background
avatar
Daventos
Szint: 9
13 éve tag, offline
418 ☀
310 💬
(Dawe)
26 éves, férfi
Eger, Magyarország

Az új alany készen áll

Írta: Daventos, 2012. August 08., játékteszt
Játék: Prototype 2

A Radical Entertainment 2009-ben vált igazán ismertté, mikor is megjelent a Prototype című, sandbox jellegű akciójátékuk. Világszerte jó értékeléseket kapott, így a rajongók már epekedtek a folytatásért.

Főhősünk Alex Mercer volt, a Gentek nevű labor egyik tudósa, aki akaratán kívül elszabadította a
Blacklight vírust, amely megfertőzte New Yorkot. Ő maga is elkapta a vírust, azonban annak
hatására természetfeletti erők birtokába jutott. A kissé kusza történet során, Alexet irányítva
kellett megoldanunk a rejtélyt.
Új folytatáshoz új szereplő és más történet dukál. Lássuk mit alkottak a Radical emberei.


Miután Mercer lerendezte a vírusfertőzött lakosság egy részét, elméje őrületbe borult. Új vírussal
fertőzte meg a Nagy Almát, aminek következtében ismét káosz lett a városban. Itt lép a képbe új
hősünk, James Heller, akit személyes bosszú irányít Alex ellen. Felesége és kislánya is
odaveszett, ezért úgy döntött, levadássza a főgonosszá avanzsálódott tudóst. Természetesen
jócskán alul marad Alexszel szemben, de az látja benne az erőt, így a saját képére formálja őt,
ugyanolyan képességeket juttatva neki. Hibát követ el, mert a haragot nem tudja kiirtani belőle,
így megteremti saját maga ellenségét.

Személy szerint dicsérem Heller karakterét. Annak idején Alex nekem kissé "esetlennek" és
agresszívnak tűnt egy tudóshoz képest. Heller azonban katona és süt róla a düh és a
megtörtség, aminek köszönhetően jobban illik hozzá a brutalitás, jobban kinézem belőle az
emberek miszlikbe aprítását. Visszaköszönnek az előző rész képességei, úgy mint a karmok, a
karpenge, az öklök és az egyéb éles finomságok, így aki esetleg mérges vagy a világot a
pokolba kívánja, bőven azonosulhat James Hellerrel.


A fejlődés rendszere nem sokat változott. Hősünk folyamatosan lépi a szinteket, leölt ellenfeleiért
pedig pontokat kap, amiből rengeteg képességet és kombót vásárolhat, valamint az alap
attribútumainkat is erősíthetjük. New York ismét szabadon bejárható, ezért bőven találunk majd
megoldható feladatokat. Ide tartoznak az olyan személyek, amelyek kapcsolatban állnak a
történettel, így DNS-üket és emléküket kinyerve érdekes infókra bukkanhatunk. SŐT! Némelyiktől
jobban eltanulhatjuk a fegyverek művészetét, hiszen ha akarunk, géppuskával vagy
rakétavetővel tehetünk rendet az utcákon. Ide tartoznak még a tankok és a helikopterek
vezetése is, amit Heller alapból tud, de elég kezdő szinten. A megtanulható "szkillek" hatására a
játék brutálisan szórakoztató és élvezetes lesz, pont mint egy vérbeli akciójáték. Akciójáték,
azonban se több se kevesebb.


Aki szerette az első részt, az tudhatja, hogy milyen játékmenetet képviselt. Ugrálás New Yorkban,
kaszabolás, járművek elkötése, emlékek kinyerése, túszok kiszabadítása, célpontok
megsemmisítése, satöbbi, satöbbi... Szomorú a helyzet, de a második részben sem változott
semmi. Bár még mindig rettentő élvezetes az egész, megmaradt a sablonosság és a
monotonitás is. Az elődhöz hasonlóan vannak, már említett "challengek" amik teljesítésével
pontokat szerezhetünk, valamint bebarangolhatjuk a várost és gyűjtögethetünk mindenféle gént,
ami meglepő módon, pontokat ad. A játék motorja teljesen jól működik, bár tény, hogy a
vizualitás már kopottas. Sokszor van, hogy szűkebb tereken szinte se látunk, se hallunk, és nem
azt ütjük, akit kiszemeltünk, a kameranézet sem lett a mérvadó ilyen téren. A grafika valóban
nem Battlefield 3, és a város kicsit szürkésnek és komornak hat, egy ilyen játéknál ez
természetes. Valamint nem szabad elfeledni, hogy amikor a házakon ugrálunk, az utcákon
emberek, szörnyek és katonák csinálnak különböző dolgokat, így a motornak ezeket mozgatnia
kell. Ez a része jó lett, eltekintve a még mindig nem túl okos AI-tól is.


A játékmenet tehát megmaradt ugyanolyannak. Hiába a sok feloldható képesség, megoldható
challengek és szabad tér, ha mindez szinte ugyanaz a forma, amit az első részben
tapasztalhattunk. Folytatáshoz képest alig-alig tartalmaz újdonságot, és ez nem teszi méltó
folytatássá a Prototype 2-t. Azonban nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindezek ellenére, még
mindig egy adrenalindús és szórakoztató hentelős akciójáték, amely jó akár ingerültség
levezetésére, de akár egy kellemes és véres délutánt is eltölthetünk vele. Aki valami újra vágyott,
az csalódni fog, de talán túllépi a hiányosságokat és jól fog szórakozni a játékkal.

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
██████████
60%
Összességében:
██████████
70%
Prototype 2
Prototype 2
Prototype 2
Megjelenés: 2012. July 24. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Radical Entertainment
Hozzászólások: 7
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
sunray20 avatar
Szerintem is jó teszt lett! Egyet értek a teszteddel 😀
0
0
0
0
alex13 avatar
Jó teszt lett, én is észrevettem játék közben ugyanezeket a hibákat 😃, ment a Felülmúlhatatlan! 😃
0
0
0
0
Sicu33 avatar
Jó teszt,lehet megveszem X360-ra😃 Kedvet kaptam hozzá😃
0
0
0
0
diablo94 avatar
bár nem játszódtam rajta attól még szerintem picit leértékelted de kinek a pap kinek a papné..
0
0
0
0
DarkSpy avatar
Nagyon jó teszt!! Ment a felülmúlhatatlan! 😀
0
0
0
0
no avatar
Jó kis teszt lett, kb mindenre kitértél, a képek is jók. Ment a felülmúlhatatlan! 😀
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
24 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció