Állítólag már készül a Mass Effect 5
A BioWare csapatát az utóbbi időben sajnos rengeteg kritika érte, hiszen játékaik minősége nem igazán ütötte meg azt a szintet, amelyet a játékosok elvárnának egy ilyen neves stúdiótól.
A Mass Effect: Andromeda és az Anthem is több sebből vérzett a megjelenéskor, de úgy tűnik, a csapat nem adja fel, és egyik játékról sem mond le. Az Anthem állítólag jelentős átalakításon fog átesni hamarosan, amely alapjaiban változtatja majd meg a játékot, és remélhetőleg ez további tartalmakat is jelent. A játék átdolgozott változata az Anthem 2.0 vagy Anthem Next lehet majd. Bár a Mass Effect: Andromedához többé nem érkezik új frissítés, a széria biztosan visszatér majd valamikor.
A Kotaku értesülései alapján Mike Gamble vezetésével már készül a következő Mass Effect a cég edmontoni stúdiójában. Ezt sem az EA, sem a BioWare nem erősítette meg, viszont az N7 nap során a fejlesztők arról kérdezték a rajongókat, hogy mit látnának szívesen a jövőbeli játékban. A Mass Effect 5 kapcsán egyelőre csak ennyi információ áll a rendelkezésünkre, de valószínűleg senki sem gondolta, hogy a legutóbbi rész bukása miatt teljesen lemondanak majd egy ilyen híres szériáról.
Műfaj: Akció, TPS, Akció RPG
Fejlesztő: BioWare
10 év múlva is ezek a nevek meg komplett játékok fognak ismétlődni csak más számozással?
Egyszer megszületett a ME is ,ugyanígy csinálhatnának valami mást.
Van több IP a Bioware tulajdonában, és mégis bepróbálkoztak az Anthemmel ami nem lett siker, így vissza kell térni egy ismerthez hogy legyen bevétel. Ha csak minden második játékuk lenne új IP már így is többet tennének le az asztalra mint sok más fejlesztő, de a ME3 utolsó 30 perc - ME:A - Anthem trió után egy folytatás sem garancia se a minőségre, se a tartalomra.
Nagyot kell szólnia amihez nyúlnak vagy ez lesz a harmadik buktájuk zsinórban. Ez hárommal több, mint amennyit egy átlagos fejlesztő kibír az EA berkeiben. Lást Westwood története: készült egy C&C 4 és mentek is a tömegsírba a többiek mellé...
Igen ME 3 vége számomra is csalódás volt,bár elfogadtam azt a befejezést.Legalább volt.
Akármi is legyen,felkel kötni a gatyájukat.
ME3 vége után is ez volt a helyzet: nagyot kellett volna dobniuk hogy az elcseszett befejezést feledtetni tudják a játékosokkal.
ME:A megjelenéskori balhéi után is ugyanez volt a helyzet: nagy dobás kellett volna hogy a grafikai és logikai bakikat feledtessék.
Anthem...
Ezek után kérdés hogy van még gatyájuk amit fel köthetnek?
Az, hogy sorozatot csinálsz, nem a bukás receptje, hanem a sikeré. Csak az a lényeg, hogy a játék világát használd és ne a játékmechanikát.
Nulláról kezdeni valamit baromi drága. Pont akkor érdemes megcsinálni, ha már biztos bevétel van. Ilyen volt a fenti példából az Origins is, ahol 0-ról lett felépítve a játék, de a játékvilág miatt szinte biztos volt az, hogy a befektetés megtérül.
A GTA is már az ötödik résznél tart és nem tűnik bukónak, sőt, mindenki várja a hatodik részt is. Pedig ott aztán nem sok újdonság volt egészen a GTA online-ig. Gyakorlatilag a GTA III (2002-ben jelent meg!) óta ugyan azt a játékot kapod minden alkalommal újra és újra.
Csak az lenne a jó,hogy nyitni új irányba,próbálni valami újat ami talán megint nagy sikereket ér el.
De ha meg se próbálja senki..... akkoriban ha nem próbálják meg a most sikeres játékokat akkor nem erről beszélnénk mi se.
Csak ugye félnek igen,mert a bukás veszélye nagy.De egyszer eljön az idő mikor már unni fogják az AC untig ismételt játékelemeit és sorolhatnám a többit ami kiteszi a mai AAA kategóriát.
Magánvélemény,senkit megsérteni nem akartam ezzel. 😀
AC-t ugye megunta a nép a Syndicate után ezért kellett újabb játékmechanika az Originsbe, és ezért kellett Odysseyre is két évet várni, és a következő is talán jövőre jön csak.
ME világa hatalmas, bőven lehet benne még alkotni akár a ME3 utóhatásait, akár előzményt pár évvel vagy évezreddel - ne feledjük az ismert SW elöttre alkották meg a Kotor-t - vagy akár vihetik tovább a ME:A-t is, ott is vannak elvarratlan szálak.
De van több száz - több ezer scifi történet melyek ordítanak, hogy egy scifi TPS játék készüljön belőlük...persze a jogokat meg kell vásárolni hozzá, vagy részesedést adni a szerzőnek, de legalább jobb sztorik, mint a ME3 vége...
Viszont igen rengeteg téma lenne ami megérne egy jó játékot vagy akár filmet,viszont ezek kiaknázatlanok maradnak.Ha esetleg mégis sor kerül rá akkor meg összecsapják csupán és persze,hogy bukás amiből az következik,hogy na jó térjünk vissza a jól bevált dolgokhoz.
Ezért tartunk ott ahol tartunk.
Filmet nem hoznám ide, játékfejlesztésről csevegünk, de ha már film: Blizzard simán összerakhatna több egész estés Overwatch animációs filmet, bőven megvan benne a potenciál és a minőség is. És akkor talán elkerülhető lett volna az évenkénti kötelező decemberi Disney animáció...nem, nem az SW 7-8 filmekről beszélek most 😃
Szerintem a ME-ben is vannak lejtmenetek, nekem konkrétan nem tetszett a fegyverrendszerváltás a ME1 után, viszont hasznos volt hogy nem volt akkora kupleráj az inventoryban a későbbiekben. Történetben ME3 utolsó 30 perce a legalja. ME:A nem rossz felütéssel és kezdéssel indult, de 1/3 után lejtmenet. Ahogy az új világ is erősen megkérdőjelezhető.
GTA közel sem volt tökéletes sorozat, sőt nem is biztos hogy sorozatként kellene kezelni, hiszen nincsenek összefüggésben a részek, de bőven vannak ott is fejlődések:
1-2 teljesen jó volt, a 2-ben a területeken uralkodó bandák kő-papír-olló elve is teljesen jó volt, hiányolom is a mostani játékokból.
GTA 3: teljesen jó volt, egyetlen probléma volt csak: a járművek respawn kezelése...
GTA VC: tökéletes játék, a kis játszótér ellenére.
GTA SA: számomra játszhatatlan volt, gettóval nem tudtam azonosulni, átvették a Manhuntban bevezetett célzást és hp kijelzést
GTA 4: számomra játszhatatlan volt, teljesítménybeli problémák miatt
GTA 5: single rész teljesen jó, multi nem érdekel
Kb mint a Final Fantasy. Címen kívül nincs nagyon közös a történetekben, lásd FF7, FF8, és a többi...
Igen, új IP-t kezdeni macerás, Ubi-blizzard tud róla mesélni, de nem lehetetlen. Ubi az AC mellett elindította a Watch Dogs-ot és a Divisiont. De ugye az Ubi nem egy fejlesztő, hanem kiadó.
Az a bukás már a Mass Effect 3-nál elkezdődött, az Androméda csak a pont volt az i betűn.
Néha nem értem ezeket a fejlesztőket, hogy milyen szeren vannak ami ennyire elkalibrálja őket.
Ezek után egy ME 5-ről álmodozni kicsit meredek.
Ha azt kérdik mit látnánk szívesen akkor a nagyobb a gond mit képzeltem:
- vagy teljesen lövésük sincs mit csináljanak a ME világával - nincs épkézláb ötletük sem, hiába a fő író elment a ME3 felénél kb...
- vagy még csak ötletelnek - ott tartanak hogy ME világában akarnak valamit, mert kell termelni a $-t EA papának, de azt sem tudják mit akarnak csinálni, csak virítani kellene valamit
Nem tudom melyik a rosszabb.
Akármelyik fázisban is vannak az még +3-5 év, ha minőségi munkát akarnak letenni az asztalra. Bár a Biowareből kinézem a 3-5 hónapot is és majd a B, C, D vagy ZS csapatukra fogják hogy hulladék lett.
Szóval ebből szerintem egy lehetőség jön: megvolt a következő ME játék projektindító értekezlete és annyi.