background
avatar
Tyrion Lannister
Szint: 73
8 éve tag, offline
4.4K 💬
2.3K ☀
2K ⭐
450 🎮
Baczó Domonkos (Domi)
22 éves, férfi
Budapest, Magyarország

Kocsikázzunk! - Hill Climb Racing teszt (Android)

Írta: Tyrion Lannister, 2015. December 02., játékteszt
Játék: Hill Climb Racing (Android)

A Hill Climb Racing a Fingersoft rendkívüli népszerűségnek örvendő, fizikán alapuló autós játéka, amely több mint 100 millió játékossal bír.

A Hill Climb Racing egy fizikán alapuló autós játék. A játékos egy Bill nevű sofőrt irányít, aki különböző járgányokon utazgat különféle elméletileg végtelen pályákon. A játékos célja igen egyszerű: minél távolabbra jusson el az egyes pályákon, anélkül, hogy üzemanyaga kifogyna, fűbe harapna, (netán a kettőt egyszerre). Eközben minél több pénzt, illetve üzemanyagot újratöltő tartályt érdemes összeszednünk.
Mint látjuk, a Hill Climb Racing (az androidos játékok többségéhez hasonlóan) nem rendelkezik mélyenszántó történettel, és annak értelmét is meg lehet kérdőjelezni, hogy hősünk újra és újra nekivág irreálisan meredek, és nem egyszer életveszélyes útjainak. De ha ezektől az apróságoktól eltekintünk, egészen szórakoztató játék vár ránk. Vágjunk hát bele!

Padlógázzal

A játék folyamán egy kétdimenziós pályán, oldalnézetből irányíthatjuk kocsinkat. Az irányításhoz két, pedálként funkcionáló gomb áll rendelkezésünkre: egy gáz és egy fék, és ezzel teljes eszköztárunk ki is merül, ezekkel kell (a fizika törvényeit figyelembe véve) elboldogulnunk a pályákon. A kezelőfelületen található még egy méterszámláló, amely a következő szint kezdetének pozícióját és a rekordunkat is feltünteti. Alatta egy pénzszámláló, és egy üzemanyag töltöttség-jelző foglal helyet, utóbbiról leolvashatjuk a következő benzines flaska távolságát is. Van még két műszerünk a pedálok között: egy fordulatszám-, illetve egy sebességmérő.
A pályák felépítése sincs túlbonyolítva: leginkább különböző formájú emelkedőkből és lejtőkből áll (bár igaz, hogy ezek a domborzatok igen változatosak tudnak lenni, a kis göröngyökkel tarkított lankáktól kezdve a tűhegyes sziklákig), ezeket néhol hidak, fák, vagy más akadályok tagolják. Mint már említettem, különböző csoportokban pénzérmék találhatóak a pályán, mindegyik csoportban kicsivel több, mint az előzőben. Ezek mellett tartályok is fellelhetőek, amelyek az üzemanyagot töltik vissza. Az érmék sajátossága amúgy, a hasonló játékokhoz képest, hogy az egyes pénzeknek címletük van, nem pedig egy érme - egy érték, azt’ jó napot.
Pénzt lehet keresni a gyűjtögetésen kívül a levegőben töltött idővel (itt az idő függvényében kapjuk az anyagiakat), szaltóval, hátraszaltóval, illetve az esetek 99 százalékában a karakter halálával járó bukfenccel.
A játék fizikája megfelelő, bár ez ebben a műfajban alapkövetelmény. A gravitáció korrektül meg van oldva, és egyéb esetekben is jól vizsgázik a fizikai motor. Egyébként a játék egyik legszimpatikusabb vonása is a pályafelépítéshez kötődik, ugyanis itt nem véletlenszerűen generáltak a terepviszonyok, hanem állandóak, így a pályák felépítése kitanulható, ami elengedhetetlen bizonyos pályák esetében.

Zavarba ejtő sokszínűség

A játékot félelmetesen sok jármű és pálya szolgálja ki. A járművek terén az eszköztárunkba az alábbiak tartoznak a teljesség igénye nélkül: dzsip, motorbicikli, monster truck, traktor, hippi busz, egykerekű elektromos járgány, quad, turista busz, versenyautó, rendőrautó, mentőautó, rali, tűzoltóautó, tank, hómobil, kamion, légpárnás jármű, holdjáró, illetve rénszarvasszán.
A pályákból sincs hiány a menüben, ráadásul ezek többsége bizonyos extra tulajdonsággal rendelkezik. Megtalálható a teljesen alap vidéki táj; a sivatag; a jóval nagyobb tapadással rendelkező havas pálya; a magashegyi autóút, ahol nagy távokat lehet megtenni könnyedén; a barlang, ahol a pálya felülről is határolva van, így nem lehet ész nélkül ugratni; a Hold, ahol a gravitáció töredéke a többi pályához képest; a Mars, ahol nem elég, hogy alacsony a gravitáció, még barlangok is tarkítják az összképet; az erdő, ahol fák százain kell átverekednünk magunkat; az idegen bolygó, ahol a súrlódási együttható az egeket veri; de lehet háztetőkön ugrálni; szeméttelepen furikázni; szivárványokon száguldozni; nukleáris lerakóhelyen sündörögni; Lappföldön ajándékokat kézbesíteni…

Soroljam még?

