A visszajelzések miatt késni fog a Crysis Remastered

Szerző: xoki | 2020. July 01. | hír | 34 hozzászólás

A Crysis Remastered első játékmenet trailere a mai napon lett volna látható, azonban a videó, a megjelenési dátum és az első képek idő előtt kiszivárogtak.

A kiszivárgott trailert sokan hamisnak gondolták, mivel grafikai szempontból nem figyelhető meg akkora változás, amelyre a rajongók számítottak. Mint kiderült, a videó valódi volt, és PC játékmenetet is tartalmazott. A kiszivárgott tartalmakra érkezett visszajelzések miatt a Crytek úgy döntött, elhalasztja a remastert, hogy tovább csiszoljanak a grafikán.

Ennek köszönhetően a mai napra ígért trailert sem tették közzé, illetve értelemszerűen a játék most már biztosan nem fog július 23-án megjelenni. Fontos megjegyezni még, hogy a grafikai tuningra szánt extra időt követően se számítsatok nagy változásokra, hiszen ez továbbra is csak egy remaster, nem egy teljes remake.

Crysis Remastered
Crysis Remastered
Crysis Remastered
Megjelenés: 2020. September 18. (PC)
Műfaj: Akció, FPS
Fejlesztő: Crytek
Hozzászólások: 34
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
HeyJoe-PCRPG-HUN avatar
Nem is vagom, h mire szamitottak
0
0
0
0
boymester avatar
Egy The Suffering remaster jobban érdekelne, ott volna mit tolni a grafikán😀 De valószínűleg csak egy álom marad... A mai generáció úgy tolná tőle a csokit, mint svájc😀
0
0
0
0
💬 1
santakigyo avatar
@boymester: Mind a kettő részét végigvittem. Hatalmas horror játék.
0
0
0
0
wezz avatar
a Cryengine alapvetően nem fejlődött akkorát hogy egy VIDEÓBÓL látni lehessen a különbséget. Aki ezzel nincs tisztában az el van tévedve. Az első résszel még ma is demóznak sok dolgot. Mit várnak?
0
0
0
0
💬 2
xCube avatar
@wezz: Technológiailag igen, output szintjén nem. Leginkább azért, mert már a CryEngine 2 is olyan szinten volt, amit manapság értünk el a modern technológiákkal.



DX9 -es shaderekkel oldottak meg olyan effekteket, amiket DX11 alatt láttunk először a többi játékban. Borzasztó erőforrásigényes, mert anno nem létezett más technológia, de ők a legjobbat akarták hozni. Én annak idején szerencsémre 8800 Ultrával játszottam, de a végjáték ott is 10 FPS -re redukálódott DX10 -ben a sok mozgó alpha effekt miatt. De nem bántam, úgy éreztem a jövőben vagyok. És tessék, ott is voltam... .
0
0
0
0
Memento Mori avatar
@wezz: Semmi különöset nem várnak az emberek. Ugyanazt amit már egyszer letettek az asztalra. 13 éve letették a mai játékok szintjét, 13 éves hardveren. Ha most 13 évvel később csak ugyanazt a szintet teszik le az asztalra, 13 év technológia fejlődés után, szerintem jogos, ha valaki kissé értetlenül áll ezelőtt.
No offense...
0
0
0
0
xCube avatar
Sokan elfelejtik, hogy egy Remaster nem csak arról szól, hogy felújítanak egy játékot, hanem arról is, hogy elérhetővé teszik új platformokra, ahol eddig nem volt elérhető. Nem állítom, hogy a Crysis Remastered jelen állípotában sokban különbözne az eredetitől, de ennek jórészt az az oka, hogy az eredeti játék is nagyon szép. Látható, hogy az összes régi asset egy az egyben változatlanul került át, de az is, hogy az új renderer sokkal realisztikusabban kezeli az anyagokat. Ha erre ráfekszenek egy kicsit, felskálázzák a textúrákat, akkor szerintem már nincs gond vele. A PC userek is profitálnak abból, hogy nem kell trükközni a játék futtatásához.

Egy érdekes eszmefuttatás:

A Crysis 13 éve jelent meg és a mai napig élvonalba számolható grafikai szempontból. Az első DOOM 14 évvel az első Crysis előtt jelent meg... . Ebből is látszik, hogy mennyire lelassult a grafikai fejlődés. Manapság már nagyon nehéz egyre több részletet bevinni egy játékba, mert a hardverigény exponenciálisan növekszik.
0
0
0
0
💬 2
Memento Mori avatar
@xCube: Ez ok, de ha ahogy a hardverigény növekszik, pont úgy növekszik a hardverek teljesítménye is. Ha ez a plusz erőforrás nem pusztán a felbontásra menne el, akkor beleférne több részlet a repertoárba nem?
De sajnos úgy van ahogy mondod, sok minden azt támasztja alá, hogy nem csak lassul a grafika fejlődés, hanem gyakran visszafelé fejlődik.

