Shepard kalandja folytatódik
Hiába győzte le Shepard az előző részben a Kaszásokat, ismételten veszélyben van a Galaxis sorsa!
Sziasztok Kedves olvasók! Fixer99 vagyok és ez az első tesztem itt ezen az oldalon, és így első körben az egyik kedvenc játékomat, a Mass Effect 2-t szeretném most nektek bemutatni. Jó szórakozást hozzá!
Mint a címből is kiderül, egy folytatásról van szó, amit akárcsak az előző részt, szintén a kanadai székhelyű Bioware készített és az EA adott ki. Itt rögtön felmerülhet egyesekben a kérdés, hogy nagy baj lehet-e az, ha esetleg nem játszottak az 1. résszel. Én azt mondom, hogy alapvetően nem baj, azért az előző rész hiányában is nagyjából érthető a sztori, legfeljebb egy-két visszautalást nem fognak érteni ezen játékosok. Bár mindenképpen ajánlott kijátszani az 1. részt is, mivel az abban elkészített karakterünket átimportálhatjuk ebbe a játékba. Ez azt jelenti, hogy a történet során az ott meghozott döntéseink kihatással lesznek ennek a résznek a történetére. Szerintem ez egy nagyon jó ötlet volt a készítők részéről, hiszen így az újrajátszhatóság mindenképpen ajánlott. Én eddig összesen 5-ször játszottam végig a játékot különböző karakterekkel és komolyan valami eltérés mindig volt a sztoriban.
De ha nincs meg az 1. rész, akkor sem kell szomorkodnunk, hiszen ebben a részben is készíthetünk magunknak karaktert. Kiválaszthatjuk, hogy férfi avagy női nemű legyen, majd utána a küllemét is beállíthatjuk. Mehetünk az alap beállítottságú, előre megszabott küllemmel vagy akár mi is egyénien testre szabhatjuk, igaz nem olyan részletességgel, mint egy Simsben, de az arcát nagyon mélyen megalkothatjuk. Ha ezzel készen vagyunk és a különböző személyi hátteret, valamint képességeket beállítottuk, kezdetét veheti a játék.
A történetről
Maga a történet néhány évvel az előző rész eseményei után veszi fel a fonalat. Nagyon mélyen nem szeretnék most belemenni a sztoriba, lévén én ezt egy kedvcsinálónak szánom, azon emberek számára, akik esetleg még nem találkoztak a sorozattal, vagy nem volt lehetőségük, netán nem volt merszük kipróbálni a játékot. Annyit azért elmondhatok, hogy a játék egy igen nagy fordulattal veszi kezdetét, ugyanis a főszereplőnk, Shepard rögtön a játék első 5 percében meghal. Ezután a Cerberus nevezetű cég újjáépíti hősünket, majd a szolgálatukba lépünk és a szekció vezetője, az Illusive Man, magyarosan a Rejtőző Fickó szembesít bennünket egy hatalmas problémával. A probléma nem más, mint hogy egy egyelőre ismeretlen ellenség emberi kolóniákat rabol el, és amerre csak járnak mindent elpusztítanak. A mi feladatunk lesz az, hogy egy csapat létrehozásával kiderítsük, hogy pontosan ki is az ellenség és ha ez megtörtént, meg is kell őket állítanunk.
A játék legnagyobb erőssége: A Karakterek
Szerintem nem kérdés, hogy ezen játék legerősebb része a karakterei. A csapat, amit létrehozhatunk nagyon különböző figurákkal van tele, de pont ez teszi színessé és élvezetessé őket. A tudóstól kezdve, az elítélten és a bérgyilkoson át az igazságosztóig mindenféle személyt kell beszerveznünk a csapatunkba, a Galaxis legjobbjait.
A hősi gépezet: A Normandia
Miután a játék elején felrobban a szeretett hajónk, a Normandia, a Cerberus kénytelen számunkra újjáépíteni. Ez az újjáépítés azonban a lehető legjobb, ami a szuper járművel történhet, hiszen így már sokkal nagyobb és egyben sokkal szebb is lett a járgány. Rengeteg különböző helyiség található a hajón, kezdve a fegyvertártól az eligazító szobán és a központi vezérlő termen át egészen a Tech laborig. Utóbbi helyen, ahogy haladunk majd előre a történetben, egyre több fejlesztést végezhetünk a különböző fegyvereinken, páncéljainkon, valamint a hajónkon, a Normandián. Ezek elengedhetetlenek, hiszen ha nem hajtjuk végre őket, azaz nem fejlesztünk, akkor nem kell csodálkozni, ha nem éppen szép véget ér majd a játék számunkra. Kapunk egy személyi terminált is, ahol a különböző levelinket nézhetjük meg, itt lesznek láthatók a küldetések és megbízások leírásai, valamint a csapattagokat is itt tudjuk felruházni esetleg egy két újabb képességgel vagy kinézettel. Kapunk egy saját személyi asszisztenst is a bájos és kedves Kelly Chambers személyében, aki majd kellemes lágy hangjával közli velünk, hogy éppen milyen tennivalók várnak ránk.
A Galaxis szépsége: Azaz a Látványvilágról
A Mass Effect 2 látványvilágára szerintem egy rossz szavunk sem lehet. A játék szerintem nagyon szépen néz ki, a különböző helyszínek nagyon szépen lettek kidolgozva. Egyébként itt megjegyezném, hogy igencsak sok helyszínre ellátogathatunk majd a történet során, mint például a vad világú Tuchankára, az ultra modern és egyben gyönyörű Iliumra, vagy például a Galaxis söpredékének menedékül szolgáló Omegára is. Utóbbi helyszínnél külön kiemelném az Afterlife nevű bárt, ami szerintem baromi hangulatosra sikerült. De természetesen a fenséges Fellegvárba is ellátogathatunk, ahol szintén jó néhány teendő vár majd ránk, és boltjaiban egy-két igencsak hasznos felszerelést és relikviát vásárolhatunk. Sajnos a bejárható terület itt jóval kisebb lett, mint az előző részben, de a helyszín hangulata még mindig remek, sőt talán még jobb is, mint korábban.
Lőj a célpontra: A Játékmenet
Játékmenetileg komoly változtatásokat vezettek be a játékba, az előző részhez képest. Alapvetően a harcrendszer is teljesen más lett, mondhatjuk, hogy már inkább shooter játék lett, mint RPG, de alapvetően szerintem ez egyáltalán nem baj, számomra legalábbis sokkal élvezetesebb és könnyebb volt ebben a részben a harc, mint az előzőben.
Aztán megjelentek az ún. gyors döntések is. Ez azt jelenti, hogy különböző párbeszédeknél a játék néha felkínálja azt, hogy egy példakép avagy renegát cselekedetet hajthatunk végbe. Ennek az elmagyarázására egy gyors példa: tegyük fel, hogy éppen az egyik küldetésünkön belebotlunk egy zsoldos bandába, akiknél túszok vannak. Itt ekkor lehetőségünk van eldönteni, hogy nekik rontunk, ezáltal egy kisebb harcot kialakítva, vagy diplomáciai úton beszéljük meg a dolgokat.
Újdonság még, hogy ezúttal nyersanyagokat gyűjthetünk a Galaxis összes bolygójáról, amik a fejlesztéseinkhez szükségesek.
A Galaxis zaja - A hangokról és a zenéről
Ezen a téren kiváló a játék, mind a zenék, mind pedig a szinkronhangok zseniálisak, utóbbinál Martin Shaant és Keythe Farleyt emelném ki, mert szerintem fantasztikusan jók voltak.
Összegzés
Azt kell, hogy mondjam szerintem egy fantasztikusan jó játék lett minden tekintetben, és szívből merem ajánlani mindenkinek, aki esetleg még nem próbálta ki. Hajtóműveket bekapcsolni, hiperűrugrásra felkészülni, hiszen a Galaxist valakinek meg kell mentenie!
Sziasztok!
Műfaj: , ,
Fejlesztő: BioWare
Nem építik újjá a Normandyt, az kicsit mást jelent; konkrétan egy teljesen új hajót raknak össze a semmiből. Az SR-1 felrobbant, nem volt azon mit újjáépíteni.
Még nem játszottam vele, de listán van ez is 😀