Sleeping Dogs teszt
Évek óta a GTA viszi a prímet az Open World kilátású játékokban. 2012-re elérkeztünk oda, hogy egy új jelölt, a Sleeping Dogs diadalra törhet. Hogy ez sikerülhet neki?! A tesztben kiderül...
Sleeping Dogs, avagy egy új stílusú GTA feelinges játékkal gyarapodik a 2012-es játékvilág. Ha megkérdeznénk bárkit, hogy mondjon egy TPS játékot, akkor egyértelműen mindenkinek elsősorban a GTA sorozat jut eszébe. És joggal, mivel a GTA talán joggal kijelentve a legnépszerűbb külső nézetes akció és nyitott világú játéka, amit mai napig több száz millió játékos játszik. 2012-ig, a GTA több mint 4 részt adott ki, amiben igazából még a kiegészítőket nem is számoltam. Mind a 4 sikeres játék lett, és hamarosan érkezik az 5. tagja is a GTA-nak. De, hogy ne csak a GTA-ról beszéljenek az emberek, 2012-re elérkezett egy új játék, ami az Open World szó új értelmét fogalmazza meg, és amire ha ismét rákérdeznénk nyíltan, akkor a GTA mellé még joggal lehetne mondani hozzá ezt a gyöngyszemet is. Vagyis a Sleeping Dogs-ot.
Kis történelmi háttér
Maga a Sleeping Dogs 2012. 06. 13-án került teljesen a napvilágra, amit mi európaiak még sajnos nem láthattunk. De augusztus 17-én elérkezett hozzánk is a játékosok nagy várakozását követően. A játékot a Square Enix adta ki, ami a Final Fantasy részek mellet a hamarosan megjelenő Hitman: Absolution-t is kiadja.
A fejlesztőcsoport pedig a United Front Games és a Square Enix London Studios volt. Igazából lehet, hogy nem ismertek a nevek, mivel ez a fejlesztőcsoport eddig nem adott ki minőségi játékokat, amik híressé is tették volna őket. De így, a Sleeping Dogs-al a hírnév megjöhet és ezáltal a felkérések is. És hogy jó munkát végeztek-e?! Hát lássuk...
Maga a játék története
Maga a játék a felkelő nap országában és annak szívében, Hong Kong-ban játszódik, ahol is a főhősünk Wei Shen beépített ügynökként érkezik San Francisco-ból. Feladata pedig az, hogy beépüljön a Sun On Yee triádba és likvidálja a tagjait. A dolgot nehezíti az is, hogy 2 dolgot kell egyszerre csinálnia. Az egyik az az, hogy a rendőri feladatait is el kell végeznie, ha már ez a hivatása. Másrészt meg mindent meg kell tennie, hogy beférkőzzön a triádba és ehhez meg kell felelnie a triád követeléseihez. Ami még bonyolultabbá teszi a dolgot az az, hogy a menetelése során sokszor segítő kezet kell nyújtania, hogy megfeleljen a rendőri hivatásához. De emellett a jó szituációk mellett néha közbejönnek a rosszak is, ahol néha elég szoros helyzetbe kerül amiből nincs kiút. De a harcművészetekkel felszerelt Wei ezekben a pillanatokban sem hátrál meg, és megtesz mindent az akció sikerességéért.
A történet elején segítséget és védelmi pénzeket gyűjtünk be a Hong Kongi árusoktól a piactéren. Ezek után már választásunk és kedvünk szerint választhatunk a közül, hogy a Triád vagy a rendőrségi feladatokat vigyük tovább.
Fontos a harcművészet, vagy elég a nyers lőszer?!
