background
avatar
kalashnikoff
Szint: 9
12 éve tag, offline
1.7K 💬
93 ☀
(kalashnikoff)
31 éves
Magyarország

Vörös Riadó 1.rész

Írta: kalashnikoff, 2012. April 17., játékteszt
Játék: Command & Conquer: Red Alert 2

Ez a játék az RTS játékok kezdete, és dicsőítője. A megtestesült valóság és hangulat.

Kis bevezetés így előre.

Itt kezdeném a sort az eddigi "legjobb" fejlesztő céggel, a Westwood-al.


A Westwood 1985-ben alapult és "sajnos" 2003-ban megszünt. (Sok játékos bánatára)
A Westwood a 80-as években a 8bit-es játékokat 16-bitessé való átalakításával meghozta a
kezdő sikert nekik. A nagy sikerrel felbuzdúlva elkezdtek egy saját játékot(szerepjátékot)
megcsinálni. Ez pedig a Mars Saga címet kapta. (1988)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cf/MarsSaga-boxart.jpg/250px-MarsSaga-
boxart.jpg
És ebben kezdődött az úgynevezett "leányvállalat" szerep, mivel 1988-tól az EA-nak volt a
leányvállalata a Westwood Studio, és a Mars Saga-t is már az EA adta ki.
A Westwood a megszűnésig az EA mellet marad, ezzel meghozva a hatalmas sikert mint
maguknak mint pedig a kiadó EA-nak.

Command & Conquer

Gondolom aki igazán ismeri a Westwood-ot, az tudja hogy a Command & Conquer sorozatot a
Westwood Studio emelte a sikeres játékok közé. A C&C merem mondani hogy a vala volt legjobb
RTS játéksorozat, melyet "eddig" kiadtak a piacon.
A Westwood keze nyoma alatt indult meg a Command & Conquer, Command & Conquer Red Alert
és az EA fejlesztőivel karöltve létrehozott Command & Conquer Red Alert 2 és a kiegészítője a
Command & Conquer Red Alert 2: Yuri's Revenge. Ezek után a fejlesztést teljes mértékben az EA
folytatta. (Los Angeles és Victory Games) (Az a Victory Games, amely az új Command and
Conquer Generals 2-t fejleszti)
A Westwood a Command & Conquer-el elindította az RTS-ek új világát, mely a mai napig több tíz-
száz millió embert vonz magával. A nagy siker a végéig kitartott, és a játékosok kitartottak a
Westwood mellett. Nos hát nézzük, milyen pozitívumai és "negatívumai" vannak a Command &
Conquer sorozat egyik "legjobb" játékának, a Red Alert 2-nek.

Red Alert 2, avagy a Vörös Riadó (2. része)
(Kis történeti bevezetés)


Mint mára cím is sugalja, a "Red Alert" a Szovjetunióra utal, mely globális méretű terjezkedésre
törekszik. De szembe kerülnek velük a Szövetségesek, és a fő ország az USA. A Szovjetunió fő
terve, Európa teljes elfoglalása. Azonban a szövetségesek teljesen szétrombolták a Szovjetuniót,
melynek a vezér Joszif Visszarionovics Sztálin elvesztése az egyik fő oka. A Szovjetek Alexander
Romanov-ot bízzák meg a Szovjetunió vezetésével. Romanov egy "senkiházi talpnyaló"-nak
titulálta magát, viszont teljesen taktikusan lépett fel. Úgy tett, mint ha midnent megtenne a
szövetségeseknek, közben meg egy teljes hadsereget állít össze melynek a célja nem Európa ha
nem Amerika.
Amerikát a hírtelen támadás teljesen megrázta és megdöbbentette. Kirkov-ok (támadó léghajó),
tengeralattjárók, ejtőernyősök, rakétahordozó és kilövő hajók, és 2 csövű "Apocalypse" tankok
sokasága lepte el New York--ot. Amerika a hírtelen jött támadással nem tudott semmit sem tenni,
ezért az elnök Michael Dugan teljes Nuclearis csapást szeretne mérni a Szovjetunióra.
Kiadja a parancsot a parancsnokának Carville-nek hogy lőjje ki a Nuclearis rakétákat. A
Parancsnoki központban 2 tiszt várja az utasításokat. Teljesen rendben megy mindne, míg egy
ismeretlen hívást nem kapnak, melyben az egyik tisztet hipnotizálják. És lelövi a társát mely nem
nyította ki idő közben a silókat, így felrobbantak helyben a bombák. Aki hipnotizálta őket,
Romanov hű segéde Yuri volt. (a Campaign-ban változik meg a történet igazán, de ezt spoiler-
ezés miatt nem írom le)

Játék kezdete

A játékmenet:

A játékmenet a következő. Mint az megszokható az RTS játékoknál, a RA2 (Red Alert 2) is
felülnézetes. A felülnézetnek köszönhetően teljesen átlátható a környezet,az egységek, épületek
és így tovább...
Az RA2 fő célja a pénzszerzés. A pénzzel tudunk építkezni és egységeket gyártani. A
pénzszerzésnek a legfőbb forrása az arany/gyémánt lelőhelyek.


Ezeken kívül még pénzt lehet szerezni olajfúrotornyokból is. (A legjobb pénzszerzési módszer az
olajfurótorony, mivel állando pénzhozamot hoz, ami amíg nem pusztítják el vagy nem foglalják el
addig örökös) az arany/gyémánttal ellentétben, mely hamar elfogyik és nagyon lassan
termelődik vissza.
A játék teljes célja az ellenfél likvidálása, ezzel megszerezve a győzelmet.

Épületek és egységek:

Épületek és katonák terén változatos mindkettő fél. Mindenkinek van sajátos technológiája amit
maga sajátit el vagy lop el.
Az RA2-ben az épületek egy jövőbeli kinézettel rendelkeznek, de ez megtévesztő, mivel a játék
az 1970-es években jár.


Mint az látható a képen is, elég sok egységgel rendelkezik a RA2. Földi egységektől kezdve a
légi egységekig minden található, ezzel is feldobbva a játékot.
Mindkettő hatalomrésznek külön haditechnológiái vannak, annak érdekében hogy minnél elöbb
megsemmisítség a másikat. Ez a különleges épület a szövetségeseknél a teleportáló gép és a
viharelőállító. Míg a Szövjeteknél a vasfüggöny és az Nukleáris rakéta. Ez a 2-2 haditecnológia
teszi lehetővé a szembenálló f.eleknek a hatalmas csapást és pusztítást a másikra.
Ezen kívül mi magunk is szerezhetünk a másiktól technológiát. A szövetséges részen a kémmel
képesek vagyunk titkos haditechnikákat ellopni és a szövetségeseknek bevinni. A kém képes
arra is hogy ha van szuperfegyvere az ellenfélnek, akkor ha belemegy az épületbe vagy a
generátorba akkor leáll az időzítő (a generátornál addig áll az idő míg nem áll helyre az
áramszolgáltatás)
Ha jól kezeljük a kémet, akkor nem nagy az esély a lebukásra. Viszont ha bénázik az ember, és
nem figyeli a kémét akkor elkaphatják. (Főképp ha harcikutya van a környéken, mivel az
egyszerre rámegy a kémre, még ha álruhába is van)

Épületek és egységek össz elemzése: Az nagyon tetszik hogy rengeteg épület van és egység,
melyet ki lehet gyártani és irányítani. Teljesen megadja a háborús morált.
Kivetni valóm nincsen velük szemben, nagyon szinpatikus ez a sok egység és épület.

A szemben álló felek:

Az RA2 megérdemelten viseli az RTS nevet, mivel ez valós körülményeken alapszik. (az 1970-es
években játszódik a Hidegháború idején, mikoris a SZovjetek hatalmi harcbe kezdtek az
Amerikaiakkal szenben) Annyi kitétel van hogy a kisebb csatlakozott országokat nem rakták bele
a játékba. mint pl: Lengyelország
A helyszínek kitétele változatos. Európában játszódik főképp, de játszódik a csendes óceánon is.
Szóval teljesen kiterjedt látóképet kapunk. (Ami mégjobban feldobja a játékélményt)

Campaign (Hadjáratok)
Itt a RA2-ben 2 féle hadjárat van. Van a Szovjet hadjárat és a Szövetséges hadjárat. Mindkettő
hadjárat tartogat izgalmakat és hatalmas fordulatokat. (Az eredeti történetet átírva és módosítva,
ezzel is növelve az izgalmat) (Részletesebben nem írok róla, tapasztaljátok ki magatok inkább ;)
)

Videók és szereplők a játékban.
Videók.... na ez az a dolog ami igazán feldobja az RA2-őt. Az RA2-ben rendes szereplők
játszották el a fontosabb momentumokat, amiben is a történetet is videó (intró) formájában
tekinthetjük meg és a campaign-ban is a küldetések elött kapunk kisvideókat. Itt van egy videó,
csak hogy értsétek minek is dícsérem annyira.


Természetesen ezen kívül még van jópár videó, de a spoilerezést kihagynám :)

Összességében a videók adnak igazán nagy hangsúlyt a játékosnak, és itt tudhatjuk meg mi is
vár ránk a játékban.

Skirmish(Egyjátékos mód).
Nos. Az egyjátékos módban computer ellen harcolunk. Mi választjuk ki a pályát, az esetleges
társakat és az ellenségeket is. Hogy hányan és kivel legyenek. Színeket és ami meglepő,
egységeket is állíthatunk hogy kezdésnek mennyi egységgel rendelkezzünk.
Beállíthatjuk továbbá azt is hogy rendelkezhetünk szuperfegyverekkel vagy sem. És még azt is,
hogy mennyi pénzzel kezdjük a játékot. És ezen kívül még sokmidnen van.

Multiplayer (Többjátékos mód).
A többjátékos módban 2 fajta lehetőségünk van. Lan vagy Online. A Lan-on egy géppel
összekapcsolva játszhatunk egymás ellen. (Internet nélkül is lehet) Az Online-ba meg rendes
internetes szerverre megyünk, ahol kereshetünk ellenfeleket. Az eljárás ugyan az mint a
Skirmish-ben, annyi kitétellel hogy itt nem computer ellen harcolunk.

Szerkesztők:
itt, az RA2-ben is lehetőségünk van pályát szerkeszteni saját ízlésünk szerint. Még pedig a Final
Alert programmal.

Grafika:
A grafikai beállítási lehetőségek korlátozottak. A max felbontási beállítás az 1024x768.
Természetesen itt is lehet állítani texturát (Low-Medium-High) Hangerőszabályzó és még mások.

Maga a játék grafikája.
Mit is mondhatnék a játékra. A grafika ahhoz képest hogy 2000-es játék, nagyon jóra sikerült.
Igazából bugok magában a grafikában nem találhatóak. A víz és az egységek is elégszépen meg
lettek tervezve, ami egy (mint említett) 2000-es játéknál nem semmi.
És a készítők midnenre odafigyeltek. A robbanások helyeit szépen kialakították, a bombákat, az
ágyúból szórodó golyók utáni tűzlángot és még sokminden mást.

Egyszóval nekem nagyon bejött a grafikája ahhoz képest hogy max 1024x768-at lehet állítani.

Hangok:
A hangokkal különösebb gondok nincsennek. Szépen megtervezett és érdekfeszítő hangokat
adtak az egységeknek. (Nekem nagy kedvencem a Kirkov és az Apocalypse tank hangja)
De úgy összességében minden egységnek és a táj hangának is rendszerezett és szépen
megoldott.

Játékélmény:
Hát a játékélmény.... ez az a dolog ami a legtökéletesebb a játékban! Egyszerűen
megunhatatlan! Ha egyszer belekezd az ember a játékba egyszerűen nem tudja abbahagyni.
Egyszóval teljes mértékben tökéletes a játékélménye.

És hogy a játékélménynél maradjunk, sajnos vannak nagy "játékélmény" ellenesek is, és itt
szeretnék kitértni a legnagyobb szemetségre mely sok játékban előfordul és sajnos ebben a
remek játékban is. És ez a csalás.

Itt is, mint a CSÉ 1.6 és más játékoknál, a csalás sok ember számára elengedhetetlen.
Cheatkódok vannak, melyekkel gyorsíteni lehet az építkezést, és hasonló dolgokat. És például
sokan nem cheatkóddal ha nem Cheatengine-vel csalnak, mellyel pénzt növelik a maximumra.

És a végeredmény:
Összességében a Red Alert 2 egy remek játék, mely az RTS-ek színvonalát indította és mai napig
tartja a népszerűséget. És aki még véletlenűl nem próbálta volna ki, nagyon ajánlom neki/nekik
;)

(A Red Alert 2: Yuri's Revenge kiegészítő a következő teszteemben lesz olvasható)

Értékelés:
Grafika:
██████████
80%
Hang:
█████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
█████████
90%
Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Red Alert 2
Command & Conquer: Red Alert 2
Megjelenés: 2000. October 23. (PC)
Műfaj: ,
Fejlesztő: Westwood Pacific
Hozzászólások: 15
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
apetit1989 avatar
Én igen szerettem ezt a játékot, vitathatatlan, hogy a műfaj egyik legjobbja
0
0
0
0
xCube avatar
Hidd el értettem én magam is 😉 .

Azért tartom fontosnak, hogy zömmel helyes cikkek kerüljenek ki az oldalra, mert elég sok fiatal jár ide, akiknek nem tesz rosszat ha nyelvtanilag és szerkesztésileg helyes dolgokat olvasnak 😀 .

Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy semmilyen szempontból nem volt irányadó a Red Alert 2, nem újított, nem ütött, szimplán hozta a Tiberian Sun szintját némileg kibővítve. Sokan szerették (köztük én is), de egyik jelzővel sem illethető, amiket felsoroltál 😀 .
0
0
0
0
apetit1989 avatar
"mely az RTS-ek színvonalát indította és mai napig tartja a népszerűséget"
Arra gondolhatott, hogy a modern RTS megteremtője, zászlóshajója, igáslova, fellendítője, létrehozója, kreálója. Elég lesz? 😉
Egyébként nem igaz, mert ennél jóval jobb, a már 1997-ben megjelent Total Annihilation, ami a következő tesztalanyom lesz.
0
0
0
0
xCube avatar
A játékot én is szeretem, de a teszt nekem sem tetszett igazán. Csiszolni kéne még a fogalmazásodon és a helyesírásodon.

Például: "mely az RTS-ek színvonalát indította és mai napig tartja a népszerűséget"

Színvonalát indította? Ilyen szófordulat nincs a magyar nyelvben 😀 .

Vagy ez: "A Westwood a 80-as években a 8bit-es játékokat 16-bitessé való átalakításával meghozta a kezdő sikert nekik."

Ha jól sejtem nem nagyon olvastad át, mielőtt beküldted 😀 .
0
0
0
0
no avatar
A játék nagyon jó, de szerintem ez a tesztről nem mondható el. Nem mondom, hogy rossz, de túl sok a helyesírási hiba, túltördelt a szöveg.

Hamachival lehet multizni?
0
0
0
0
apetit1989 avatar
csinálnék én szívesen, csak nincs az adatbázisban.

Az én játéktesztkeim túlnyomó többsége olyan game-kről készült, amik még köszönő viszonyban sem voltak az oldallal. Nyugodtan fogj neki.
0
0
0
0
kalashnikoff avatar
phoenixfire
örök kedvenc még most is el tudok játszani vele órákig


Én is így vagyok vele 😀

apetit1989
For madör rassa.


😆
The end is a ten by:Apocalypse tank 😆

Lalesz01
Nagy játék. Király teszt. Az 1 ről nem írsz véletlenül? Az még jobb


Köszönöm 😀
csinálnék én szívesen, csak nincs az adatbázisban.

gyurmi
Az egyik legnagyobb játék amivel valaha játszottam! Imádtam régen is, imádom most is! A teszt is remek lett! Már anno Pentium MMX-en is ezt nyomtam megállás nélkül


köszi 😀
Én is imádom, régen is rengeteget játszottam vele, de még mai napig is szívesen játszok vele 😀
0
0
0
0
CsehMedve avatar
Az egyik legnagyobb játék amivel valaha játszottam! Imádtam régen is, imádom most is! A teszt is remek lett! Már anno Pentium MMX-en is ezt nyomtam megállás nélkül 😀
0
0
0
0
Lalesz01 avatar
Nagy játék. Király teszt. Az 1 ről nem írsz véletlenül? Az még jobb😃
0
0
0
0
TheMenkuPocok avatar
örök kedvenc 😆 még most is el tudok játszani vele órákig 😃
0
0
0
0
BRUgamer avatar
Na ilyet se látni sürün hogy videó az intro...habár a mai sajtó inkább a negatívum ként értékelné.

A teszt nagyon jó.
0
0
0
0
kalashnikoff avatar
Én is imádom. Mai napig az egyik legjobb RTS-nek tartom. Régen is imádtam vele játszani és mai napig is szívesen játszok vele.
és köszönöm 😀
0
0
0
0
apetit1989 avatar
Szeretem ezt a játékot. A teszt is jó, nekem 5 csillagot ér meg
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
7 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció