Need for Speed: Most Wanted játékteszt
Az egyik legjobb Need For Speed, az egyik legjobb autós játék, az egyik legjobb játék!
Nem felejtem el azt, amikor ezt a játékot elsőként indítottam egy régi irodai gépen. A kép akadt, de a játékélmény már akkor elsőre egy életre megszerettette velem a játékot. Azóta minimum 10-szer vittem végig, és azóta sem untam rá. Kétségtelen, hogy ez az egyik legjobb Need For Speed, amit az EA valaha kiadott .
Játékmenet, történet:
Nem akarok túl sokat elárulni a történetről, bár kétlem, hogy akad még olyan játékos, aki nem vitte volna végig ezt a játékot. Aki mégsem, és nem szeretne előre megtudni semmit, az most ugorja át ezt a részt.
Tehát a játék Rockport city-ben játszódik, ahol ugye később a Carbon is. Egy gyönyörű BMW-vel érkezünk meg ide, megtapasztalhatjuk, hogy ez a város az illegális versenyzés városa. Rögtön be is nevezünk pár versenyre. Azonban a főellenségünk, Razor egy verseny előtt tönkreteszi autónkat, ami ennek köszönhetően lerobban. Az autómentők természetesen Razor emberei, így a BMW-nk szerviz helyett Razor garázsában köt ki. Mi közben a rendőrségre kerülünk - az óvadékot Mia teszi le értünk.
Ő vezet be a versenyzés világába, bemutatja a 15 tagú feketelistát, és megajándékoz minket egy rejtekhellyel. Vehetünk magunknak egy autót, és neki is vághatunk meghódítani az utakat.
A játék célja feljebb és feljebb kerülni a feketelistán, végül megmérkőzni Razorral, és visszaszerezni az autónkat.
Mielőtt kihívhatnánk egy-egy személyt a listáról, versenyeket kell megnyernünk, illetve megfelelően magunkra kell haragítanunk a hatóságokat - mert ugye illegális versenyzésről van szó. Ha elegendő fejpénzt gyűjtöttünk, megmérkőzhetünk az ellenséggel. Ha sikeresen porba tiportuk, jutalomkártyákat választhatunk, elnyerhetjük az ő autóját, egy kis extra pénzt kaszálhatunk, és „elengednek a zsaruk” kuponokat nyerhetünk. Így megy a játék egészen a végéig, ahol több lépcsőben kell megküzdenünk Razorral. Utána visszaszereztük autónkat, alaposan ránk szállnak a rendőrök, minden erejükkel meg akarnak állítani minket. Elég nehéz megtartani szabadságunkat. Ha már elég ideje bírjuk, megjelenik egy út, ahol megszökhetünk. Ez az út kivisz a városból. Egy befejezetlen hídon átugratunk, és eltűnünk a városból.
A játék egyik nagy erőssége az autók tuningolhatósága, egész jól testre szabhatjuk, illetve a teljesítmény növelő alkatrészekből is bőséges a kínálat a tuningműhelyben. Tehát a jó versenyzéshez minden adott. És aki eddig nem akart megtudni semmit, az újra figyelhet.
Autók, tuningok
Mint ahogy azt az előbb is leírtam, a Most Wanted híres a jó tuningolási rendszeréről. A térképen sárga házzal vannak jelölve a tuning Shopok, ahol egy kicsit felturbózhatjuk az autót. Lehetőségünk van megváltoztatni a karosszériát ( body kit-eket, spoilereket rakhatunk fel, felniket vehetünk, stb…), növelni a teljesítményt (nitrót, új motort, váltót, gumikat, stb… vásárolhatunk), és a kinézetet is megcsinálhatjuk, fóliákat, festéseket, ablakszínezést adhatunk autónknak. Így egy gyors és egyedi autót készíthetünk. Persze mindennek megvan a maga ára is, ez a játék elején jelent nehézséget, de később már egyre több pénzünk lesz.
Irányítás, fizika
Itt már nem egyértelmű a helyzet, ugyanis itt már negatívumokat is kell említenem. Sőt, inkább azokat, mint előnyöket. Az irányítás túlságosan egyszerű, 3 nyíllal irányítható a játék. Jogos észrevétel, hogy 4 van, de féket egyáltalán nem kell használni a játékban. Legalábbis nagyon kevés helyen. Ez engem egy kicsit zavart, egy kevéssel élethűbb is lehetett volna az irányítás. Ami még zavart, hogy nitró alatt nem lehet kanyarodni! Ez nagyon nem jó, mindig csak egyenes szakaszon tudom a nitró segítségét kérni, ami egy elég nagy hátrány, főleg a traffipax versenyeknél. Bár nem mindegyik verzióban van így, elég sokban igen.
A fizika sem az, amire azt mondanám hogy ez valósághű, és hihető. Mondjuk ez a kisebb baj, ezt már nem rónám fel a játéknak, nem lehet minden szimulátor, a nagy versenyzésben talán idegesítő is lenne, ha túl élethűen ábrázolja a játék az autó menettulajdonságait, törését, és egyéb dolgokat.
Tehát alapvetően jó ez így, az irányítás lehetne kicsit jobb.
Mesterséges intelligencia, ellenfelek
A M.I. elég gyenge a játékban, mondhatni az ellenfelek hülyék, nem viselkednek logikusan, és néha elég furcsa dolgokat művelnek. Csinálnak idegesítő, és vicces dolgokat is. Vicces, amikor látszólag szándékosan nekimennek valaminek, ennél fogva jelentős előnyre tehetünk szert. A bosszantó kategória az, amikor egy keskeny helyen, ahol nem tudunk megkerülni senkit, lefékez előttünk, ezzel minket is lelassítva. Többször is csinálják ezt. A rendőrök azért már viszonylag intelligensek, nehezebb őket lerázni, bár ez a szinttől is függ. Vannak olyan helyek, ahová ha bemegyünk, hiába vannak a közelünkben, nem tudnak elkapni.
A játék viszont az underground-hoz hasonlóan eléggé csak, a rendőrök például akármilyen autót utol tudnak érni átlagos járőrautókkal is. A feketelistás ellenfelek pedig autójuk képességeit bőven meghaladóan képesek alázni, bármilyen lemaradást másodpercek alatt könnyedén be tudnak hozni, mellesleg a kanyarokat is úgy veszik, mintha sínen futnának. Ez néha nagyon dühítő tud lenni, főleg mikor ilyen módon az utolsó kanyarban veszik át a vezetést, szinte lehetetlen a futam megismétlése nélkül megnyerni.
Rendőrös küldetések
A játékban nagy szerepet kapnak a rendőrök. Többféle módon is találkozhatunk velük, indíthatunk csak úgy is üldözést, de verseny közben, sőt, akár az utcán autózva is feltűnhetnek a törvény őrei. A feléjük irányuló agressziót többféle módon is jutalmazza a játék. A sima nekimenéseket is, meg a totálkárosra töréseket is számolja, és fejpénzzel jutalmazza a program. Egyes esetekben (későbbi szinteken egyre többször) útzárat állnak a rendőrök. Néha szöges szőnyeg is kerül bele, ilyenkor jobban tesszük, ha inkább az autók között törünk utat magunknak. Természetesen ezeket is jutalmazza a játék.
Vannak úgynevezett mérföldkövek, amikben a fenti műveletekből kell egy bizonyos számot végrehajtani. Traffipaxokat is raktak a játékba, ezeknél a feladatunk a megadott sebesség átlépése, ami megint csak fejpénzzel jár, bár ez elég kevéssel.
Grafika
Nem tudtam eldönteni, hogy mai, vagy akkori szemmel értékeljem a grafikát, mert ha valami, akkor ez elavul a játékokban. Végül úgy döntöttem mindkettőt megteszem:
2005- A játék grafikája megjelenésekor viszonylag szépnek számított, az elődjéhez képest hozott egy kis javulást, tehát mindenki elégedett lehet.
2012- Még ma is tűrhetőnek számít a grafika, a Frostbite 2-höz és CryEngine 3-hoz szokott játékosoknak sem fog rondának tűnni a játék. És amit fontos elmondani, ennél a játéknál akinek van ideje egy jó kis üldözés közben a grafika hibáin morfondírozni… na olyan ember nincs. Itt amúgy sem a grafika a legfontosabb.
Általánosságban elmondható, hogy korrekten ki van dolgozva az autó, viszont a távoli környezetre ne is nézzünk rá, engem a hófödte hegycsúcsok látványa a játékban leginkább penészes szivacsra emlékeztetett. De ezt is keresni kellet, ugyanis normál körülmények között eszembe se jutott volna a távolba merengeni a játékban. A színvilágot tekintve a barnás színek fölényben vannak, az egész játék olyan barnás színű. Bár egy jó grafika moddal minden megkapja a maga erős színét, és őszből tavaszba vált a játék. Továbbá az elmosódás szerintem ebben a játékban borzalmasan zavaró, azt ajánlom, hogy mindenki kapcsolja ki, bár mindenkinek más a jó.
Hangok, zenék
A játék hangilag korrekt, az EA trax gondoskodik a hangulatról, az autók hangjai, környezeti effektek pedig megfelelőek. Lendületes, pörgős, zúzós számokat játszik a játék, tökéletesen illik magához a játékhoz. Az autók hangjai elég jók lettek, mindennek megvan a saját, karakteres hangja.
Versenykategóriák
És akkor a végére felsorolnám a játékban játszható versenymódokat. Amit én hiányoltam ebből, az a drift. Előtte és utána is volt, ebbe viszont valamiért nem került ilyen versenymód, kicsit hiányzott, de végül is nem ez a játék lényege, tehát meg lehet nélküle lenni.
körverseny , sprintverseny- ezekről remélem nem kell írnom semmit, mert aki már látott autós játékot, biztos tudja hogy vannak ezek.
kiesős körverseny- Minden körben kiesik az utolsó, a végén már csak 2 marad, aki előbb beér, az nyer.
traffipax-verseny - A kijelölt állomásokon lemérik a sebességet, és összeadják, aki a leggyorsabban ment az a győztes. Ha nem az ér célba először, aki a leggyorsabb volt a pontoknál, másodpercenként levonnak az elért eredményéből, így akár veszthet is.
idő verseny- bizonyos kapuk közötti távot kell időre megtenni, ha alatta maradunk a határidőnek, nyert ügyünk van.
Összegzés:
Nem is szaporítanám tovább a szót: a NFS Most Wanted egy fantasztikus örökzöld játék a hibái ellenére is. Nem véletlenül sokak kedvence, nekem is nagy kedvencem. Ez egy olyan játék, amit még rengetegszer fogok játszani, és sose felejtem el. Nem sok játék tudott annyira lázba hozni mint ez. Nagyon tetszett! (A pontozást mai szemmel adtam- itt a grafikára gondolok)
Köszönöm, hogy elolvastad a tesztemet, ezúttal is várok minden kritikát kommentben, min javítsak legközelebb.
Műfaj:
Fejlesztő: EA Black Box
Nagyon jó játék,Sok tuning ami már hiányzik ...
jó játék, de sose volt még türelmem kijátszani.. talán nyáron lesz egy szabad hetem amit ezzel a játékkal tölthetek 😀
a teszt nagyon tetszik, szép munka 😊
Egyébként a cikkhez a nitró nagyon jó kanyarokban csak nem lehet akkor épp kanyarodni de ha megy kifele a kocsi hátulja a kanyarban kis nitró löket és azonnal kiegyenesíti a kocsit ez nagyon sokat segít.
ha már átállítom akkor S-re 😆 én úgy szeretem 😃
Egy tipp: Alt-ról állítsd át x-re a nitrót, és akkor gond nélkül kanyarodik majd 😀
De legyen, legközelebb akkori szemmel fogok értékelni, köszi hogy a véleményeteket leírtátok 😉
Half life mióta versenyzős?
Amúgy általában minden játékot az akkori viszonyok alapján szokás értékelni. De ez legyen a legnagyobb baj. 😀
Akkori szemmel jarna neki egy 9 es.
csuktán nem néz ki rosszul sőt nagyon jól...
Szóval megbuherálták az autót, így vesztettél a "pinkslip" átkerült a nyerteshez (Razor), aki a későbbiekben a Blacklist elejére kerül a te autóddal. 😀 csak ennyit akartam.
bocsánat a belerondításért
Nekem is csak pár verziónál volt ez, mostaninál is van ez, elég zavaró.
1. Az, hogy nitróval nem lehet kanyarodni, nagyon is jól van. Fizikailag így is kell lennie. Láttál már olyan filmet amiben kanyarodás közben nitróznak? Mert én nem, mindíg a kanyar után. A nitró előre hajt, a kerekek hiába fordulnak, nem tudják befolyásolni az irányt nitró közben, mert túl nagy a hajtóérő.
2. Az elmosódás is reális, ha voltál már autóban amely 200-300-al megy( nem hiszem, hogy lettél volna 😜) akkor látnád, hogy tényleg elmosódik előtted a táj, mert az agy nem tudja olyan gyorsan feldolgozni a látottakat.
Nagyon jó teszt nekem is kedvenc NFS.