelkező ellenfelek. És hogy, hogy lehetne egy ilyet átültetni egy játékba, hát egy csak egy dologra tudok gondolni: minden melléktevékenység/mellékküldi egy különálló saját "játék" (történet) legyen a játéban, átvezetőkkel meg minden egyébbel, ennél tovább már nincs hova fejlődni, de ha valamelyik géniusz itt jobb ötlettel áll elő, akkor állok elébe, elismerem a vereségem és támogatni fogom hogy egy jó videókáték gyártóhoz bekerüljön.
Fel kellene tudni fogni azt az egyszerű tényt, hogy a síkképernyős gaming nagyjából az evolúciós csúcsára ért, egyszerűen nincs már olyan dolog, olyan megoldás, olyan mechanika amit ne találtak volna már fel. Manapság nem az innovatív játékokra mondjuk, hogy jó játék mert innováció már nem létezik, hanem az olyanokra akik a már ismert alkotóelemeket jól válogatták össze, tehát nem a paprikát próbálták meg vegyíteni a barack befőttel.
CoD specifikusan ha nézem a témát az évente megújuló sorozatok közül talán ők az egyetlenek akik tényleg próbálkoznak mindig valamivel. Az lehet, hogy ez nem mindig sikerül jól, sőt... filler részek is előfordulhatnak esetenként (lásd.: Vanguard és MWIII) amik kis túlzással szinte a cashgrab kategória de becsületükre váljék, hogy még azokban is fel lehet fedezni olyan egyéni és a többihez képest egyedi megoldásokat amit még nem használtak korábban ha az ember keresi és nem tudatosan kötözködni akar csak.
Itt a BO6, sokat még nem láttunk belőle de amit láttunk az bőven bizakodásra ad okot. Volt rá idejük, 4 év, ami azért is érdekes mert soha nem ültek még egyiken se ennyit a kb. 20 évnyi történelmük alatt. A grafika szemmel láthatóan fejlődik ismét, szintúgy a fizika, főleg a ragdoll effektek amelyek ilyen mély kidolgozást FPS-ben szerintem még soha nem is kaptak nem csak CoD szinten. A kampány is jónak ígérkezik, változatos küldetésekkel, valós és fiktív események egyvelegével. Tartalom szintjén pedig a 10 éve tartó codos pályafutásom alatt nem láttam egy epizódot sem ilyen mennyiségű content-el megjelenni.
Abszolút nem értem a hate hypeot a CoD körül, főleg olyanoktól akik még be is írják, hogy utolsó amivel játszottak a 2010-es BO1. Ez basszus olyan mintha valaki egy 2005-ös Octaviából ülve köpködné az újat, hogy nem változott semmit. Nem a lónak a fa**át... azért nem tudja mert még nem ült olyanba. Ugyanez itt is, összehasonlíthatatlanul minőségibb az IW8/9 óta tartó éra mint az előtte lévő akármelyik rész a másik 15 évből.
A GamePass-tól olcsóbban hova szeretnél AAA játékkal játszani? Mondj egy stúdiót aki ettől anyagilag kedvezőbb lehetőséget tud adni. Az, hogy X hónap után átfordul a dolog és már drágább a bérlet... mindenki eltudja szerintem dönteni magának, hogy meddig köti le a játék és elég neki belőle pár hónap, vagy a játék teljes életciklusát ki szeretné (kb. 11-13 hónap) tölteni akkor pedig megveszi.
Ha nem lenne benne a GamePass-ba akkor az a baj... ha benne van akkor meg az. Arról nem is beszélve, hogy sokan ki se próbálnák mert egy "talánra" nem hajít ki 80 eurót, így pedig pár ezerért kitudja próbálni.
Csak, hogy tovább vigyem még a dolgot. Rengeteg olyan ember van aki alapvetően nem játszana CoD-ot, viszont évek óta rendszeres előfizetője a GamePass-nak, és most konkrétan kap egy zsír új codot egy olyan szolgáltatásért amit akkor is igénybe venne ha nem lenne benne a CoD. Ilyenkor mi van? Itt hogyan jön ki a matek? Az előző számítasaidat alapul véve így 0 forintot fog fizetni a BO6-ért. Az meg, hogy most emelkedik a Pass ára... mindig is emelkedett, ezután is emelkedni fog, ritkán látni olyan terméket ameinek idővel lefele megy az ára.
Konzolon felőlem lehet drágább, az én részemet már régen kifizettem a több szézezres alkatrészek vételárában a különböző partneri szerződéseket az AMD és a konzolgyártók között, hogy nyomott áron, ne adj isten abból a szegmensből anyagi bukással tudjanak létrehozni 200 ezerért egy 400 ezres PC teljesítményével megegyező "céleszközt". Töltsék csak vissza a kasszát nyugodtan a játékokból meg az azokhoz tartozó szolgáltatásokkal. Btw. a BO6 Vault Edition-t PC-re 42 ezerért rendeltem elő, havernak PS5-ön mindez csak 39 ezer volt, pedig papíron mindenkinek 110 eur, egy napon is vettük, szóval az árfolyam-ingadozás sem játszhatott közbe, ennyit erről is. Egy árva könnycseppet sem tudok elmorzsolni mert esetleg Boxon egy dobozos kólával hosszabb havonta a Pass.
Én is leírtam a saját igazságom a CoD anyagi részével kapcsolatban, kb. 10 éve aktív játékosa vagyok a szériának (tehát agyhalott pár korábbi komment alapján) és hidd el régen, tehát az MW2019 előtti időkben sokkal rosszabb volt a helyzet, megvetted 60 euróért, aztán jött 4-5-6 db 15-20 eur DLC és mindjárt ott voltál, hogyha a teljes élményt akartad akkor elvertél rá 120-180 eurót. Most 80-ért megkapod az alapjátékot ami igaz 20-al hosszabb mint régen, de az összes content update viszont ingyenes ami a jövőben érkezni fog és ha átlagosan 6 szezonnal számolunk egy év alatt, akkor az 12 db "DLC"-ét jelent mert az utóbbi epizódoknál rászoktak az ún. Season Reloaded frissítésekre is, ami annyit tesz, hogy egy adott szezon közepén jön még egy adag új content.
Ez részben igaz, de elég megnézni, hogy, egy remake mekkora sikereket ér el...
Egyszerűen csak jó játékot kellene készíteni abból az erőforrásokból ami jelenleg rendelkezésre áll.
Lehetne, de kényelmesebb copy+ paste módra kiadni ugyanazt.
Ha megnézed minden játéknál ez a divat haterkedés megy. Ezek az emberek a legsikeresebbek az életben, mert az istenért se fogják soha elfogadni hogy nincs igazuk, már rájöttem hogy felesleges vitázni ezen a fórumon mert az agyi kapacitás 6 év alá esett…
[...]
Ha nem lenne benne a GamePass-ba akkor az a baj... ha benne van akkor meg az.
Igen, lesz akinek megéri. Lesz akinek meg marhára nem megoldás ez. Ennyire akartam rámutatni, nem azt mondtam hogy senkinek az égvilágon nem érné meg.
Annak pedig semmilyen formában nem éri meg pénzt költeni rá aki nem akar játszani vele.
Azok akik az előbbi csoporthoz tartoznak, tehát játszani akarnak a BO6-al biztosan találnak olyan financiális megoldást ami számukra megéri, pláne úgy, hogy most már több lehetőség is van rá.