background
avatar
Sonymeans
Szint: 30
13 éve tag, offline
1.4K ☀
1K 💬
((Sony))
27 éves, férfi
Magyarország

Battlefront II - A Csata Folytatódik

Írta: Sonymeans, 2015. September 02., játékteszt
Játék: Star Wars Battlefront II (2005)

2005-ben a Pandemic visszatért, hogy ismét a képernyőnkre varázsolja a Star Wars univerzum legnagyobb ütközeteit földön-vízen... és az űrben is!

Játék címe: Star Wars Battlefront II
Megjelenés: 2005. október 31.
Platformok: PS2, PC, Xbox, PSP
Műfaj: Akció FPS/TPS

Bizonyára már mindenki várja a DICE-féle Star Wars Battlefrontot. Az előzeteseket mindenki szájtátva nézte, és ezzel én is így voltam. Gyönyörű volt, amit láttunk. Vannak kételyeim persze, hiszen nem egy Star Wars Battlefieldre vágyom, hanem egy Battlefrontra aminek a hangulata legalább legyen olyan jó, mint a Pandemic-féle részeknek. Miért mondom ezt? Mert a Pandemic csapata 2004-ben egy olyan szériát indított el, amit elrontani hatalmas bűn lenne.

A fejlesztés

2004-ben a Pandemic Studios hatalmasat robbantott a LucasArts-cal. A Star Wars Battlefront egy bomba jó ötlet volt, és ez meglátszott az eladásoknál is. Nem is volt kérdéses, hogy előbb-utóbb, de lesz folytatás. Nem is kellett sokat várni rá. 2005-ben a Star Wars Celebration rendezvényen jelentette be a Pandemic, hogy készül a folytatás. A cél nem változott, ugyanaz a játékmenet és az élmény, mint az első részben, csak megpakolták rengeteg tartalommal. A Pandemic ugyanazt a technológiát használta, mint az első rész esetében. Csupán a grafika lett szépítve, és néhány effekttel gazdagodott a játék. De erről majd később. A csapatnak a PSP verzió okozta a nagy fejtörést. Olyanokat lehetett akkoriban olvasni, hogy nagyon küzdöttek a stabil FPS szám miatt. Érdekesség, hogy a PS2-es verzió szép teljesítményt produkált. A fejlesztési időszak elég rövidre sikeredett, és csúszás se volt a megjelenésnél, ez is betudható annak, hogy semmi változás nem volt technikai szempontból.

Játékmenet

A játékot elindítva egy új főmenü fogad bennünket, mely számomra nagy csalódás. Ha megnézzük az első rész főmenüjét, a grafika, ami fogad és maga a dizájn nagyon ott volt a szeren. Itt pedig egy ilyen fapados menü tárul elém. A pályaválasztásnál is olyan Battlefield 1942-es feeling fogott el, mintha ott is ilyen listaszerű lett volna a pályaválasztás. Azt viszont be kell vallani, hogy letisztult és átlátható. A betöltő képernyő is egyszerű lett, látunk egy képet az adott helyszínről és olvashatunk tippeket-trükköket. Viszont a főmenü után egy olyan világ fogad minket, mint a Battlefront első részében is. Dúl a csata, klónok, lázadók rohannak, lépegetők mennek el felettünk és X szárnyúak suhannak el mellettünk. Ez az, amiért a Battlefront szériát imádják a Star Wars rajongók. Játékmódokat tekintve számos újdonság tárul elénk. Míg az első részben csak Conquest mód volt, itt kapunk zászlórablást, roham, vadász és hős módokat. Mindegyik játékmód izgalmas, több órányi szórakozást garantál nekünk. Kiemelnék egy fontos újítást még: ez pedig az űrcsaták. Már az első részben is hiányolták, de a folytatásban végre jelen van. Az űrcsaták egyszerűen zseniálisan lettek megcsinálva. A földi harcoktól eltérően itt nem az ellenőrzőpontokra megy a győzelem. Itt az anyahajó és az őt kísérő cirkáló hajókat kell likvidálnunk. Ezt kétféle módon tehetjük meg, Vadászokra szállva kiiktatjuk a hajó pajzsát és bombázzuk a különböző pontjait, mint pl.: motor, jeladó, löveg. Vagy szabotálunk. Ilyenkor belopakodunk az ellenség anyahajójának a fedélzetére és elkezdjük robbantgatni a belső részeket, pl.: fedélzeti egység, pajzs.

Az erő veled van

A Battlefront annak idején bevezette a hősöket a harctérre. Szép volt, látványos volt, viszont egyáltalán nem irányíthattuk őket. A Battlefront II ezt igyekszik kijavítani a játszható hősökkel. Ezúttal, ha csata közben jól harcolunk, lent megjelenik egy értesítés, hogy játszhatunk egy hőssel. Ez frakcióként különböző. Han Solotól kezdve, játszhatunk Mace Winduval, Luke Skywalkerrel, Boba Fett-tel és persze a sötét nagyúrral, azaz Darth Waderrel. A hősöknél a játékidő limitált, az életerőt ekkor egy fénykard mutatja. Mondanom se kell, a hősökkel teljesen megfordítható egy totál vesztésre álló csata is. Mivel rengeteg életerejük van és általában egy suhintás egy ellenfél.

Kasztok

A Pandemic nem nagyon változtatta a kasztrendszert. Ugyanúgy vannak a típusok, mint az első részben. Birodalmiaknál megtalálható a rohamosztagos, mesterlövész, nehézfegyveres, utász, támogató és speciális egységek, mint pl.: birodalmi tiszt, hátrakétás klón. A lázadók is ugyanúgy rendelkeznek, sima rohamkatonával, rakétással, utásszal, mesterlövésszel és speciális egységekkel, ilyenek a vukik például. Érát ugorva a Köztársasághoz értünk. Ők is megkapják a saját rohamosztagosukat, mesterlövészüket, utászokat, tisztjüket, és speciális hátrakétás egységüket. Elérkeztünk a CIS-hez. Náluk a droidok kapják a főszerepet. A CIS esetében vannak olyan kasztok, amik eléggé erősek, a többiekéhez képest. Szerintem a guruló droid az aktiválható pajzsával egy elég pusztító egység. Személyes tapasztalat: sokszor gyűlt meg velük a bajom, a likvidálásuk nem éppen volt gyerekjáték.

Helyszínek

Az első részhez képest, szélesebb pályakínálat tárul elénk. Az olyan ismert helyszínek, mint a Hoth és Geonosis ismét tiszteletüket teszik. Az űrcsaták bevezetésével sok helyszín kapott űrcsatás alternatívát. Csak hogy néhányat felsoroljak: Hoth űr, Felucia űr, Tatooine űr és Mygeeto űr. A földi pályák is gyarapodtak. Az új pályák között megtalálható a Polis Massa, Tantive IV, Utapau és Mygeeto. Az új hadszínterek változatosak, jól felépítettek és színekben gazdag (némelyik). Személyes kedvencem a Polis Massa, amely egy űrállomáson játszódik, és rendelkezik külső, belső térrel is.

Galaktikus Hódítás

Már az első részben is jelen volt, de a második részben alakult ki végleges formára. A Galaktikus Hódítást én egy Civilization mini játékra hasonlítanám. Kapunk egy galaktikus térképet, rajta bolygókkal és egy csapatot. Körökre osztva lépegethetünk a kijelölt egységünkkel a térképen. Ha ütközetre kerül sor, akkor kiválaszthatjuk milyen erősítést kérünk, és milyen bónuszokat szeretnénk használni a csatatéren. Amint kiválasztottuk, a játék a térkép nézetből átvált a megszokott nézetre és ismét a csatatéren találjuk magunkat.
Négy térkép található játékban. Mind a négy térkép különböző frakcióval játszható. Nincs két egyforma térkép ugyanazzal a frakcióval.

Kampány

Aki játszott az első rész kampányával az bizonyára emlékszik arra, hogy a filmekből vágtak ki jeleneteket és rakták bele a játékba, aztán pedig egy narrátor felolvasta az adott küldetés feladatát. A Battlefront II ezúttal a játék motorjával készített átvezetőket kapott, melyet a filmben is szereplő színészek szinkronizálták. Hatalmas előrelépés az első részhez képest, hogy itt olyan kampányt alkottak mely próbál önálló lenni a filmtől. Ez a fajta megközelítés tetszett. A Kampányok is kaptak több fajtát. Ez is frakciónként változó.

Látvány

A rövid fejlesztési idő már egy jel lehet arra, hogy a Battlefront II nagyon minimálisat fejlődött a technológiát tekintve. A Pandemic a saját grafikai motorjukat, a Zero-t használták, ahogyan az előző részben is. A grafika szépítgetve, javítgatva lett itt-ott. De érződik, hogy nem nagyon fejlődött. Ezt leszámítva a játék szép, a Hoth bolygó látványa még mindig toppon van. Az esős pályák is jól néznek ki. Ám visszatérve a motorra, a játék elég instabil. Képes HD felbontást kezelni, de nagyon szenved a Zero alatta. Gyakran besötétültek a pálya távoli részei, az épületek is gyakran villogtak. Win 7 alatt pedig a kompatibilitással is voltak problémák. De hát mit várunk egy 10 éves játéktól?

Hangok/Zene

Már a Battlefront első részében is óriási pozitívum volt a zenei paletta. Nos, ezúttal sincs másképp. A zenék és a hangeffektek egyszerűen büntetnek. A lézerek sivítása zseniális. A fejünk fölött elsuhanó x szárnyúak pedig egy adrenalin bomba. A csaták közbeni hangok egy olyan pluszt adnak a játékosnak hogy az hihetetlen. A minőségi hangkártyák és fülesek pedig ezt a hatalmas élményt még megszorozzák kétszer. A filmekből ismert betétdalok pedig hozzák a kötelezőt. Rögtön a főmenüben megszólaló birodalmi induló, ami személyes kedvencem, csak még jobban arra veszi rá az embert, hogy játsszon vele.

Többjátékos mód

A Gamespy lekapcsolása hatalmas döfés volt a Star Wars Battlefront II-nek. A játék online módja népszerű volt. Sok szerver volt, élvezetes csatákat lehetett vívni. Aztán 2014-ben ez végleg megszűnt. A Gamespy technológia a PS2-es verzióban is jelen volt. A szerverek lekapcsolása utáni űrt a Tunngle és társai töltötték ki. A játék online módja a Tunngle segítségével életben maradt, de sajnos sokszor nem működik a LAN-féle megoldás se. A játék gyakran kidobja a játékosokat, ismeretlen hibára hivatkozva. A játékkal foglalkozó fórumokon gyakran olvasható toborzó egy LAN partira. Melegen ajánlom ezt a módszert annak, aki szeretne újra csatákat vívni online.

Rajongói Módok

A Battlefront II a modderek egyik kedvenc játéka. Rengeteg rajongók által készített módok vannak. Az egyszerű pályáktól kezdve a komplex több gigás módokig, garantáltan megtalálja mindenki a magának tetsző módot. Erre a célra a ModDB oldalát tudom ajánlani. Széles választék van. A módosításokról azért jó tudni, hogy gyakran K.O-t kap tőle a játék.

A széria jövője?

Bízom az EA-ben és a DICE-ban is. Imádkozom, hogy ne egy felturbózott Battlefieldet kapjunk, tele bugokkal, és szörnyű netcode-dal. Nagy a tét, és remélem ezt az EA is tudja. Ezt a szériát nem szabad tönkretenni, mert akkor a rajongók hátat fordítanak. Valljuk be, ez nem lenne jó. Ha a Battlefront bombasiker lesz, akkor egy új korszak kezdődik a Star Wars Battlefront számára. Egy új korszak, ami méltó folytatása annak, amit 2004-ben a Pandemic elkezdett. (Érdekesség, hogy a Pandemic csapatát az EA tette tönkre a Saboteur után.)

Végszó

A Pandemic ismét odatette magát. A Star Wars Battlefront II egy olyan játék, amit mindenféleképpen ki kell próbálnia mindenkinek, aki Star Wars rajongó. Egy remekmű. Hibái ellenére is egy hallhatatlan mű. Csak ajánlani tudom!
Köszönöm, hogy elolvastátok a tesztem. További szép napot kívánok minden Gépigény tagnak!

    Pozitívumok:
  • Utánozhatatlan Star Wars hangulat
  • Űrcsaták
  • Játszható hősök
  • Zene téren büntet
    Negatívumok:
  • Instabil motor
  • Érdekes intelligencia
Értékelés:
Grafika:
██████████
60%
Hang:
██████████
100%
Design, művésziség:
█████████
90%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
██████████
100%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
Star Wars Battlefront II (2005)
Star Wars Battlefront II (2005)
Star Wars Battlefront II (2005)
Megjelenés: 2005. October 31. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Pandemic Studios
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Sonymeans avatar
Köszönöm az értékeléseket! 😃 És én is csak remélni tudom, hogy méltó reboot-ot kapunk a DICE-tól 😀
0
0
0
0
Wipera82 avatar
tetszett a teszt 😀
reméljük tényleg nem cseszik el az új Battlefrontot!
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Köszönöm 😀
A közeljövőben biztos lesz még írományom. Igyekszem 😃
0
0
0
0
hajcsat78 avatar
Sajnos csak +10 pontot lehet adni az értékelésre, szívem szerint +15-t adtam volna. Remélem a közeljövőben lesz még tőled értékelés. Have a nice day dude 😀
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Köszönöm az értékelést! 😀
Valóban egy remek alkotás ez a játék. A játék hangulata képes órákra lekötni. Ezért is szerettem volna bepótolni a második részről szóló tesztet. (Az elsőt egy éve írtam, azóta halasztottam)
0
0
0
0
Matt99 avatar
Nagyon jó teszt, rövid, lényegretörő. De imádtam ezt a játékot te úristen. A hangulat, játékmenet, űrcsaták, egyszerűen zseniális volt. A hódítás játékmódot is imádtam, nagyon jól lett megoldva, csakúgy mint a kampány. Azt sajnáltam hogy a hősökkel nem lehetett FPS-ben nyomulni, valamint hogy sima alap Jedi-kel sem lehetett menni, de ez van. Emlékszem, órákat hülyültem azzal hogy Mos Eisley-ben hősök hősök ellen csatáztak 😃 megunhatatlan volt, Windu-val mindenkit szétaláztam 😃 (ez asszem egy mod volt)
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
14 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció