background
avatar
magyardavid
Szint: 13
11 éve tag, offline
784 ☀
508 💬
Magyar Dávid (Dávid)
27 éves, férfi
Körmend, Magyarország

Far Cry 3 – Isten hozott a Rook-szigeteken!

Írta: magyardavid, 2013. July 22., játékteszt
Játék: Far Cry 3

Minden kedves játékost köszöntök! A lent következő néhány sorban a trópusi szigetvilágban játszódó Far Cry 3 elemzését/tesztelését olvashatjátok el. Jó Szórakozást!


Bevezetés

Akik nyomon követték a sorozat első két (de főleg az első) részének sikereit, szinte borítékolhatták maguknak egy harmadik rész bejelentését is. A várva-várt bejelentés 2011. június 7-én meg is történt, 2012. november 29-én pedig már a kész játékot is a kezükben szorongathatták a Sandbox-szerelmesek. A nyíltvilágú Fps-ek első ismertebb képviselője volt az akkori látványvilágot mérföldekkel megelőző Far Cry című gameplay. Nem szeretnék sokat időzni az elődöknél, hisz ami bennük megtalálható, az a harmadik részben is fellelhető (nyílt terep, vadállatok, gyönyörű látvány). De ha az első rész megemlítettem, pár szó a második epizódról is: Karakterünk bőrébe bújva itt az afrikai szavannák mesés világába utazhatunk el. A látványra e részben sem lehet panasz (A megvalósításra már inkább). Az Ubisoft által kiadott harmadik rész tovább vitte elődei sikerét, több ezer játékossal gyarapítva a Far Cry-rajongók eddig is népes táborát. Hogy miért is? Az alábbi sorokból kiderül!


Történet

Fiatalság, pénz, szép lányok. Ha ezekhez egy ismeretlen trópusi szigetet is társítunk, akkor kész a legtöbb ember számára elképzelhetetlen álomnyaralás. Főhősünk Jason Brody ezen „összetevők” társaságában érkezik a gyönyörű és „békés” Rook-island szigetcsoporthoz. (Vagy talán mégsem annyira békés?) Szóval kezdetét veszi a végtelen bulizás jachtok fedélzetétől kezdve menő diszkók tucatjain át, az óceánban való búvárkodásig. Főhőseink élvezik az életet, gazdagok, szépek. És ez pont egy pénzéhes kalózokból álló drog- és emberkereskedő bandának ne tűnne fel? A drogüzlethez pénz kell, az pedig nem terem mindenhol. Ezt Vaas Montenegro, az emberkereskedő Hoyt Volker őrült jobbkeze is tudja. Viszont azt is tudja, hogy az amerikai fiatalokért nem kevés pénzt fizetnek a tehetős szülők. Mit tesz Vaas? Bizony, elrabolja barátainkat (köztük van testvéreink Riley és Grant mellett szerelmünk Lisa is) és velük együtt minket is. Már arckifejezéséből is feltűnik, hogy szegény Vaas bizony nem komplett. Talán, ezért is lesz esélyünk a szökésre. Az említett meneküléshez nagy szükségünk lesz bátyánk katonai múltjára/tapasztalataira is. Grant (akit sokan szívesebben irányítottak volna a játék során) a nagy szökés végén elbukik. Grant meghalt. Mi következünk? Vaas nem így gondolja, ő vadászni akar ránk. Kezdetét veszi a nagy adok-kapok.


