A CD Projekt Red humánusabban áll majd a túlórához
Lehetséges, hogy még várnunk kell néhány évet a Cyberpunk 2077 megjelenéséig, de akár már az év végén is megjelenhet. Bárhogy is lesz, mivel már régóta készül, így lassan, de biztosan elérkezik a fejlesztési idő vége, amikor is az utolsó nagy hajrá veszi kezdetét a stúdióban.
A határidő közeledtével néhány hónapon át mindenki teljes odaadással dolgozik, és akár több órás túlórát is ledolgoznak az alkalmazottak, hogy minden időre kész legyen. A CD Projekt Redet 2017-ben több panasz is érte az egykori foglalkoztatottak részéről, mivel több órás túlórára kényszerítették őket, hogy elkészülhessen a The Witcher 3. A cég társalapítója, Marcin Iwiński és a stúdió fejese, Adam Badowski ekkor egy közleményt tettek közzé, amelyben kifejtették, hogy hozzáállásuk nem felelhet meg mindenki számára. Az ilyen fajta munka lehetővé teszi, hogy elmondhassák, keményen megdolgoztak a pénzükért. Emiatt persze többen is elhagyják őket, de mindig a legjobbakat kívánják nekik, illetve tiszteletben tartják döntésüket és a visszajelzést is, amelyben kifejtik, miért léptek ki.
Ezen a héten Marcin Iwiński a Kotakunak adott interjú során elmondta, hogy a stúdió szeretne egy kicsit emberibb hozzáállást mutatni a fejlesztési szakasz vége felé. Kifejtette, hogy már régóta dolgoznak azon, hogy ez megvalósulhasson, ezért tisztán és érthetően közlik mindenkivel, hogy eljön majd az az idő, amikor sokkal keményebben kell dolgozniuk. Ettől függetlenül sokkal emberibb hozzáállást fognak tanúsítani, és tiszteletben tartják majd az emberek döntését. Vagyis ha szükségük lesz szabadidőre, akkor arra minden gond nélkül lehetőséget kapnak majd.
Marcin Iwiński a Cyberpunk 2077 E3-as demóját is felhozta példának a kemény munkára. Idén ismét jelen lesznek az E3-on, amely a stúdió egyik legfontosabb eseménye lesz. Remélhetőleg mindent sikerül a terveknek megfelelően megvalósítaniuk anélkül, hogy túlterhelnék magukat.
Műfaj: Akció, Kaland, Szerepjáték
Fejlesztő: CD Projekt RED
A túlórákat azért szokás kifizetni, szóval a kétszer annyi munka mellé kétszer annyi lesz a fizetés is.
Ahogy láttam a Cyberpunk 2077-hez mindig úgy álltak hozzá, hogy kész lesz amikor kész lesz, és ezt el kell fogadnunk. Feltevődik a kérdés, hogy a cégnek kik a fontosabbak, az alkalmazottak vagy a vásárlók. De ugyanakkor mi neküunk vásárlóknak is változnunk kell, és ha késik egy játék nem kellene rinyálnunk, főleg ha tudjuk, hogy ez nem hiába késik.
Lehet azért késik mert még mindig a fasorba sincsenek, de ugye ezt nem fogják sose kijelenteni.
Ne legyen igazam persze.
Kénytelenek elindítani a hype vonatot már azelőtt, hogy létrehozták volna a céges szerveren a majdani játék adatait tartalmazó mappáját. Spoiler!
Spoiler!
Minden fél benne van, ha kialakul egy ilyen helyzet:
- Befektető: kb nulla munkával sok pénzt akar, ahogy írtad, tegnapra
- kiadó: rövid idő alatt látni akarja a befektetése megtérülését
- fejlesztő: jó lesz ez így majd patcheljük nulladik + n napon
- vásárló: miért nem készül el már, mi az hogy nincs benne 1000 óra játékidő, miért ilyen drága, miért ilyen, miért olyan...