KRZT963: Töredezettségmentesítés
Másolások, áthelyezések, törlések és maga a windows használata fájltöredékeket eredményez, amelyek más-más helyen helyezkednek el, így elérésük több időt vesz igénybe. Minnél több idő tellik el annál lasabb lesz a file-ok elérése, mert az újonnan telepített programokat szétdarabolja a rendszer és a kimaradt helyekre rakja be, így az újabb programok is lassabban fognak működni. Ezt a problémát megoldhatjuk töredezettségmentesítéssel.
akkor maradok a HDMI 1.4-nél engem úgysem érdekel ultra HD meg GIGA meg hasonló dolgok 1920*1080 és kész nekem mondjuk még ebben a felbontásnál sem megy minden játék úgyhogy UHD 4k 60hz -re előbb vasat kell építeni mondjuk úgy 2018-ban addigra már lefolyik egy két dolog
Nem tudjátok hogy most uefibe van windows feltéve szóval nem csak simán hogy legyen ultra fastboot meg minden és ugye a gtx 960 uefi ready volt azt most eladtam lejjebb váltottam egy ideig és került helyére(holnap érkezik) asus hd7790-es vga most ezzel nem lesz gond? vagy ez is uefi ready? vagy most akkor windows-t kell telepítenem?
Pixx: nem hinném, hogy technikai akadálya lett volna. Szerintem ugyan az volt, mint a játékoknál: előbb jött a kiadási határidő, minthogy befejezték volna. Vagy, amit lent leírtam egy rosszul felfogott marketing-érdek miatt csinálták. Magát a jelet ki tudja adni DVI-bó, meg DP-n, szóval csak implementálni kellett volna.
Én úgy halottam hogy valami oka volt annak hogy a hdmi 2.0 nem került rá valami korlátozta őket abban hogy azt rá lehessen tenni de lehet valami fake info.
Jó termékük még csak lenne, csak nem értenek a promócióhoz, meg a brandépítéshez úgy mint az Nvidia, meg az Intel. Egy Nvidiának az sem presztízsveszteség, hogy nem tudnak mit kezdeni a dx12-vel és a Vulkan API-val is gondban vannak, nagyobb hír, hogy a fury nem támogatja a HDMI-t, ami azért elég marginális probléma, mert még a fury tulajoknak is csak egy kis részét érinti, míg előbbi minden egyes Nvdia tulajt. Eközben az Intel meg annyira jó a brandépítésben és a marketingben, hogy miközben melegedési gondokkal az Intel processzorok küzdenek, addig mindenki az AMD melegedéséről beszél, pedig nekik gyári hűtéssel sincs melegedési gondjuk.
Szóval náluk nem a termékkel van a baj, hanem az egész vezetőséggel, mint olyannal: használhatatlan marketingcsapat, ami képtelen pozicionálni és brendet építeni , meg pocsék üzleti döntéseket hozó menedzsment, ami persze vissza is hat a termékfejlesztésre is.
Zoli73: Nem kicsit, nagyon...
Sosem értettem meg, hogy hogyan engedheti meg magának lassan 10 éve az AMD ezeket a hibákat, vagy döntéseket. Komolytalan nem értem, mit csinálnak ott a marketing osztályon a termékfejlesztésért felelős emberkék. MIndig belengetnek valamit, hogy hú mekkora durranás, aztán vagy nem durranik, vagy valami alapvetőt kifelejtenek belőle, mint ebben az esetben is. Persze megmagyarázták, hogy az már a VR élményre van és ahhoz más kell, de akkor is!
Pixx: Igen ez is egy oylan rossz üzleti döntés, ami miatt az AMD jelenleg ott van, ahol. Mivel a HDMI nem támogatja a freesync-et, így nem azt erőltetik. Amúgy van átalakító és az AMD driver oldalról is támogatja az átalakítót, tehát egy kis plusz költséggel már elérhető a HDMI2,0 támogatás is, ezzel a 4K 60Hz.
HDMI 2.0 akkor kell ha 4k-t akarsz 60hz-en mer ami ez alatt van az csak 30hz-en tudja csak leadni a 4k-s jelet sajnos épp ezt szidták az r9 fury/x-nél is hogy nem kapott hdmi 2.0-at miközben az összes maxwell alapú gpu megkapta 😀 Jó ez persze csak akkor hátrány ha tv-re akarod kötni és azon nincs displayport de hát akkor is 4k readynek van reklámozva a fury és nincs rajta hdmi 2.0 érdekes picit.
Sziasztok nekem van egy Samsung Led tv-m ez jelenleg egy DVI-HDMI kábelel van összekötve a pc-vel a VGA Gigabyte R9 380 4GB. A kérdésem a következő szeretnék vásárolni egy hdmi kábelt elég az 1.4-es vagy ha már ugyebár létezik 2.0 érdemes e beszerezni inkább azt.