A választások száma tehát hatalmas, és akkor még nem is beszéltünk olyan apró érdekességekről, hogy egyes járművek képesek részben roncsolódni, vagyis egy nagyobb bukkanó után könnyedén leeshet a lámpánk, vagy a visszapillantó tükrünk (bár igaz, hogy a törésmodellek általában nem állnak a helyzet magaslatán). Ilyen apróság még, hogy a hippi busz elmegy a fák mellett (nem ütközik nekik, mint a többi jármű), a tankot nem lehet mindenhol használni, mert beragad, stb.
Tartalomból nincs hát hiány, azonban ebből gyökerezik a játék egyik fájó hibája is, hiszen a pályák és a járgányok is igen nagy árral vannak megáldva, és ha valakiben ott motoszkál a vágy, hogy kimaxolja a játékot, és minden terepen minden járművet kipróbáljon, az bizony bőven eltapsol annyi időt, amennyit nem feltétlenül szánt volna rá egy ilyen kaliberű mobilos játékra. Én például még régebben játszottam ki a játékot, amikor a content a mostaninak a töredéke volt, és most, hogy újra letöltöttem, fájó szívvel kellett lemondanom a lehetőségek jelentős részéről, ha nem akartam a Hill Climb Racing előtt megöregedni. Ez persze nem egy eget rengető hiba, de egyeseknek zavaró lehet.
Amit annál jobban fel lehet róni neki, az az, hogy nem ragasztja az embert a telefonja/tabletje képernyője elé. Az elején az ember még lelkesen oldja ki az újabb és újabb kocsikat, de a kedv szép lassan lelohad. Persze ha játszik vele az ember, akkor élvezi, meg minden, csak egy idő után az embernek egyre kevésbé jut ez a játék eszébe, amikor arról gondolkodik, hogy mivel üsse agyon az amúgy igen drága idejét. Egy bizonyos idő elteltével Hill Climb Racing tényleg csak azokat inspirálja, akinek semmilyen más rendes game nincs a készülékén, és mobilnetről/wi-firől hónapok óta csak hallomásból tud. Persze ez elég durván hangzik, de tényleg elfogy a kedv egy idő után, ami nem lenne ekkora baj, ha a játék hossza nem indokolná meg, hogy tovább fenntartsa az érdeklődést.

A külső

A játékot kiszolgáló menürendszer amúgy egyszerű, de hatékony: a játékba belépve a járművek közül választhatunk, innen léphetünk beljebb a pályákhoz, de innen érhetjük el a beállításokat, rekordokat, achievementeket. Ha kiválasztottuk, milyen kocsival, és milyen terepen indulunk útnak, a fejlesztések menüjébe érünk. Innen kezdhetjük el futamainkat, és itt tuningolhatjuk a járgány négy tulajdonságát. Ezek lehetnek: motor erősítése, gumik javítása, benzintartály növelése, felfüggesztés javítása, leszorítóerő, motorbicikliknél légi kiegyensúlyozó, összkerék-meghajtás, stb. Mint látszik, ez nem négy dolog, így egyes kocsiknál más és más területeket lehet fejleszteni (ezzel tovább növelve a variációk számát). Ja, és majd elfelejtettem: mindhárom szintről egy gombbal elérhető a mikrotranzakció menüpontja… Bár igaz, hogy nem tolják annyira az arcomba, és a pénz- és időhiány közepette sem jutott eszembe, hogy ilyen módon jussak érmékhez.
Szó volt még az achievementekről: ezekkel igen fukarul bánik a játék, ha ötven menetenként egyet odaad, már kivételezettnek éreztem magam. Az meg a másik, hogy ezekért a teljesítményekért semmilyen jutalom nem jár, ami ösztönözne minket az achievementek elérésére.
Ebben a szekcióban ejtek még szót a grafikáról és a hangokról. A játék grafikája egyáltalán nem csúnya, de a széptől is nagyon messze van. Igaz, hogy a fejlesztőknek kompromisszumokat kellett kötniük annak érdekében, hogy konkrétan minden androidos telefonon, amivel eddig találkoztam, futott a játék! Ezért legalábbis mindenképp jár a piros pont a Fingersoftnak. Egyébként a pályák egész designosak, ráadásul még fejlődtek is az idők során, a pályák felszín alatti része az újabb pályákon már nem fest úgy, mint egy lyukacsos sajt. A hangok sem katasztrofálisak, bár igen hamar egyhangúvá válnak, és a játék alá berakott összesen két zene is nevetséges. Komolyan, két nap után már lenémítottam a hangokat a játékban, ha nem akartam idegbajt kapni.

Összegzés

Az ilyen típusú játékok receptje igen egyszerű, mégis kevés játék maradt meg a köztudatban ebből a műfajból. A Hill Climb Racing mégis ezen kevesek egyikéhez tartozik, amiért dicséret illeti. De ettől eltekintve felemás érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban, hiszen egy darabig tényleg szórakoztató, és a lehetőségek száma is egy ütős érv mellette, de aztán elfogy a lendület, és már csak végszükség esetén, unaloműzőnek lesz ideális a játék. Szerintem egy próbát mindenképp megér, pláne hogy minden készüléken elfut, de csodát kár várni tőle.

    Pozitívumok:
  • Jól működő elemek
  • Rengeteg tartalom
  • Designos pályák
  • Minden okostelefonon fut
    Negatívumok:
  • Közepes grafika
  • Szörnyű zene, unalmas hangok
  • Unalomba fulladó játékmenet

Grafika: 6.5/10
Hangok: 5/10
Játékélmény: 7.5/10
Összességében: 7/10

Hozzászólások: 20
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
atemi105 avatar
Nekem az egyetlen bajom ezzel a játékkal, az hogy a patch-ek windowsra érkeznek meg legutoljára, például a seasons update csak windowson nincs még kint(androidon ios-en igen).
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Valóban nem rossz játék, de vannak hibái is.
0
0
0
0
Denes Ferenc avatar
nekem megvan sokat játszottam vele jo jatek
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Köszönöm szépen!
Egyébként egyetértek, tényleg elég egyhangúak a pályák.
0
0
0
0
Adam815 avatar
Jó teszt lett nagyon, nagyjából egyet is értek vele. Jó játék, sokat játszottam vele, de a leírt kritikákkal nem tudok szembe szegülni, tényleg monotonná, unalmassá tud válni egy idő után és a grafika sem nagy szám. A pályákhoz annyit tennék hozzá, hogy nem rosszak, hosszúak, de nekem hiányoznak róla a mérföldkövek, a változatosság. Van egy séma minden pályához grafikai szempontból és ennyi. Tök jó lenne, ha valameddig eljutsz, valami újat láthass. Más hátterek x méternénk sokat segítettek volna, plusz még extra motivációt is adott volna talán a játékosnak, hogy vajon mi van mondjuk 5000 méternél. Sok századik játékomnál volt, amikor meguntam a hosszú menetelést előre, mert mindenhol ugyanaz fogadott egy adott pályán belül, kivéve az egyre nehezedő domborzatot.

Amúgy jó, hogy a játékot nemrégiben is frissítették, pl. lehet butítani is a már felfejlesztett járgányodat, amit hiányoltam korábban, mert pl. valahol pont, hogy szerettem volna kisebb leszorító erőt, kisebb kerekeket, stb...
0
0
0
0
FLaci81 avatar
Kicsit az egykori Elastomania-ra emlékeztet a játék, de attól még jó! 😀
0
0
0
0
barnakutya avatar
Ha ezt te mind egyedül írtad 13 évesen, akkor minden elismerésem! 😃
0
0
0
0
Tyrion Lannister avatar
Köszönöm a pozitív visszajelzéseket! 😆
0
0
0
0
santakigyo avatar
Régen nekem is meg volt.Egész jó és néhol idegesítő is volt.
0
0
0
0
GamerfromUA avatar
Kifullozott busz + Highway 12000m 6m gold volt a rekord jó volt egy éve a suliban ezt tolni, jó értékelés 😎
0
0
0
0
Kmisi99 avatar
Kifullozott vonat+Highway el kb 20 000m rekordot lehet elérni. Elég brutálul hozza a pénzt 10 000m után. Kb 4 millió gold volt a rekord mennyiség nekem.
0
0
0
0
Zsot-Lee avatar
Megmondom az őszintét, nem számítottam erre itt. Tulajdonképpen nem is lenne keresnivalója itt. De maga a játékleírás tökéletes
0
0
0
0
pisti525 avatar
Régen nagyon de nagyon sokat játszottam vele. 😃 Tankot szerettem a legjobban. Az olyan menő volt szerintem. 😃
0
0
0
0
no avatar
amúgy vannak benne bugok amik sok pénzt hoznak
0
0
0
0
FekaRap avatar
arra jo volt, hogy órákon ne unatkozzak 😆
0
0
0
0
Krissz avatar
Azthittem flashelek, de nem ez kaylak a hil climb játékteszt 😃 de jó lett amugy, csak meglepődtem 😆
0
0
0
0
Értékelések
Összes átlaga:
█████████
9
10 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció