Segítség, kezdő vagyok...

2008. February 02., téma
Fórum » Asztali PC
Ha kezdő játékos vagy pc felhasználó vagy, akkor itt bármit kérdezhetsz!
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
csuz-li avatar
Vitatkozhatunk, hogy mi a 2k, de valójában olyan nincs. Az egész katyvaszt főleg az okozza, hogy a marketingesek sok marhaságot kitalálnak, hogy eladják a cuccukat.
Maga a felbontás szabvány. Például FHD csak és kizárólag a 16:9-es képarányú, 1920x1080 pixel méretű megjelenítő. Ezt akár nevezhetjük 2k-nak, csak itt nincs értelme. A 4k és a 8k elnevezés azért van, mert mindkettő UHD és ugye kellene valami különbséget tenni köztük.
És ha már itt tartunk a 4k nem valaminek a 4 szerese, hanem 4 ezret jelent és arra utal, hogy az adott, egyébként UHD felbontások közül ez az, aminél a széltében megjelenített pixelek száma 4 ezerhez közeli, mivelhogy 3840 pixel, míg a másik, a 8k, azaz 8 ezer a 7680-ra utal. Persze ezen logika alapján nevezhetjük az FHD-t 2k nak, mivel ugye 1920.
0
0
0
0
Moon_Breaker avatar
Hát ha Te mondod.
Nekem eddig csak 1080p -s monitorom volt, lehet meg kéne lassan néznem mennyivel szembetűnőbb\jobb egy 4K -s monitor. 😀
0
0
0
0
Zoli73 avatar
H-ECTOR: Igen igazad van a 8K a FHD 16-szorosa.
0
0
0
0
H-ECTOR avatar
Namindegy, nem írom le még egyszer, nincs pontos megnevezés, a FHD és a WQHD is nevezhető 2k-nak, nincs egyezményes definíció
(BTW: a 8k a fhd 16-szorosa)
0
0
0
0
Zoli73 avatar
Moon Breaker: A 4K elnevezés azért jött létre, mert az a felbontás a FHD négyszerese a 8K meg az FHD nyolcszorosa a 2K meg logikusan az FHD kétszerese.

[LINK]

Amint itt a linkelt oldalon is látható a képen 4 FHD kép tesz ki egy 4K-s képet és 8 Fhd kép tesz ki egy 8K-s képet. Így teljesen logikus hogy a FHD nem lehet 2K.
0
0
0
0
Moon_Breaker avatar
Úr isten emberek, szimpla 2-vel való szorzásról van szó...

Ha a 7680 × 4320 -at hívják 8K -nak,
a 3840 × 2160 -at 4K -nak, akkor
a 1920 × 1080 , na ki találja ki?
Spoiler!
Igeen, a 2K !
😃