Aion Low level teszt
Az Aion játékmenete 4 szakaszra osztható fel.
1. 1-9
2. 10-24
3. 25-49
4. 50+ szint
Most az Elyos oldal első 2 szakaszról, vagyis az első 25 szintet mutatom be.
A játék elején csinálni kell egy karaktert. 4 lehetséges kaszt közül választhatsz:
- Warrior (Harcos)
- Scout (Távolsági)
- Mage (Varázsló)
- Priest (Pap)
A karakterek kinézetét már szinte a Sims szintjén lehet személyre szabni. Magasság, arc, szem, bőrszín, haj, minden személyre szabható teljes mértékben. Ha nem az alapértelmezett beállításokon kezded el a játékot akkor szinte biztos, hogy nem találsz még 1 ugyanolyan karaktert, mint te.
3 féle küldetés létezik a játékban:
Campaign quest, ami a történetet mutatja be.
Quest: Ezek általában nincsenek kapcsolatban, csak a gyors fejlődést szolgálják.
Work Order: Craftoláshoz kapjuk meg őket.
Mikor először belépünk a játékba, Poetán találjuk magunkat. Minden kasztnak ez a kezdőterülete, ami szerintem nem baj, mert így már alacsony szinten is szükség lehet a csapatmunkára 1-1 nehezebb küldetésnél. Az első 9 szinten megismerkedünk a legalapvetőbb dolgokkal a játékban mint a harc, gyűjtögetés és képességek. Azt mondanom se kell, hogy ez a 9 szint teljesítése elég unalmas, de szerencsére nem kell hozzá túl sok idő, hogy elérjük a 9. szint végét. Ekkor kapunk egy campaign questet, aminek ascension (felemelkedés) a neve. Ezt meg kell csinálni, hiszen a teljesítésével megkapjuk az első szárnyunkat. Eközben meg kell hozni a játék legfontosabb választását: Specializálódni kell. Minden kasztnak 2 lehetősége van, hogy mire specializálódik. Ezek bár alapjaiban nem térnek el, de mégis hatalmas különbség van köztük. Ezek a következők:
Warrior: Gladiator/Templar
Scout: Assassin/Ranger
Mage: Sorcerer/Spiritmaster
Priest: Cleric/Chanter
Gladiátor: A tipikus közelharci tank szerepét tölti be. Rengeteg életereje van és bármilyen fegyvert/páncélt viselhet a mágusén kívül.
Templar: Hasonló a gladiátorhoz, de ez inkább DPS (Damage per second) típusú karakter.
Assassin: Mint a neve is mutatja közelharcra van specializálódva. A tipikus hátba támadó karakter, aki láthatalanná tud válni.
Ranger: Távolsági íjász, aki közelharcban nagyon gyenge.
Sorcerer: Távolsági mágus, aki az elemeket hívja segítségül a támadásaihoz.
Spiritmaster: Képes spiriteket megidézni, amik támadó vagy védő szerepet tölthetnek be.
Cleric: Saját magát és társait healeli. Közelharcban és távolsági varázslatokkal is megállja a helyét.
Chanter: Gladiátor és Cleric keveréke. Képes ő is életet adni, de már nem akkora szinten, mint a Cleric. Viszont közelharcban majdnem olyan sikeres, mint a gladiátor.
A küldetés közben eljutunk Sanctumban, Elyos fővárosába. Ide a játék során sűrűn visszatérünk majd, hiszen a 10. szinttől kezdve a képességeinket is itt vehetjük meg. A 10. szinttől kezdve viszont mintha egy másik játékot kezdtünk volna el. Itt már nincs az a vontatottság, mint a játék elején, hanem élvezet minden küldetést megcsinálni. Távol-keleti MMORPG-től szokatlanul itt nem csak ölni kell, hanem akadnak szép számmal gyűjtögetős és küldönc questek is. Így ha már valaki nagyon unja a folyamatos hentelést, elvállalhat egy küldönc munkát ezzel felfedezve a térképet. Eleinte még nagyon egyszerű minden küldetés, de a 17. szinttől kezdve igen sokszor meg fog halni a játékos. Ilyenkor elveszti a megszerzett XP bizonyos mennyiségét, amit a Soul healer-nél vásárolhat vissza. Magasabb szinten ez már elég sokba kerülhet. Ennek elkerülése miatt érdemes csapatot keresni magunknak, akik ugyanazt a küldetést csinálják. Ekkor látszik meg, hogy milyen jól kiegészítik egymást a különböző karaktertípusok.
24-es szintig 4 helyen fogunk kalandozni: Sanctum, Poeta, Verteron és Eltnen. Ezek együttes területe hatalmas, így nem lehet már a játék elején megunni a térképet.
A craftrendszer végtelenül egyszerű: gyűjtöd/alapanyagot csinálsz/tárgyat csinálsz. Nincs is értelme túlbonyolítani ezt a részét a játéknak, mert így teljesen jó.
Az Aion grafikailag az egyik legjobb MMORPG-k közé tartozik hála a CryEngine grafikai motornak. Nekem Eltnen sivatagos tájai tetszenek legjobban. Látszik, ahogy a levegő melegszik. A skillek animációi is elég pofásan festenek, bármelyik játékban megállnák a helyüket.
A hangokkal és a zenékkel már más a helyzet: folyamatosan ismétlődnek, a zenék pedig szó szerint idegesítőek. Még szerencse, hogy egy MMO-ban nem ezen van a hangsúly, de azért a különböző skillek után berakhattak volna más-és más hangeffekteket. Az egyetlen pozitívum benne, hogy a fontosabb, történeti küldetésekhez tartozó videókat szinkronizálták. A szinkronszínek elég jó munkát végeztek, kár, hogy csak néhány ilyen animáció található az alacsonyabb szinteken.
Sokan félnek attól, hogy egy ingyenes játékban nem lehet fizetés nélkül haladni. Szerencsére ez az Aionban nem igaz. Csak kisebb korlátozások vannak. Ilyen a csatornák tiltása, private store-t nem lehet használni. A legnagyobb hátrány az, hogy nem lehet az aukciós házat használni se vétel, se eladás céljából. De ez a játékélményből nem von le semmit, csupán több időbe telik, mire megszerezzük a hőn áhított fegyvert/pajzsot.
Összegzés: A jelenlegi ingyenes MMORPG- közt nem nagyon lehet ennél jobb játékot találni, ahol a fizetős játékosok nem kerülnek hatalmas fölénybe. Bár vannak hibái, ezek eltörpülnek a játék pozitív részei mellett.
Műfaj:
Fejlesztő: NCsoft
De ez most komoly, hogy klienstől függően mások a megkötések?
Alacsony szinten még nem feltűnőek a korlátozások
Korlátozások Free to play rendszeren tényleg nagyon durvák, pl brókert nem használhatsz.
DE! 1 itemet szabadon vásárolhatsz a brókerből(kb 7 millió helyi pénzért): Gold pack(30Day).
Aminek a hiányát 30 alatt nem igen érezni a rengeteg ajándék miatt. Ha megvetted a gold packot, meg teljes körűen használhatod a játékot... végülis ez is free to play... 😃
de a teszt is jó, régebben sokat játszottam vele, most nekiesek megint 😀
ÉS ha elkezdesz játszani akkor a Spatalos szerverre regisztrálj ,ott sok a magyar
Képeket pedig elfelejtettem belerakni
Templar: Kétkezeskard, egykezeskard és buzogány közül választhat fegyverként. egykezes fegyverek mellé pajzsot visel, melyre számos skill-t kap. Ő a klasszikus tank, aki bírja a strapát. Buffjai sebzést feleznek, HP-t növelnek.
alapvető különbség a 2 kaszt között h a Gladiátor a buffjaival a sebzését támogatja, emiatt komolyabb DPS, míg a templar a buffjaival a védelmét és a hP-ját tornássza feljebb, emiatt sebzése alacsonyabb, de a védelme többszöröse a gladiátorénak (amíg a buffok aktívak).