Állítólag új RDNA 2 alapú GPU-kon dolgozik az AMD

Szerző: xoki | 2021. January 09. | hír | 16 hozzászólás

A USB Implementers Forum oldalán felbukkant információkra támaszkodva úgy tűnik, az AMD új NAVI RX 6000-es, RDNA 2 architektúrán alapuló grafikus kártyákat készít.

Ezek alapján nem derült ki, hogy a GPU-k kódnevei Navi 21-re vagy Navi 22-re utalnak. Az AMD már kiadta a Navi 21 flagship Big Navi grafikus kártyáit (Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT és RX 6800), ezért a Navi 22 SKU valószínűleg az RX 6700 XT szériába kerül. Ezeket január 12-én, a CES-en tervezi leleplezni az AMD. A Navi 22 feltehetően két változatban érkezik majd: Radeon RX 6700 XT és Radeon RX 6700. Az RX 6700 XT a Navi 22 XT GPU-n alapul majd, az XT megjelölés nélküli kártya pedig a Navi 22 XTL szilíciumon.

Az USB IF weboldalon egy XTXH GPU-t tüntettek fel az XL, XT, XTX SKU-k mellett. Egyelőre nem tudni, hol fog elhelyezkedni ez a termék, de akár a jelenlegi RX 6900 XT grafikus kártya high-end utóda is lehet majd, amelynek alapja az XTX Navi 21 szilícium. Az sincs kizárva, hogy egy Mobile GPU variáns lesz, vagy az XT jelölés nélküli RX 6900 asztali GPU. Ezenkívül egy új XLE GPU-t is felfedeztek, amely valószínűleg egy alsóbb kategóriában elhelyezkedő termék lesz.

@KOMACHI_ENSAKA szintén felfedezett egy Nashira Point kódnéven futó AMD terméket, amelyről egyelőre nem tudni, hogy a hamarosan érkező Navi GPU-k egyike, vagy a már megjelent termékek egyikének belső kódneve. Nincs kizárva, hogy az XTXH GPU HBM memóriát kap, de egyelőre ez mind csak találgatásnak minősül.

Hozzászólások: 15
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
GeorgieP avatar
Nem a videokartyaval van problema , hanem mindig a driver ! Amig az a bagazs irja hozza a driver API-t ,addig fostalicska marad.
0
0
0
0
💬 1
Koala007 avatar
@GeorgieP: Jobb a nvidia sokkal
0
0
0
0
no avatar
Bejelenthetik ha úgysem lesz kapható.
0
0
0
0
💬 1
no avatar
@kedveslehel21: Törölt hozzászólás
0
0
0
0
Ozone avatar
Tévedsz, eladják az oroszoknak meg a kínaiaknak, és ebből európa egy darabot sem fog kapni, aztán meg a mi hibánk lesz, hogy "mindet megvettük". 😆
0
0
0
0
Viktorinho avatar
Fejlesztenek gőzerővel. Csak egy a baj,a mostani új szériát se kapni 😃
0
0
0
0
💬 1
Ozone avatar
@Viktorinho: Semmiet se lehet kapni haver. 😆
0
0
0
0
no avatar
Valaki leírná miért jobb/mivel tud többet egy rdna2 alapú GPU mert én nem értek hozzá csak kíváncsi vagyok.
0
0
0
0
💬 3
Quadgame94 avatar
@HUNe72: Marmint minél? Az RDNA 1-nél? Lenyegében fejlettebb/hatékonyabb magok, magasabb órajelek és kisebb fogyasztás. 6700 XT lesz majd érdekes, mert azon is annyi számoló egység lesz mint az 5700 XT-n, mégis előreláthatóan 20%-al gyorsabb lesz. Több VRAM-ja is lesz (12 GB vs 8 GB), kevesebbet fog enni valszeg de sokkal nagyobb órajel mellett. Bár a sávszélessége kisebb lesz, ezt egy nagyméretű cachel talán megoldják, bár teljesen nem fogjáj tudni.
0
0
0
0
Kiki4444 avatar
@HUNe72: Támogat minden DX12 Ultimate funkciót,illetve AMD/Radeon oldalon ez az első arch ami támogatja a sugárkövetést(Nvidia oldalon elöző 2000-es Turing szériával lett bevezetve,és természetesen az új 3000-es Amperék is tudják).
Ami ennél fontosabb hogy hosszú évek után RDNA2-vel sikerült pirosaknak utolérniük a zöldeket. Még egy érdekesség:Mindkét Next Gen konzolba(PS5,XBox Series S/X) RDNA2 arcitektúra dolgozik.
Vissza a Sugárkövetéshez:Eltérő a Két gyártó hozzáállása, Nvidia dedikált fixfunkciós RT magokat használ a gyorsitáshoz,
Radeonok programozható magokat használnak ugyanerre
Eddig az Nvidia megoldása a hatékonyabb(egyszerűbb felépités,többet lehet belőle a kártyára pakolni) , ugyanakkor idő kérdése és a Microsoft áthozza a Series S/X konzolokról PC-re is a Traversal Shader-t,
aminek a lényege hogy sugárkövetés mellett is
lehet használni dinamukus LOD-ot a modellekre,lévén a DXR 1.1 szoftveres újitásai lehetővé tették hogy messzebbre lőjék ki a sugarakat.
Egész sugárkövetéssel az a probléma hogy az első szabvány a DXR 1.0 rengeteg teljesitményt hagy a hardverekbe a rossz szoftveres kihasználtság miatt.Ezen lóditott sokat a DXR 1.1,
viszont azzal hogy lehetővé tette a sugarak távolabbra való kilövését máshol teremtett limitet.Ezt a limitet üti ki a Traversal Shader.
Hivatalosan is az RDNA2 DXR1.1+Traversal Shader-hez lett tervezve(Nyilván tudták előre mi lesz a Next Gen RDNA2 konzolokba,logikus hogy ugyanazt áthozzák a PC-s RDNA2-es kártyákba).,
ezért marad el csúnyán DXR1.0 használó játékokban Nvidia Turing és Ampere kártyáktól bekapcsolt sugárkövetés mellett(pl.Metro Exodus,Control).DXR 1.0 használó játék már nem fog mejelenni,szóval...
Igen ám, viszont a Traversal Shadernél úgy hirlik ugrik a fixfunkciós nem programozható RT magok támogatása,tehát Shader magok fogják kiszámolni a sugárkövetést,
bármiféle dedikált gyorsitó magok támogatása nélkül,ami számottevően csökkenti a teljesítményt.
Engem nem igazán izgat ez az egész Sugárkövetés dolog, tény és való hogy hozzáad a látványhoz, pl.tükröződések elég áll leejtősek, jobban zavar a gyenge fizika,vagy hogy a vér,lövésnyomok,töltényhüvelyek és egyéb részletek
eltűnnek a játékokba 30-45 secen belűl,konkrétan még vége sincs az adott akció ,,jelenetnek" már kezdenek eltűnni a részletek.Elég illuzió romboló ha engem kérdezel.
Aztán valami épkézláb Particle és Debris fizikát is viszont látnék a játékokba(Nvidia PhysX-et anno imdádtam).Persze ezen problémák megoldása nem a Videó kártya gyártók feladata. Nagyjából ennyi.😀
Prohardver Traversal Shader ismertető:[LINK]
0
0
0
0
csuz-li avatar
@Kiki4444: Még az én kártyám is támogat minden DX12 funkciót, sőt a 2014-ben vett r7 270-em is támogatta már az összes DX12 funkciót, beleértve a sugárkövetést is, ami szintén egy dx12-es funkció. (Az már más kérdés, hogy bírja-e erővel.) A programozhatóság csak annyit tesz, hogy kisebb lesz ezeknek a teljesítményigénye, VRAM igénye, stb.
0
0
0
0
odinx avatar
Ez mind szép és jó, csak kérdés mennyibe kerül majd, ha a kereskedők rárakják a hasznukat.😆
0
0
0
0
💬 4
Apor avatar
@odinx: Kubuki-föld éves költségvetésétől biztos több lesz.
0
0
0
0
no avatar
@odinx: Igen érdekes lenne lefuttatni azt a kérdéskört, hogyan is lesz a ~200-250e árcédulából 2,5-3x annyi mire megérkezik hozzánk.
0
0
0
0
odinx avatar
@argosz: Hát, nem vagyok otthon a témában, de gondolom kisker is nagyker is rárakja a haszont, meg + 27% ÁFA. Írtam az egyik PCX-es videó alatt, hogy nem kellene megvenni senkinek ennyi pénzért, de sajnos olyan a büdös életben nem lesz.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció