GeForce RTX 4070
Gyártó: | NVIDIA |
Széria: | GeForce RTX 40 |
Kódnév: | AD104-250-A1 |
Megjelenési idő: | 2023. April 13. |
Lapkák száma: | 1 |
Lapka mérete: | 294 mm2 |
Gyártási technológia: | 5 nm |
Tranzisztorok száma: | 35800 millió |
Foglalat típusa: | PCI-E 4.0 x16 |
Órajelek
Mag órajel: | 1920 MHz |
Mag órajel (Boost): | 2475 MHz |
Memória órajel: | 1313 MHz |
Effektív memória órajel (DDR): | 10504 MHz |
Memória
Memória mérete: | 12288 MB |
Memóriabusz típusa: | GDDR6X |
Memóriabusz: | 192 bit |
Memória sávszél. (maximum): | 504.2 GB/s |
Mag egységek
Unified shader egység: | 5888 |
Texture mapping egység (TMU): | 184 |
Render output egység (ROP): | 64 |
SM egységek: | 46 |
Támogatott technológiák:
DirectX: | 12 |
OpenGL: | 4.6 |
OpenCL: | 3.0 |
Teljesítmény
Pixel fillrate: | 158.4 (GP/s) |
Texture fillrate: | 455.4 (GT/s) |
Energiafogyasztás (TDP,Max): | 200 W |
Ára megjelenéskor (USD): | 599 USD |
Hozzászólások: 12
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Nem kell izgulni, ha valahol nem tudja kihajtani akkor most mittomén', olyan lesz mintha 4060Ti lenne a gépbe az FPS számok alapján. Ha majd veszel új procit akkor meg kihajtja normálisan.
Ha minimalizálni akarod a bottlenecket vagy azt csinálod, hogy most veszel egy erősebb CPU-t, vagy nem veszel CPU-t és megelégszel egy 4060Ti-al.
Egyiknek sincs feltétlenül különösebb értelme, ha már meg van a 4070 ára a zsebben és eldöntötted, hogy ezt a pénzt videókártyára szánod akkor minek lejjebb adni, CPU-t meg ráérsz cserélni később. Valamilyen szűk keresztmetszet mindig lesz egy PC esetében, nincs olyan, hogy 100%-ig bottleneck mentes gép. Ha nem is GPU/CPU oldalról, lehet, hogy nem elég gyorsak a RAM-jaid, lassú a háttértár olvasási sebessége stbstb.
Pl.: Ha van egy i9-13900K meg egy GTX 750 ahol egyértelmű, hogy a CPU kihajaná a kártyát, akkor meg a GPU fogja a szűk keresztmetszetet jelenteni. Maga a bottleneck, hogy létezik nem fog kárt tenni semmilyen alkatrészben.
Kelleni fog
Sok játékban tudsz állítani nagyobb felbontast resolution scale vagy mi
Ha esetleg vissza fogja a proci
De Sztem driverbe is tudsz ilyet
Ennek egyik legfőbb oka, hogy amióta létezik a DX12 / Vulkan API a játékokból módszeresen elkezdték kihagyni a hagyományos élsimitási technikákat mint pl.: az FXAA vagy az MSAA és a helyükre az univerzális TAA lépett be. A TAA előnye, hogy ez tudja a leginkább megközelíteni azt a minőséget amit a valóságban a szemeddel is látsz, hogy nem recések az objektumok élei, nincsenek törések a szélekben. A hátránya viszont, hogy mivel ezt nagyon erős "összemosással" éri el ezért relatíve nagy a natív képpont igénye, hogy ne legyen "fakó" vagy "mosott" a kép.
Most egy egyáltalán nem pontos példát mondok valós számokkal, csak amolyan érthető szemléltetés. A FullHD ugyebár 1920x1080 pixelből áll ami durván 2 millió képpontot jelent. Ezzel szemben az 1440p az 2560x1440 ami kb. 3.7 millió képpont. Tegyük fel ugyanabban a játékban vagyunk, ugyanott állunk és ugyanazt azt 10 méterre lévő oszlopot nézzük. FullHD esetében a TAA mondjuk az össz. pixelek 1%-át használja fel az oszlop széleinek simítására míg egy 1440p kijelzőnek ugyanez az érték mondjuk már csak 0.3%, mivel több "összemosható" képpont áll rendelkezésére így a végeredmény is egy tisztább, élesebb kép.
De egyébként sok más helyen is megfigyelhető ez az élsimitáson kívül, nagyon sok játékban az árnyékok vagy volumetrikus fények renderelése zavarodik teljesen meg 1440p alatti natív felbontáson.
Neked is pont úgy mint mindenkinek ajánlom, hogy a közeljövőben már vedd fontolóra egy 1440p kijelző vásárlását mert manapság már ez az új standard ha gamingről van szó.
Ahogy a videojátékok motorjai egyre bonyolultabbak lesznek a rengeteg új technológia alkalmazásával egyenesen arányos azzal, hogy egyre rosszabbul is fog skálázódni a különböző felbontásokon és hiába fut effektíven gyorsabb képkocka sebességgel a játék alacsonyabb felbontáson ha maga a képminőség egyre pocsékabb.
Nekem 1440p170Hz monitorom van de nagyon ritka, hogy ténylegesen 170 FPS-el is játszak, még ha bírná is a gépem (mondjuk COD MWII-ben) akkor is limitálom az FPS-t 130 körül, hogy ne pörögjön fullon a kártya feleslegesen mert csökken a ventilátorainak az élettartama a gyorsabb forgási sebesség miatt (több FPS = nagyobb áramfelvétel = több hő), másrészről pedig ha neked nem elég 130 FPS akkor a 170 sem lenne az, relatíve nem igazán van közte különbség, legalábbis az én szememnek ez már érzékelhetetlen.
1440p 240Hz-nek én csak akkor látom értelmét ha csak esport játékokkal játszik valaki, olyan videókártya a világon nem készült még ami pl. egy Red Dead Redemption 2-t ultra grafikán 1440p-ben stabilan tudja futtatni 240 FPS-el. 😀
Előfordulhatnak olyan szituációk majd amikor a kártya nem tudja a teljes potenciálját kihasználni (főleg CPU heavy játékokban), de alapvetően nem lesz vele nagy gond. Mehet mellé a 4070 nyugodtan, aztán később majd egy esetleges CPU csere alkalmával vagy ha nagyobb felbontásra váltasz már ez a kicsinyke bottleneck sem fogja akadályozni a működésben.