A kaland folytatódik
Pár hete megjelent a LoTRO legújabb kiegészítője, ennek a hatására írtam egy újabb, részletesebb tesztet a játékról
Egyszer már írtam erről a játékról tesztet, de azóta sok újdonságot fedeztem fel benne és
többek között nemrég megjelent az új kiegészítője is, így egy unalmas keddi délutánon úgy
gondoltam, hogy írok egy újabb részletesebb tesztet. Azokat a dolgokat amiket leírtam az
előzőben itt már próbálom elkerülni, akit esetleg érdekel, megtalálhatja a tesztek között. Ebben
a tesztben inkább az instákat, raideket, PvP-t és az új kiegészítőt fogom részletezni.
Régi tesztem óta már elértem a maximum szintet, így sokkal többmindent tudtam meg a
játékról. Tapasztalatom szerint az ilyen stílusú MMO játékokban kétféle játékos létezik. Az egyik
aki ha eléri a maximum szintet akkor abbahagyja a játékot azt gondolva, hogy minek tovább
játszania, már nem tud tovább fejlődni, a másik fajta az aki minél gyorsabban el akar jutni a
maximum szintre, hogy részt vehessen a játék legnehezebb és legizgalmasasabb instáiban, raid-
jeiben minél jobb cuccokat szerezve karakterének. Én személy szerint a második kategóriába
tartozom. 2011 szeptember 27-e óta a szintlimitet 65-ről 75-re emelték az új kiegészítő
megjelenésével, de mivel még elég friss a dolog, így a régi 65-ösz szintlimitet elemzem
hamarabb.
A LoTRO azon MMO-k közé tartozik ami a PvE (player vs enemy) harcrendszert helyezi a PvP
(player vs player) elé, ezért miután elértük a max szintet, lényegében még csak a munka felével
vagyunk kész. Ha igazán fullos, erős karaktert akarunk, akinek nem akadály legyőzni a
legerősebb ellenfeleket sem akkor muszáj lesz részt vennünk az rendgamer0; raideken és
instákon. A kiegészítő előtt 60-as szinttől kezdődtek az érdekesebb insták Móriában. A 65-ös
szintet elérve újabb insták és raidek oldódnak fel. Ezek közül az egyik legnehezebb a Dol Guldur
börtönében játszódó raid, aminek a végén a Nazgullok királyát a Boszorkánykirályt kell
legyőznünk. Erre kétféle lehetőségünk van, a challange és a normal mód. Challange módban
hamarabb kell legyőznünk a Nazgullt mint a rkisr0; madarát ami jóval megnehezíti a dolgunkat, de
ha sikerrel jártunk akkor a végén sokkal jobb dolgokat is kapunk jutalmul.
Feloldódik valamint egy questsorozat, amivel instákon keresztül segíthetjük Frodóék útját Mordor
felé. Többek közt itt küzdhetünk meg a Barloggal és szemtanúi lehetünk Gandalf visszatérésének
is. Ez a questsorozat két háromfős és két hatfős instát, valamint egy tizenkétfős raidet
tartalmaz. Ezek az insták a játékban található legnehezebb insták és innen szerezhetők meg a
legjobb cuccok. A 12 fős raid volt a játék eddigi legnehezebb kihívása, és csak a szerver
legjobb kinshipjei tudták megcsinálni. Szerencsére én is tagja lehetek egy ilyen kinshipnek, és
minden héten meg tudtuk csinálni a raidet. Eleinte mikor belefogtunk elég sikertelenek voltunk,
de sok próbálkozás, erős csapatmunka és taktika után sikeresen végigmentünk az egészen.
Ebben a raidben esik egy symbol of the Elder king nevű tárgy, amiből a legerősebb fegyverek
craftolhatóak a játékban, szerencsére magam is tulajdonosa vagyok egynek. A raid hat szárnyból
áll, mind a hat végén egy erős Boss-t kell legyőznünk, például a Balrogot vagy középfölde egyik
leggonoszabb teremtményét Gortheront. Mind a hat szárnyban esik egy érme amit különböző
páncélokra lehet beváltani. Ha sikerül mind a hatot megszerezni akkor már páncélból is az egyik
legerősebb szetet fogjuk birtokolni. A megszerzését azonkívül, hogy Középfölde legerősebb
teremtményeit kell megölnünk érte még az is nehezíti, hogy nem csak mi hanem a társaink is
szeretnék a táskájukban látni az érmét, így elég sokszor kell végigmenni a raiden ha mind a
hatot birtokolni szeretnénk, vagy nagyon szerencsésnek kell lennünk, hogy egy menet alatt mi
nyerjük meg az összeset.
2011 szeptember 27-én megjelent a játék harmadik kiegészítője, a Rise of Isengard, magyarra
fordítva kb annyit jelent, hogy Vasudvard felemelkedése. A kiegészítővel a szintlimitet 75-re
emelték, a kasztok kicsit átalakultak, új képességeket kaptak, három új területés egy új 24 fős
raid vált elérhetővé valamint a PvP bizonyos szinten elérhetővé vált az ingyenes játékosoknak is.
A kiegészítőt már elég régóta elő lehetett rendelni 3 féle kiadásban, amikért azonnali bónuszokat
kaptunk a játékban, például egy rohani lovat egy rohani kozmetikai öltözékkel, új játékbeli
titulust, 1000 turbine pontot és egy követ ami 25%-al megneveli az xp-t amit a szörnyek
megöléséért kapunk. Az előrendelők a kiegészítő megjelenése és a kliens frissítése után azonnal
megkezdhették a fejlődést az új területeken. Ezek a területek Dúnföld, Rohan mezei valamint
Vasudvard. Az új kiegészítővel a történetszáll is tovább folytatótik amiből megtudhatjuk, hogy
Szarumán miért állt át a sötét oldalra, bepillantást nyerhetünk vasudvard gyárainak működésébe
és megkküzdhetünk a legerősebb uruk hai orkokkal is. Az új területek elég változatosak lettek,
megtalálhatóak itt a Vasudvard orkserege ellen gyülekező katonák táborai, mocsárok, erdők,
hegyes-dombos vidékek és vasudvardhoz közeledve az egyre kopárabb táj, kivirtott erdők
nyomával, csak itt-ott elvétve látható 1-1 kopár fa. Vasudvard szinte pontosan úgy néz ki mint
ahogy azt a filmben is láthattuk, középen a hatalmas torony, körülötte a vastag fal és az orkok
bányái, gyárai, börtönei. Ha be szeretnénk jutni Vasudvardra két féle utat választhatunk, a
könnyebb bemászni a csatorna rendszeren, amit egy quest folyamán egy ent mutat meg nekünk,
a nehezebb megoldás átsétálni a kapun. Ez már csak azért is nehezebb mert két hatalmas troll
őrzi a bejáratot, akik mellett csak elfuthatunk, és addig futunk míg meg nem únják az üldözést,
ha megállunk akkor tuti halottak vagyunk. Dúnföld fővárosa Galtrev, ami a játékosok új
gyülekező helye lett, csúcsidőben akár több száz játékos is összegyűlhet itt. Itt minden
megtalálható amire szükségünk lehet, üzletek, posta, aukciós ház, crafting hall, istállók.
Questekből elég sokat kapunk az új területekhez, elég változatosak is, de ha nem csináljuk őket
sorba akkor könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy a szintlimithez közel érve nem marad
több questünk, csak a naponta újraismételhetők. A kiegészítő megjelenése után, többször is
előfordult, hogy sokáig nem tudtam megcsinálni olyan questet ahol meg kellett ölni néhány
ellenfelet, mert annyian csinálták, hogy a játékosok mindig leölték egymás elől az orkokat.
Miután elértük a 75-ös szintet megnyílik az új raid ami játszható 12 és 24 fős csapatban is, ha
challange módot akarjuk megcsinálni akkor csak 12-en mehetünk. A raidben Középfölde
legerősebb teremtményét, Draigochot kell legyőznünk. Tudtommal ez még senkinek sem sikerült
azon a szerveren amin én játszok. Egyenlőre 75-ös szinten csak ez az egy raid érhető el, a többi
75-ös insta karácsonyra érkezik egy új frissítéssel.
Végül rátérek a játék PvP rendszerére. Mint már említettem a LoTRO inkább a PvE játékmenetet
részesíti előnyben, de azért a PvP-t sem hagyták ki a játék készítői. Elég egyedi módon oldották
meg a fejlesztők a PvP rendszert, egy külön a többi területtől elzárt, csak istálóból elérhető helyet
hoztak létre erre a célra. Minden nagyobb város istálójából elérhető ez a hely, hogy ha a
karakterünkkel akarunk játszani, ha viszont a rossz oldalat választjuk akkor a karakterválasztó
képernyőn létre kell hoznunk egy monster playert amivel csak erre a területre tudunk belépni. Ez
a terület szerintem megfelelően nagy ésváltozatos erre a célra, a törkép közepén egy vár
található amit a két oldal el tud foglalni egymástól. Ez mellett több kissebb hely található ami
elfoglalható. Ha megölünk egy játékost akkor renown vagy infamy pontokat kapunk attól
függően, hogy melyik oldalon harcolunk. he eleget összegyűjtünk ezekből a pontokból akkor
rangokat kapunk, ezekből összesen 15 van. A Rise of Isengard megjelenése után a monster play
egy kaszttal elérhetővé vált az ingyenes játékosok számára is. PvP szempontjából az egyik
legaktívabb szerveren vagyok, minden estére van szervezve valamilyen harc, aktívabb napokon
akár 100-100 játékos is lehet mindkét oldalon, ami miatt tényleg olyan az egész mintha egy igazi
háborúban lehetnénk.
Végezetül annyit, hogy számomra hozta az elvárt szintet az új kiegészítő, változatos questek és
területek, érdekes és új szempontból ismerhetjük meg Szarumán történetét és már egy lépéssel
ismét közelebb kerültünk Mordorhoz.
Értékelés:
Grafika:
██████████
100%
Hang:
██████████
90%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
The Lord of the Rings Online
Megjelenés: 2007. April 24. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: Standing Stone Games
Műfaj:
Fejlesztő: Standing Stone Games
Hozzászólások: 18
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
2011. 10. 16. 21:48:45
#2
A teszt nagyonn jo!De a jatekot ahogy elnezem,nem csinaltak olyan izgalmasra amilyent lehetett volna!Mert a film alapjan fantasztikus jatekot tudtak volna osszehozni!Es ennek szerintem nem lehet olyan jo hangulata amilyen jo hangulata van a filmnek! SmileyAzon kivul felulmulhatatlan!
Crysis2 ajánlom, hogy olvasd el a könyvet, egyből izgalmasabb lesz! Mivel a könyv az alapja a játéknak. És most nem a filmkritikát akarok írni, mert igenis jó film lett belőle de könyvbe mégiscsak jobb 😃
Ossian1993: erre csak annyit mondok, h mikor én elkezdtem vele játszani, akkor kb fél órányi játék után annyit mondtam rá h mi ez a sz*r, kb két hónapig el sem indítottam, majd a haverom aki ajánlotta megkérdezte h játszok-e még vele, mondtam h nem mert nem igazán jön be. Akkor megmutatott szinte mindent h h kell, segített mindenben és akkor megtetszett...a játék az elején tényleg unalmas egy kicsit, főleg ha fogalmad sincs róla h mit kell csinálni, de ha belejösz akkor tényleg jó...😆