Állítólag az RTX 30 széria is támogatni fogja az Nvidia Multi Frame Generationt

Szerző: xoki | 2025. January 24. | hír | 31 hozzászólás

Előfordulhat, hogy a régebbi, RTX 30 szériás grafikus kártyák is támogatni fogják az Nvidia Frame Generation technológiát. Bryan Catanzaro az Nvidiától keltett reményt a régebbi GPU-kkal rendelkező játékosokban a legutóbbi interjúja során.

A Frame Generation mesterséges intelligencia által generált képkockákat illeszt be a képkockasebesség növelése érdekében, azonban ezt a technológiát jelenleg az RTX 40-es és az RTX 50-es szériák támogatják. Ez azt jelenti, hogy az RTX 30-as kártyák birtokosai kimaradnak ebből, de az Applied Deep Learning Research alelnöke, Bryan Catanzaro állítása szerint a Frame Generation támogatást kiterjeszthetik majd a régebbi architektúrákra is.

Ez a reménysugár akkor érkezett, amikor az Nvidia bemutatta a DLSS 4-et, azaz felskálázási technológiájának jelentős átalakítását, amely a korábbi konvulációs neurális hálózatok (CNN) helyett egy új transzformációs modellt használ. A cég ugyebár megerősítette, hogy a DLSS 4 elérhető lesz az RTX 20, 30 és 40 szériák esetében, viszont kizárólag az RTX 50 széria támogatja a Multi Frame Generationt (MFG), vagyis a Frame Generation technológia legújabb iterációját.

A Frame Generation és a Multi Frame Generation jelenleg specifikus implementációkhoz és támogatott hardverekhez kötött, de léteznek harmadik féltől származó megoldások is, mint például a Lossless Scaling FG. Az Nvidia valószínűleg egy leegyszerűsített képkockageneráló módszerrel szeretne előállni, amely a korlátozások ellenére is látható javulást biztosítana.

Hozzászólások: 31
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
xCube avatar
Nagyor örülnék a tényleg így lenne, de ez egyelőre csak pletyka és ismerve az nvidiát nem is fog bekövetkezni. A frame gen paywall mögött van a 4000 és 5000 kártyákon, egy rosszabb minőségű verzió pedig csak ronaná az imidzset. Mindemellett az FSR frame gen is ott van a 4000- felhasználóknak.
0
0
0
0
💬 1
kovb677 avatar
@xCube: FSR annyiból jó hogy megy 3000 kártyákon és jön a FSR4 amit 3000-as felhasználók is elvileg élvezhetnek
0
0
0
0
rhd962 avatar
Nem véletlen váltottam át AMD-re...
Teljes az agyatlanság nVidia fronton 🤒
0
0
0
0
💬 4
xCube avatar
@rhd962: Nem igazán értem, hogy mire gondolsz és hol látod az agyatlanságot az nvidiánál, de te tudod.
0
0
0
0
rhd962 avatar
@xCube: Nézőpont kérdése minden.
0
0
0
0
redbull6969 avatar
Akkor ezek szeint a 4000 széria is megkapja mint a 3000 széria 😅🤣 akkor lényégébben mi a habos babos lóf@sznak venni 5000 szériát 🤣 Nvidia van baj!
0
0
0
0
79Scooter79 avatar
Reflex!!!✔️✔️✔️ Sok-sok Fps a szerencsétleneknek kell 🤣🤣🤣
0
0
0
0
💬 1
ElMariachi avatar
@79Scooter79: Persze tisztelet a kivételnek ugye? 😉
1
0
0
0
no avatar
Na erre kíváncsi leszek. Akkor elesnek a sok E-sportos playertől akik nem a minőségre hanem az FPS-re mennek.Minek vennének akkor ugyan 5... szériás kártyát, ha a 30.. -as kártyája is tudni fogja 80 fps helyett a 240-et.
0
0
0
0
💬 1
xCube avatar
@Dpoci: Az e-sportolók sohasem használnak ilyen technológiákat, mert növelik a latency -t így rontják a reakcióidőt. Már sészről az e-sport játékok jellemztően elég jól futnak feljavítók nélkül is.
0
0
0
0
ElMariachi avatar
Ez egy jó lépés lenne részükről😊✔️
0
0
0
0
KERKO avatar
No, akkor remélem, hogy a az rtx 3090-es kártyám javítható.
0
0
0
0
visor261 avatar
vicces hogy elvileg a 4 se most meg már a 3 is...
https://i.imgur.com/1VQ93u5.png
de amúgy is nagyrészt semmi értelme mivel 60fps kell hogy jó legyen, mert ennek akkor lenne értelme ha 30-ból 60-at vagy 15-ből 60-at tudna csinálni, nem 60-ból 240-et.

A gumikacsa se ér semmit hiába tud ő 20x mivel a 60 kell hozzá ezért 60-ból csinál 1200-at... sőt! Jobban terhelődik a gpu, rosszabb képminőség mellett! Bár nem tudom hogy de a gyárilag beleépített fsr is mosott szart csinál még ultra quality-ból is, beleértve a szöveget, a gumikacsa meg a hud-ot is dobálja meg mosottá teszi...