A TV pontos típusa Samsung UE32F4500AW
VGA pontos típusa GIGABYTE Radeon R9 380 Gaming G1 4GB GDDR5 256-bit
ShaowWarrior Nem érdekel mit gondolsz vagy ki mit mond! Még mindig nem értem minek belekötni a másikba! meg hogy jön ide egy 1080p monitorhoz a full hd meg a G-sync? de nem is érdekel! ENNYI VÉGE ÉN EZT LEZÁRTAM!
Sosem értettem azokat, akik szerint semmi különbség nincs 30 és 60 fps között. Persze ez függhet a monitortól is, de kijelenteni így szimplán, hogy nincs különbség, én nem tudom milyen szeme van egyeseknek. Pedig elég sokan megteszik ezt a kijelentést. Pedig a folyamat 60 fps-hez mérten, egy nem G-sync monitoron, csak egy mezei FHD monitornál, még az 55 fps drop is ordít magáról egy akció játéknál. Ilyenkor meg már nem meglepőek azok a kijelentések sem, hogy egy középkategóriás kártya visz mindent maximumon. Pl 60 fps alatt nekem már csak nyirbált a játékélmény. Annál viszont több nem is kell, csak meglegyen a folyamat 60 (60 HZ monitor) De mégis egy ilyen alapvető igazságban ennyire eltérő és meghazudtoló kijelentések születnek, erősen felveti azt a kérdést, hogy érdemes-e ezen túl bármiről is vitatkozni bárkivel, vagy csak ráhagyni oszt kész.
Sziasztok!
Szétszedtem a notebookom (Asus N55SF) takaríts céljából. Amikor a régi pasztát letöröltem észrevettem, hogy a gpu chip egy részéről nem tudom eltüntetni a pasztát, mivel egy műanyag átlátszó réteg valami van ráragasztva és befolyt alá a paszta. A kérdésem a következő, le lehet húzni ezt az átlátszó védőréteget? Közelről vizsgálva a jobb felső sarokban van egy jelzés, mintha onnan kellene megkezdeni ezen műanyag levevését, mind a gpu, mind a cpu-nál van ilyen.
Fotók:
Én leginkább az fps ingadozást nem bírom elviselni, 40 és 60 fps között. Ilyenkor szépen lekorlátozom az fps-t 45-50-re, és így már nem olyan szembetűnő az ingadozás. A 30 fps-t én továbbra is játszhatatlanak titulálom😃 Talán ilyen stratégia, rpg játékoknál lehet elég, de a legtöbb játéknál szerintem drasztikusan ront a játékélményen.
bizonyos játékokban meg lehet mondani a különbséget 40 és 60fps között is, máshova meg elég a 30... de ez nem ilyen egyszerű téma... ott az input lag, a vsync/freesync/gsync különbségei, a különböző frissítési frekvenciák monitortípusok... nincs általános recept. 😀
60fps fölötti érték multis játékoknál kel pl cs:go és a többi... Mondjuk én nem multizok nem az én műfajom, szóval nekem elég a 30 és 60 közötti fps is... 30 alatt már nekem is bántja a szemem ! 😀
Flash: Ha te "látod a képkockák közti szünetet" 30 fps-nél, akkor gyorsan jelentkezz egy szemésznél, mert ő szerez egy Nobel díjat, ha meg tudja dönteni az élettan tudományának egyik tézisét. Ha ügyes vagy, akkor ad a pénzdíjból neked is... 😀
Azt elhiszem, hogy érzékeled, hogy lassabban reagál a játék arra, amilyen parancsokat kiadsz, no de, hogy nem látod a képkockák közti szünetet, az biztos. 50fps-nél azért látod a "röcögést", mert nagy valószínűséggel 60hz-es monitorod van, így csak 30 képkockát jelenít meg másodpercenként. Egy 60hz-es monitor csak a 60 egész számú osztatát tudja megjeleníteni mindentől függetlenül.
Ugye az elméleti alapok: adott egy monitor, ami másodpercenként 60 kérést intéz a VGA-hoz. Ha kész egy új kép, akkor megjeleníti (60fps), ha még nincs, akkor az előző képet ismétli meg (30 fps). Ha a következő kérésnél sincs meg az új kép, akkor ismét az előzőt jeleníti meg (20 fps). Persze ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, mivel a monitor "lekérdezése" és a VGA képkészítése ha el van egymástól csúszva, a fentinél több ponton is találkozhat, de ettől nem lehetnek nagyságrendi eltérések.
Flash egy a probléma, hogy akinek 60hz a monitorja az nem fog különbséget látni 60 és 120 között, csak akkor ha 120-ast használ.... Persze, ha belassítjuk a videót, akkor a legszembetűnőbb a különbség, szóval 0.25-re lassítsátok úgy már észrevehető, ezt annak mondom aki 60hz monitorral nézi. 😀
De, azt is megtehetitek, hogy 2x-re gyorsítjátok a videót ! 😆
Rocky Balboa: Ez a világ legnagyobb baromsága, amit leírtál. Szerinted miért vannak 120-144 Hz-es moncsik? Biztos csak viccből...
Játsszál 1 hétig 120 fps-el, majd állj vissza 30-ra, ki fog folyni a szemed.
Én nem vagyok hardcore gamer, de 50 fps-nél már látom a "röcögést", 30 nál már kifolyik a szemem, mert látom a képkockák közti "szünetet".
ezt az emberi szemes cuccot felhozni egy fps vitában szerintem hülyeség... érdemi kapcsolat nincs a kettő között. ha meg egy profi pl cs go játékost kérdeznél, szerintem szóba sem állna veled 100fps alatt... 😊
Recon934: Hát az emberi szem 12-15 fps-t lát mozgóképnek, már ha jó szemű fiatal versenyzőt veszünk alapul. Idősebben, már ennyi sem kell. Az agy egyszerűen ennél több információt nem tud olyan gyorsan feldolgozni, hogy érzékelje a külön képeket. Ehhez viszont még hozzá kell tenni, hogy a gépnek még fel kell dolgoznia ugye azt a folyamatot is, hogy megjelenik a kép -> agyam feldolgozza az infót -> elrántom az egeret -> a változás megjelenik a következő képen. Ilyen értelemben egy 25-30 fps kell, no nem ahhoz, hogy "folyamatosnak lássam" a játékot, hanem ahhoz, hogy "folyamatosan fusson" a játék. (Persze, ha valaki már idősebb, megint csak nem kell ennyi) Persze, egy reflexjátéknál, FPS-nél egy villámkezű, kitűnő reflexű e-sportolónak azért már kell a 60fps is ahhoz, hogy nyerhessen a VB-n, de abból azért nincs túl sok.
Nálam ez nagyon játékfüggő. Egy FPS játékban mint a Battlefield-ek már az is zavar ha 50FPS alá esik, míg egy Assassin's Creed-hez 30FPS is elég. De például az NFS Most Wanted 2012-ben ha nincs 60FPS-em nem tudok rendesen játszani...
Sziasztok, egy örök vita témát hoznék fel. Ti hány fps-től mondjátok azt, hogy egy játék "smooth", tehát simán fut ? 😀
Valaki szerint 30-40fps már oké, ill. nem is látják a különbséget 60 és 30 fps között. Számomra ez teljesen döbbenet 😃 Nekem ha leesik az fps 50 alá már érzékelem laggot, 45 fps alatt meg már durván laggnak érzékelem.
Hát a max szerintem úgy 30-40e. ft lenne amit rá tudok szánni. Új platformtól sem félek csak az több pénzbe fájna számomra így azért gondolkodom erősen a dolgon.
Hát ja. Ha nem akar most új platformot akkor az a legvégső megoldás! 😃 Annál erősebb procikat (q9650., q9770) már csak elvétve találni jó áron. Az a baj hogy a 4GB DDR2-es memória k.va drága... 😆 Pedig onnan indultunk ki.
GamerLaci: Ajánlom ezt a procit:[LINK]
Szerintem korrekt ár érte, és a jelenlegi lapod is támogatja.Na meg jól húzható, bár az asrock lapban én nem biztos próbálkoznék vele.De alap órajelen sem gyenge processzor.
Másolások, áthelyezések, törlések és maga a windows használata fájltöredékeket eredményez, amelyek más-más helyen helyezkednek el, így elérésük több időt vesz igénybe. Minnél több idő tellik el annál lasabb lesz a file-ok elérése, mert az újonnan telepített programokat szétdarabolja a rendszer és a kimaradt helyekre rakja be, így az újabb programok is lassabban fognak működni. Ezt a problémát megoldhatjuk töredezettségmentesítéssel.
Nem törlődnek az adatok.
Mire való a töredezettségmentesítés?
És a használatakor törlődnek az adatok a merevlemezről?
Szóval náluk nem a termékkel van a baj, hanem az egész vezetőséggel, mint olyannal: használhatatlan marketingcsapat, ami képtelen pozicionálni és brendet építeni , meg pocsék üzleti döntéseket hozó menedzsment, ami persze vissza is hat a termékfejlesztésre is.
Sosem értettem meg, hogy hogyan engedheti meg magának lassan 10 éve az AMD ezeket a hibákat, vagy döntéseket. Komolytalan nem értem, mit csinálnak ott a marketing osztályon a termékfejlesztésért felelős emberkék. MIndig belengetnek valamit, hogy hú mekkora durranás, aztán vagy nem durranik, vagy valami alapvetőt kifelejtenek belőle, mint ebben az esetben is. Persze megmagyarázták, hogy az már a VR élményre van és ahhoz más kell, de akkor is!
