background
avatar
CoDMW3
Szint: 51
11 éve tag, offline
5.8K 💬
736 ☀
Parker
29 éves, férfi
Amerikai Egyesült Államok

Kapcsoljunk gyorsabb fokozatra! - Moto Gp 2

Írta: CoDMW3, 2015. March 07., játékteszt
Játék: MotoGP 2

Előbújtam a róka lyukból (képletesen) és rá kellett döbbennem arra, hogy rengeteg időt pazaroltam el az igénytelen játékok földjén amit persze hasznosíthattam volna másutt. Főleg az elmúlt hetek versenyzős tematikájú játékaira gondolok. Elindult bennem egy óriási \"kipróbálós cunami\" aminek következtében rengeteg címet vettem górcső alá az aszfalton történő mérkőzések színes világából. Azonban amit megbántam, hogy nem motorra pattantam fel és nem ezzel az eszközzel a lábam között mutattam a középső ujjamat a legtöbb autóversenyzős \"játék\"-nak.
A Moto Gp-vel a napokban ismerkedtem meg és mint említettem nagyon megbántam azt, hogy eddig jóformán nem is foglalkoztam motoros témájú programokkal mert messze jobban működnek mint az autóval való száguldozások. Félreértés ne essék, nem arra gondolok itt, hogy nem ugyanaz a lényeg vagyis gázt adni és uccu neki, de mocival valahogy más.

Előbújtam a róka lyukból (képletesen) és rá kellett döbbennem arra, hogy rengeteg időt pazaroltam el az igénytelen játékok földjén amit persze hasznosíthattam volna másutt. Főleg az elmúlt hetek versenyzős tematikájú játékaira gondolok. Elindult bennem egy óriási "kipróbálós cunami" aminek következtében rengeteg címet vettem górcső alá az aszfalton történő mérkőzések színes világából. Azonban amit megbántam, hogy nem motorra pattantam fel és nem ezzel az eszközzel a lábam között mutattam a középső ujjamat a legtöbb autóversenyzős "játék"-nak.


A Moto Gp-vel a napokban ismerkedtem meg és mint említettem nagyon megbántam azt, hogy eddig jóformán nem is foglalkoztam motoros témájú programokkal, mert messze jobban működnek mint az autóval való száguldozások. Félreértés ne essék nem arra gondolok itt, hogy nem ugyanaz a lényeg vagyis gázt adni és uccu neki, de mocival valahogy más. Több mindenre kell fókuszálni, több az olyan helyzet ahol valóban oda kell figyelni és nem elég csak a vállunkat meghúzogatva 220-al nekicsapódni egy szeszfőzdének. Valahogy számomra a motorversenyek mindig is a kifinomult versenyzést jelentették, ellentétben a legtöbb mondom a legtöbb autóversennyel.


Teljesen másképp viszonyulunk egy két-, mint egy négykerekűhöz. Férfi vagyok, nem kell taglalnom miként érzek mikor meglátok egy ilyet. Nem arra kell gondolni persze, hogy rögtön azon gondolkodom, hogy flörtöljek vele, miként csalogassam az ágyba és vajon melyik a kedvenc üzemanyaga. Egy vérbeli vagy kezdő motoros tudja miről beszélek itt. És ezt letudva meg is mondom nektek, nem érzem magam elhamarkodottnak, elfogultnak és hibákat semmibe néző embernek a mai tesztpéldánnyal sem! Kezdjük is el!


A Moto Gp 2 2003-ban jelent meg Xbox-ra és persze Windowsra. Ez pedig engem így a napokban hihetetlenül meglepett majd el is mondom miért. A fejlesztő a Climax Brighton amelyről én még az életben nem hallottam soha, a kiadót pedig már ismerem (jó a sörük) a THQ nevű "csapat". Ja és, hogy miért lepett meg? Elsősorban azért mert abban az évben az úgynevezett színvonal még nem produkált olyan jó motorversenyeket feldolgozó játékot mint ez. Többüknek az irányítása katasztrofális volt, akadtak olyanok akiknek a megvalósításuk és a lehetőségeik inkább ijesztgetésként szolgáltak és van a Moto Gp 2. Pár szimulátort vettem már a kezembe (monitoron keresztül, kisujjal) de ez eddig megeszi mindegyiket ebédre.


Történet itt egyáltalán nincs, elvégre ilyen stílusú játékoknál nagyon nem hallani sztoriról. Ehelyett rengeteg lehetőséget nyújt a tényleges szórakozás érdekében. És szerintem ennél jobban nem lehetne ezt a kampány módot bemutatni, elvégre a külvilágtól "elzárt" helyeken versenyzünk. De elsősorban a Karrier módot beszéljük meg. Jó játékhoz híven választhatunk motor dizájnt, majd befesthetjük a ruhánkat és járművünket és válogathatunk mindenféle mintázatok közül, hogy még elvetemültebbnek nézzünk ki a 23,5 fogunk mellett, amelyet akkor vesztettünk el, mikor azt hittük a motor megállás után függőleges irányban marad.


A motorunk folyamatosan fejleszthető lesz, ugyanis egy fokozatosan pontokat kapó és felhasználható rendszer él a játékban. Mégpedig 4 funkciót lesz módunk szerkeszteni. Nem igazán leszünk eleresztve velük és elég keményen oda kell tenni magunkat annak érdekében, hogy megszerezzük és a járgányunk felé fordítsuk azokat. Folyamatos kihívásoknak tesz alá minket a karrier mód és ami engem lepett meg a legjobban, valahogy elég jól csinálja. Mikor már nem is tudom egymás után hányszor próbáltam egy versenyt és mindig akadt egy olyan helyzet amire a régi énem már a falat kaparta volna két szívlapáttal addig a mostani énem nyugodtan kilépett majd az uninstallra lépett. Viccet félretéve egyszer nem volt olyan alkalom, hogy feldühödtem volna azért mert 20-adjára sem sikerült egy feladat elvégzése és ezt a játék jó tulajdonságainak tudom be.


Menjünk tovább. A kampány során helyszínek válnak elérhetővé melyek nem csak és kizárólag versenyeket tudnak nyújtani. Ugyanis a fent említett lehetőségek közé tartoznak a különféle félig ügyességi szintek is melyek óriási koncentrációt és precizitást igényelnek és ami a legszebb, olyan nincs, hogy 5-ból legalább 3-at ne többször kellene megpróbálni. Ezek a plusz feladatok nem kötelezőek, viszont a motor fejlesztése érdekében tanácsos elvégezni őket mert minden egyes feladat teljesítését követően egyetlen egy pontot kapunk melyet fejlesztésre fordíthatunk. A nehézségeket csillagok jelzik és szép leírásokat is kapunk elindítás előtt amiket érdemes elolvasni csak azért, hogy tisztában legyünk mire vállalkozunk.


A versenyek mellett még lehet csak úgy simán az adott pályán menetelni a többi játékossal annak érdekében, hogy kiismerjük az útvonal minden szakaszát és felkészültebben vágjunk neki a valódi csatának. Szerintem ez marha jó ötlet, mert így legalább lesz tudomásunk az utakról, a kanyarokról, hogy mi mikor és mennyire gyorsan ér el, nem mellékesen a köridőnket is folyamatosan javíthatjuk, ezáltal is egyre jobbak lehetünk. De a fő versenyek. Általában 3 körből áll egy ütközet. Ez a 3 kör azonban úgy elrepül mintha soha nem is lett volna. Olyannyira be tud szippantani a játékmenet, hogy példátlanul élvezettel szeljük a pályaszakaszok minden útvonalát. Ha nem végzünk dobogós helyen ne csüggedjünk mert az első pár helyszín feloldásához nem szükségesek ezek és persze ahogy fejlődik a motorunk úgy fejlődünk mi is, lesz ez még jobb is.


Az ellenfelek akik kicsit bosszantóak tudnak lenni de legfőképp az, hogy akár mi kötözködünk velük, akár ők ütik ki a kezünkből a lekváros kenyeret legtöbbször mi szívunk de hatalmasat (megmagyarázom). Mehettem én akármilyen szépen ha valamelyik szép szál legény nekem jött hátulról erre koccantam egyet és lepihentem a kavicságyra. De akkor is én kényszerültem aludni ha én mentem neki egy delikvensnek. És ez szembetűnően picit idegesítő is volt. Mert az esetek többségében akármi volt a kiváltó ok 80%-ban mindig én zakóztam egy nagyot. De sebaj gondoltam. Ha nem szólok ők se fognak.


A helyszínek roppant változatosak és hihetetlen jó összhangban vannak a motorokkal. Imádom azokat a pályaszakaszokat amelyek egy olyan elszigetelt helyen vannak elvezetve amelyeket két oldalról fák ágai ölelgetnek. Nagyon szép látványt generál az amikor őrületes sebességbe kapcsolunk és a fák mindkét oldalról behajlanak a pályára (persze kockázatmentesen). Lesznek kanyargósabbak, lesznek eső áztatta utak és persze gyönyörű napsütésben fürdő területek. Én mindegyiket élveztem és egyiket sem tudtam megunni egy percre sem.


A motorokról igazából sok mindent nem lehet elmondani. Van négy (öröhrhrhöör) akarom mondani kettő kerekük, kormány van rajtuk és még pár extra. Ezek nem autók be kell látni, és mintázaton meg színezésen kívül nagyon sokat nem lehet rajtuk változtatni (a játékról beszélünk még mindig, úgy van). De rajtuk nem is kell semmit, ugyanis elég az említett két kerék meg a kormány, plusz elindítást segítő eszközök. De a részletesebb tanulmányozás érdekében nem csak a menüben lehet elsősorban megnézni a motorokat mivel a versenyek végeztével módunkban áll visszanézni a teljes futamot.


Az irányítást elég hamar meg lehet szokni és elképesztően kifinomult. Szó szerint lehet érezni a motor súlyát mikor az irányított karakter megbillenti egyre nagyobb erővel. Egyszerűen tényleg úgy érezzük mintha valóban mi irányítanánk ezt a monstrumot attól függetlenül, hogy azzal vágunk fel (főleg csajoknak), hogy egy-két ujjal tudunk vezetni egy motort. olykor azért nekem is tudott meglepetéseket okozni, mert mikor már azt hisszük tudunk vezetni, kiderül, hogy mégsem. De az említett plusz kihívások és persze a "sima" versenyek ahol semmi rizikó nincs pont arra való, hogy eddzük és egyre precízebbé tegyük vezetési képességeinket.


A maradék játékmódokról pedig annyit, hogy a karrier utáni kikapcsolódást jelentik legfőképp. Elvégre ezekben a módokban a játékos szabja meg milyen motorral milyen pályaszakaszon milyen körülmények között szálljon szembe vetélytársaival. Az úgynevezett Stunt módban elsősorban pontokért lehet küzdeni, amelyeket a tisztán bevett kanyarokért és szépen levezetett Km-ekért lehet megkaparintani. A Trial nevezetű kihívásban pedig rekordokat döntögethetünk majd fel és összehasonlíthatjuk az ellenfelekével. Ez is csak arra jó, hogy újra és újra addig csináljuk ameddig mi leszünk a legjobbak. Aztán amiről morzsákat szórtam már el a tesztemben, az a Challenges nevű kihívássorozat a karrieren és a fő versenyeken belül. Ahol időre kell teljesítenünk különböző feladatokat. 3 csillag jelöli a nagyon nehéz feladatokat, a 2 a közepesen nehezet és így tovább. E mellett egy olyan verseny is felüti a fejét amely így a mai világban ismerős lehet a Need for Speed Carbon című játékból. Ugyanis itt kettő ember versenyzik és 5 másodperc áll rendelkezésre, hogy beérjünk a célba miután az ellenfél már átlépte a vonalat. Ebből következik, hogy minél jobban rá kell tapadni a riválisunkra, hogy meg legyen az az 5 másodperc miután ő már integet a közönségnek.


A látvány az valami hihetetlen. Mindamellett, hogy jól néz ki, olyan jó és ötletes megoldásokkal is ellátták a játékot, mint például az esős időben vízcseppek megjelenése a képernyőn. S nem csak úgy megjelennek, de ha az ellenfelek közvetlen háta mögé kerülünk akkor kezd igazán benedvesedni. Annyi bajt tudnék felhozni amit ilyen fajta játéknál legtöbbször tapasztalni lehet (legalábbis ebben az időben). Mégpedig a közönség kinézete. A kartonpapírból kivágott színes emberfigurák engem nem, hogy nem nyűgöztek le de néha az összképet csúfították el mikor egy egy helyszínen lelassítottam, de annyi a jó ebben a játékban, hogy ez igazából nem tudott vérengző szörnyeteget csinálni belőlem.


A hangokba pedig a szó legszorosabb értelmében beleszerettem. És itt a motor által gerjesztett hangokra gondolok. Valahogy eléggé, ha lehet ezt mondani "reálisra" sikerült becsempészni a járművek dübörgő és morgó hangeffektjeit. Ezek már nem is effektek, hanem szépen szóló muzsikák, legalábbis nekem. Néha néha hallottam felcsendülni egy kettő nótát a játékban, azok viszont egyáltalán nem tudtak lekötni, sőt néha irritáltak is de ez egy teljes mértékben szubjektív vélemény, hiszen mindenkinek megvan a maga zenei ízlése és ez így van rendjén. Végezetül pedig megemlítem a nézetet, mert ebből is van bőven és meglepően mindegyik egytől egyig nagyon jól átláthatóvá teszik a helyszíneket. Főleg a belső kameranézet az ami nagyon jól mutat egy motoros játékban és sok autós szimulátorral ellentétben itt legalább van ráadásul kétféle. Szinte majdnem mindegyik kameranézetnek (belső, külső még távolabbi) van kettő változata. Mégpedig a stabil és a megdőlő. Ezt értsd úgy, hogy az egyik variációban a motor dőlésével és teljes mozgásával az egész kamera mozog jobbra és balra is, a másikkal pedig csak a motor, de a tengelyek egyenesben maradnak (persze nem teljesen).



Összevetve a fent említett dolgokat én remekül szórakoztam. Minden egyes percét kiélveztem és élvezem még most is. Remekül összerakott minden pontja egyszerűen kiváló. Első ránézésre keveset ad, de ha jobban belemerülünk fokozatosan fogunk rájönni, hogy ez viszont sokkal többet rejt annál, mint amennyi legelőször mutatkozik. A motorfejlesztés, a különféle kihívások a karrier módon belül és persze a manuálisan kezelendő versenyek (értsd: te választod ki mit mivel és hogyan!) pompája engem levett a lábamról és arra késztetett, hogy felüljek a biciklimre és oda meg vissza brümmögjek a faluban. Nem fogom túlértékelni ezt a játékot, nem az az ember vagyok, de azt kapja amit megérdemel. Mert ha ez pont az ami, megérdemli azt amit kap tőlem.

2003-as szemmel:
Grafika----60%
Hang----70%
Játékélmény----90%
Összességében----90%

Mai szemmel:
Grafika----60%
Hang----70%
Játékélmény----90%
Összességében----90%

Értékelés:
Grafika:
██████████
70%
Hang:
██████████
80%
Játékélmény:
█████████
90%
Összességében:
█████████
90%
MotoGP 2
MotoGP 2
MotoGP 2
Megjelenés: 2003. June 20. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: Black Rock Studio (Climax Brighton)
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Még nem küldtek hozzászólást. Légy te az első hozzászóló!
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
7
3 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció