Állítólag az RTX 30 széria is támogatni fogja az Nvidia Multi Frame Generationt
Előfordulhat, hogy a régebbi, RTX 30 szériás grafikus kártyák is támogatni fogják az Nvidia Frame Generation technológiát. Bryan Catanzaro az Nvidiától keltett reményt a régebbi GPU-kkal rendelkező játékosokban a legutóbbi interjúja során.
A Frame Generation mesterséges intelligencia által generált képkockákat illeszt be a képkockasebesség növelése érdekében, azonban ezt a technológiát jelenleg az RTX 40-es és az RTX 50-es szériák támogatják. Ez azt jelenti, hogy az RTX 30-as kártyák birtokosai kimaradnak ebből, de az Applied Deep Learning Research alelnöke, Bryan Catanzaro állítása szerint a Frame Generation támogatást kiterjeszthetik majd a régebbi architektúrákra is.
Ez a reménysugár akkor érkezett, amikor az Nvidia bemutatta a DLSS 4-et, azaz felskálázási technológiájának jelentős átalakítását, amely a korábbi konvulációs neurális hálózatok (CNN) helyett egy új transzformációs modellt használ. A cég ugyebár megerősítette, hogy a DLSS 4 elérhető lesz az RTX 20, 30 és 40 szériák esetében, viszont kizárólag az RTX 50 széria támogatja a Multi Frame Generationt (MFG), vagyis a Frame Generation technológia legújabb iterációját.
A Frame Generation és a Multi Frame Generation jelenleg specifikus implementációkhoz és támogatott hardverekhez kötött, de léteznek harmadik féltől származó megoldások is, mint például az Lossless Scaling FG. Az Nvidia valószínűleg egy leegyszerűsített képkockageneráló módszerrel szeretne előállni, amely a korlátozások ellenére is látható javulást biztosítana.