FSR/DLSS

Szerző: visor261, 2021. July 20., téma
Fórum » Szoftver
Mindent az AMD FSR vagy az NVIDIA DLSS-ről.
Hozzászólások: 18
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
visor261 avatar
Kipróbáltam mind a kettőt a Bannerlord-ban Nekem a DLSS tisztább képet adott, de Baldur-ban nem nagyon vettem észre különbéget. Ha valakinek van 3060 ti annak 1080p mellett hogy alakul az fps nagyon alacson és nagyon magasnál? Mert nekem a Bannerlord az maxon is meg van a 60, de Baldur DLSS mellet se nagyon hozta a dolgot, amit furcsának találok az:
cpu 70%
gpu 60%
ram 55%
fps nagyon alacsony 40
fps ultra 35

gondolom a játékkal lesz valami mert a bannerlord alatt a gpu 99%, a verzió előző év vége felől van, mivel csak néha-néha haladgatok ezért nem macerázgatok a frissítésekkel most hogy van egy működő verzióm ami nem dobál ki, meg azóta se csináltak nagyobb teljesítmény növelő javítást.
0
0
0
0
💬 1
zelcsi avatar
@visor261: Azért nincs meg mert sajnos a proci kevés a 3060ti-hez!
0
0
0
0
Omis avatar
Hogy kell ezt beaktiválni (pl gta v vagy RDR 2)?
Köszi.
0
0
0
0
💬 7
bukta2 avatar
@Omis: Gta v ben ha jól tudom úgy modolta be egy hozzáértő, és azt hiszem nem is működik valami jól ez miatt. Rdr2 ben fogalmam sincs
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@Omis: tudja is a géped?
0
0
0
0
bukta2 avatar
@Viktorinho: Rx570-el elvileg tudnia kéne nem?
0
0
0
0
Viktorinho avatar
@bukta2: amilyen rég volt amd kártyám már nem tudom mire képesek.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@Viktorinho: Mindenre is
0
0
0
0
no avatar
@Omis: Ahol támogatott ott a beállítások menüpontban úgy is megtalálod az FSR-t, DLSS-t ne keresd mert azzal nem kompatibilis a jelenlegi kártyád.
0
0
0
0
szhusi avatar
FSR és FidelityFX CAS között mi a különbség? Illetve jobb annál-e?
0
0
0
0
no avatar
Alapjáraton egy jó kezdeményezés az FSR, de már önmagában a többéves TAAU hazavágja részletesség szempontjából, képkockaszámban pedig ugyan azt hozza. Utóbbi hátránya, hogy csak UE motor mellett működik a fejlesztők pedig nem igazán implementálják.
DLSS már egy teljesen más tészta, versenyeztetni nem is érdemes a két eljárást már csak működésükből adódóan sem, minőség szempontjából meg pláne. Sok esetben képes verni a natív felbontás minőségét is, mindezt úgy hogy extra képkockákat szolgáltat. A közeljövőben viszont akadhatnak gondok a minőséggel, mivel az NV szabad kezet adott a fejlesztőknek implementálás szempontjából, így már nem fognak minden egyes játékot bevizsgálni hogy az adott címben a szállított neuronháló megfelelően működik e. Persze az utóbbinak is van jó oldala, a terjedése felgyorsul, az implementálás minőségét pedig majd meglátjuk.

Lényegre térve, FSR-t ott sem használom ahol lenne rá lehetőségem, UQ mellett is minden részletet elmos és ghosting-ol, lejjebb véve a minőséget pedig csak még rosszabb. Hiába szolgáltat lényegesen több képkockát, ha azon kívül mindenen ront erőteljesen kártyától függetlenül. Persze akiknek ezen múlik, hogy elfogadható számokat kapjanak, azoknak ez hasznos funkció.
DLSS-t pedig mindenhol használom ahol van rá lehetőségem, gyakorlatilag nincs hátulütője jelenleg.
0
0
0
0
💬 1
visor261 avatar
@LordSzalko: Igen akinek régi/gyenge gépe vanSpoiler!
mint nekem kiderült mostanába
és szeretne új játékokat kipróbálni akkor nem kell feltétlen egy LowSpecGamer féle megoldáshoz nyúlnia.

Nekem pl: a The Riftbreaker-ben alap resolution scaling több fps-t hozott mint az fsr.
0
0
0
0
visor261 avatar
DLSS-el nem próbálkoztam(r9 270x) de kipróbáltam az FSR-t ma a The Riftbreaker-ben.

Hát szerintem jobban homályosít mint kellene még UQ beállítással is. Tény hogy több fps-t kaptam és sokszor sok grafikai beállítást le kell húznom hogy bizonyos játékok élvezhetőek(30+) legyen. Szóval érdemes kipróbálni. Amit ajánlok az a RIS-bekapcsolása. Még FSR-nélkül is jobb képet ad, vele meg még jobbat.

Ami érdekesség hogy a beállításokban a resolution scaling nem használható együtt az FSR-el. De ezzel 50%-on több fps-t kaptam mint FSR-el.Spoiler!
Legjobb kombó a RS+FSR+DLSS lenne :D
0
0
0
0
💬 4
bukta2 avatar
@visor261: Riftbreaker nél eléggé látszik az FSR bekapcsolása de közel sem zavaró szerintem, pl a Necromundánál meg nem, játék függő lesz ez is ahogy észrevettem :D
0
0
0
0
visor261 avatar
@bukta2: Ha tényleg a játékra koncentrálsz tényleg nem szembetűnő, és mivel nélküle lement bőven 30 alá, vele meg tartotta a közelében, így egyértelmű hogy jól jön, mivel ha a felbontást veszed le akkor minden rosszabb lesz mint a szöveg és ikonok.

Bár mint írtam az alap resolution scaling jobb volt esetemben.
0
0
0
0
bukta2 avatar
@visor261: Hát, egy pár évig igazából ez engem nem érint egy RX6800 al :D az után meg majd az FSR is jobb lesz, mert a DLSS már egy ideje azért piacon van így nem is meglepő hogy jobban működik, bár a Necromundába volt hogy az FSR jöt ki győztesen, 400x-os zoom mellett én nem vettem észre különbséget. Kell ennek is egy kis idő mire ráéreznek a dologra! Ha a Necromundát nézzük nem semmi teljesítmény! Csak így tovább! Nagyon sokan dícsérik amcsi videó teszterek közül akiket eddig néztem. Igazából tök mind1 melyik a jobb! Ennek örülni kellene hogy van ilyen is! Pláne hogy a 10 es GTX-től felfele is működik! ;) amit a dlss nem tud.
0
0
0
0
visor261 avatar
@bukta2: Én ahogy néztem előnyök és hátrányok mindenhol vannak. Képminőségben a DLSS szebb képet ad amíg egyhelyben ál, de ha elindul akkor torzulnak meg elmosódnak a dolgok. És a játékok többségében mozogni szoktak nem egyhelyben állni, ha csak nem nézik milyen szép a táj... Az FSR meg nem ad sokhelyen olyan szép képet mint a DLSS.

De ez is úgynézki hogy játék/motor függő inkább mintahogy x-ben GTX többet tud, y-ban az RX, z-ben meg egyforma a teljesítményük.
0
0
0
0


Elfelejtett jelszóRegisztráció