Mivel a játék története nem Amerika szívében Los Angeles, San Francisco és más csodálatos helyeken játszódik, ahol a lőfegyver az úr mint mondjuk a GTA sorozatban, itt a Sleeping Dogs-ban a harcművészeti ismeretek elengedhetetlenek. Már csak abból a szempontból is, hogy Hong Kong és maga a Kínai köztársaság is a harcművészetek kiindulási pontja. Ahol a kungfu a legelső és legjelentősebb harcművészet, amit világszerte próbálnak kitanulni emberek, de csak keveseknek sikerül. De természetesen a beépített ügynökünk, Wei jártas a harcművészetekben és mesterfokon űzi a kungfu-t. Aminek segítségével sokkal nagyobb tekintélyt kap és közelebb kerülhet ezzel a célja eléréséhez, vagyis a bejutáshoz a Sun On Yee triádba. Természetesen a harcművészet mellett a lőfegyverek is előkerülnek, amik némely jelenetben elég nyomós okot tudnak hagyni az ellenfeleken.
Nőljünk hogy erősebbek legyünk!
A játék során a jó/rossz cselekedetünkért pontokat kapunk, aminek segítségével szinteket lépünk mint a rendőrségi mint pedig a triádba lépéshez. A pontokat amiket kapunk eloszthatjuk és ezáltal képességeket szerezhetünk. A rendőrségi szinten a lőfegyverek és járművezetéshez való tudásunkat fejlesszük. A triád részben pedig természetesen a harcművészetet és a közelharcot, hogy minél kifinomultabb és hatásosabb legyen. Mert ha hatásosabbak vagyunk, sokkal többet is elérhetünk. De természetesen más tudásokat és trükköket is elsajátíthatunk, amit néha egy étel segítségével nyerünk. Igen, furán hangzik de igaz. A játék során a pontok mellett pénzt is szerzünk amiből fegyvereket, ruhákat és más dolgokat vehetünk, és természetesen kaját vagyis ételt vehetünk. Eddig a játékok történetében az ételnek csak annyi volt a jelentősége, hogy energiát adott, esetekben az életerőnket növelte fel. De jelen pillanatban az életadás mellett képességeket is elnyerhetünk. Amivel még izgalmasabb lesz a játék.
Film vagy valóság?!
Egy kis kitérő mellett mondhatnám, hogy a Sleeping Dogs játéktörténete és menete beilleszthető lenne akár egy filmbe is. De láthatunk jeleneteket, melyek ismerősek lehetnek egy-egy filmben is. Mint mondjuk a War. A War-ban is a főszereplő, Tom a családja meggyilkolása miatt a saját meggyilkolását megrendezve épül be mint a triádba mint pedig a Yakuzza-hoz Rogue a bérgyilkos szerepében, és ezen a nyomon kerül el a céljához. A filmben sok jelenet hasonló a Sleeping Dogs-hoz, mint például a rendőrségből és a meleg San Francisco-ból eltérve a harcművészetek falujába Hong Kong-ba és beépülésre várva a triádba. Természetesen ezek a szemszögek csak részlet kérdések, de egy jobb vágással filmben is megállnák a helyüket a Sleeping Dogs jelenetei.
Open World: az igazi látványvilág
A játék maga mint ahogy mondtam a GTA-hoz megszokott Open World, vagyis nyitott világú képet biztosít nekünk. Vagyis szabadon kóborolhatunk a nagyvárosban, amíg a térkép biztosítja. Látványvilágban nem csalódhatnak a játékosok, már csak azért sem, mert maga Hong Kong a led és a fény szülővárosa. Ami néhol olyan fényjátékot biztosít nekünk, mintha elő karácsony lenne. A piacok és boltok teljes kialakítása is a valóságot tükrözi. Dolgoznak az árusok, pakolják az árukat, járkáló emberek a piactéren. És természetesen egy piac sem lenne piac, ha nem lenne illegális árukereskedés. És ez itt sincs máshogy. Itt is, a behajtás és a védelmi pénz gyűjtés a legmagasabb fokon művelődik, amiben mi is Wei szerepében részt veszünk az elején. És bár ezt sokszor el lehetne mondani, de maga a pályakialakítás és a látványvilág teljesen a valóságot tükrözi.
A valóság és hasonlóság
Mint ahogy írtam az előbb, maga a játék külvilága magasan ki van alakítva a valóságnak. És természetesen ha a külvilág ki van alakítva és természetesen más részletes dolgok is, akkor a rendőrségi információk is valósághűek legyenek. És azok is lettek. A játék során információkat kérhetünk emberekről köszönhetően a rendőrségben lévő szerepkörünknek. Ezáltal kideríthetjük hol tanyáztak utoljára, név, priusz stb... De természetesen magunkat is lenyomozhatunk, hogy mit is vernek ránk.
És ami a hasonlóságot illeti. A játékban a hasonlóság itt konkrétan a GTA 4-ben megismert telefonhívás és sms-ben érkező üzeneteket jelenti. Vagyis mint a GTA 4-ben, itt is van egy mobiltelefonunk, amiben sms-t és telefonhívásokat kapunk és közvetítünk is egyes klienssel.
Jó lenne játszani másokkal úgy érzem...
A játék ezt is lehetővé teszi nekünk, mint mondjuk a Prototype 2-ben is. Amiben egy netes felületen barátainkkal versenghetünk, hogy az adott küldetést ki csinálja meg hamarabb. Ezáltal bezsebelve a győzelem és az idővel való édes érzést.
Hibátlan játék?!
Sajnos azt kell mondanom, hogy NEM. Eszméletlen jó a játékfeeling, hangulatos, izgalmas meg a látványvilág is eszméletlen. De vannak apró dolgok, amik egy ilyen alkotást is képesek elrontani. Itt konkrétan az autók irányítására és az esetleges verekedésben lévő grafikai hibákra értem. Az autók irányítása nagyon árkádosra sikerült, amit úgy érzem egy ilyen kaliberű játékban meg lehetett volna csinálni normálisan. A verekedős részeknél, meg némely szituációban a részletesebb töréseknél grafikai hibák lépnek fel, amiket gondolom majd patch-el kijavítanak. Bár ezt is csak azok veszik jobban észre, akik igazán odafigyelnek a részletességre, mint a jó férj a feleségére. De ezeken kívül igazából nincsenek egetverő hibák. De ezek a kis hibák is azért rányomják a bélyeget a játékra.
Összességében
Maga a Sleeping Dogs egy kiváló játék, ami új értelmet ad az Open World szónak. A kisebb hibák ellenére is teljesen tökéletes játék, és akik játszottak/játszanak vele azok tudják, hogy egy kis hiba nem akadályozza meg őket ebben.
Műfaj: ,
Fejlesztő: United Front Games
Szerintem elsőre én még ilyen jó tesztet sem írnék 😃
Leginkább az tetszett benne, amit te is említettél, hogy választhatunk a rendőr és triád küldetések között. Nem erőlteti a játék, hogy amíg nem csináltál meg x rendőr missziót, addig nem viheted tovább a triád vonalat.
Viszont egy kis észrevétel: "Maga a játék a felkelő nap országában és annak szívében, Hong Kong-ban játszódik..."
A felkelő nap országa az Japán, Hongkong pedig Kínában van. 😀
Néhol sok a szóismétlés és a mondatok tagolása nem a legjobb, de teljesen élvezhető a cikk. 😃
ui: A GTA jóval több, mint 4 részből áll, pl. a San Andreas és a Vice City egy teljes rész, nem kiegészítő.
Holnap megyek megvenni!
Végül is a verekedéseknél a grafikai hibákat is lehet "bug"-nak mondani. Mondjuk annyira nem jelentősek a bug-ok a játékban, csak a nagyobb részletességeknél.
Mongoosewow: Így utólag visszatekintve tudtam még volna egy kicsit hozzá írni, de azért érzésem szerint minden lényeges dolgot beleírtam.
Nemsokára elkészül az újabb tesztem, amit remélhetőleg ugyan ilyen hangulattal fogtok majd olvasni 😀
És köszönöm az eddigi értékeléseket. Jó ránézni 😀
Metalmate: jogos. Elnézést.