Állítólag az RTX 30 széria is támogatni fogja az Nvidia Multi Frame Generationt

Előfordulhat, hogy a régebbi, RTX 30 szériás grafikus kártyák is támogatni fogják az Nvidia Frame Generation technológiát. Bryan Catanzaro az Nvidiától keltett reményt a régebbi GPU-kkal rendelkező játékosokban a legutóbbi interjúja során.
A Frame Generation mesterséges intelligencia által generált képkockákat illeszt be a képkockasebesség növelése érdekében, azonban ezt a technológiát jelenleg az RTX 40-es és az RTX 50-es szériák támogatják. Ez azt jelenti, hogy az RTX 30-as kártyák birtokosai kimaradnak ebből, de az Applied Deep Learning Research alelnöke, Bryan Catanzaro állítása szerint a Frame Generation támogatást kiterjeszthetik majd a régebbi architektúrákra is.

Ez a reménysugár akkor érkezett, amikor az Nvidia bemutatta a DLSS 4-et, azaz felskálázási technológiájának jelentős átalakítását, amely a korábbi konvulációs neurális hálózatok (CNN) helyett egy új transzformációs modellt használ. A cég ugyebár megerősítette, hogy a DLSS 4 elérhető lesz az RTX 20, 30 és 40 szériák esetében, viszont kizárólag az RTX 50 széria támogatja a Multi Frame Generationt (MFG), vagyis a Frame Generation technológia legújabb iterációját.
A Frame Generation és a Multi Frame Generation jelenleg specifikus implementációkhoz és támogatott hardverekhez kötött, de léteznek harmadik féltől származó megoldások is, mint például a Lossless Scaling FG. Az Nvidia valószínűleg egy leegyszerűsített képkockageneráló módszerrel szeretne előállni, amely a korlátozások ellenére is látható javulást biztosítana.
Teljes az agyatlanság nVidia fronton 🤒
de amúgy is nagyrészt semmi értelme mivel 60fps kell hogy jó legyen, mert ennek akkor lenne értelme ha 30-ból 60-at vagy 15-ből 60-at tudna csinálni, nem 60-ból 240-et.
A gumikacsa se ér semmit hiába tud ő 20x mivel a 60 kell hozzá ezért 60-ból csinál 1200-at... sőt! Jobban terhelődik a gpu, rosszabb képminőség mellett! Bár nem tudom hogy de a gyárilag beleépített fsr is mosott szart csinál még ultra quality-ból is, beleértve a szöveget, a gumikacsa meg a hud-ot is dobálja meg mosottá teszi...
Az én meglátásom szerint ezek annyira jók mint egy milliomosnak nyerni egy darab csokit...
Nem nativ DLSS hanem a kacsásat használtam, lehet hogy a nativ nem ilyen, majd ha lesz valami ami érdekel és támogatja majd megnézem és megírom ha addig eszemben lesz, a Riftbreaker-ben lévő(passz melyik verzió) FSR viszont nekem jobban terheli és mosott lesz tőle még az ui és szöveg is. Az hogy mennyivel több fps adott nem érdekelt mert nekem még 30fps is elmegy, de az hogy rosszabbul néz ki mintha pixeles lenne az már annyira nem. FSR ki: 40-50% FSR be: 50-70% GPU terhelés. Nekem a LS FG a TW:WH3 fenti UI-t ahol a péz van folyamatosan ugrált balra. Az fps részt viszont elengedem mert vitatkozni nem akarok róla, mivel én kitartok amellett hogy 30-ból 60-at nem tud csinálni, úgy hogy ne legyen érezhető a késleltetés a képen vagy irányításban. Egy 20fps videóból 60fps változatot tud csinálni de egy interaktív játéknál úgy érzem nem, lehet majd le tudják csökkenteni az átmenetet úgy hogy meg se lehet érezni majd, majd idővel kiderül, addig is várok hátha a WH3-ba lesz DX12 alatt beleépítve valami(mert a linux native vulkan verzióban van FSR) és megnézem hogy az is mossa e a képet mint a kacsa...
Ha igaz a hír lehet kipróbálom a Dune: Awakening-el, és megnézem hogy milyen 3060ti-vel. Mivel semmi lényeges teljesítményt nem hozott a RTX50 széria így maradok ezzel a kártyával, max procit cserélek ha majd lemennek vissza az árak.
Igen ez a tipikus felébe kerül de valahogy mindig elrontanak benne valamit hogy ne érezd mégse olyan jó vételnek az amd-t, hiába átlag fps ugyan annyi a két kártyán a micro lagg/ időzítési bajok miatt nem érzed annyira folytonosnak, hiába 200fps mikor hirtelen beesik 20 köré akár 0.1ms-re... ha körül kéne írnom az érzést: "eszed jóízűen a töltött káposztát, és hirtelen ráharapsz a borsra". Ha össze kéne őket hasonlítani akkor nvidia=windows, amd=linux, az eggyikkel vannak bajok, de az esetek töbségében "csak működik", ezzel szemben a másik szabadabb, olcsóbb, 1000+ másik dolog amiben jobb, de tejföl helyett délibábfölt adnak, azért vagyok még mindig w10-en mert a linux mindig felhúz hogy minden apró hülyeséget be kell állítani játékonként, a közösség és fejlesztők mentalitása pedig távol tart...
A reflex szép és jó de minnél több képet akarsz rakni a valós közé, ami valós időbe kell hogy legyártva legyen, annál jobban érzed a fáziskésést. Ezért mondtam a videót mert azt előre legyártya és nem érzed, mint a yt-on a 60fps videók amiket így csinálnak és tényleg sokkal simább az átmenet mint előtte. Visszatérve meg ha nem pörgős a dolog lehet észre se veszed és műfajtól függetlenül ha fontos az időzítés akkor jobban odafigyelsz rá, nem úgy mint amikor csak elfoglalod magad valamivel míg az unalmas része van a sorozatodnak. Mint pl ahogy én csak tengek a Riftbreaker-ben amit azért hoztam fel mert megvolt és támogatta az FSR-t, majd teszteltem vele a LS-et is hogy mennyivel másabb a bele épített és a külső megoldás, de azért megjegyzem hogy ne a gépigényét nézd hanem mikor letöltöd a demo-t az oktató küldivel, és egy kis farm után hogy ne halj meg 1p alatt, elindítod a kobayashi maru programot... mert nem egyszer volt már olyan hullám ahol durván beesett az fps...
Azt hogy magamat idézve: "rosszabbul néz ki mintha pixeles lenne", szóval most ez a benézted kategória, mert még valahol meg is van a régi Atari-m, ha meg a kezdetleges 3d-re értetted akkor üdvözlöm sir daniel fortesque-t ha arra jársz :)
Amúgy van mod hozzá hogy az amd frame genje működjön a 30as kártyákon.
Most meg lááám meg lehet irni rá, csak direkt igy irták meg... 3.5 érdekes már ment 3000 en is.
Csak a hype miatt nem ment elsőre. Meg Frame gen sem, mert akkor mivel adják el az új szériát.