Álláshirdetés fedett fel új információkat a BioShock 4-ről

Szerző: Pafry | 2021. April 13. | hír | 22 hozzászólás

A VGC értesülései szerint a következő BioShock-játékot fejlesztő Cloud Chamber nagyban utalt arra néhány feladott álláshirdetéssel, hogy milyen is lesz az ikonikus sorozat következő felvonása. Ennek értelmében beigazolódni látszik az a korábbi állítás is, mely szerint a játék immáron teljesen nyílt világú lesz.

A fejlesztők többek között egy olyan vezető írót keresnek, aki képes lehet újra életet lehelni a sorozatba olyan módon, hogy az a keményvonalas rajongóknak is megfeleljen. Olyasvalakit képzelnek el a pozícióra, aki majd „karakterközpontú történeteket ír egy nyílt világ számára”.

Korábban már az is kiderült, hogy a fejlesztők nem Rapture vagy Columbia világában képzelik el a következő részt, hanem egy teljesen új, eddig sosem látott helyszínt szeretnének megalkotni. Jó hír lehet sokak számára, hogy az eredeti BioShock, valamint a BioShock Infinite művészeti rendezője, Scott Sinclair is részt vesz a projekt megvalósulásában.

A jelenlegi hirdetésekből kiderült információk alapján a játék egy AAA minőségű, történetközpontú FPS-nek készül, amelyben a mesterséges intelligenciára rendkívüli figyelmet fordítanak majd, hiszen ez több helyen is felbukkan az állások között. Valamint egészen biztosan szerepelni fog a játékban „városi tömeg”, melyet szintén említenek a szövegekben.

Hozzászólások: 22
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Örülnék neki ha az űrben játszódna...
0
0
0
0
💬 1
Warlordcommander avatar
@malna7: A Prey-t (2017-es) próbáltad már? Nekem nagyon bioshock feelingem volt végig, és az űrben játszódik. 😀
0
0
0
0
Szabcsiadi avatar
Semmitől sem lennék boldogabb, mint egy új Bioshocktól Spoiler!
Igazából, de sok cím van aminek a folytatásától rohannék a kasszákhoz 😜
0
0
0
0
YoRHa 2B avatar
Welcome to rapture
Ah Bioshock 3 😃
Az infinite az csak egy valami de nem bioshock 😆
0
0
0
0
💬 11
bigfooot avatar
@YoRHa 2B: inkább a bioshock 2 nem az 😀
az infinite tökéletes folytatás volt, a két dlc pedig tökéletes lezárás
0
0
0
0
YoRHa 2B avatar
@bigfooot: Nem, a két DLC bioshock volt 😂
de ja nemtudom nekem az infinite annyira nem tetszett
és a 4 re gondoltam h az az igazi 3 😆
0
0
0
0
susguy avatar
@bigfooot: Az Infinite nem folytatott semmit, mindent eldobott az eredeti két címből, cserébe egy generic shooter lett. Kivehették volna a "Bioshock"-ot a címből, és fel se tűnt volna senkinek hogy az a sorozat része akart lenni.
0
0
0
0
bigfooot avatar
@susguy: Csak az első az eredeti, a második részt nem ők csinálták, ami érződik is rajta, az Infinite pedig minden idők egyik legjobb fps lett, maga a történet, a világ, hangulat, zenék, karakterek miatt, jó nyilván ehhez olvasni és hallgatni kell a játékban lévő történetet, hanganyagokat, ha csak mész és lősz akkor valóban egy sima shooter, a bioshock világa nem rapture city rol szól csak, vagy columbia, "There's always a lighthouse. There's always a man. There's always a city,” mai pc világban alig újítanak valamit így sokszor látom indokolatlanul kikialtva egy eredeti értékeket és minőségét tovább vivő folytatásnál, ami nem akar róka bőr lenni, hogy nem méltó, míg egy max payne 3 nál, vagy bioshock 2 nél nem, mivel jaj a helyszín, szereplő ugyanaz akkor már minden ok, pedig nem. Itt pedig az eredeti alkotók elmentek, simán lehetne új világot kitalálni, de sajnos a pénz beszél így használják a nevét,mivel úgy is megveszik és próbálnak alkotni valamit, pedig ez a világ egy tökéletes kerek egész, kezdve az első résszel, Infinite és a két dlc
0
0
0
0
susguy avatar
@bigfooot: Végig követtem a történetét, elolvastam mindent, meghallgattam mindent. A történet értelmetlen és inkonzisztens, ami még a legfontosabb pillanatban sem veszi figyelembe a maga által felépített szabályokat.
A levegőben lévő város tényleg nagyon érdekes volt, de fél óra után már semmit nem adott a játékhoz azon kívül, hogy néha lehetett/kellett a sineken utazni. Nem számított a történetben, és nem adott az atmoszférához (főleg hogy a játék fele épületek belül zajlik). Az első (és a második) részben elejétől a végéig számított a helyszín mind a történetben, mind az atmoszférában. Lehet hogy nem a helyszín volt a lényeg, de fontos szerepe volt a játékban.
A történet folyamatosan ki rúgta maga alól a saját lábát. Folyamatosan nyomja a játékos arcába a végtelen alternatív világokat és a szabályait, csak hogy utólag saját maga figyelmen kívül hagyja azokat.
A plasmidok az első két részben a történet részei voltak, és a karakterekre is kihatással volt. Infinite-ben a vigorok csak úgy vannak, és pár speckó ellenfél kivételével senkit sem érdekel a létezésük. Ismét, lehet nem ez volt a lényeg, de fontos szerepe volt a játékban.
Az első két részben sokkal érdekesebbek voltak a fegyverek, ez itt elveszett, cserébe csak kettő lehet a játékosnál, hogy még inkább egy generic shooter érzését adja vissza, hogy lőszert is nehezebben találj, és hogy a fejlesztések is kevesebbet érjenek. Ismét, lehet nem ez volt a lényeg, de fontos szerepe volt a játékban.

A 2017-es Prey-nek több köze volt az eredeti Bioshock duóhoz.
0
0
0
0
bigfooot avatar
@susguy: így nézve elfogadom a véleményedet,ízlések és pofonok, nyílván ha az ember darkosabb világot vízionál a bioshock címre akkor az infinte elüthet ,de nyílván az alkotók akik az első és az infinite et alkották és írták, kicsit komplexebben gondoltak erre a világra , és inkább az emberi hataloméhséget/kapzsiságot helyezték előtérbe ,meghintve egy kis osztályharccal , plusz nyakonöntve az időutazás/párhuzamos világokkal. Most megfordítva ,ha előbb jött volna ki az infinte ,és a kiadó egy másik fejlesztő csapattal csinál egy infinite kópiát 2 névvel és utána jön az eredeti csapattal a rapture city akkor az ütne el a világtól?

Én imádom mindkét részt ,de örülök hogy a másodiknál felmentünk Columbiába, jó volt ez az abszolút elütés a két világ között látványban. nem szeretem az olyan folytatásokat ahol semmi újítás nincs ,vagy kisajtolnak egy történetet
milyen inkonzisztenciát vélsz felfedezni a történetben? időutazás/párhuzamos világok => paradoxok vannak ,de ezt felróni szerintem felesleges
0
0
0
0
Warlordcommander avatar
@bigfooot: Én teljesen egyetértek veled, mertek újat mutatni, és jó is volt. Bár nekem személy szerint a 2. része tetszett a legjobban, egy helyen rendesen be is könnyeztem rajta 😀
0
0
0
0
susguy avatar
@Warlordcommander:
mertek újat mutatni
Így van, 2013-ban cinematic shootert kiadni nagyon merész dolog volt, soha nem történt azelőtt még ilyen 😆
0
0
0
0
Warlordcommander avatar
@susguy: Az előző részekhez képest, mertek új történetet, helyszínt stb-t, mutatni ugyanabban az univerzumban, és nem a szokásos másolós rókabőr volt.
0
0
0
0
susguy avatar
@Warlordcommander: Ebben se voltak azért ennyire egyediek, és az "új dolgok =/= másolós rókabőr" egyenlet sem ennyire szabályszerű. Egy CoD-ról vagy az Ubisoft bármelyik franchise címéről is el lehetne mondani, hogy részenként más helyszínt és történetet kapnak, mégis arról híresek hogy rókabőr módon kapják/kapták az új címeket évről évre.

Semmi bajom azzal ha valami újít, sőt kifejezetten imádom a jóra sikerült spin offokat, amik tovább bővítik az adott cím/franchise univerzumát. Ezt a címet is pont emiatt vártam nagyon anno, még a gyűjtői verziót is előrendeltem a Songbird szoborral (egyetlen vétel amit a mai napig bánok). Ezzel szemben az eredetihez semmit nem adott, csak felhasználta a címét és két teljesen felesleges jelenetben megemlíti. Még önmagában is egy max 5/10-es élményt adott a számomra.
0
0
0
0
susguy avatar
@bigfooot:
az alkotók akik az első és az infinite et alkották és írták, kicsit komplexebben gondoltak erre a világra , és inkább az emberi hataloméhséget/kapzsiságot helyezték előtérbe ,meghintve egy kis osztályharccal
Tekintve hogy milyen alap szinteken foglalkoztak az adott koncepciókkal, bármi lehetne Bioshock amiben jelen vannak ezek bármilyen szinten. A rasszizmus is csak azért került a játékban, hogy legyen benne, de nem csinál végül vele semmit. Az első rész karaktereinek jóval mélyebb alap motivációik voltak, és a konfliktusoknak is egy logikus, komolyabb konklúziója lett. Attól még hogy ugyanazok dolgoztak rajta, még lehet rosszabb, nem ez lenne az első példa rá.

Most megfordítva ,ha előbb jött volna ki az infinte ,és a kiadó egy másik fejlesztő csapattal csinál egy infinite kópiát 2 névvel és utána jön az eredeti csapattal a rapture city akkor az ütne el a világtól?
Persze, miért ne ütne el? Nem a játék körüli helyzettel van a gond, hanem a játékkal. Nem az a gond hogy újítani akart, az a gond hogy mindent eldobott amitől jó volt, és semmi újat nem mutatott amitől jó lenne.

nem szeretem az olyan folytatásokat ahol semmi újítás nincs ,vagy kisajtolnak egy történetet
Szíved joga. Én a játék tartalma alapján szoktam megítélni a játékot, nem a lecserélt elemek darabszámán. Szerintem nem az utóbbitól lesz egy játék jó. A lebutított játékmenet pedig minden, csak nem újítás; unalmasabb fegyverek és erők, limitált fegyver használat (cserébe alig kapsz lőszert hozzájuk és a fejlesztések se érnek annyit), kivették a hackelést, lineárisabb pályák, az eredihez képest teljesen jelentéktelen "választási lehetőségek" amiknek következménye sincs, stb.

milyen inkonzisztenciát vélsz felfedezni a történetben? időutazás/párhuzamos világok => paradoxok vannak ,de ezt felróni szerintem felesleges
Ha a történet nem bírja kezelni egy téma komplexitását, se a saját maga hozzá adott szabályait, akkor ne menjen bele, és tegye azt a főszerepbe. Bookerből csak egy verziót ölnek meg (abból is egy rossz verziót), direkt a keresztelésen, mondván, hogy ezzel megakadályozzák Comstock létre jött. Mindezt azután hogy a játék elmondta, hogy végtelen alternatív valóság van; ezzel csak egy Comstockot akadályoznak meg, de lesz végtelen mennyiségű valóság, ahol ugyanúgy meg fog történni az átalakulás, hasonló vagy teljesen más körülmények között. Ez nem szőrszálhasogatás, ez a téma alapvető problémája és velejárója.
Chen Lin elveszti a józen eszét, amit a játék annyival magyaráz meg, hogy egy másik valóságban meghalt. Ez alapján mindenkinek meg kéne őrülnie, mivel legalább egy másik valóságban mindenki meghalt. Azokban a ritka esetekben is amikor a játék reagál ehhez hasonló inkonzisztenciákra, csak annyit mond "mert így van és kész".

Booker szándékosan idióta az elején, csak hogy elindítsa az egyértelmű, sablon konfliktust, Elizabeth pedig az egész addigi életéig tartó (~19 év) fogság után ~10 perccel már ismeretlen emberekkel együtt ropja a legnagyobb nyílvánosság közepén.
0
0
0
0
Scorn Face avatar
Leírás alapján, magasra tették a mércét.
Én a régi részeket jobban szerettem, mint az Infinite-t. De ugye nem lehet a végtelenségi azt az irányt követni...
A jól bevált dolgokat tartsák meg elsősorban, vagy emeljék azokat új szintre. Az új elemeket meg ne sietve alkossák meg.
0
0
0
0
💬 5
no avatar
@Scorn Face: Jobb lesz mint a GTA5?
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
@LordSzalko: Ha nem lehet benne vezetni mint a GTA5-be és építeni mint a fortiba akkor nem is kell. És az AI is legyen legalább olyan mint a RDR2. Élve a kollága szavaival, ha nem látom hogyan vizeli le az alvó társát, keresztes hadjáratot indítok a fejlesztők ellen 😠
Spoiler!
Aki meg nem értené annak mondom hogy /s
0
0
0
0
no avatar
@TheMenkuPocok: Szerintem Jao. Spoiler!
Ne foglalkozz vele, a többség úgy sem képes felfogni 😆
0
0
0
0
Scorn Face avatar
@LordSzalko: Hááát, talán megüti a szintjét 😆
Feltéve, ha jó lesz a víz relatív fizikája, és az AI sem lesz cső hülye.
Következésképpen, gond nélkül elvégzi a napi feladatait... 😂
Majd elfelejtettem, a delfinszállító kamion vezethetősége is nagyon fontos, sőt ha nem tudod kilőni a kerekeit, akkor csapnivaló lesz az egész úgy ahogy van. 😃
0
0
0
0
no avatar
@Scorn Face: Igen, a víz fizikáján áll vagy bukik egy játék, ezt már korábbról megtudhattuk 😃
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció