Maszkot fel!
Vágytál egy olyan játékra, ahol bankot rabolhatsz? Ne keress tovább, megtaláltad!
A sztori
4 rabló különféle emberek által fel van bérelve, hogy raboljanak, káoszt okozzanak (a különféle küldetésekből később olvashattok). De mi nem a sztori miatt játszunk ezzel, ugye?
Maga a játék
A főmenübe lépve van egy rakás lehetőség. Crime.net online/offline, inventory, skillek, Infamy, és a rejtekhelyünk.
Crime.net-nél lehet rabolni egyértelműen.
Van 23-féle helyszín. Na jó, csak 18. A többi az csak némelyikeknek a Pro változata. Azaz, nem indíthatod újra ha elrontottatok valamit, és mehettek haza üres pénztárcával. Különféle nehézségi fokok vannak, minél nehezebb, annál több pénzt és tapasztalatot kapsz. És még van 6-7 olyan küldetés, ami DLC-khez kötött. Te magad nem indíthatsz olyanokat, de ha csatlakozol egy másik játékoshoz akinek megvan, játszhatsz azokkal.
Helyszínekből van 3 fajta:
-Amiben csak lopakodni lehet (vagy erősen ajánlott). Ilyen például a Shadow Raid. Ott ha megszólal a riasztó, 1 perced van hogy elérj a kocsiig, ami kivisz titeket. Na ott lesz aztán frusztráció.
-Amiben csak hangosan lehet. (Például Watchdogs)
-És amiben lehet mindkettőt, ilyen a Firestarter.
Azt még megjegyezném, hogy ezek a rablások az egyszerű "lopd el ezt és azt"-tól, az "okozz 50.000 dolláros kárt a plázában"-féle akción át egészen a "főzz meth-et és azt majd cseréld el infóra"-féléig vannak. Sőt, az 1 napos-tól a 3 napos-ig terjednek. Nyugi, nem kell 3 napon át játszani vele, csak vegyük példának a Firestarter-t: Első nap meg kell találnod a fegyverraktárt a hangárok között és mindet elvinni. Második nap be kell törnöd az FBI egyik irodájába és ellopni a szervert. Aztán harmadnap egy bankot kell kirabolni... khm... elégetni a pénzt ami benne van.
A fizetés úgy zajlik, hogy az offshore számládra kapsz egy nagyobb összeget, aztán egy kisebb, költhető pénzmennyiséget is. Aztán a végén választhatsz 3 kártya közül, ami adhat maszkot, mintát, anyagot, színt, xp-t, pénzt, és fegyverkiegészítőket.
Inventory. Mit tárolhatsz benne?
- Fegyvereket, (elsődleges/másodlagos) és a hozzájuk való modokat. (a legtöbb fegyvernek szintkorlátja van, azaz előbb el kell érned mondjuk a 20-as szintet és azután veheted meg és használhatod.)
- Közelharci fegyvereket. Ezeket csak feloldod, nem kell venni őket.
- Golyóálló mellényeket. Szintúgy csak feloldod őket.
- Felszerelést. A választott skill-fához megfelelő darabok feloldódnak, szintúgy nem kell venni őket.
- És... Maszkokat! Amiket különféle anyagokkal, mintákkal, színekkel díszíthetsz. Ahány ember, annyiféle maszk. Itt aztán elszabadul a kreativitás.
Skillek. Van négy skill-fa:
- Mastermind (Ő adja a medpacket, és a puszta kiabálásától a túszok összekuporodnak, távolról is fel tud éleszteni. - najó, csak 7 méter, de örülj neki.)
- Enforcer (Imád embereket ölni. Egyedül ő tudja használni a legerősebb testpáncélt.)
- Specialist (Robbanószer-szakértő, plusz neki köszönheted hogy gyorsabban lesz kifúrva a széf.)
- Ghost (Igen, lopakodik. Meg ajtókat nyit elektronikai zavaróberendezéssel.)
Infamy? Na az egy bonyolult dolog. Először is, ahhoz, hogy Infamous legyél, level 100-asnak kell lenned, lennie kell 200 milla offshore-nak a számládon, és az összes költőpénzed, skillpontod el fog tűnni. Nyugi, a tárgyraktáradhoz nem nyúlnak hozzá. Mire jó ez? Kapsz egy pontot az Infamy Tree-n, amit arra költhetsz el, hogy azon tovább lépj + megnövekedik az Infamous maszkok/minták/színek/anyagok dobási aránya. És kapsz szép kis maszkokat/anyagokat/mintákat a következő négy szintél.
Sőt, az első Infamous szintnél kapsz egy napszemüveget, ami ugye nem takarja el az arcod, azaz játszhatod a macho-t:D És emellé a karaktered a másodlagos fegyver helyett egy égő kártyát tart a kezében. Minden szinttel nő a kapott tapasztalatod 5%-kal és az adott skillfának a szintjeinek való skillpont követelménye csökken 10%-kal. Vagyis a végső szintre (tierre) nem 40, hanem csak 36 skillpontot kell költened.
Rejtekhely. Itt próbálhatod ki a fegyvereidet, fúrhatsz széfeket és ajtókat anélkül hogy elindítanál egy küldetést.
Grafika
Vizuálisan nem épp a legeslegszebb, de attól függetlenül a mai szintet megüti. A mostani DLC csomagok ráadásul szebben vannak kidolgozva.
Hangok
Minden fegyvernek más hangja van, és nem is műanyag-hangzásúak (a Thanatos hangja az eddigi legjobb.) A karakterek hangja is nagyon el lett találva. Például amikor a földön fekszel és nyomod az F-et hogy segítsenek fel, a szinkronszínész tényleg kétségbeesetten ordít segítségért. A zene is egy jó dolog. Minden küldetésnél más zene megy, ami illik is hozzá.
És jön a fekete leves...
...Mert nincs tökéletes játék. Hamar unalmassá válik, ha csak xp-t vagy pénzt akarsz farmolni. Végülis nem azért játszol vele hogy gyorsan elérj valamit, hanem mert jó. Ami igazán nagy probléma, az a csalók jelenléte. Ez egy co-op játék, de attól függetlenül tönkretehetik a játékélményt ugyanúgy. Például volt olyan, aki elindította a küldetést és 3 mp után a fizetésnél voltunk. Vagy a végtelen zsákeső, azaz hogyan farmolj pénzt gyorsan. És van olyan aki nem szeret megsérülni és kismillió tornyot rak le. És mostanában ezek elég sokan vannak. Szóval csak olyanokkal játssz, akikben megbízol, és akkor nem lesz semmi baj. És ajánlott, hogy tudd a játék alapjait, mert nélküle nehezen boldogulsz. Ha jól tudom, akkor a Steam Payday 2 csoportjában vannak útmutatók és tippek.
Végszó
A problémák ellenére nagyon jó játék, hosszú időre le tud kötni. És folyamatosan jönnek ki az új frissítések, DLC-k.
- Pozitívumok:
- Hosszú játékidő
- Rakás fegyver/maszk
- Küldetések variációja
- Negatívumok:
- Csalók
- Nehéz beletanulni
Műfaj: ,
Fejlesztő: Overkill Software
De ezen kívül szép leírás 😀