Játékmenet

A játék során elsődleges célunk Vaas és Hoyt likvidálása mellett barátaink kiszabadítása a vérszomjas kalózok karmai közül. Minderre két nagyobb szigeten lesz lehetőségünk, bár kezdetben csak az egyiken barangolhatunk. A szigetvilág hatalmas, de mind járművel, mind gyorsutazási állomással bőven el leszünk látva. A bosszúnkban nagy támogatást biztosítanak, a Rakyat-törsz tagjai, soraikban megmentőkkel Denissel, akinek közreműködésével mi is tiszteletbeli törzstagok leszünk és később a törzs vezetőjével, a gyönyörű Citrával is komolyabb kapcsolatba kerülünk. A főküldetések rendkívül változatosak, legyen szó földalatti járatokban folyó harcokról vagy esetleg egy Marihuána-ültetvény megsemmisítéséről. Mivel Sandbox Fps-ről beszélünk az előbb említett főküldetések mellett számos mellékküldetéssel és egyéb lehetőségek sorával kedveskedtek a fejlesztők. A mellékküldetések csoportjába tartoznak az egy-egy területen található támaszpontok és a térképünk növelésére alkalmas rádiótornyok bevételei. Ezek elfoglalásai nem kötelező, de sikereink elérése érdekében erősen ajánlott. A játék térképrendszer jól működik, gyakran gyűjtögetés, vadászat közben is hasznát vesszük térképünknek. Térjünk is át egy kicsit a vadászatra. A Far Cry 3 eléggé jól működő skill- és craft-rendszert használ. Vadászat során vadállatok sokaságát ejthetjük el, megszerezve értékes húsukat/bőrüket. Ezen nyersanyagokat hasznos tárgyak (fegyvertartó, pénztárca) készítésére/craftolására használhatjuk fel. Így például egy fegyver helyett már négy fegyvert tudhatunk magunknál harc során. A játék vadvilága nagyon szélesre sikeredett, így az állatbarátok sem fognak unatkozni egy játékkal töltött esős délutánon, kezdve az egyszerű tyúkokkal, úgy a rettegett bikacápák népes seregével is találkozhatunk utunk során. Az állatok mellett rendkívül sok növény is található a Rook-szigeteken, amikből például elsősegélyfecskendők készíthetők. Fentebb említettem a skill-rendszert, egy kicsit erről is beszélnék. A sajátos mentőakciónk során ellenségek megöléséért, táborok/tornyok elfoglalásáért több kevesebb Xp üti a markunkat. Ha egy bizonyos mennyiség összegyűlik ezekből az Xp-kből, 1-1 Skill-pont kerül birtokunkba. Ezen pontokat karakterünk fejlesztésére használhatjuk fel (Jason fejlettségét a bal karján található tetoválások jelzik). A késsel való gyilkolást (takedown) mindenképpen ki kell emelni a képességek közül. Méghozzá azért, mert egyes táborokat iszonyatosan nehéz lesz elfoglalni (értelemszerűen a közepes és nehéz szintekről beszélek), ha Rambó-módjára berontunk. Elsődleges indok az ellenségek sokszínűsége, a másodlagos pedig az erősítés gyors megérkezése. Igen, az ellenség nagyon sokszínű, így az egyszerű Ak-47-essel felszerelt kalóz mellett a tetőtől-talpig páncélba öltözött emberheggyel is fel kell vennünk a harcot. Rosszakaróink a táborokban elhelyezett riasztókkal gyorsan megérkező erősítést hívhatnak. A fent leírtak okán érdemes félretenni a „Bemegyek és szétlövök mindenkit!” módszert és egy csendesebb variációt alkalmazni. Halk gyilkolásra segítségünkre lesz a boltban megvásárolható íj, valamint a fegyverekre szerelhető hangtompító is. Egy tábor sikeres elfoglalása után stílszerűen megérkeznek a törzs tagjai, mi pedig betekintést nyerhetünk a tábor központi szobájába. Itt gyakran találkozunk laptopokból kinyerhető memóriakártyákkal és egy fegyverboltként funkcionáló páncélszekrénnyel. A szekrény segítségével tárgyakat adhatunk el, lőszert, kiegészítőket vehetünk fegyvereinkbe. A frissen elfoglalt őrhelyek a remek gyorsutazási rendszer részeivé válnak. Mégegyszer ki kell emelnem a játékmenet sokszínűségét (Bár a mellékküldetések kicsit monotonnak tűnnek a játék előrehaladtával). Egészen komoly vérfürdők mellett akár gyönyörű trópusi naplementében is gyönyörködhetünk egy hegyiösvényen autózva, vagy épp siklórepülés közben.


Grafika

A játék grafika terén is kiállta a próbát. A Dunia Engine 2 által hajtott játék DirectX 9 mellett a 11-es DirectX-re is jól van optimalizálva, így a futtatás nem igényel túl nagy erőművet. Ami külön pluszt érdemel, hogy a fent leírtak nem váltak a látvány rovására. A hatalmas terület ellenére minden apró részlet jól ki van dolgozva, gyönyörű látvány, ahogy a fák apró levelei között beszűrődő napsugarak megvilágítják arcunkat. A folyókkal szabdalt tájat itt-ott hatalmas vízesések szakítják meg. Bár a vártnál kevesebb növényt, ritkább dzsungelt kapunk, de a „Kevesebb néha több!” mondás itt is érvényesül. A robbanások mellett az óceán is gyönyörűen látványt biztosít. A karakterek, állatok külleme és viselkedése is tükrözi a valóságot. Megfigyelhető, hogy a fegyverek mellett a járművekre is komoly figyelmet szentelt a stúdió.


Zene, hangok

Ahogy az Ak-47-es ismerős ropogása, úgy egy bozótban lapuló tigris morgása is beleillik a képbe.A tökéletes szinkronhangok mellett a játékban felcsendülő dallamok is dicséretet érdemelnek. Most rövid időre képzeljük magunkat a szigetre: Épp egy véres harc után kocsikázunk hazafele a holdvilágos éjszakában, a látvány gyönyörű, az autó rádiójából kellemes regi zene hangja keveredik az út mentén tanyázó tücskök dallamos ciripelésével. Ezen a téren sem lehet okunk panaszra.


