Who You Gonna Call? GHOSTBUSTERS!!
A híres film, tévésorozat és rajzfilm után végre itt van a Szellemirtók játék, amiben a szellemek nem nyugodnak és New York városát megszállják. Protonágyút beizzítani, Szellemcsapdát kidobni.
Ha bármi baj van hívja a SZELLEMIRTÓKAT!!
Sziasztok!
A mai nap a kedvenc filmsorozatom rémisztően jó, játék adaptációját fogom bemutatni. Aki tudja a teszt címéből, hogy miről is fogok ma írni, tudja, hogyha bármi természetfeletti baj van, esetleg szellemek járnak a lakásban a Szellemirtókat kell hívni. Nem is írok többet bevezetőnek, jöjjön a Ghostbusters: The Video Game.
A Film
A Szellemirtók című filmet 1984-ben mutatták be a mozikban. A Film kitalálója, aki ráadásul az egyik szellemirtót is alakítja, nem más, mint Dan Aykroyd. A Főszerepben, ott van még Bill Murray (Időtlen időkig, Space Jam) Sigourney Weaver (Alien filmek, Avatar) is. A Film elnyerte az 1984-as év legjobb filmje díjat és a 80-évek legsikeresebb filmvígjátéka volt. 5 évvel az első rész után jött a folytatás a Szellemirtók 2, amiben a Kárpátok Ostorát kell a csapatnak üldöznie. 2013-ban pedig felmerült a hír a harmadik részről is, amit 2014-ben el is kezdenek forgatni. A film mellett készült rajzfilm, és tévésorozat is. 2009-ben pedig a Terminal Reality elhozta PC-re és konzolokra is.
Fejlesztés
A játék fejlesztését a ZootFly kezdte el 2006-ban, a jogok azonban a Sony kezében voltak, így a csapat rövidesen leállította a projectet. 2007-ben a Sierra és a Terminal Reality elkezdtek a Sony-val tárgyalni, hogy meg lehet-e valósítani a játékot. Végül a Sony rábólintott és a Terminal elkezdte a játék fejlesztését, akkor még csakis PS3-ra. Az öröm nem tartott sokáig, a Sierra leállította a fejlesztést, akkoriban a cég csőd közelben volt. A sok pletyka miszerint a játék sose készül el, úgy tűnik nem volt igaz. Pár hónap után a Sierra bejelenti, hogy a játék nincs törölve és az Activision-Vivendi balhé lecsillapodott. A Sony 2008 végén mindenkit meglepett, bejelenti, hogy a játék a már vén rókának számító Play Station 2-re is megjelenik (HURRÁÁ). 2009-ben minden tökéletesen ment és még abban az évben megjelenik a játék június 16-án PS2-re PS3-ra, XBOX360-ra és Nintendo Wii/DS-re.
A Történet
A Játék története a második rész után 2 évvel játszódik, még pedig a Hálaadás, és az azutáni napokon. New York városa még mindig tele van szellemekkel, ezért a csapat új tagot keres, aki bátor és gyorsan betanulja, hogy hogyan kell kezelni a Protonágyút és a Szellemcsapdát. Mi fogjuk alakítani az újoncot, akit gyorsan befogadnak a csapatba, Peter és Ray is sokat fog segíteni a játék közben. Rögtön az elején, Ray levisz minket a pincébe és megmutatja az eszközöket és elkapja Ragacsot a Protonágyúval. A Játékban előre haladva lesz egy fő gonoszunk, akit üldözni fogunk. Többet nem mondok a történetről, mert aki még nem próbálta, annak nem akarom elmondani.
Helyszínek
A Játékban New York városában kell a randalírozó szellemeket befogni. Ezeket a gonosz lényeket a Central Park-ban, a Times Square-en, a New York-i Könyvtárban, a Múzeumban és a Hudson folyó mellett lévő elhagyatott kastélyban kell elkapnunk. Viszont Szállodákban is kisebb helyszíneken is rendet kell raknunk. Ezeket a helyeket a játék többjátékos módjában is meglátogathatjuk.
Játékmenet
A játékmenet lineáris, nincs semmilyen szabadon járkálás, meg van adva egy feladat és egy útvonal, amit követnünk kell. Amint elindítjuk a játékot a főmenü fogad, középen a Szellemirtók főhadiszállása, a háttérben pedig autók és járókelők. Ha mindent beállítottunk mehet a Carrer mód. Jön egy kis videó és átvezető, látjuk a szinkronszínészeket, akik persze ugyanazok, mint a filmben (játék adaptációnál ez nagyon ritka). Meglátjuk, hogy kit fogunk a következő órákban irányítani és hogy mi a teendőnk. Bemutatkozik Ray, Peter, Egon és Winston. A bemutatkozás után megkapjuk mi is a saját szekrényünket és jön a riasztás. Minden pályán lesz egy elsődleges és másodlagos opciónk. A feladatok és a szellemek elkapásával pénzt gyűjtünk, a pénzből a fegyvereinket, és eszközeinket fejleszthetjük. Érdemes a Protonágyút is időnként fejleszteni, mert a szívósabb szellemeknél a gyenge sugár nem nagyon hat. A szellemeket a Protonágyúval fogjuk meg, a jobb egérgombbal az egeret elkezdjük balra-jobbra húzni, így a szellemünk gyengébb lesz, a képernyő jobb alsó sarkában látjuk hogy lángok jelennek meg, ezek a lángok a Protonágyú lökéserejét mutatja. A jobb egérgombbal lenyomva a szellemünk megszédül egy rövid időre. Ilyenkor az F gomb lenyomásával rádobjuk a Szellemcsapdát és a szellem belekerül. A játékban sokszor nem találjuk a szellemeket, ilyenkor felvesszük a PKE mérőt, és elkezdjük a terepet bejárni. Ezzel a szemüveggel látjuk a szellemek által hátra hagyott ragacsokat, és nyomokat is pl: ectoplasma. Az ilyen nyomokat is érdemes begyűjteni, a játékban előrehaladva szükségünk lesz rá. A szellemek elkapása közben előfordulhat, hogy a szellem a közelében lévő tárgyakat felveszni és ránk dobja, sokszor a csapattársaink és összeesnek. Ilyenkor a sérült bajtárs mellé megyünk és megnyomjuk az E gombot. A Gombot lenyomva feláll, leporolja magát és megy harcolni tovább.
„Pörköljünk oda!”
Minden szellemirtónak van speciális fegyvere és eszköze. Jöjjön hát az alapfelszereléseink:
-Protonágyú: Elengedhetetlen egy igazi Szellemirtó számára
-PKE mérő: Speciális távcső, amivel a szellemek által hagyott nyomokat és mozgásaikat érzékeli
-Szellemcsapda: ezzel az eszközzel kapjuk el a meggyengült szellemeket
-Proton pakk: a Protonágyúba való lőszer
Hangok/Zene
A játék elején már fel is csendül Ray Parker Jr: Ghostbusters dala.
A sötétben a zene ilyen kísérteties és settenkedő. A nappali vadászatokban ilyen vidámabb, de ha elő jön egy szellem, gyorsan ritmust vált a zene. Most jönnek a szinkronhangok. Nos, egyszóval tökéletes. Szinte mindenki vállalta a felkérést az eredeti filmből. Dan Aykroyd és Bill Murray is nagyon jól beleélte magát a szerepbe, a poénok nagyon jók. Sokat lehet nevetni rajta, a szellemek elkapása közben Ray ordibál, míg Peter nyugisan próbál tiszta ruhával letudni az elkapást, Egon pedig még a szellemek elkapása közben is tudományos szövegeket prédikál. Tehát a színészek kitettek magukért, a zenék pedig zseniálisak. A zene 10/10-et kap.
Grafika
A Ghostbusters grafikája egyszerűen zseniális. Éjszaka a Protonágyú zöld-piros fényeket ad, ha lövünk, akkor kék, zöld, piros keverékű színeket kapunk. A gyönyörű grafika és a karakterek jól sikerült arcmimikája sajnos a gépigény rovására ment. A Játékot sokáig nem tudtam kipróbálni, a gyenge konfigurációm miatt. Viszont amióta kicsit jobb gépem van sikerült kipróbálnom és végigjátszanom 4-szer is. A minimum gépigény a megjelenéskor elment volna magas gépigénynek is. A játék alapból Shader 3.0-ás kártyát kér. Akinek megvan, a minimum követelmény töltse le, mert az optimalizálás jól sikerült.
Play Station 2-es verzió
Az hogy 2009-ben egy olyan játék, mint a Ghostbusters megjelent PS2-re nagyon nagy öröm volt számomra. Hála istennek a grafikát nem butították, hanem egy kicsit rajzfilmessé csinálták. A PS2-es verzió fejlesztésért a Red Fly Studio volt a felelős. Jó munkát végeztek, a szinkronhang ugyanaz, mint a nagyobb gépes verziókban. A történet is maradt ugyanolyan, kivéve a játékmenet, ami egy kicsit (de tényleg egy kicsit) tér el az eredeti verziótól. Akinek a gépe sajnos nem bírja, a játékot szerezze be PS2-re, nem fogja megbánni, ha chippelve vagy softmoddolva van, akkor még könnyebb dolog lesz a beszerzése.
Végszó
Egyszerűen imádom a filmet, a sorozatot és a játékot is, a zene egy nap legalább egyszer az eszembe jut, és akkor beizzítom a Winamp-ot (az egész utca hallja). A játék beszerzését ajánlom mindenkinek, ahogyan a filmet is. Sőt a Film+ csatornán sokszor ment a nyáron.
További szép nyarat minden Gépigény tagnak! Ha szellem van tudjátok kiket kell hívni??
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Terminal Reality
oddworld30: Nekem integrált vidikari van és tökéletesen megy.
A teszt elolvasása után ajánlott a meghallgatása 😆
De nekem a játék valahogy.... nem jött be 😀 (barátomnál játszottam a játékkal)