GeForce GTX 980 Ti
Gyártó: | NVIDIA |
Széria: | GeForce 900 |
Kódnév: | GM200 |
Architektúra: | Maxwell |
Megjelenési idő: | 2015. June 01. |
Lapkák száma: | 1 |
Lapka mérete: | 601 mm2 |
Gyártási technológia: | 28 nm |
Tranzisztorok száma: | 8000 millió |
Foglalat típusa: | PCI-E 3.0 x16 |
Órajelek
Mag órajel: | 1000 MHz |
Memória órajel: | 1752 MHz |
Effektív memória órajel (DDR): | 14016 MHz |
Memória
Memória mérete: | 6144 MB |
Memóriabusz típusa: | GDDR5 |
Memóriabusz: | 384 bit |
Memória sávszél. (maximum): | 336 GB/s |
Mag egységek
Unified shader egység: | 2816 |
Texture mapping egység (TMU): | 176 |
Render output egység (ROP): | 96 |
SM egységek: | 22 |
Támogatott technológiák:
DirectX: | 12 | ||
OpenGL: | 4.5 | ||
OpenCL: | 1.2 | ||
NVIDIA PhysX, NVIDIA Surround, NVIDIA MFAA, NVIDIA Adaptive Vertical Sync, NVIDIA 3D Vision, NVIDIA SLI, NVIDIA G-SYNC, NVIDIA VXG, NVIDIA DSR |
Teljesítmény
Pixel fillrate: | 96 (GP/s) |
Texture fillrate: | 176 (GT/s) |
Energiafogyasztás (TDP,Max): | 250 W |
Ára megjelenéskor (USD): | 650 USD |
Hozzászólások: 257
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
gondolom még nem támogatta az SLI-t mikor kiadták a játékot, sőt nem gondolom Tirexi is mondta a videójában, hogy nincs benne SLI
Aztán jót röhögnék, ha a sima GTX 980 Ti több FPS-t adna valamelyik játékban, mint a 2-way SLI GTX 980 TI 😆
Árba mennyire kell számítanom nagyjából? (MSI)
Tirexinek már van belőle 😃
Most is akad, de csak pár darab. 😀
azt hiszem ebbol minden kiderul 😀 "Two overclocked GeForce GTX 970 GPUs have considerably more horsepower than a single Titan X card. Both this combination and a single-card Radeon R9 295X2 outdistance the new graphics champ... more so at the higher resolutions.
There doesn't appear to be a disadvantage of the two EVGA cards using an exclusive 4GB framebuffer, compared to the 12GB available on Titan X.
Scaling is predictable and smooth in the synthetic test, topping out at over 80 per cent at 4K."
De igazabol en is elfogadom , hogy az 1 kartyas megoldas sokkal jobb , ha 1 monitoron jatszol , tobb monitoron vagy nagyobb felbontason mint 1080p akkor az SLI a nyero.
Na a lényeg, hogy inkább titan x-el versenyezhet miközben az nv. ezt tervezte ellene.
Azt meg hogy minek kell akkora VRAM például amit írtatok Shadow of Mordor-nak....
Először is érdemes tisztázni, hogy milyen módokon lehet textúrázni egy programban. A naív megközelítés a textúrák betöltése, így ezek permanensen ott vannak a memóriában, vagyis ha szükség van rájuk, akkor el lehet érni őket. A koncepció egyszerű, de pazarló, mivel a kamera nézőpontjából nem szükséges az összes textúrát tárolni, ezek nagy része ugyanis egyszerre biztosan nem lesz felhasználva. Sokkal célszerűbb koncepció egy úgynevezett textúra streaming algoritmus használata, amely lehetővé teszi, hogy a memóriában csak a feltétlenül szükséges textúrák legyenek, és ezek a játékmenet aktuális állapotát figyelembe véve lesznek folyamatosan betöltve. Az eredmény lényegében ugyanaz, de a memóriaigény a streaming működésétől függően a harmadára, hatodára vagy akár a tizedére csökkenthető.
Shadow of Mordor esetében az extrém VRAM igény problémája a program által használt videojáték-motorra vezethető vissza. Ez ugyan ki van egészítve a legújabb technikákkal, így például DirectX 11-et is használ a futtatáshoz, de maga a LithTech Jupiter EX-es alap már majdnem tíz éves. Ennek megfelelően messze nem tud annyit, mint egy modern videojáték-motor, ami magával hozta azt a problémát, hogy a Middle-earth: Shadow of Mordor PC-n nem használ textúra streaming algoritmust.
Szóval ez mind szép és jó csak hgy sajnos "hibából" ered a sok vram zabálása a játékoknál...ezt biztos kiküszöbölik majd a fejlesztők és akkor majd megkérdezi az ember magától hogy akkor mi a fenének is vettem meg ekkora kártyát!? Vagy épp erre alapoznak a vga gyártók hogy hátha nem mostanában oldják meg a fejlesztők ezeket a gondokat és addig is árulgatják az új vga-kat 😀
Én még mindig azt mondom hogy ezek nem játékra inkább munkára jók és kihasználhatók...persze ha milliomos lennék simán mindig a legújabb cuccot venném meg az tuti 😆 😆
Bármelyik új TOP címet említjük simán benyalja a 3,5-4gb vramot, sajna már 1080p-n is.
De ez várható is volt. Elvégre, eddig azért nem vittek el több vramot a játékok, mert nem volt több vram. De mivel egyre általánosabb a 4gb (és hozzá az olyan GPU ami ki is tudja használni) így a szoftverfejlesztők is ki fogják, az fix.
Én is elgurigázok a 970-el amíg ez kijön és veszek is egyet.
3-3,5 GB (4GB) VRAM kell mindegyikhez, és ez még csak FullHD, a 4K már elég gyorsan terjed, és egy-két éven belül már 8K-s tévéket, monitorokat is sorozat-gyártják majd.
Osztmeg ez nem lesz ellenfele a Radeonnak (főleg árban)
A másik, hogy most a fogyasztás sem lesz ütős a HBM miatt 😃
Szerintem valamit nagyon elnéztél 😉
Ez a Ti a büdös életbe se fog odaverni a 390X-nek, csak kicsit hasonlítsd össze az adatokat majd meglátod! Nem beszélve arról hogy egy teljesen új memóriabusz egységgel debütál ami azért magáért beszél 😀 Nézz csak utána
A másik dolog amit Quadgame94 kolléga is ír felesleges a 6 giga ram...a büdös életbe se lesz olyan játék ami ezt kihasználná...aki játszik és tudja mi mi fán terem az tudja hogy a legnagyobb játékok sem használnak el ennyi memóriát, 1,5-2 giga amit max megesznek...ennyi
Bár én szerintem a 980Ti már régen készen van (kb. a titan X-el együtt készíthették el) és az amd lépését várják, hogy rá egy hétre odacsaphassák az asztalra a 390x mellé, hogy nesze nektek 15%-al gyorsabb.
Eléggé érdkes lépést kellene most csinálnia az AMD-nek de ezzel meg tudna élni még pár évet:
Iszonyú jó kártyát poton pénzért.
Kérdés:Ha minden kötél szakad,megicsnálják-e?