A CD Projekt Red rebootolja a közelgő kooperatív Witcher-játékát

Szerző: xoki | 2023. March 21. | hír | 9 hozzászólás

A CD Projekt Red tavaly több új projektről is lerántotta a leplet, köztük a Cyberpunk 2077 folytatásával és számos The Witcher-játékkal. Már tudjuk, hogy remake-et kap a The Witcher első része, valamint egy új trilógia is készül, de ezek mellett egy kooperatív élményt kínáló címen is dolgoznak.

A kooperatív játékot a CD Projekt tulajdonában lévő The Molasses Flood stúdió fejleszti. Sajnos a legfrissebb információk alapján a Project Sirius terjedelmét és kereskedelmi potenciálját figyelembe véve fog visszakerülni a tervezőasztalra. Erre a CD Projekt hívta fel befektetőinek figyelmét egy hivatalos közleményben. Közel 10 millió dolláros kiadásokkal számolnak eddig, amely természetesen kihatással lesz a vállalat pénzügyi eredményére.

Magáról a játékról elég keveset tudunk, és ezek után komolyabb változtatásokhoz folyamodhatnak. Korábbi álláshirdetésekből kiindulva egy többjátékos elemeket és a kooperatív játékélményt előtérbe helyező címre számíthatunk.

Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
MaximumGame avatar
Nem tudom miért remake.. És miért nem remastered.. Tudom hogy jól is elsülhet.. De remastered e tudjuk mit kapunk nagyjából. Remake nel nem..
0
0
0
1
💬 6
no avatar
@MaximumGame: Pontosan, tudjuk mit kapnánk egy remasterrel, olyat amit még lefejleszteni is kár lenne. 2007-ben még elment egy garázsban lefejlesztett passion projectnek egy 15 fős indie cégtől, de már akkor is tele volt hibákkal a gyökereiben. Azóta eltelt majdnem 16 év, közben csak még rosszabb lett mert borzasztóan öregedett, a kicsi indie cég pedig a 70-szeresére nőtt, és az egyik legnagyobb név a játékiparban (vagy csak volt, ez már külön téma).

A játékosoknak is egy pofon lenne a sima remaster, és nekik is jobb ha végre rendesen meg tudják alkotni az eredeti "álmukat", amikor már nem fogja vissza őket az akkori határaik.

Mindenképpen megvan az esély hogy rossz lesz, viszont egy remastered garantáltan idő és energia pazarlás lenne.

Egyébként nem tudom mi alapján "tudjuk" mit kapunk nagyjából egy remasterednél, azt is ugyanúgy el lehet baszarintani, lásd GTA Trilogy.
1
0
0
0
PotykaPal avatar
@Han-Tyumi: Én félek a Remake-től. 2007-ben az volt a jó, hogy rengeteg egyedi játék jött ki, egyedi harcrendszerrel, lehet, hogy "ma már nem állja meg a helyét", de volt benne valami más, mint a többi játékban és ráadásul ez nem csak a Witcherre volt igaz. Manapság azért Remake-elik a játékokat, mert a sok zoomer (bocsánat), akik csak az egy kaptafára épült játékokat és harcrendszereket hajlandók elfogadni, minden mást szarnak titulálnak. A Witcher-t nem azért szerettük anno, mert Indie cég készítette, hanem, mert olyan jól sikerül. Persze volt szebb és jobb, de egyedibb kevés. Akkor még rengeteg PC exkluzív játék is készült, ezek tudták előrevinni a játékipart, manapság a konzolok miatt (PS, Xbox) szanaszét butítják a játékokat, erre a legjobb példa az Elder Scrolls játékok utolsó három képviselője, Morrowind, Oblivion és Skyrim. A legsikeresebb a legbutább játék lett ezek közül a Skyrim, bár már az Oblivion is jó nagyot feláldozott a konzolosodás oltárán míg a Morrowind ízig-vérig oldschool RPG volt, mert egy Xbox porton kívül PC-re készült, PC játékosoknak, a Skyrim-et már nem is lehet RPG-nek nevezni, mert annyit lefaragtak és egyszerűsítettek rajta, persze lett egy jó kis homokozó az akkoriban 15 éves gyerekeknek. Na szóval ezért félek a Remake-től, mennie kell konzolon, meg kell majd felelnie mindenki elvárásainak és emiatt rengeteget fog változni a Witcher első része, alapvetően úgy kell majd játszani vele, hogy egy merőben más játék, de az eredeti lesz úgy mondva az etalon örökre (szerinem).
1
0
0
0
no avatar
@PotykaPal:
A Witcher-t nem azért szerettük anno, mert Indie cég készítette, hanem, mert olyan jól sikerül.
Ezt nem kell megmagyarázni, nekem is pontosan ezért tetszett. Emellett azonban rengeteg hibája volt, amik részben pontosan azért is lettek elnézve, mert egy indie cég passion projectje volt, ilyenkor ezek a "jankek" csak hozzá tesznek az élményhez. Mindenképpen nagyon jó volt, de közel sem volt tökéletes, rengeteg kompromisszumba került hogy végbe tudják vinni, nem volt egy teljes megvalósítás.

Ezeket az alap problémákat ma már nem lehetne elnézni a CDPR-nak. Szerintem a hibák alatt volt annyi egyedisége hogy azokat lekaparva is megmaradjon a varázsa. Az hogy ez sikerül-e a CDPR-nak már más kérdés, én is legfeljebb a megjelenés után hetekkel nézek rá hogy milyen is lett az ami lett. Ha meg szar lett akkor ott marad az eredeti és kész, nem veszi azt el senki.

Azzal egyet értek hogy sajnos egyre több játék lesz sokkal casual-ebb, Skyrimre még mindig az a legjobb leírás hogy "széles mint egy óceán, mély mint egy pocsolya".
0
0
0
0
vyne avatar
@MaximumGame: Inkabb remake mint remaster. Egy filtert en is feltudok ra rakni, azert kar vele faradozni.
2
0
0
0
sean avatar
@MaximumGame: A Witcher 1 esetében csak jól sülhet el... remasterelni kb olyan lenne mint egy szanaszét rohadt zsigulira mindenféle bucsus szart aggatni és eladni új autóként.
A sztori és a hangulat jó, de már 2007-ben is borzalmas volt a megvalósítás.
0
0
0
1
no avatar
@sean: Törölt hozzászólás
0
0
0
1
sean avatar
Hát igen, az irányítás borzalom és rengeteg bug van ami sokszor ellehetetleníti a továbbhaladást.
A szinkron egyébként azért lett olyan amilyen, mert csak a szöveget kapták meg az egyébként tehetséges szinkronszínészek, így nem tudták kontextusba helyezni a szöveget csak 'nyersen' felolvasták (erről egy interjúban olvastam még régebben az egyik szinkronszínésszel).
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció