Tiberian Sun - játékteszt
A 2. Tiberium háború kezdetét vette, és csak rajtad áll, hogy milyen lesz a kimenetele.
A játéktörténelem talán egyik legmeghatározóbb stratégiai játéka a Command & Conquer saga. De hogy miért is? Talán azok az újítások amiket bemutatott, és később rengeteg hasonló játék felhasznált? Lehet, de egyik stratégiai játéknak sincsen olyan eredeti története, mint ennek a fantasztikus játéknak, melynek most a 2. részét szeretném nektek részletesebben bemutatni.
De nézzük, hogy mi is a következménye a második Tiberium háború kirobbanásának. A Tiberian Dawn, vagyis az első rész végén Joe Kucan alias Kane-t elpusztította a GDI frakció, de ez valójában nem teljesen igaz. Míg a GDI halottnak hiszi addig Kane a NOD testvériség vezetője azon munkálko-dik, hogy rajtunk keresztül megszerezze a világ fölötti uralmat, és elérje a célját azzal, hogy a Tiberium által egy teljesen új világot hoz létre. Mint tudniillik Kane annak a hívője, hogy a Tiberium nem káros az emberre és más fajokra, hanem éppen ellenkezőleg. A Tiberium azért küldetett a Földre, hogy átalakítsa az emberiséget, ezzel egy új (virágzó) korszakot nyitva a Földön élő összes faj számára. Ez persze nem teljesen igaz, az igazság az csak a 3-ban derül majd ki, de azt már nem szeretném ide leírni, mert eléggé spoiler szagú lenne az egész dolog.
A játékban három frakció található meg, de ezekből csak kettőt fogunk hosszú távon irányítani. Azért írtam, hogy hosszú távon, mivel a 3. frakciót is irányíthatjuk majd egyszer a NOD küldetésein belül. A három nagy frakció az a GDI, a NOD és a mutánsok.
GDI: Tudományos alapokra építkező frakció, a Földet elborító Tiberiumot nem holmi megváltó dolognak, hanem csak egy pusztító ércnek tekintik, melynek ha valami a közelébe kerül, annak a sejtszerkezetét rögtön Tiberiummá alakítja. Céljuk tehát a Tiberium eltüntetése a Föld felszínéről.
NOD: Kane irányítása alatt lévő vallásos fanatikusok. Ők a Tiberiumot valami felsőbb hatalomnak titulálják, és mindenáron megpróbálják szabotálni a GDI erőfeszítéseit, hogy eltűntessék a Tiberiumot a Földről.
Mutánsok: Sokat nem lehet tudni róluk. Városlakók, akik a Tiberiummal való találkozáskor nem egészben, de részlegesen átalakította a sejtszerkezetüket a Tiberium, ennek által kicsit szívósabbak mint a GDI és a NOD katonái. Különleges képességük még, hogy ha Tiberiumban állnak, akkor nem csökken az életük, hanem újratöltődik.
Amilyen ellentétes nézetű a GDI és a NOD, annyira egyedi mindkettőnek a harci egységei is. Például a GDI-nak rendkívül erős lépegetői vannak, és nehezen lehet őket elpusztítani. Ezzel szemben a NOD-nak nagyon gyenge tüzérségű tankjai nem sokáig bírják, de ha csapunk hozzá legalább 10 fegyveres és rakétavetős gyalogost, akkor annál pusztítóbb nem lesz az egész játékban. A NOD frakciónak még egyik legnagyobb erőssége a lángszóró. Amióta van Command & Conquer, azóta mindig található a NOD berkein belül legalább 1-féle lángszórós egység. Ezekkel lehet talán a legkönnyebben elpusztítani az ellenséges gyalogságot.
A grafikával nincs nagy gondom, rendkívül jól optimalizált grafikai motorjának hála talán még egy 486-os gépen is szaggatás nélkül menne, bár ezt nem tudnám letesztelni. Egyetlen gondom az egésszel, hogy a pályák bizonyos részeit csak akkor fogod meglátni, ha odaküldesz egy egységet, hogy felderítse a terepet, máskülönben mindenhol csak feketeség van, ami néha elég frusztráló. A másik frusztráló dolog a játékmenettel van. Iszonyatosan lassú. Ahhoz, hogy megcsinálj egy küldetést legalább fél óra kell. Persze lehet állítani a játéksebességet, de akkor meg olyan gyors, hogy nem tudhatod mikor támad meg téged az ellenség, és amikor már észreveszed akkorra már lerombolták a bázisodat. Ezenkívül más gondom nincsen vele. A játékélmény valami fantasztikus. Ha teljesen bele akarod élni magad, akkor azt javaslom, hogy ne a GDI, hanem a NOD kampánnyal kezdjétek, mert az adja vissza legjobban az egész Tiberium apokalipszis hangulatát. Meg még talán azért mert ki nem szeretne lenni a gonoszokkal? >:)
A néha azért idegesítő játékmeneti hibák ellenére is egy nagyon jó játékot készített el 1999-ben a Westwood csapata. De a legnagyobb piros pont azért jár, mert a Command & Conquer 12. évfordulójára az Electronic Arts a játékot ingyenessé tette, tehát bárki letöltheti legálisan a teljes verziót aki játszani szeretne vele. És ne felejtsétek: Harcra fel, győzni kell! :)
Itt a teljes verzió letöltési linkje:
Link
Műfaj: ,
Fejlesztő: Westwood Studios
"- A képek vízjel vagy logó nélkülieknek kell hogy legyenek."
Vagyis: mivel volt rajta vízjel és/vagy logó ezért nem rakhatjuk ki.
A teszted nem képektől lesz hosszú.
Azért egy 486 -os gépen nem futna el még akkor sem ha 133MHz -es 😀 .
Ja és a Fog of War kikapcsolható 😀 .