https://kepkuldes.com/images/433430f23be7877447992f0a2966acaf.png

Ageia PhysX hajnalán gyönyörűen sikerült alkalmazni játékokban, holott hardver ami rendesen futtatta még nem is volt hozzá. Amint elég erősek lettek hozzá a VGA-k úgy butították a fizikát is. Aztán szépen lassan ki is gyomlálta a játékipar.
Annyi erőforrás és idő ment bele kismillió cégnél és odáig lett degradálva a physx is hogy borderlands-ban lobogtak a rongyok, aztán kifújt.
Ide jut majd a raytracing is?
Valamiért úgy érzem ez a hatalmas teljesítmény amit ma már tudnak a hardverek arra megy el, hogy a fejlesztőknek ne kelljen optimalizálni és az 5-10 évvel ezelőtti látványvilágot/technológiát felskálázzák 4 vagy 8K-ra...
Aztán lehet én látom hülyén a dolgokat. De nekem valahogy nem fér bele a fejembe, hogy a nyers erő cpu és gpu téren exponenciálisan növekszik, a játékokba gyúrt technológia mennyisége és a látványvilág meg stagnál vagy éppen visszafejlődik.
Elég szomorú, hogy tíz 15 éves szintet nem sikerül a játékok többségének hozni. Sem látványban, sem technológiában. Miközben a technológia és a számítási kapacitások azóta megsokszorozódtak.
0
0
0
0
xCube avatar
@Memento Mori:
Ez ok, de ha ahogy a hardverigény növekszik, pont úgy növekszik a hardverek teljesítménye is...

Aztán lehet én látom hülyén a dolgokat. De nekem valahogy nem fér bele a fejembe, hogy a nyers erő cpu és gpu téren exponenciálisan növekszik, a játékokba gyúrt technológia mennyisége és a látványvilág meg stagnál vagy éppen visszafejlődik.


Pontosan az a probléma, hogy nem így van. A hardverek fejlődése nagyon lelassult a kilencvenes - korai kétezres évekhez képest. És míg a hardverek fejlődése lineáris (csökkenő lineáris), ugyanakkor ahhoz, hogy egy játékban látványos javulást érjél el, ahhoz ahhoz exponenciálisan több erőforrásra van szükség.

A fizika szerepeltetése egy játékban jó pont, itt valóban lenne még potenciál. A helyzet az, hogy a PhysX nagyon nem tett jót a piacnak, az nvidiának nagyon sokban köszönhetjük a fizika ilyetén elhanyagolását a zárt PhysX miatt. De nem ők a főkolomposok, hanem a fejlesztők, akiknek a döntésével sok esetben egyet is kell értenem. Komplex fizika nem kell minden játékba, mert nincsen rá szükség. Ahol van ott létezik is. A rombolható környezet már évtizedek óta téma a 3D játékokban, voltak is jobb - rosszabb próbálkozások, de a helyzet az, hogy az ilyen jellegű szabadság kiszámíthatatlan játékmenetbeli változásokat okozhat, így inkább kerülik. A folyadékfizika megint egy olyan pont, amihez hihetetlen számítási teljesítmény szükséges, ha realisztikusan akarod kivitelezni. Mindenhol trükkök vannak beépítve, hogy a felszínen te csak a csodás grafikát lásd, a háttér drótváza pedig rejtve maradjon. A Silent Hill tükrös példája jó ideje kering az interneten (nem csak Silent Hill -lel, más játékokkal is). Nem is állítom, hogy nagyon lusta húzás a fejlesztőktől, ha egy tükröt szimlán fehér textúrával húznak be, de analóg az előbb elmondottakhoz, ezek a tükrök is csak tükör látszatát keltették. A Silent Hill 2 tükre például egy ablak volt egy másik helységre, ahol a karakter "klónja" tükrözte a játékos mozgását. Az első Unreal padló tükröződései portálok voltak egy fordított helyzetben elhelyezett de egyébként azonos helységre, mint amiben tartózkodtál. A kétezres évek közepén kezdtek el cubemap és shader alapú tükröket alkalmazni, de ezek minősége valami rettenetes volt.

A ray-tracing -re áttérve nem gondolnám, hogy ez a technika kihalna. Leginkább azért nem, mert a klasszikus raszteres grafika kezdi elérni a határait. Mikropoligonok nehezítik a fejlesztők életét, screen space félmegoldásokkal operálnak a teljesítmény megtartása érdekében, stb.

Én nem látom azt, hogy a fejlesztők visszatartanák a fejlődést, mert lusták. Nézd meg az Unreal Engine -t, ha az nem egy jól optimalizált motor, akkor semmi sem az. Vagy még jobb példa az id Tech 6 és 7.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy sok esetben a játéktól függően nincs is szükség arra, hogy ultrabrutál grafikával díszelegjen, vagy maga a fejlesztő dönt úgy, hogy egy kicsit visszavesz, cserébe a játék elfut kisebb kaliberű hardveren is.

Az pedig, hogy a hardverek ennyit fejlődtek sajnos még nem azt jelenti, hogy annyira sokkal többet is tudnak nyújtani, ha játékokról van szó. Játékok esetében például nagyon sok számítási folyamat függ az előzőtől, így hiába van rengeteg párhuzamos kapacitás (sok processzormag), ha ezeknek várnia kell egymásra, vagy ki sincsenek használva.
0
0
0
0
kolbaszkarika avatar
És most mi lehet a terv? Csinálnak hozzá egy ENB modot?😃
0
0
0
0
Maros avatar
@19ati93: 😂😂😂Szólj hozzá...
0
0
0
0
MaTpr0F avatar
Ennyiért kár volt beleölni az időt, meg a pénzt. Alig néz ki jobban az eredetinél sőt, van ahol csúnyább.

Ettől legalább is eléggé messze van:
https://generacionxbox.com/wp-content/uploads/2020/04/Crysis-Remastered.jpg
0
0
0
0
norbi6 avatar
Már elnézést de amit ők ki akartak adni remaster néven az a pofátlanság netovábbja.
Az hagyján, hogy az összes sz.rházi cég remastert csinál mert képtelen új ötletekkel előállni és próbál 0 munkával újra lehúzni a játékosközönséget, de ez konkrétan nudli volt amit bemutattak.

Mi a búbánatos fenéért kell mindenre remaster 5-10 éves játékra?! Pl egy Max Payne 1-2-re igen azt mondom rendben van. Illetve hasonló játékokra.
0
0
0
0
tamas98765 avatar
A cikk elolvasása után felröffentem annyira kacagtam😂😂😂
0
0
0
0
RaggaBone avatar
Lehet megnézték youtube-on hogy léteznek modok is ami oda vissza verik azt amit ők most ki akartak adni....
0
0
0
0
💬 1
Apor avatar
@RaggaBone: Esélyes 😆
0
0
0
0
Tibi86 avatar
Valahogy, nem érzem át ezt a remastert. Persze, remek játék volt a Crysis, de még szerintem korai a remaster belőle.. de reméljük,nem nekem lesz igazam, és vissza fogja adni azt az érzést amit még anno adott!

Spoiler!
Én is nagyon várom már, nem szidom, hanem egyszerűen, szerintem még túl korai, a játék még mai szemmel is szép,ha 2025-ben jelentették volna be, akkor igazán beindultam volna... 😀 De így sem kicsi az izgalom
0
0
0
0
Maros avatar
@LordSzalko: Én Crysis Rehydrated-et szeretnék!!! 😃😆😂😂😂😂😂😂😂😎😂
0
0
0
0
Szabcsiadi avatar
Hozzák ki a maximumot amit tudnak 😃. Szerintem egy Remastered verziót felesleges halasztgatni, de ők tudják. Nekem a mostanival se volt komolyabb bajom. Spoiler!
Legalább lehetett látni mi volt a változás, ugye Mafia II Definitive Edition? 😆
0
0
0
0
💬 3
santakigyo avatar
@Szabcsiadi: Azért remaster mert kell változást tartalmaznia. Most az, hogy néz ki amikor nincs szinte semmi változás de pénzt azt kérnek érte. Vagy csinálnak valamit vagy nem.
0
0
0
0
Szabcsiadi avatar
@santakigyo: Az extra idő ellenére sem hiszem, hogy túl sok értelme van. Ha valaki megveszi nem hiszem, hogy emiatt fogja hanem mert Crysis és támogatni akarja a Crytechet hátha dobnak egynap egy 4. részt, vagy ha nem is ezért akkor a hype miatt. Persze, hogy kell változást tartalmaznia, és jófej dolog hogy inkább tökéletesíteni akarnak még egy remastered játékot is.
0
0
0
0
santakigyo avatar
@Szabcsiadi: Akkor adják ki újra és kész, ne nyomassák a süket dumát . De miután azzal reklámozták, hogy szebb grafika, stb onnantól jogos az elvárás.
És itt nem arról van szó, hogy tökéletesíteni akarnak egy remastert, mert gyakorlatilag nem mutatott semmit. Szerintem teljesen jogos volt a felháborodás.
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
Engem a legjobban a páncél zavar. Miért kellett átcsinálni?
0
0
0
0
💬 2
xCube avatar
@Tuhajohn: Mire gondolsz azzal, hogy "átcsinálni"?
0
0
0
0
Tuhajohn avatar
@xCube: Ha megnézed a videót akkor látod, hogy a maximális páncél úgy működik, mint a kettesben és hármasban. Ami szerintem egy rossz megoldás.
0
0
0
0
cabus26 avatar
Inkább adnának ki teljesen új játékokat.Nem értem,miért nem lehet olyan típusú játékokat kiadni,mint 10 éve.Biztosan lenne rá közönség...
0
0
0
0
santakigyo avatar
Kiszivárgott persze....
Egyébként ha jól emlékszem elég sok dolgot akartak újítani rajta beleértve a fizika, képi megjelenés, stb. Ebből úgy látszik semmi se valósult meg.
0
0
0
0
no avatar
Törölt hozzászólás
0
0
0
0
💬 3


Elfelejtett jelszóRegisztráció