Előre, katona!
Nem újdonság már a játék, ennek ellenére úgy éreztem, csak önpróbából is írok egy tesztet.
A stockholmi DICE már 2002 óta ontja magából a különböző Battlefield részeket. Sokuk kapott
hideget-meleget, volt amelyiket vérig dicsérték és olyan is, amin sokan fanyalogtak. Ennek
ellenére a sorozat magas eladott példányszámmal és hírnévvel rendelkezik. A legújabb rész
bejelentését sokan várták, hiszen itt ütötte fel a fejét a Frostbite 2 motor, amely olyan látványt
biztosít, amelyre a legszőrösszívűbb kocka is kalapját emelné.
Az új részt a Battlefield 2: Bad Company 2 előzte meg, és ez már PC-re is megjelent, elődjével
ellentétben. A négy humoros főhős egyikét irányítva, hihetetlenül hangulatos kampányon
verekedhettük magunkat végig. A Frostbite 1.0 motor sajátossága a rombolható környezet, amely
már a legelső Battlefieldekben is jelen volt. A multiplayere is remek volt, azonban megjelent a
nagy rivális, a CoD sorozat Modern Warfare-je, és a veterán BF játékosok nagy része átvándorolt
az Activision csodájához. A DICE srácainak komoly dobás kellett ahhoz, hogy felvehesse a
versenyt a MW-val, így jelentették be a Battlefield 3-mat, ami már az első képek megjelenésekor
is a legtöbb gamer várólistáján volt. Végül tavaly megjelent és tarolt. Sokan úgy voltak vele, hogy
a Battlefield mindig a multiplayer küzdelmekről szólt. Ez igaz is, de a játék ennek ellenére
tartalmaz kampány módot, ami -valljuk be- nem igazán eredeti a Modern Warfare-hoz képest.
A Single módban Henry Blackburn őrmestert alakítjuk, akit hazaárulással vádolnak ezért
vallatóinak eleveníti fel küldetéseinek emlékeit. Ezeken kell végigmennünk, itt-ott más
személyekkel való megszakítással. Egy Solomon nevű terroristát üldözünk és bizony van benne
atombomba, arabok, oroszok... ahogyan lenni szokott. Épp ezért lehet fanyalogni, nem tetszést
kifejezni. DE! A kampány története megfelel a sablonos történet ellenére is, és élvezetes lesz
végigjátszani, mivel a fentebb említett Frostbite 2 motor is gondoskodik az eszméletlen
hangulatról. Az egyjátékos mód elsőre kb. 5-6 óra alatt végignyomható, de nehezebb fokozaton
lehet 8-9 óra is. A legtöbb játékos végigvitte a kampányt, megnézte a végső képsorokat, majd
azonnal futott vissza a böngészőbe, hogy megdobogtassa a játék valódi szívét: A multiplayert.
A multiplayer sok újdonságot tartalmazott. Elsőként magát a Battlelogot. Az egész Battlefield 3
világot ebből a böngészős adatbázisból irányítjuk. A multiplayert, a single módot, a cooperatív
módot és statisztikáink is itt kapnak helyet. Elsőre furcsának tűnik, de hamar rájövünk, hogy egy
jól működő rendszerrel van dolgunk. A játszott időtől kezdve a megszerzett dögcédulákig minden
le van írva karrierünkről. Rajzolhatunk saját Squad logót, választhatunk katona "rajzot", és
készíthetünk saját dögcédulát is, amelyek díszítései idővel válnak elérhetővé. Ha elindítottuk a
multiplayert, játszhatunk egy gyorsmeccset, vagy böngészhetünk a szerverek között. Az
alapjátékban 9 multis pálya kapott helyet, azonban a két megjelent kiegészítő, a Back To
Karkand és a Close Quarters további 8-at ad hozzá. A pályák egytől-egyig kidolgozottak és a
romboló motornak köszönhetően élvezet lesz az épületeket roncsolni. Amint csatlakoztunk egy
szerverhez, láthatjuk a Deploy, azaz spawnolás képernyőt, ahol látjuk a négy választható kasztot
(Assault, Engineer, Support, Recon), a helyszíneket ahol kezdhetünk halál után. Fölül van a
Squad fül, amiben csatlakozhatunk egy-egy 4 fős osztaghoz, valamint a Customize panel, ahol
karakterünk fegyvereit eszközölhetjük. Itt érdemes megemlíteni a remek tárgyakat, ugyanis
kasztonként rengeteg fegyver áll rendelkezésünkre. Ha teljesítünk velük különböző feladatokat,
akkor kiegészítők válnak elérhetővé, úgy mint: távcső, elemlámpa, lézer, támasztó stb. Minden
fegyvernek 3 típusú kiegészítő slotja van, mind a háromhoz kismillió ilyen tartozik, tehát érdemes
lesz szöszölni. Az első távcsövünkhöz például 20 ellenfelet kell megölni. Ha kapunk egy új
karabélyt, és azzal nyomulunk, akkor kezdhetünk vele minden elölről. Külön jó pont, hogy a
fegyvereknek is van ún. tapasztalata, amely mutatja, milyen eredményeket értünk el vele.
Maguk az ütközetek sokféle játékmódban zajlanak. Van Deathmatch, Team Deathmatch, Rush,
Squad Rush, Conquest, valamint a Close Quarters kiegészítő egy Gun Master játékmódot ad. A
Deathmatchok egyszerűek, minél több ellenfelet kell legyakni, hamarabb elérve a frag limitet
mint ők, a Rushok támadókból és védőkből állnak, különböző állomásokat kell
megtámadni/megvédeni, a Conquestek pedig különböző pontok elfoglalásából és megtartásából
állnak. A pályákon remek harcokat lehet vívni, köszönhetően a járműveknek, amelyek mindig is
a sorozat szerves részét képezték. Vannak humveek, tankok, csónakok, helikopterek,
vadászgépek, légelhárítók, szóval minden ami kell. A repülőgépek személyes kedvenceim, bár
még kezdő vagyok, irányítani már megtanultam őket :). A járművek szintén statisztikát
érdemelnek, amennyiben ügyesen bánunk velük, ugyanúgy kiegészítők válnak elérhetővé
számukra.
A meccseken belül két csapat van, az USA és RUSSIA. Azonban a két felen belül osztagok
vannak, amelynek 4 tagja lehet. Ezek az osztagok nagyon hasznosak, ugyanis különböző
bónuszokat adnak. Ha az osztag minden tagja különböző bónuszt használ, pl. az egyik töltény, a
másik sprint, a harmadik frag, a negyedik explosive, akkor ezek összeadódnak és minden tag
megkapja ezen bónuszokat. Ha a ranglista elején kívánunk végezni, akkor nem árt, ha
támogatjuk őket és ők is támogatnak minket. Dobálhatunk nekik medikitet, lőszert, de a
legfontosabb a Spottolás. Bemérünk egy ellenfelet, megnyomjuk a Q betűt, ezáltal az ellenfél
percei meg vannak számlálva, mert osztagtársaink számára láthatóvá válik. Így jóval több killt
szerezhetünk, mint deathot.
A kooperatív küldetésekből hatot tartalmaz a játék. Ezeket egy baráttal vagy egy idegennel
karöltve teljesíthetjük. Ezekért pontokat kapunk, amik új fegyvereket oldhatnak fel, ráadásul
ezeket a multiplayerben is használhatjuk majd. Érdemes őket minden fokozaton végigtolni, így
több pontot kapunk.
Az említett Frostbite 2 motor a játék legnagyobb és legjobb része. Hihetetlen dolgokra képes ez
az engine. Dinamikus fény és árnyék effektek, rengeteg esemény és karakter egyszeri
mozgatása, és az ANT technológia, amely életszerű mozgást biztosít. Összegezve a motor olyan
látványt varázsol a számítógépünkre, amelyre tényleg a nyálunkat lehet csorgatni. Ám ezt a
látványt gépünk igen megsínyli, ugyanis a Full HD, vagy esetleges jobb minőségű futtatáshoz
nem árt, ha erős vassal indulunk neki az ütközeteknek.
Összességében a Battlefield 3 egy megérdemelt helyet foglal el a multi shooterek fáján. Nemcsak
lenyűgöző a látvány, de mindezt jól összerakott fejlődésrendszer, megunhatatlan multi meccsek
teszik emlékezetessé. A DICE sikerjátéka remek vétel lehet, amennyiben hatalmas és életszerű
csatákra vágysz, no meg ha elég erős a vasad hozzá.
Műfaj: ,
Fejlesztő: DICE
A teszt elmegy.
Véleményem szerint:
Pro
-Gyönyörű grafika
-Realisztikus
-Nagy választék a fegyverek és járművek terén
-Változatos, nagy pályák
-Hangulat
(-Rombolhatóság)
Con
-Egy erőmű kell hozzá
-Legnépszerűbb pályák egyben a legrosszabbak is
-Némelyik fegyver túl erős, így, ha nem azzal mész, akkor hátrányba kerülsz (pl. AEK, M16)
-Fegyverek testre szabhatósága lehetne változatosabb és ne mindegyikhez ugyan az a tartozék legyen (pl. foregrip csak ris/ras rendzserű fegyverre lehet szerelni, aki ért hozzá zavar(hat)ja)
-Sokszor megmozdulni se lehet a pályán anélkül, hogy heli, vagy tank, vagy bármi más le ne lőjön
-Rengeteg a COD-ból idepattant idióta, aki itt is úgy kezd el játszani, mint a ott, erre van a CQ és a TDM (én is játszok COD-dal, de tudok különbséget tenni a kettő között)
200 óra után szerintem unható, de a most megjelenő Armored Kill remélem változtatni fog ezen. 😀
Nekem 7,8/10
Egy tanács ahhoz, hogy még jobbak legyenek az elkövetkezendő tesztjeid: nyugodtan írhatsz hosszú mondatokat, nem kell minden 10. szó után pontot rakni, szóval ahol lehet, ott húzzad a mondatot.
Viszont a hangra nyomhattál volna simán egy tízest...5.1-ben odab*sz ám 😃