Az én meglátásom szerint ezek annyira jók mint egy milliomosnak nyerni egy darab csokit...
1
0
0
0
💬 9
kovb677 avatar
@visor261: Én is láttam ezt a képet hogy régebbi szériák ray reconstructiont meg ilyeneket kapnak de nem azt ami felelős lenne a fps triplázásáért
0
0
0
0
enslaved avatar
@visor261: Pont hogy kevésbé terhelődik a GPU ha bekapcsolod a DLSS - t vagy az FSR - t, ráadásul a DLSS szinte semmit nem ront a képen, de már az FSR 3.1 sem igazán. Nekem van jelenleg egy 6800 - asom meg egy 4070 - em, ugyan a 60 fps - hez nem igazán kell ezeket bekapcsolnom, de ha mégis nem látok semmi nagy problémát, még FG mellett sem, és bizony ahol nincs meg valamiért a 60 fps, ott meg lesz, nem csak az a lényeg hogy 60 - ból 120 - at csináljon. Ez a módszer az AMD Fluid Motion - ra jellemző, azaz ha nincs a játékba implentálva és driverből kell megoldani, na ott ha te 60 fps - t akarsz akkor 30 - ra kell lockolni, ha 120 - at akkor meg 60 - ra, de messze nem lesz olyan a kép mintha bele lenne magába a játékba építve, szerencsére lassan már ez természetes lesz (persze az lenne a jó ha a fejlesztők inkább optimalizálnának, de ez felejtős).
0
0
0
0
visor261 avatar
@enslaved: A LS DLSS és FSR és nativ FSR is jobban terheli az én kártyámat erről ennyit.
Nem nativ DLSS hanem a kacsásat használtam, lehet hogy a nativ nem ilyen, majd ha lesz valami ami érdekel és támogatja majd megnézem és megírom ha addig eszemben lesz, a Riftbreaker-ben lévő(passz melyik verzió) FSR viszont nekem jobban terheli és mosott lesz tőle még az ui és szöveg is. Az hogy mennyivel több fps adott nem érdekelt mert nekem még 30fps is elmegy, de az hogy rosszabbul néz ki mintha pixeles lenne az már annyira nem. FSR ki: 40-50% FSR be: 50-70% GPU terhelés. Nekem a LS FG a TW:WH3 fenti UI-t ahol a péz van folyamatosan ugrált balra. Az fps részt viszont elengedem mert vitatkozni nem akarok róla, mivel én kitartok amellett hogy 30-ból 60-at nem tud csinálni, úgy hogy ne legyen érezhető a késleltetés a képen vagy irányításban. Egy 20fps videóból 60fps változatot tud csinálni de egy interaktív játéknál úgy érzem nem, lehet majd le tudják csökkenteni az átmenetet úgy hogy meg se lehet érezni majd, majd idővel kiderül, addig is várok hátha a WH3-ba lesz DX12 alatt beleépítve valami(mert a linux native vulkan verzióban van FSR) és megnézem hogy az is mossa e a képet mint a kacsa...
0
0
0
0
kovb677 avatar
@visor261: Jobb a kacsásnál az ingyenes frame generation mod
0
0
0
0
visor261 avatar
@kovb677: nem tudom mire gondolsz az "ingyenes frame generation mod" ezt nem ismerem
0
0
0
0
visor261 avatar
@kovb677: érdekesnek tűnnek, majd rájuknézek mikor a másikat fogom tesztelni
0
0
0
0
enslaved avatar
@visor261: Nem akartam vitatkozni, csak leírtam amit én tapasztaltam terhelés és egyebek terén. Tudod az a fura inkább, hogy a 6800 - ason valóban ugrálnak, zizegnek FSR+FG esetén bizonyos feliratok, viszont ez a 4070 - en nem létező jelenség, és nem csak DLSS - sel, hanem FSR - rel sem. Elhiheted, én is csak lestem, elvégre 2 napja hogy vettem a 4070 -et, gyorsan vissza is tettem a 6800 - ast hogy csak képzelődtem e, de nem. Más az architektúra, valószínűleg azért, sőt az eddig natívon még akadozgató játékaim is kisimultak a 4070 óta, pedig a 6800 - nál sem indokolta semmi hogy menjen simán az a 60 fps. Késleltetés csökkentéséhez az nVidia megcsinálta a reflexet, bár ha jól tudom ezek a dolgok inkább multi lövöldéknél számítanak, én meg egyáltalán nem játszok ilyenekkel, csak kizárólag single játékokkal kontrollerrel, ezért ez nem is érdekel igazán. Egyébként a The Riftbreakerre most ránéztem, eleve nincs túl magas gépigénye, nem igazán kell hozzá az FSR - t bekapcsolni 60 fps - hez, már egy RX 6800 - as kártya is bőven elég hozzá, de szerintem még egy 6700XT is, pláne ha neked elég a 30 fps. A mosódásról meg csak annyit, hogy én a mai napig játszok még N64 - en is a Zeldákkal, nem tudom mit szólnál akkor azokhoz?😉
0
0
0
0
visor261 avatar
@enslaved: Én se, pont ezért írtam, mivel eggyértelműen kitartunk saját álláspontjainknál :D
Ha igaz a hír lehet kipróbálom a Dune: Awakening-el, és megnézem hogy milyen 3060ti-vel. Mivel semmi lényeges teljesítményt nem hozott a RTX50 széria így maradok ezzel a kártyával, max procit cserélek ha majd lemennek vissza az árak.
Igen ez a tipikus felébe kerül de valahogy mindig elrontanak benne valamit hogy ne érezd mégse olyan jó vételnek az amd-t, hiába átlag fps ugyan annyi a két kártyán a micro lagg/ időzítési bajok miatt nem érzed annyira folytonosnak, hiába 200fps mikor hirtelen beesik 20 köré akár 0.1ms-re... ha körül kéne írnom az érzést: "eszed jóízűen a töltött káposztát, és hirtelen ráharapsz a borsra". Ha össze kéne őket hasonlítani akkor nvidia=windows, amd=linux, az eggyikkel vannak bajok, de az esetek töbségében "csak működik", ezzel szemben a másik szabadabb, olcsóbb, 1000+ másik dolog amiben jobb, de tejföl helyett délibábfölt adnak, azért vagyok még mindig w10-en mert a linux mindig felhúz hogy minden apró hülyeséget be kell állítani játékonként, a közösség és fejlesztők mentalitása pedig távol tart...
A reflex szép és jó de minnél több képet akarsz rakni a valós közé, ami valós időbe kell hogy legyártva legyen, annál jobban érzed a fáziskésést. Ezért mondtam a videót mert azt előre legyártya és nem érzed, mint a yt-on a 60fps videók amiket így csinálnak és tényleg sokkal simább az átmenet mint előtte. Visszatérve meg ha nem pörgős a dolog lehet észre se veszed és műfajtól függetlenül ha fontos az időzítés akkor jobban odafigyelsz rá, nem úgy mint amikor csak elfoglalod magad valamivel míg az unalmas része van a sorozatodnak. Mint pl ahogy én csak tengek a Riftbreaker-ben amit azért hoztam fel mert megvolt és támogatta az FSR-t, majd teszteltem vele a LS-et is hogy mennyivel másabb a bele épített és a külső megoldás, de azért megjegyzem hogy ne a gépigényét nézd hanem mikor letöltöd a demo-t az oktató küldivel, és egy kis farm után hogy ne halj meg 1p alatt, elindítod a kobayashi maru programot... mert nem egyszer volt már olyan hullám ahol durván beesett az fps...
Azt hogy magamat idézve: "rosszabbul néz ki mintha pixeles lenne", szóval most ez a benézted kategória, mert még valahol meg is van a régi Atari-m, ha meg a kezdetleges 3d-re értetted akkor üdvözlöm sir daniel fortesque-t ha arra jársz :)
0
0
0
0
MaximumGame avatar
Eddig még akik ezért vették a 4000 szériàt azokat hülyenek nézték... Szerencsére tudtam hogy atbaszàs az egész... Mert Ezek a magok bármit tudnak kezelni, csak jól meg kell írni a szoftvert rà. 😎🤜🤛
3
0
0
0
💬 4
Lizard avatar
@MaximumGame: Pontosan😅😉
0
0
0
0
xCube avatar
@MaximumGame: Attól még a szükséges többlet AI teljesítményt nem tudod belevazázsolni az Ampere architektúrába. Ez nem a CUDA magokon fut.
0
0
0
0
ichigo23619 avatar
@MaximumGame: Na ott a pont. 😁
Amúgy van mod hozzá hogy az amd frame genje működjön a 30as kártyákon.
0
0
0
0
MaximumGame avatar
@ichigo23619: Program is van rá képzeld amivel még a Multi Frame gen is megy 2000 és 3000 szérián is :D 2x 3x 4x es de még 30x os Frame Gent is be tudod lőni. Mivel ezek az AI magok azt csinálják amire utasitod őket. Persze Darabszám meg órajel is fontos. De a régebbi és jó ezekre. Most nvidia nem véletlen csattant akkorát a Kinai AI miatt. Egész paraszt vakitás ami megy. Akinek meg nem kell 4K :) annak nem kell zsebébe nyulni. Amig kis kijelzőn van valaki 1440p vel pl 27Colon sokkal élessebb a kép. Észre se veszed hogy kéne a 4K-felbontás. Persze majd én is idővel cserélek 4K-ra ha meghalt a monitorom. Persze DLSS 3.0 nem ment csak 4000 szérián :D emlékszem milyen szöveget toltak...
Most meg lááám meg lehet irni rá, csak direkt igy irták meg... 3.5 érdekes már ment 3000 en is.
Csak a hype miatt nem ment elsőre. Meg Frame gen sem, mert akkor mivel adják el az új szériát.
0
0
0
0
kovb677 avatar
Ez jó hír, nekemis 30xx szériás kártyám van még
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció