Menu
A CD Projekt Red humánusabban áll majd a túlórához
Szerző: xoki, 2019. május 20., hír

Lehetséges, hogy még várnunk kell néhány évet a Cyberpunk 2077 megjelenéséig, de akár már az év végén is megjelenhet. Bárhogy is lesz, mivel már régóta készül, így lassan, de biztosan elérkezik a fejlesztési idő vége, amikor is az utolsó nagy hajrá veszi kezdetét a stúdióban.

A határidő közeledtével néhány hónapon át mindenki teljes odaadással dolgozik, és akár több órás túlórát is ledolgoznak az alkalmazottak, hogy minden időre kész legyen. A CD Projekt Redet 2017-ben több panasz is érte az egykori foglalkoztatottak részéről, mivel több órás túlórára kényszerítették őket, hogy elkészülhessen a The Witcher 3. A cég társalapítója, Marcin Iwiński és a stúdió fejese, Adam Badowski ekkor egy közleményt tettek közzé, amelyben kifejtették, hogy hozzáállásuk nem felelhet meg mindenki számára. Az ilyen fajta munka lehetővé teszi, hogy elmondhassák, keményen megdolgoztak a pénzükért. Emiatt persze többen is elhagyják őket, de mindig a legjobbakat kívánják nekik, illetve tiszteletben tartják döntésüket és a visszajelzést is, amelyben kifejtik, miért léptek ki.

Ezen a héten Marcin Iwiński a Kotakunak adott interjú során elmondta, hogy a stúdió szeretne egy kicsit emberibb hozzáállást mutatni a fejlesztési szakasz vége felé. Kifejtette, hogy már régóta dolgoznak azon, hogy ez megvalósulhasson, ezért tisztán és érthetően közlik mindenkivel, hogy eljön majd az az idő, amikor sokkal keményebben kell dolgozniuk. Ettől függetlenül sokkal emberibb hozzáállást fognak tanúsítani, és tiszteletben tartják majd az emberek döntését. Vagyis ha szükségük lesz szabadidőre, akkor arra minden gond nélkül lehetőséget kapnak majd.

Marcin Iwiński a Cyberpunk 2077 E3-as demóját is felhozta példának a kemény munkára. Idén ismét jelen lesznek az E3-on, amely a stúdió egyik legfontosabb eseménye lesz. Remélhetőleg mindent sikerül a terveknek megfelelően megvalósítaniuk anélkül, hogy túlterhelnék magukat.

Ajánló
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Hozzászólások: 13
carl18x avatar
25 napja | 2019. 05. 21. 10:24:21
#
Kínában túlóra esetén 4 ft-ot kapnak a munkások egy darab után, micsoda jó lelkűség van a világba... Angliába ez a baba 13,000 ft. 30 font kb
Nagynozi avatar
26 napja | 2019. 05. 21. 00:37:26
#
Kedvenc játékfejlesztő cégem. Remélem ezek után is tudják ugyanúgy alázattal és odaadással fejleszteni a játékokat, mint ezelőtt.
bitpork avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 22:04:23
#
:(
xCube avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 20:49:34
#
Annyira nem meglepő kijelentés figyelembe véve az új EU -s túlóra törvényt.
LordSzalko avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 09:46:16
#
Továbbra is mindenki gond nélkül lehetőséget kap a felmondásra. :P Ne szomorkodj fiam, eljön majd a te időd amikor ugyan annyi pénzért dupla annyit kell dolgoznod, boldog leszel.
Twist avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 19:42:09
#
@LordSzalko: "ugyan annyi pénzért dupla annyit kell dolgoznod"
A túlórákat azért szokás kifizetni, szóval a kétszer annyi munka mellé kétszer annyi lesz a fizetés is.
Milton avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 22:13:38
#
@Twist: Már ahol. Jelen esetben sokszor nem szokás.
blaxphoenix avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 07:48:38
#
A "crunch" jelen van már minden nagyon játék készítőnél, ahogyan a CDPR sem úszta meg a The Witcher 3 során. De örülök, hogy tesznek lépéseket ellene. Vannak akik követnek el hibákat, de tisztelni lehet azokat akik tanulnak belőle és még változtatnak is rajta. Remélem nem üres beszéd volt amit Marcin Iwiński mondott.

Ahogy láttam a Cyberpunk 2077-hez mindig úgy álltak hozzá, hogy kész lesz amikor kész lesz, és ezt el kell fogadnunk. Feltevődik a kérdés, hogy a cégnek kik a fontosabbak, az alkalmazottak vagy a vásárlók. De ugyanakkor mi neküunk vásárlóknak is változnunk kell, és ha késik egy játék nem kellene rinyálnunk, főleg ha tudjuk, hogy ez nem hiába késik.
santakigyo avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 09:15:56
#
@blaxphoenix: Az a baj a késés nem egyenlő azzal, hogy a játék jó lesz. Volt már erre példa.
Lehet azért késik mert még mindig a fasorba sincsenek, de ugye ezt nem fogják sose kijelenteni.
Ne legyen igazam persze.
HakuDragon avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 14:42:14
#
@santakigyo: Azért a befektetők is rátesznek egy lapáttal. Világmegváltó AAA játékot akarnak, lehetőleg tegnapra.
Kénytelenek elindítani a hype vonatot már azelőtt, hogy létrehozták volna a céges szerveren a majdani játék adatait tartalmazó mappáját. Spoiler!
Na meg ugye mi is virágboltból szerezzük be többnyire 8-)
blaxphoenix avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 14:52:47
#
@HakuDragon: Mostanában már kezdem megvásárolni a játékokat. Egy nagy problémám, hogy az itteni fizetésekhez képest nagyon nagyok a játékok árai, ezért van úgy, hogy végig viszem a virágboltit és ha tetszett meg veszem egy leárazáskor. És így én is jól érzem magam, hogy nem csaptak be, és támogatni is tudtam a készítőket.
HakuDragon avatar
26 napja | 2019. 05. 20. 15:19:37
#
@blaxphoenix: A Horizon 4-el voltam úgy, hogy megjelenés után kb másfél héttel vettem meg. Megvártam vele, ameddig javítják a hibát, ami miatt a prológusnál kidob hibaüzenet nélkül a játék.
Spoiler!
Igazából én meg mire eljutottam addig, hogy nem okozna különösebben gondot egy korrekt pc/konzol beszerzése és hozzá néhány játék pár havonta, addigra már nagyon nem is foglalkoztat a téma
no avatar
25 napja | 2019. 05. 21. 06:49:59
#
@HakuDragon: Virágbolti demo nem mindig megoldás, egyre több játékban van indoktalan online követelmény, részben ezért.

Minden fél benne van, ha kialakul egy ilyen helyzet:
- Befektető: kb nulla munkával sok pénzt akar, ahogy írtad, tegnapra
- kiadó: rövid idő alatt látni akarja a befektetése megtérülését
- fejlesztő: jó lesz ez így majd patcheljük nulladik + n napon
- vásárló: miért nem készül el már, mi az hogy nincs benne 1000 óra játékidő, miért ilyen drága, miért ilyen, miért olyan...


Lite versions: