Battlefield 3: Close Quarters DLC teszt
A Battlefield 3 első fizetős DLC-je, és a Premium csomagok első kiegészítő csomagja.
Én személy szerint a Close Quarters DLC-től nagyon sokat vártam, a videókban nagyon jól nézett ki a most már szinte teljesen pusztítható környezet, az új assignmentek, a Gun Master játék mód, és az új mapok is. De mikor kipróbáltam, nagyjából 2 óra után már teljesen átértékeltem a CQ-ről alkotott véleményemet. Kezdjük ott, hogy a mapok kicsik, és nem is ez a gond, hanem az, hogy szinte csak 34, illetve 46 fős szerverek vannak, vagy ennél több fősek, tehát ebből adódóan nem igazán találunk majd olyan szervert, ahol nyugodtan el tudunk foglalni egy zászlót, vagy akár újraéleszteni egy elesett bajtársunkat, sőt az utóbbit szinte teljesen elhanyagolják a játékosok.
A sok játékosból, és a kicsi pályákból adódóan sok a camper, ami baromira idegesítő tud lenni, hogy szinte minden sarkon belebotlunk egybe, valamint a Shotgun és a Sniper fegyverek használatát el lehet felejteni, hiszen a shotgun számos szerveren be van tiltva, és a mesterlövész fegyvereket nem igazán tudjuk használni, legalábbis távcsövekkel. Említettem a campereket, sajnos nem csak ők tudják rontani a játékélményt, hanem a Spawn-killerek is, velük nem igazán tudunk mit kezdeni, hiszen az esetek többségében csak automatikus spawn pontok vannak elhelyezve, amit persze gyorsan ki tudnak figyelni. Ennek elkerülésének érdekében sajnos nem igazán tudunk mit tenni, talán azt, hogy megvárjuk azt, amíg valamelyik társunk mellett tudunk újra éledni.
Az új játékmód: Gun Master
Említettem, hogy szinte csak 32 illetve 46 fős szerverek vannak, nos ez inkább csak a Conquest Domination és a Team Deathmatchekre jellemző, akadnak 16, illetve 24 fős szerverek is, de azok 80%-ban Gun Master játékmódúak. A Gun Master a DLC specialitása, amelynek annyi a lényege, hogy minden 2. ölésnél új, és jobb fegyvert kapunk, az esetek zömében pisztollyal kezdünk, a folytatásban pedig találkozhatunk gépfegyverekkel shotgunokkal, és mesterlövész fegyverekkel is. Ahhoz, hogy megnyerjük, végig kell haladnunk 16 szinten, és végül a 17.-en egy késsel kell eltenni egy pácienst láb alól. Fontos, hogy amennyiben már van egy kill-ünk egy fegyverrel, és egy nem 17-es szinten álló lekésel minket, akkor levon egy kill-t az adott fegyvernél, de viszont a késes ölés nem számít ölésnek, csak az utolsó szinten.
Az új térképek
Ez a kiegészítő csomag összesen 4 új pályát tartalmaz, melyek leginkább a 4 fal között játszódnak, egy-két helyszínt kivéve. Ez eddig teljesen új dolog, legalábbis a Battlefield esetében, hogy ez a zárt teres dolog hogy működik, azt mindenki magának dönti el, de szerintem normális emberekkel, spawn-killerek, és camperek nélkül igazán pörgős csaták tudnak lenni.
A pályák:
Ziba Tower: Talán ez a legjobb mind közül, leginkább felhőkarcoló tetején lévő iroda-házra hasonlít.
Scrapmetal: Leginkább egy gyárra hasonlít a legjobban, amely 2 tetőtérből áll és 3 emeletből.
Operation 925: Nagyjából úgy néz ki, mint a Ziba Tower csak picivel nagyobb, ebben is vannak irodai részek, és található benne egy kávézó féleség is.
Donya Fortress: Nekem ez az egyik kedvencem, viszonylag nagy területet kapunk, leginkább egy arab házra hasonlít, melynek van 2 udvari része, több szobája, és egy nagyobb alagsor.
Újdonságok
Az új extra, a HD pusztítás modul, mely igazán hangulossá tudja tenni a játékot, a falakról omlik a vakolat, akár falakat törhetünk át, papírok is röpködnek most már. A másik újdonság az egy játékmód, a Conquest Domination, ami lényegében egy sima Conquest játékmód csak kicsiben, illetve gyorsabb zászló foglalási idővel, és a zászló foglalásnál nem elég 2 méterre megállni a zászló mellet, hanem szinte be kell mellé feküdni, szerintem ez elég jóra sikerült.
Assignmentek, dögcédulák, fegyverek, újítások
Az Assignmentek most jól sikerültek, vannak ugyanúgy könnyűek, illetve több napig is eltartó kihívások. Én személy szerint az új dögcédulától nem vágtam hanyatt magam, oké, ez egyénfüggő, hogy kinek mi tetszik, de nekem annyira nem jött be. Viszont kaptunk egy új kést, ami számomra rohadtul nem jön be, tekintve, hogy semmivel nem sebez többet mint régi, sőt még gyengébb is nála, csak modell változott.
Összegzés
Tény, a Battlefield 3 első fizetős DLC-je nagyon jóra sikeredett, az hogy én az elején kissé lehúztam, az az én személyes véleményem volt. A HD pusztítás rendszer hozzáad a grafikai megvalósításhoz, mely még 2012-ben is el tudott minket kápráztatni, kapunk újabb kihívásokat, melyeket ha megoldunk jobbnál jobb fegyverek kapunk cserébe, és azokat vissza is vihetjük az alapjátékba, kipróbálhatjuk, hogy milyen a zárt teres harc Battlefieldes stílusban.
Végértékelés
- Pozitívumok
- HD pusztítás rendszer
- Új, élvezetes Assignmentek
- Új mapok
- Gun Master
- Negatívumok:
- Kissé borsos ár
- Hamar meg lehet unni
- Gyakori a spawn-kill és sok a camper
Műfaj: ,
Fejlesztő: DICE
mondjuk az a sok camper nem tudom hol van, pontosan hogy esélytelen fél percél tovább campelni a pályák mérete miatt
Köszi!