A fagyott trón
2002.július.3.-a, a Reign of Chaos kiadása után a Blizzard kiadja a folytatását és egyben a kiegészitőjét a RoC-nak(Reign of Chaos) a Warcraft III: The Frozen Throne-t.
Vajon ez a kiegészítés, lett olyan jó mint a RoC?! Ez a tesztben kiderül.
Jeges trón, avagy hogy jutottunk a RoC-ból a TfT-be(The Frozen Throne):
Ugyebár a RoC, mint már írtam 2002.júliusában jelent meg, a TfT-t pedig 2003.júliusában.
Mindegy hogy nézzük a 2 játék között 1 év van. A Blizzard fejlesztői tökéletesen látták, hogy a
RoC-ot a játékosok imádják, akkoriban uralta is az RTS játékszonvonalat és enneg gondolatán
kezdték el megcsinálni a következő sikerjátékot, a RoC kiegészitőjét a The Frozen Throne-t.
Sokan, az újabb Blizzard játék hallatán felkapták a fejüket, főképp azért mivel a sikeres W3:RoC
kiegészitését adják ki. De voltak, akik elszomorodtak, mivel ha kijön a kiegészítés a RoC a
feledésbe merülhet. Egyrészt be is teljesült ez a gondolat, mivel a megjelenés után drasztikusan
lecsökkent a RoC játékosainak száma, és többség áttért a TfT-re. De hát a kiegészítésnek
egyrészt ez a lényege, hogy az elődjénél sokkal több extrát tartalmazzon, így növelve a
játékélményt és a játékkedvet. De a RoC sose merült feledésbe igazából. mivel ha feledésbe
merült volna, akkor nem tudtak volna a játékosok játszani a kiegészítéssel ami tartalmazza a
RoC dolgait + a TfT kiegészítéseit. Ezért ez a 2. dolog, ami miatt nem volt érdemes azon törni
magukat azoknak a játékosoknak, akik azt hitték hogy feledésbe merül a Roc, mivel hogy a RoC
minden darabja egyben benne lesz a TfT-ben. Ezután az ilyen tévelgések el is tüntek.
A Blizzard magasra tette a mércét, és 2003.július.1-én kiadták a kiegészítést és elindult a
tesztelés mindenki számára.
Visszatérve a teszt alanyunkhoz, nézzük mi rejlik a kiegészítés alatt.
Mint a RoC-ban, itt is az első külsőléges dolog kerül gorcső alá, vagy is a menü:
A TfT menürendszere ugyan olyan lánc szerkezetű maradt mint a RoC-nak. Betütipus is ugyan
olyan maradt. (Azért szerintem sokan örültek volna egy egyedi betütipusnak, de így is jó.) Az
opciók is maradtak a régiek.
Viszont, a háttér megadja a névhez méltó látásviszonyt mint a RoC-ban is. Mivel hogy a játék
neve "A fagyott trón", ezért ezt meg is teremtették a programozók. Szépen kidolgozott
jégtömbök vannak a víz tetején, életszerűen esik a hó és sarki fény szerű fényviszonyok jelennek
meg. A trónt egy jéghegyből alakították ki, mely a campaign-részben ki is derül. Szóval ezt a
hátteret eszméletlen jól megcsinálták. Ez főképp a campaign részben nyújt hatalmas játékkedvet,
ami előreviszi az embert hogy rájöjjön mit is takar maga, a fagyott trón.
Régi és az új, avagy a kiegészitett dolgok és a játékmenet bemutatása:
A játékmenet semmiben nem változott az elődjéhez képest. Főcél ugyan az: Totális pusztítás az
ellenfélre.
Az egységek, viszont nagyon sokat változtak. A 4 főfaj (Human,Orc,Undead,Night Elf) megmaradt,
ebben nem is változtattak a fejlesztők. Viszont a fejokon belüli házakban/egységekben hatalmas
változás történt. Az elején nem szembetünő a változás, idővel, a fejlesztések során már kitűnik a
változás. Minden faj, + 1 föhőssel gazdagodott. Így,ennek köszönhetően sokkal nagyobb lett a
választék. (De azt nem érdemes elfelejteni, hogy így is, hogy 4 föhős van, akkor is csak 3 föhőst
lehet kigyártani) Ugyhogy jól megkell válogatni mit választ az ember, és melyik lesz az az egy
amit kihagy.
Házak szempontjából, egy újítást raktak bele a fajoknál. És az a Shop. A Shop-ban csak a föhős
tud vásárolni, és annak a tartóhelyére megy bele (ami a RoC-ban 4 férőhely volt, itt a TfT-ben 6
lett.)
Katonailag is változtak. Új katonákat raktak bele, így erősítve a hadsereget mely a győzelem felé
viszi a hadtestet (vagy a vereség felé).
Fejlesztésekben is jöttek újítások. Az egységeket új tudással lehet felruháni, mely vagy nagyobb
tmadóerőt nyújt vagy teljes átváltozást. Az új föhősök, egyértelműen új mágiákat kaptak.
Az ellenséges szörnyeknél(vadaknál) is lettek újítások. Itt volt a legjelenősebb egészítés. Új
sárkányokat, trollokat, mutáns szörnyeket raktak bele, ezzel megnehezítve a játékosok dolgát.
Pályák szempontjából a RoC mapjai is megtalálhatóak és játszhatóak a TfT-ben, de az új mapok
amik a TfT kiegészített mapjai is teljeskörüen játszhatóak. Itt, az újításnál is van 2 személyes-től
a 12 személyesig. Így, hogy össze lett vonva a 2 játék pályái elég hatalmas lett a választék. És
még ha töltünk le hozzá ályákat, akkor mégnagyobb lesz.
A Single Player-re rátérve...
Ugyan olyan parancsokat lehet beállítani mint a RoC-ban.
A campaign viszont annál inkább megváltozott.
A campaign külső optikája már a változást tükrözi. Míg a RoC-ban egy Orc harcos volt kitéve. Itt
pedig egy Night Elf íjász. Ennek oka nagyon egyszerű. Mivel hogy a RoC-ban Orc küldetéssel
kezdünk, itt a TfT-ben pedig Night Elf-el. A játékmenet ugyan az maradt, addig nem mehet az
ember másik küldetésre míg nem vitte végig az elkezdettet. Ha valaki arra számított, hogy a
nehézségi szint csökkeni fog, akkor hatalmasat tévedett. A nehézségi sint maradt Normal és
Hard.
RoC vs TfT battle.net:
Az első tesztembe nem említettem meg a Battle.net lehetőséget. Ez azért történt, mert nincs
RoC-hoz már Battle.net szerver, ezért nem is tudtam bemutatni. (Lehet én nem találtam, akkor
elnézést). A TfT-ben viszont annál inkább van Battle.net szerver. A legnagyobb és legnépszerübb
pedig az Euro Battle.net. Ez a hálózat világszerte elérhető, így nem nehéz vagy oroszokkal vagy horvát,
stb.. nelvű emberekkel találkozni. Viszont a fő nyelvcsoport itt a Román. Mivel a battle.net
szervere Romániából közvetít, így a játékosok többsége román. De természetesen sok magyar
lelkes játékos is játsza.
Ahhoz, hogy be tudjunk lépni a Battle.net-re 2 dolog kell. Egy 1.26-os patch és az eurobattle.net-
hez kell egy külön telepítő patch is, mely letölthető ingyenesen az oldaljukról.
Ezekután már csak regisztrálni kell, és már is indulhat a játék.
A battle.net bejelentkező menüje egy alap ajtószerű továbbítás. Viszont az oroszlánfej baromi jól
néz ki. Maga a betüstílus és a menürendszer kinézete szinte ugyan olyan mint a játék alap
menüjének. Csak itt több opció található.
Maga a játék alapmenüje egy chatből, profil megtekintésből és a fejlécben találhato ikonokból áll.
Ha a chatbe lépünk, ott találjuk az online játékosokat akik nincsenek játékba, vagy várnak egy
játékra. És itt találhatóak meg a főadminok is. Érdemes figyelni őket, mivel nem 1 játékost
dobtak már ki. Az ilyen szerveradminoknak a fő dolga a botok aktiválása pályánként. Így nincs
vitatkozás egy játékon belül hogy ki indítja el a játékot, ha nem a bot indítja el vagy ha megtelik
a szerver vagy ha a piros helyen lévő ember el nem indítja.
A főbb játékmód a battle.net-en a DOTA. Rengeteg szervermap jelenik meg a keresőben. A
kidobott játékok kb 60-70%-a DOTA. De mé nagyon népszerű a Legion TD,Gem TD, Green Circle
TD,X HERO Siege,stb...
Röviden ennyit a battle.net-ről.
A játék kihajtása után, térjünk rá a grafikai dolgokra...
A grafika igazából nem változott jelentősen. a Low beállítás szerintem még rondább is lett mint a
RoC-é nak volt. A High beállításnál viszont gyönyörű a kép. Itt javíthattak sokat a Blizzard
fejlesztői, mivel a maga módján eszméletlen szép 1280x1024-es beállításnál, vagy kicsivel
nagyobbnál.
Bugok:
A játék korához képest, nagyon kevés bug található benne. Nem jelentős szintű. Néha van 1-2
helyen bug, de ez jelentéktelen.
Hangok áthatása a játékban:
A hangok a RoC-hoz képest semmit sem változtak. Maradt ugyan olyan jó hangzásunak. A
térhangzás már felvéhető pár helyen, de nem jelentősek. Viszont az új egységek hangját nagyon
eltalálták. Megadják a kellő háborús kedvet, ami elengedhetetlen ahhoz hogy letarold az
ellenfelet.
Játékélmény:
A játékélmény TÖKÉLETES. Mást igazából nem is lehet rá mondani, mivel megunhatatlan. Az
eddigi egységekkel is tökéletes volt a játékélmény, de így az újakkal eszméletlen jó lett.
Összegzés a Warcraft III: The Frozen Throne-ról.
Az újításoknak köszönhetően, mégnagyobb kedvel lehet játszani ezt a játékot. Így, ennek
köszönhetően tovább is tartanak a játékmenetek. A grafika a maga módján gyönyörű és a
hangok is átjárják az embert. A játékélmény meg eszméletlen.
Úgyhogy, a Warcraft III: The Frozen Throne nálam ilyen pontozást kap:
Grafika: 9
Hang: 9
Játékélmény: 10
Összességében: 9
Műfaj: ,
Fejlesztő: Blizzard Entertainment
5*
Nem fiatal játék, 2003-as.
Azt mondjuk beleírhattam volna, hogy nem csak a hősök tudnak elraktározni.
kösz!
De am jó teszt lett, grat 😀
Spoiler!
Lehet kapni még, elég sok helyen. CD Galaxis-on is de itt a gépigény webáruházban is megtalálható.