A TV pontos típusa Samsung UE32F4500AW
VGA pontos típusa GIGABYTE Radeon R9 380 Gaming G1 4GB GDDR5 256-bit
Sosem értettem azokat, akik szerint semmi különbség nincs 30 és 60 fps között. Persze ez függhet a monitortól is, de kijelenteni így szimplán, hogy nincs különbség, én nem tudom milyen szeme van egyeseknek. Pedig elég sokan megteszik ezt a kijelentést. Pedig a folyamat 60 fps-hez mérten, egy nem G-sync monitoron, csak egy mezei FHD monitornál, még az 55 fps drop is ordít magáról egy akció játéknál. Ilyenkor meg már nem meglepőek azok a kijelentések sem, hogy egy középkategóriás kártya visz mindent maximumon. Pl 60 fps alatt nekem már csak nyirbált a játékélmény. Annál viszont több nem is kell, csak meglegyen a folyamat 60 (60 HZ monitor) De mégis egy ilyen alapvető igazságban ennyire eltérő és meghazudtoló kijelentések születnek, erősen felveti azt a kérdést, hogy érdemes-e ezen túl bármiről is vitatkozni bárkivel, vagy csak ráhagyni oszt kész.
És tudomásom szerint a DVI képes hang átvitelre is, de 100%-ban nem vagyok benne biztos.
[LINK]
A DVI tud hangot is közvetíteni?
Szétszedtem a notebookom (Asus N55SF) takaríts céljából. Amikor a régi pasztát letöröltem észrevettem, hogy a gpu chip egy részéről nem tudom eltüntetni a pasztát, mivel egy műanyag átlátszó réteg valami van ráragasztva és befolyt alá a paszta. A kérdésem a következő, le lehet húzni ezt az átlátszó védőréteget? Közelről vizsgálva a jobb felső sarokban van egy jelzés, mintha onnan kellene megkezdeni ezen műanyag levevését, mind a gpu, mind a cpu-nál van ilyen.
Fotók:
Azt elhiszem, hogy érzékeled, hogy lassabban reagál a játék arra, amilyen parancsokat kiadsz, no de, hogy nem látod a képkockák közti szünetet, az biztos. 50fps-nél azért látod a "röcögést", mert nagy valószínűséggel 60hz-es monitorod van, így csak 30 képkockát jelenít meg másodpercenként. Egy 60hz-es monitor csak a 60 egész számú osztatát tudja megjeleníteni mindentől függetlenül.
Ugye az elméleti alapok: adott egy monitor, ami másodpercenként 60 kérést intéz a VGA-hoz. Ha kész egy új kép, akkor megjeleníti (60fps), ha még nincs, akkor az előző képet ismétli meg (30 fps). Ha a következő kérésnél sincs meg az új kép, akkor ismét az előzőt jeleníti meg (20 fps). Persze ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, mivel a monitor "lekérdezése" és a VGA képkészítése ha el van egymástól csúszva, a fentinél több ponton is találkozhat, de ettől nem lehetnek nagyságrendi eltérések.
Egyébként meg nekem bőven elég a 30fps pl egy Ac3-4ben. vagy pl a far cry3-ban is elég simán a 30. bár van olyan játék is ahol a 20-25 is bőven elég.
Az meg ha valakinek nem elég pl a 60 fps az már fps huszár szerintem.
De, azt is megtehetitek, hogy 2x-re gyorsítjátok a videót ! 😆
Játsszál 1 hétig 120 fps-el, majd állj vissza 30-ra, ki fog folyni a szemed.
Én nem vagyok hardcore gamer, de 50 fps-nél már látom a "röcögést", 30 nál már kifolyik a szemem, mert látom a képkockák közti "szünetet".
[LINK]
[LINK]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=a2IF9ZPwgDM&feature=iv&src_vid=yWEpIwNDeCA&annotation_id=annotation_169323[/url]
Egyébként s szemünk 25 framerate-nél (FPS) (képkocka/másodperc) többet nem lát...
Legalábbis én ezt hallottam...
Valaki szerint 30-40fps már oké, ill. nem is látják a különbséget 60 és 30 fps között. Számomra ez teljesen döbbenet 😃 Nekem ha leesik az fps 50 alá már érzékelem laggot, 45 fps alatt meg már durván laggnak érzékelem.
ha ez az akkor igen.
Szeretnék érdeklödni hogy az msi p965 neo-f v2 alaplap támogassa-e a négy magos procikat?
Szerintem korrekt ár érte, és a jelenlegi lapod is támogatja.Na meg jól húzható, bár az asrock lapban én nem biztos próbálkoznék vele.De alap órajelen sem gyenge processzor.