Motoros szenvedély
Nemrég megjelent egy újabb MotoGP rész. Egyeseknek szenvedély, másoknak szenvedés...
Megjelent egy újabb MotoGP játék, a játékosokat pedig megint megosztotta a Milestone új játéka. A játék elindításakor megjelenő ablakban be tudunk állítani néhány dolgot, például képfrissítést, felbontást, ablakban/teljes képernyős futtatást, magasabb minőségű textúrákat és AFX-et. Ez a szokás a korábbi (THQ-s) MotoGP játékok óta él egyébként. Első indításkor létre kell hozunk virtuális önmagunkat, beállítva személyes adatainkat (kor, név, rajtszám, rajtszámstílus), felszerelésünket (bukósisak, kesztyű, csizma, nicknév) és stílusunkat.
Tartalom
A menüben 4 részre vannak osztva a lehetőségek, ezek szerint fogom felvázolni a játékot:
- Singleplayer
Egyjátékos játékmódok. Természetesen az összes kombinációban elérhetőek versenyek, bajnokságok és egyéb kihívások, mint például megtörtént eseményeken vagy legendás pilóták elleni versenyzés. A legérdekesebb mód számomra a karrier mód volt, amelyben saját versenyzőnk szerepében kell megmutatnunk a világnak, hogy mi vagyunk a következő Rossi, Marquez vagy akárki. Természetesen először a legkisebb kategóriában, a Moto3-ban kell bizonyítanunk. Egy sikeres szezon után felfigyelnek ránk a jól menő Moto3-as csapatok, illetve néhány gyengébb Moto2-es. Ha nem lett meg a bajnoki cím az első szezonban, talán érdemes lehet maradni még egy évet, kitanulni teljesen a kategória fortélyait, aztán továbblépni. A Moto2-ben már erősebb motorokkal kell versenyeznünk, amire szintén az érvényes mint a Moto3-ra. Tanulni, nyerni, továbblépni. Aztán megkapjuk az első MotoGP-s szerződésünket és nagy boldogan bevágjuk magunkat a nagyok közé. Legerősebb motorok, legerősebb ellenfelek. Keményebb dió lesz, de minimum 2 szezon tapasztalatával a hátunk mögött már nem lesz olyan nehéz.
Aztán persze itt is megtalálnak majd a nagyobb csapatok és addig versenyezgethetünk majd a királykategóriában még meg nem unjuk...
- Multiplayer
Az előző részhez (13) hasonlóan itt is van lehetőségünk online többjátékos módra, illetve osztott képernyős, helyi multiplayerre. Itt is kedvünkre választhatunk versenyzőt és pályát.
- MyGP
Pilótánk adatait, felszerelését tudjuk módosítani, illetve megtekinteni statisztikáinkat.
- Options
Csak itt állíthatjuk be az irányítást, ami szerintem botrányos. Például ha versenyhétvégén nem találjuk az egyik gombot, akkor vissza kell lépnünk a főmenübe, ami persze minden addigi eredmény elvesztésével jár. A HUD elemeit is itt tudjuk ki-/bekapcsolni. Ha már HUD! Az idei játékban sem törekedtek nagyon rá, egyáltalán nem lett szép, ez nem nagy negatívum, de azért ez egy olyan dolog, amit egyszer kellene megcsinálniuk a fejlesztőknek és azt akár több éven keresztül is használhatnák.
Irányítás, fizika
Megjelenéskor rengetegen szidták, hogy a MotoGP 14 irányíthatatlan és hogy mekkora szégyen ez, hogy másodszorra sem sikerül normális irányítást tenni a játék alá. Ezt a nézőpontot nem kívánom osztani, ugyanis a játék az előző részhez képest jó irányba indult el. Aki nehéznek tartja még mindig ott vannak a segítségek, aki még úgy is, az ne is akarjon MotoGP játékkal játszani.
Az elején tapasztalt játékosként is ajánlatos elvégezni az opcionális tutorialt, ugyanis jó néhány gravitációs pofonnak lehetünk gazdái, ha nem tanuljuk meg motorunk kezelésének mikéntjét. Ugyanis számos elcsúszás, megcsúszás, kicsúszás áldozata lehetünk ha túl sok marad a gáz egy-egy kanyarban. Ami igazán hiányzó elem, az a motor sérülése. Tudom, valószínűleg a licencek, stb. de jó lenne ha legalább karcolódna a festés, vagy ha nem is külső, de legalább mechanikai problémái lehetnének a motornak.
Grafika és Hangok
A grafika továbbra sem tartozik az első vonalba, de azért észrevehetőek a törekvések a fejlesztők részéről. Bár az AFX leginkább csak az FPS-t zabálja, azért a MotoGP 14 hozza az elvárhatót. A hangok sem kiemelkedőek, de kivetnivalót - én legalábbis - nem találtam benne.
A legnagyobb pozitívum és a legnagyobb negatívum
Számomra kellemes meglepetés volt, hogy elég sok mindent testre lehet szabni a versenyzőnkön, bár még itt is vannak hiányosságok (például a mindössze 6 féle válaszható avatar, de ez nem olyan lényeges) azért jó lenne, ha egyszer a saját csapat lehetősége is visszatérne a MotoGP szériába. A másik jó dolog a versenymenü, ahol mérnökünk segítségével finomra hangolhatjuk versenygépünket.
Ami viszont továbbra sem tetszik az a hivatalos licencek erőltetése. Jó dolog persze, hogy minden versenygép az eredeti díszítésében pompázik, de nem is ezzel van a baj. Hanem például a fotókkal. Én nem sok értelmét látom annak, hogy szintenként a sisakok, felszerelés, stb. feloldásával együtt képeket is kaphatunk. De ez még nem olyan gáz. Az igazán ciki a "Safety Car Mode". Itt a MotoGP biztonsági autójával tudunk Time Attack módban menni az összes MotoGP pályán, időre. Az irányítás atombéna, törés sincs, belső kamera sincs. Nyilván egy kis "zsebpénzért" csinálták, de ez akkor is átlépi az ízlésesség fehér vonalát, az összes kerékkel és nem a rázókövön...
Mi maradt ki?
Szerintem a korábbi részekben jelenlévő testreszabhatóság nagyon hiányzik a játékból. Teljesen más hangulata volt, amikor saját csapatunk saját versenygépének festését, fejlesztéseit is magunk menedzselhettük. Remélhetőleg egyszer ez is visszatér, de inkább előbb, mint utóbb...
Műfaj: ,
Fejlesztő: Milestone