Aki álmában is vezet
Az 1999-ben kiadott és azóta híressé vált játék jó kis hangulatával elég népes rajongótábort gyűjtött maga köré,
ám a számuk egy kicsit megcsappant a DRIV3R és a Driver Paraller Lines alatt, mert a készítők eltérni látszódtak az 50-es 60-as évek autós filmjeit idéző hangulattól. Tanulva ebből a hibából, az E3 beharangozóján a Ubisoft Reflections kreatív producere, Martin Edmondson kijelentette, hogy a sorozat az ötödik résszel visszatér a gyökerekhez.
Az 1999-ben kiadott és azóta híressé vált játék jó kis hangulatával elég népes rajongótábort gyűjtött maga köré, ám a számuk egy kicsit megcsappant a DRIV3R és a Driver Paraller Lines alatt, mert a készítők eltérni látszódtak az 50-es 60-as évek autós filmjeit idéző hangulattól. Tanulva ebből a hibából, az E3 beharangozóján az Ubisoft Reflections kreatív producere, Martin Edmondson kijelentette, hogy a sorozat az ötödik résszel visszatér a gyökerekhez.
Csak egy álom volt
A Driver San Francisco ott veszi fel a fonalat, ahol a harmadik részben elejtette. Tannert a játék végén fejbe lövi Jericho a bűnöző, hősünket a kórházba szállítják és az utolsó képkockákon élet és halál között lebeg. Innentől lesz egy kicsit trükkös a dolog, ugyanis nem hal meg csak kómába esik és a játékban egész végig eszméletlen marad, tehát az egész sztorit csak álmodja. Az álomvilágban Jericho megszökik a börtönből, így az a feladatunk hogy elkapjuk és fényt derítsünk a tervére. A történet jól követhető és nagy hangsúlyt is fektettek a kidolgozására, hiszen ez különbözteti meg a játékot a többi hasonló autós játéktól.
Grand Theft Drivers Need For Speed
A Ubisoft meg akarta tartani a korábbi Drivereknél megszokott nyitott világot hogy a játékos szabadon száguldozhasson, ahova csak akar. Hallgatva a rajongók észrevételeire, úgy döntöttek hogy szakítanak a GTA-s ,,kiszállunk és péppé lövünk mindenkit,,-játékmenettel és nagyobb hangsúlyt fektetnek a vezetésre és a küldetésekre. Több mint 200 mérföld ,,map,, áll rendelkezésünkre.
A készítők ügyeltek rá, hogy felismerhető maradjon minden, San Franciscoban pl. a híres Golden Gate híd. Nem tökéletes a környezet kidolgozottsága érezhető, hogy kompromisszumot kellett kötni azért az 50-60 fps-ért, de cserébe idegesítő akadás nélkül pörög a játék. A vezetés élmény nem sokban különbözik a többi autós játékban megszokottól, viszont azt ki kell emelni, hogy a belső nézetes vezetés meghatározza az élményt pl. látjuk Tanner kezét ahogy a kanyarok közben ,,ellenkormányoz,, .
Shift funkció
A játék legszerethetőbb újítása a SHIFT funkció. Tanner az 1. pályán felfedezi, hogy ha nagyon koncentrál akkor egy másik járműbe, hogy is írjam... egy másik jármű sofőrje helyébe lép xD Kicsit szkeptikus voltam az elején ezzel az egésszel kapcsolatban, de az ákűlmodban bármi lehetséges és egyébként ez a shiftes cucc olyan jó mókának bizonyult, hogy már nem is érdekelt hogy hogyan is tudom ezt megcsinálni, csak az, hogy csináljam. Úgy megállítani egy menekülő autót, hogy egy másik autóba át lépek 1 pillantásra és frontálisan ütközök hogy megállítsam ez nagyon király dolog :D.
A másik dolog ami érdekes az amikor megtörténik a másik autóba való átteleportálás azzal együtt a vezető embert is megszállja. Vicces párbeszédek tanúi lehetünk amikor átvesszük egy kis családi autó vezetését és elkezdünk baromodni a forgalomban a kocsiban pedig azt hiszik hogy apjuk, pasijuk, férjük teljesen megbolondult xDXD. Eleinte sajnos csak pár méterre tudunk SHIFTELNI, de vásárolhatunk fejlesztéseket hozzá, hogy akár a pálya másik végére is egy szempillantás alatt eljuthassunk. Az egész játék a shift funkció köré épül, ezzel válthatunk az autók között, így vehetjük fel a küldetéseket és azok megoldásában is igen hasznos cucc :D.
Játékmenet
A játék folyamán úgynevezett WILLPOWER pontokat kell gyűjtenünk, amelyeket később felhasználhatunk fejlesztésekre vagy autókra. A fő küldetéseken kívül elszórtak még a játékban 8ö darab ,,dare,,-t, amelyek kisebb küldetéseket jelölnek, elszórakozhatunk egy rendőr bőrébe bújva, menekülő autók elkapásával, teherautó aljára szerelt BOMBA hatástalanításával, a vezető oktató halálra ijesztésével xD ez legjobb xD, vagy éppen azzal, hogy egy bizonyos ideig koccanás nélkül kell haladnunk a forgalommal szembe.
Mindenért jár WILLPOWER pont, ha neccesen előzünk meg egy autót, driftelgetünk vagy balesetet tömegbalesetet okozunk egy teherautóval. Ilyen akciók után látszanak az autón az ütközés nyomai de csak a kasznin, nem lehet felrobbantani az autókat de ez még nem a világvége, de a mi kétségbeejtő, hogy a járókelőket sem lehet felpaszírozni a Charger szélvédőjére. Biza a vérszomjunkat nem itt kell kiélni hanem a GTA-ban.
A pályán szétszórva 120 kis ikont találhatunk, amiket felszedegetve unlockolhatunk extra küldetéseket. Ezeknél mind egy-egy régi film emlékezetes autós üldözéses jelenetét élhetjük át újra. Ami még nagyon jó hogy visszanézhetjük a saját játékunkat ha éppen megtetszett egy-egy jelenet amit sikerült összehoznunk.
Multiplayer
A végére a multiplayer részt hagytam, a maximum 8 ember, aki egyszerre be tud lépni az online játékba, 19 különböző módban mérheti össze erejét. Az online játék alatt is lehet használni a shift funkciót amely teljesen megváltoztatja majd a játék menetét.
Optimizálás: 10! még az én gépemen is fut maxon elsimítás nélkül :D
Remélem hogy tetszett ez az első tesztem, a helyesírási hibákat le lehet írni kommentben nem sértődök meg xD
Műfaj: ,
Fejlesztő: Ubisoft Reflections
Oldal infók --> beküldés --> játékteszt beküldése
Célszerű a szöveget Word-ben megírni, majd bemásolni ide.