Menu
A ray tracinget is támogatni fogják az Intel GPU-k
Szerző: xoki, 2019. május 03., hír

Már egy ideje tudni lehet, hogy az Intel a saját diszkrét grafikus kártyáin dolgozik Raja Koduri vezetésével. Egyelőre kevés információnk van a cég terveiről, de annyi már biztos, hogy az Intel Xe architektúra az adatközpontokba, illetve a gaming PC-kbe szánt termékeket is magába foglalja majd. A héten pedig kiderült, hogy a valós idejű ray tracing szintén a terv részét képezi.

Az Intel saját grafikus kártyáinak megjelenésére csak valamikor 2020 folyamán fog sor kerülni. Az IT Peer Network frissítéseként az Intel bejelentette, hogy az Xe GPU architektúra ray tracing támogatással készül, legalábbis az adatközpontokba szánt példányok esetében. Az csak később fog kiderülni, hogy ezek mennyire lesznek versenyképesek az Nvidia RT magjaival szemben. Egyelőre úgy tűnik, az Intel az adatközpontokra fordítja a legtöbb erőforrását, vagyis a gamingre szánt széria esetében még nem tudni, milyen formában lesz jelen.

A ray tracing már nem csak az Nvidia RTX szériájára jellemző, hiszen a cég mellett már az AMD és a Microsoft is bejelentette terveit. A DirectX 12 például már rendelkezik egy ray tracingre alkalmas API-val, ráadásul több motor részét is képezi a funkció. Arról nem is beszélve, hogy a Sony szerint a következő PlayStation konzol is támogatni fogja majd valamilyen formában.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 25
Fatotem avatar
3 hónapja | 2019. 05. 05. 21:39:50
#
A Ray Tracing-et kihasználva gyönyörű képet kaphatunk majd, és mindez mellé másodpercenkénti EGY FPS-t is! Ezzel akár ismét forradalmasíthatjuk a diafilmek piacát!
carl18x avatar
3 hónapja | 2019. 05. 05. 08:50:02
#
Hát oké támogassa, de a kérdés milyen teljesítményt fog nyújtani. Minden igaz 2020-ban jönnek az asztali GPU-k, amik akár játékban is megállják a helyüket. Annyi biztos ha az intel jó hardvert dobnak piacra tuti elkérné az árát. Mondjuk én nem tudom elképzelni hogy egy RTX 2080Ti teljesítményt dobnak piacra, kezdetnek az is jó ha a GTX 1080 szintjét hozni fogják. És még lehet a GTX 1080-al is sokat mondtam, más felől jól is kell árazni egy hardvert hogy jó vétel legyen. Mondjuk a AMD Navi is a pletyka szerint 250 dolcsiért nyújt majd GTX 1080 teljesítményt.

Reméljük a legjobbakat, legalább 3 kártya volna piacon ami nekünk felhasználóknak jó. Azért végre lesz egy kicsivel nagyobb választék. XD
19ati93 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 05. 20:29:55
#
@carl18x: hát majd kiderül..
eléggé találgatós még ez a dolog XD
i.imgur.com/kmyH3n4.png
griff55 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 12:54:30
#
Kíváncsi leszek az AMD megoldására. Az nvidia még mindig brutálisan el van szállva árban, és mg is teheti, amíg az amd nem jelent kellően nagy riválist neki. Amíg lehet nyúzom az R9 280X-et, amire kell nekem arra még éppen elég, de ha váltanék, most csak az RX 590 jöhetne szóba (használtan), nvidia oldalon használtan is olyan árak vannak, hogy nem igazán éri meg.
MaximumGame avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 07:31:52
#
:? :D Sőt RTX 2020 at is kiadnak 65bites és 1GB os lesz :D és RTX et támogatni fogja... netezésre :D
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 13:54:17
#
@MaximumGame: Már a 10-es széria is támogatja RT-et, semmi meglepő nem lenne benne.
gaborw avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 16:15:18
#
@LordSzalko: Igen, csak használhatatlanok rajta! :?
mikej95 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 17:08:33
#
@gaborw: Az RTX maga használhatatlan. Crytekes demo bebizonyította, hogy DirectX 12 beépített RT könyvtárával, RT magok nélkül is elérhető ugyan az a hulladék teljesítmény, néhány marginális effektért, ami ha nem séta szimulátorba kerül be fel se tűnik. Persze az nV kitett magáért, komoly reklámkampányt toltak, az összehasonlító videóival ahol az RT-t Half Life 2 szintű anyagokkal hasonlította össze.
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 22:14:34
#
@mikej95: A reális megvilágításban egy új mérföldkövet jelent a ray tracing, csak jelenleg nagyon hardverigényes. A tükröződések is szépek, de azok valóban semmit nem adnak a játékhoz. Maga a ray tracing hardveres gyorsítása nem rossz ötlet, csak az nvidia első megoldása szuboptimális. A Crytek saját fejlesztése egészen más irányból közelít (voxeles leképezővel), és ez a későbbi hardveres ray tracing megoldásoknál valószínűleg már beépítésre kerül majd. Annak idején a tesszelláció bevezetésekor az AMD nyitott, az ő megoldásuk sem remekelt, az nvidia sokkal gyorsabb megoldást prezentált röviddel utána. Idő kell, hogy kiforrja magát egy technológia.
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 19:09:31
#
@gaborw: Ettől függetlenül támogatja.
MaXXhead avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 16:17:23
#
@LordSzalko: gtx 1060-tól felfele és diavetítő módban...
LordSzalko avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 19:12:41
#
@MaXXhead: Nem is azért kaptak támogatást a 10-es szériában, hogy ugyan azt hozza mint az új gen.

Marketing, annak pedig teljesen jó.
MaXXhead avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 20:07:48
#
@LordSzalko: Kíváncsi volnék hogy ki szaladt 1060-1080as vga-t venni ennek örömére?...
sunny474 avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 20:22:12
#
@MaXXhead: Félreérted. Azért lett elérhető a 10-esen, hogy rohanj a boltba a 20-asért. Nem fogy eléggé az RTX.
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 22:15:45
#
@MaXXhead: Pont az RTX kártyák marketingjeként szolgál. Ki tudod próbálni, hogy lásd és akard.
MaXXhead avatar
3 hónapja | 2019. 05. 05. 00:34:02
#
@xCube: Látni láttam és nem akarom. 1 db effektért nem fogok (és nem is tudok) 300-400k kiadni, ráadásul konkrétan egy új gépet kéne építeni a vga mellé.
HakuDragon avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 23:22:34
#
Na erre majd kíváncsi leszek 8-)
Mystream avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 22:48:40
#
Már csak a Fogyasztására leszek kiváncsi. Spoiler!
Nah meg persze az árára !
xCube avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 22:13:19
#
Elkerülendő a képzavart:

A DirectX 12 az API és ez rendelkezik egy szabványosított ray tracing kiterjesztéssel (DXR). Ezt a Microsoft már jóval az nvidia RTX Brand bemutatása előtt (úgy körülbelül egy évvel azelőtt) bejelentette.

Eléggé gáz szerintem az, hogy manapság szinte senki sincs képben azzal, hogy mi micsoda. A ray tracing egy évtizedek óta használt eljárás, az RTX pedig egy fél éves brand.
Mesterlovesz avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 00:53:51
#
@xCube: Jó, hát nem mindenki ért hozzá. Sok embert nem érdekel annyira, hogy pontosan utána járjon.
Fatotem avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 21:57:58
#
Hát erre kíváncsi leszek. :D
Balu_kapitany avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 21:38:29
#
Már csak az hiányzik hogy az NVidia meg elkezd CPU-kat gyártni
EliteGameR avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 21:45:05
#
@Balu_kapitany: De hiszen épp abból élnek, hogy grafikus processzorokat terveznek és gyártanak (utóbbit bérgyártó segítségével).
Balu_kapitany avatar
3 hónapja | 2019. 05. 03. 23:31:24
#
@EliteGameR: Így már megfelel? :o
Twist avatar
3 hónapja | 2019. 05. 04. 01:47:49
#
@Balu_kapitany: Csak ennyit mondok: Tegra


Lite versions: