Az OpenCritic legjobbra értékelt játéka lett a Baldur's Gate 3
A Baldur's Gate 3 gyorsan felkapottá vált a játékosok körében, ugyanis a Larian Studios RPG-je több mint 800 000 egyidejű játékosra tett szert a megjelenéskor. Ez tízszer több, mint amire a stúdió számított, arról nem is beszélve, hogy a magas eladások után a pozitív visszajelzések is elkezdtek özönleni, ezzel pedig minden idők legjobbra értékelt játékává vált az OpenCriticen.
A Baldur's Gate 3 45 értékelés után jelenleg 97%-on (100%-os ajánlás) áll az oldalon, ezzel az OpenCritic legmagasabbra értékelt játéka lett, megelőzve a korábbi csúcstartót (Super Mario Odyssey: 97% és 98%-os ajánlás). Persze fontos szem előtt tartani, hogy a Super Mario Odyssey háromszor több értékelést kapott, és a Baldur's Gate 3 alig két hete vált elérhetővé, szóval biztosan érkezik még értékelés a későbbiekben is.
Mindenesetre rendkívül lenyűgöző a Baldur's Gate 3 sikere, és sokan úgy gondolják, a kreativitásnak és a választás szabadságának köszönhetően ez lesz a körökre osztott RPG-k új kiindulópontja.
Műfaj: Szerepjáték
Fejlesztő: Larian Studios
(kinek nem inge, ne vegye magára, ugye.)
A játék szoftver elsősorban egy adott korosztályt célzott meg, ezek a mai közép korú és idősebb nőknek/férfiaknak szól elsősorban. A D&D stílus az meglehetősen régi, és a mai nagy és kis fejlesztő cégek már egyáltalán nem követik ezt a vonalat, a hozzáértés hiánya, ill amiatt is hogy egyesek szerint "idejét múlt" is.
Én 95-ös gyerekként elmondhatom hogy egy nagyon jó korszakba születtem, így a gameing szempontjából, akkoriban nagyon sok hasonló játék született, és igen akkor még rengeteg felülnézet-es, és RTS játék is megjelent. Heroes sorozat, C&C, de még egy jó Sacred nevű játék is, aminél jobbat eddig nem találtam a kategóriában, az utóbbiakat pedig, (2. és 3. rész) nem merem egy lapon említeni. Ez viszont közel se a hegy csúcsa, Baldur's Gate 2 is kétezres évek elején jelent meg valamikor, az első pedig 98 körül. Ezen játékok már akkor is remekműnek számítottak a műfaj kedvelői számára. Igen volt egy ilyen időszak is, mikor én tíz éves se voltam, akkor bátyámmal már nagyban aréna függőségünk volt. (Igen, az első aréna játékok egyike, ami ma nektek CoD, Battlefield, SW: Battlefront, CS: GO, nekünk viszont ez volt az első Fps játékunk) Első Unreal Tournament szinkronos változata, vagy az UT 2004. Ez a kettő volt terítéken, (Doom, és Quake is volt természetesen) néhány régi MK mellett persze. Ekkor pedig még nem voltak olyan csúcs dolgok mint az RTX, nem voltak még Nvidia 10-el kezdődő VGA-k sem! (1040-50-60, etc) Sem i7 és i9, de még Ryzen se. Na akkor mért is játszottak az emberek? Nos elmondom hogy nem azért mert milyen ***án nézett ki, nem is azért mert rajzfilmszerű karakterek rohangáltak benne, dinnye méretű csöcsökkel! Akkor ezért játszott az ember, mert még egy újdonság volt, a kikapcsolódás egy új formája. Akkor még a fejlesztők is jobban meg voltak becsülve, és nem volt minden második nagyfejű kommentje az hogy: Ez ennek, meg annak a koppintása, vagy hogy budget AC, és milyen szarul néz már ki, meg hasonlók.
Ez az ami elválasztja a régi gyerekeket a ma tizenéves srácoktól. Ti már nem tudjátok, de mi igen, ennyi a különbség. Ez ugyan nem jelenti azt hogy ma egy játék nem lehet jobb, vagy szebb. Nyilván a mai igényeknek is meg kell felelni, azonban ez azt se jelenti, hogy minden játéknak tömeggyártott CoD, Bf, Fifa szaga kell hogy legyen. Igaz ezek se ma kezdték, de ugyanakkor már régen nem azért ül le valaki ezen játékok elé X-Y évente hogy mennyi sok újdonság van benne. Ahogyan a Fortnite, és a ma már jól ismert Pubg se azért maradt még fent, mert annyira jó lenne. Szimplán csak megvan a saját közössége, azok akik ellátják a céget pénzel, és azzal az idővel amit beleölnek. Az ilyen játékok mellett még szép hogy ennyire felkapnak egy ilyen művet, amikor manapság már minden videójáték szürke. Ahogyan mások is fogalmaztak már, ez egy hiánypótló cím, máshol ugyanezt nem kapjátok meg, még olcsóbban sem. Ennyi a különbség szerintem, de nyugodtan kövezzetek meg ha tévedek. 😀
Ui: Dinókorba minden jobb volt! 😜
Tényleg kegyetlenül jó játék, a sok részlet, a tartalom, hihetetlen mennyiségű munka van ebben a játékban.
10/10
Ez a taktikai nézet meg gameplay nem dögunalom?
Szerepjáték kvázi akció orientáltban nem létezik, talán a hack n' slash, de az tényleg hányinger számomra, a többinél meg 0 felszereléssel / szinttel is le tudsz csapni mindent.
Egy ilyen körökre osztott játékban meg bár taktikázással rengeteg mindent megtehetsz, de alapvetően tényleg csak a karakteredre és a felszerelésre számíthatsz erő tekintetében, és nem fogsz 4-5 szint elmaradásban sem leütni bármilyen taktikával sem egy kemény bosst, nem hogy minden nélkül.
Amúgy mit lehet benne szeretni?
Nem "követsz egy küldetést, olykor elmész mellékküldetésekre", hanem csinálod a sok mellékküldetésnek tűnő, de igazából nem is mellékküldetést, csak ami éppen előtted van - jó eséllyel senkitől nem "kaptál küldetést" rá, és kiderül, hogy így vagy úgy vág bele a fő szálba, neadjisten a továbbjutás kulcsa. Egy alkalommal sincs ilyen "hozz nekem 6 juhtúrót" csak hogy kötelezően adjon X NPC valami küldetést, amivel megbíznak, az organikusan csatlakozik a világhoz. A "döntéseidből" nem 3 nagyobb van, amik csak a játék végén majd egy bejátszásban köszönnek vissza, hanem folyamatosan döntéseket hozol, nagyon gyakran kocka szerencsével (a képességeid által befolyásolva a sikerének esélyét) nem fehér és fekete között kell döntened, sokoldalúan reagálhatnak rá, és olykor az egész játékmenetet, jelenlegi fő célodat befolyásolják.
Rengeteg dolog miatt lehet szeretni, ami miatt legtöbben kerülik (körökre osztott harc) pedig nem csak egy jó, frissítő agytorna, hanem - számomra - sokkal izgalmasabb is, mint ugra-bugrálni és komikusan leharcolni mindenkit, akik nem annyira "harcolnak", mint te, hanem csak követik a szuboptimális bot dolgaikat. Mellette akár végig chillben tolhatod, nem kell feszülnöd a harcokra, hanem kényelmesen a saját tempódban játszod.