Összegzés

Egy játék sem hibátlan. Ez a megállapítás a Far Cry-trilógia harmadik részéről is elmondható. Ebben a játékban is találkozhatunk apróbb bug-okkal, néha nem túl szép textúrákkal. Mindezt összevetve a fent leírtakkal, remek játék lesz az eredmény. További Szép Napot!

Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
Far Cry 3
Far Cry 3
Far Cry 3
Megjelenés: 2012. November 29. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Hozzászólások: 22
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
no avatar
Hogy kell tesztelni létszives segítsetek
0
0
0
0
Sicu33 avatar
Óriási teszt,hatalmas játék 😎
0
0
0
0
Elektra08 avatar
Remek teszt lett! 😃 és természetesen a játék is kiváló 😀
0
0
0
0
magyardavid avatar
Köszönöm! 😀
basshunter2: Egyetértek veled, tényleg nagyon jó játék! 😀
0
0
0
0
no avatar
Akkoris a világ legeslegjobb játéka marad mindörökre ! 😀 😃 a teszt nagyonjó 😃
0
0
0
0
Kelori avatar
Nagyon jó teszt, nagyon jó játékról! 😀
0
0
0
0
M4tador avatar
Jó teszt,de a játék hibáihoz írhattál volna többet is.😀
0
0
0
0
beni97 avatar
Kivalo teszt,kivalo jatekkal!
0
0
0
0
sunray20 avatar
Utolsó mondatoddal teljesen egyetértek... Mint azt mondtam legközelebb ha már kész vagy vele olvasd el még párszor hátha találsz hibát.
0
0
0
0
magyardavid avatar
Igen sértésnek tûnik fõleg, hogy elég sokat dolgoztam vele. DE NEM veszem annak. Sajnálom, hogy a végére "középszerû lárszatot keltettem" , de azon rész fölött lévõ számtalan pozitívumot kicsit ki kellett egyenlítenem valahol. Hogy magamat idézzem: "Egy játék sem tökéletes!".
0
0
0
0
sunray20 avatar
Na jó be kell lássam nem olvastam a tesztjeidet, de ahogy az itteni kommenteket nézem ez sokkal jobb lett. Hát a véleményem az, hogy bőven van még mit fejlődnöd ( ezt ne vedd sértésnek nem annak szántam 😃 ). Hogy miért is mondom ezt? Az tény, hogy a mondatok jól összerakottak ( ez egy nagyon jó pont ), de tele vannak hibával...
De ha az első rész megemlítettem, pár szó
Mit keres ott az hogy rész? nem inkább részt ? (még egy csomó ilyen van benne ) apró hibák, de ha sok van belőlük akkor az már (számomra) csak 4* lehet. Még vannak értelmentlen szavak is amik magukban értelmesek, de nem oda tartoznak...
A nyíltvilágú Fps-ek első ismertebb képviselője volt az akkori látványvilágot mérföldekkel megelőző Far Cry című gameplay.

Te tudod, hogy mit jelent az, hogy gameplay? Ha igen akkor most vakarod a fejed, hogy az hogy is került oda. (a helyére azt kellet volna, hogy game, vagy magyarul játék ( megjegyzem az utóbbi jobban illik egy tesztbe )
A hatalmas terület ellenére minden apró részlet jól ki van dolgozva,
Ez idáig oké...
Ebben a játékban is találkozhatunk néha nem túl szép textúrákkal.
Akkor ha minden szép és jó akkor a végére miért lett hirtelen olyan középszerű?

Összességében a tesztben apró hibák vannak, de jegyezd meg "sok kicsi sokra megy..." Ez miatt tőlem csak 3* kapsz. Ezeket nem sértésnek szántam ( bár lehet, hogy néhol annak veszed) hanem építő kritikának, hogy legközelebb mire kell odafigyelned.
0
0
0
0
magyardavid avatar
Köszönöm, igykeztem! 😃
0
0
0
0
Sonymeans avatar
Az első teszted után ez egy óriási előrelépés volt. Nagyon jól megfogalmazott mondatok,gondolatok ment az 5* csak így tovább 😀
0
0
0
0
magyardavid avatar
Köszönöm a hozzászólásokat és örülök, hogy tetszett a teszt! 😃
0
0
0
0
prodx avatar
Tényleg remekül megírt, megfogalmazott teszt lett, öröm volt olvasni! 😃
A játékról meg annyit, hogy pont az előző héten fejeztem be, hát ritkán játszok újra játékot, de ezt mindenképpen végigviszem majd még egyszer, mert eszméletlen jó lett! Annyira ráfüggtem, hogy 5 nap alatt vittem végig az összes radio tower meg outpost elfoglalásával, csak a mellékküldetések maradtak ki, meg a path of the warrior küldik 😃.
0
0
0
0
CucuMester avatar
Nagyon, de nagyon jó teszt!
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
8
28 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció