Empire Earth II
Az Empire Earth II egy igen jól sikerült real-time stratégiai játék...
A játék 2005-ben jelent meg, a Mad Doc Software fejlesztette és a Sierra Entertainment adta ki.
Nekem személy szerint az első része is tetszett már, de ez messze felülmúlja az elődjét! Na de
kezdjük is bele a játékba, miután túljutottunk a játék hangulatos introján:
Grafika:
Talán egy picivel lehetett volna jobb is a játék grafikája, de szerintem ahhoz képest, hogy 2005-
ben fejlesztették, egész tűrhetőnek mondható.
Hang:
Szerintem elég jó lett a hang, normálisan dördülnek az ágyúk, a zene kifejezetten megnyugtató,
egy idő után már észre se veszi az ember, hogy megy.
Játékmenet:
Igen részletesen mutatja be a különböző korszakokat, egészen a korai őskortól a jövőig, és így
összesen 15 korszak van. Rengeteg egység van: játszatunk a kőbunkós ősemberektől kezdve a
középkori lovagokon át a lézerfegyverekkel lövöldöző emberekig mindennel.
Mint a legtöbb stratégiai játékban, itt is lehet választani egyszerű csatározás és kampánymód
között. Az utóbbit mutatnám be részletesebben.
Tehát, ebben a játékban nem egy korszakra koncentrálunk folyamatosan, hanem végigjárjuk a
történelmet 3 civilizációval. Minden civilizációhoz 8-8 küldetés tartozik, és a küldetések előtt és
után videókat nézhetünk meg.
Először is az ősi Koreával játszhatunk végig 8 küldetést, és közben eljutunk az őskorból a korai
középkorba. Ezután a német lovagrenddel irthatjuk ellenségeinket, és végül az USA jön, ahol már
a jelenkorban és a jövőben játszhatunk.
A küldetések közben korszakokat is kell lépnünk, és fejleszteni is kell a civilizációnkat, hogy
legyen esélyünk az ellenség ellen. Ehhez egyetemeket és templomokat kell építeni, és ezekkel
technológia pontokat szerezhetünk. Ezeket a Tech pontokat felhasználva tudjuk fejleszteni
birodalmunkat.
A pályák tartományokra vannak fel osztva. Ahhoz, hogy megszerezz egy tartományt, általában
építened kell oda egy városközpontot és egy erődöt is. Minél több tartományod van, annál több
egyetemet és templomot tudsz építeni, és több nyersanyagot is tudsz gyűjteni.
Na igen, és mint a legtöbb stratégiai játékban, nyersanyagot is kell gyűjteni. 4 alap nyersanyag
van: élelem, fa, kő és arany. Ezek mellett 2 speciális nyersanyag is van, amik korszakonként
mások. Pl. az ókorban ón, a modern korban olaj, a jövőben uránium, stb.
És ugye a csatákat se felejtsük ki: szerintem igen látványosak tudnak lenni a csaták, főleg hogy
itt több száz egységből álló seregeket is lehet építeni. A hangeffektet eléggé megadják a
hangulatot, pl. az ágyúk rendesen dördülnek, csörögnek a kardok, stb. És ami a legtöbb régi
játékba nekem nem szokott tetszeni: a tankok. A legtöbb stratégiai játékban igen gagyira
szokták megcsinálni a tankokat, de itt ha szétlőnek egy tankot akkor felrobban, dördülnek az
ágyúk.
Összességében szerintem ez egy nagyon jó játék annak, aki szereti a stratégiai játékokat.
Hangulatos, látványos és lefoglalja az embert. Nem olyan, mint a legtöbb mai játék, amit 5-6 óra
alatt lehet végigjátszani, ehhez kb 30-40 óra kell, hogy normál módon végigjátsszuk. A
legnehezebb fokozat pedig már igazi kihívás, egy veterán játékosnak is több óra megfeszítést
jelent egy küldetés.
Na, ez lenne az első játéktesztem.
Építő jellegű kritikát elfogadok. ;)
Ja és még annyi hogy ne ismételd magad ennyiszer, oké, elhisszük h jól dördülnek az ágyúk...
Végül pedig sok sikert a tesztíráshoz a jövőben, és amit írtam csak építő jelleggel...! 😀
Többieknek meg köszi. 😃