Vajon tényleg Baldur's Gate utód született?
Amikor 1998-ban megjelent a Baldur\'s Gate első része, egy csapásra sikeressé, ismertté tette a Bioware csapatát. 2000-ben megjelent a folytatás, ami még nagyobb elismerést jelentett a kanadai csapat számára. A Baldur\'s Gate III elkészítése helyett, a készítők elhagyták ezt a világot, s olyan kitűnő játékokat gyártottak mint a Star Wars: KOTOR vagy a Neverwinter Nights. 2004-ben bejelentettek egy olyan fantasztikus hátterű programot, amely elmondásuk szerint a Baldur\'s Gate-re hajaz majd. Nos, teljesen nem sikerült, de egy újabb kiváló játékot kaptunk.
Történet
Ferelden földjén kalandozunk, ahol néhány varázsló a fekete mágia tanulmányozásakor valamit elrontott, s eltűntek a világból. Mikor visszatértek, már nem emberek voltak, hanem az éj sötét teremtményei, az éjfattyak. Az éjfattyak serege, vagyis a Veszedelem megállíthatatlanul nyomult előre, és úgy tűnt: Fereldennek befellegzett. Azonban megalapult a Szürke Kamarások
rendje, akiknek sikerült visszaszorítaniuk a Veszedelmet.
Vérvonalak
A DA: Origins első pillanatai felkeltik az érdeklődést, hiszen karakterünket a bőrszíntől a szakáll formájáig mi magunk alkothatjuk meg. Kiválaszthatjuk a kasztot, amelyből összesen hatféle található, de első végigjátszás során még csak kettőt lehet kipróbálni. Ezenkívül lehetünk ember, törp vagy elf származásúak, természetesen férfi vagy nő formájában. Fajunk, kasztunk kihatással lesz az egész történetre, s ez már a játék kezdésekor megnyilvánul. Például ha harcos ember vagy, egészen más úton jutsz el a középpontba, mint például harcos elf, vagy esetleg a varázsló. Eme szempontból minden tiszteletem a készítőké.
Harcrendszer
A játék harcrendszere taktikai, tehát nagyjából ugyanolyan mint a BG esetében. Itt váltogathatunk nézeteket mint például: a karakter háta mögött lévő kamera, vagy a BG-s taktikus nézet. Ellenfeleinket a szokásos módon kell legyőznünk. Amint harcba keveredünk, lenyomjuk a Space-t ezáltal szüneteltetjük a játékot, míg kiosztjuk parancsainkat magunknak és csapattársainknak. El kell mondanom hogy a csaták nagy része borzasztóan nehéz, van amelyik akár fél óráig is eltarthat, de olyan is ahol rengetegszer kell majd állást visszatöltenünk.
Szereplők
A Dragon Age szereplői is hasonlóan jó kidolgozottságúak mint a Bioware többi szerepjátékában. Sokféle sötét, vagy akár jó múltú karakterrel is össze fogunk futni. Például Alistair aki eredetileg templárius, majd később azok ellensége lett, vagy mint Morrigan a varázsló, aki nem tartozik Ferelden Kör Mágusainak rendjébe. Társaink persze mind más harci értékeket képviselnek, és igyekeznek legjobb tudásukat alkalmazni harcoknál MI-jük szerint, valamint ha épp, egymást nem túlzottan szívlelő csapattársunkkal kalandozunk, akkor egymással veszekednek útközben, s ez nagyon pihentető tud lenni. Ellentétes (és azonos) nemű társainkkal szerelmi viszonyba is keveredhetünk. Ha valamelyiküknek rossz kérdést teszünk fel, vagy talán nem fogukra való döntést hozunk, akkor ajándéktárgyakkal is felvidíthatjuk őket.
Grafika
A grafika a bejelentéskor még nagy előrelépésnek számított, azonban el kell ismerni hogy nem a program csúcspontja. A karaktermodellek, arcok kidolgozottsága, valamint a fény-árnyék textúrák, és a többi nagyon jól ki vannak dolgozva, és a városok, falvak szépen vannak felépítve. Viszont a lábunk alatt simuló talajon lévő alacsony textúrák, és a furcsa varázslateffektek illúziórombolóak tudnak lenni. Ezek ellenére gyönyörű a játék.
Zene
A zene is nagyban illik a játékhoz. Harcok, boss-ok során a hangulathoz illő muzsikák csendülnek fel, s a fegyverek, varázslatok hanghatásai is a toppon vannak. Falvaknál általában nyugodt dallamok, a pörgősebb csatáknál pedig az izgalmasabb zenék dukálnak.
Összesítés
A Bioware ismét bebizonyította, hogy a szerepjátékok készítésében ők a profik. Legújabb termékük nem tökéletes, de csak nagyon kicsivel maradt le az év játéka címről...
Műfaj:
Fejlesztő: BioWare
Egy kérdésem lenne: Tényleg 6 kaszt van? 1x már végigvittem de nekem csak hármat mutat...ennyire benéztem volna? 😃