background
avatar
CoDMW3
Szint: 51
11 éve tag, offline
5.8K 💬
736 ☀
Parker
28 éves, férfi
Amerikai Egyesült Államok

Vissza a kezdetekhez! - Lego Racers

Írta: CoDMW3, 2015. March 06., játékteszt
Játék: LEGO Racers

Gyermekkorunk legmeghatározóbb eszköze(i) volt(ak). Szinte minden kisgyermek polcáról figyelt legalább egy doboz féltve őrzött álomgyár, amelyet lego-nak hívnak. Ez az az építőelem amit még mai napig szívesen előveszünk egy kettő eszköz mellett, hogy jól szórakozzunk és véget nem érő kalandokat formáljunk meg a saját világunk megalkotásával. Aki még abban a világban élhetett amibe én személy szerint még belecsúsztam ahol elég volt pár (mai szemmel nézve pár kacat) tárgy de a fantáziánkkal összekeveredve olyan univerzumokat és történéseket hozhattunk létre amelyben mi írjuk a forgatókönyvet s mi döntünk szinte mindenről az tudja miről beszélek.

Gyermekkorunk legmeghatározóbb eszköze(i) volt(ak). Szinte minden kisgyermek polcáról figyelt legalább egy doboz féltve őrzött álomgyár amelyet lego-nak hívnak. Ez az az építőelem amit még mai napig szívesen előveszünk egy kettő eszköz mellett, hogy jól szórakozzunk és véget nem érő kalandokat formáljunk meg a saját világunk megalkotásával. Aki még abban a világban élhetett amibe én személy szerint még belecsúsztam ahol elég volt pár (mai szemmel nézve pár kacat) tárgy de a fantáziánkkal összekeveredve olyan univerzumokat és történéseket hozhattunk létre amelyben mi írjuk a forgatókönyvet s mi döntünk szinte mindenről az tudja miről beszélek.


Legfőképpen arról amit maga a lego építőkockák képviseltek egykoron. Ami nagyrészt ma folyik a piacon abba én itt most nem megyek bele bár megvan a magam véleménye erről is és nem túl rózsás. Hiszen olyan mértékben le lett butítva az egész, hogy... mindegy. Mivel ez a való életben ilyen nagy népszerűségnek örvend és fog a jövőben is ezért elképzelhetetlen, hogy virtuálisan ne jelenjen meg évről évre olyan játék amely a lego névhez köthető. Számtalan alkotás született már az elmúlt években és többnyire mindegyiket el is tudtam fogadni vagy az alapkoncepció miatt vagy a hozzájuk köthető alapanyaghoz amiket egy már meglévő struktúrából emeltek át a virtuális kalandokba.


De ugorjunk kicsit vissza az időben egészen 1999-ig. Ugyanis a vizuális játékipar 1-2 évvel ezelőtt lépett be a lego csodálatos birodalmába. Ekkor kezdődtek meg az álmok és a véget nem érő játékok szeretett építőkockáinkkal. Hogy ez a többségnek bejött-e? Azt kell mondanom, hogy ezek az adaptációk amióta beléptek ebbe a világba felemás érzéseket váltanak ki az emberekből. Van akinek nagyon bejön van akinek meg egyáltalán nem, és ezért érthető módon a végső értékelés sem lesz valami fényes. De én koncentrálok csak a saját véleményemre. Mint említettem 1999 július 31-én jelent meg (nem is említettem) Microsoft Windowsra, Game Boy-ra, Play Stationra és még pár kütyüre amit itt most nem fogok felsorolni. Amit még itt érdemes megemlíteni, hogy elsőként csak Windowsra jelent meg, s majd idővel tértek át az említett masinákra.


A High Voltage Software volt megbízva a feladattal, hogy átvarázsolják gyerek szobáinkat az elektromos eszközeinkbe. S aki e munkák felügyeleti posztját töltötte be az a LEGO csoport (csak így simán). Egy könnyed és igazából aranyos kis versenyautós játékról beszélhetünk itt kérem aminek alig vannak lyukas pontjai. Első soron nem azért nem fogok hibákat hibára halmozni mert nagyon szeretem, hanem azért mert szerencsétlen olyan keveset nyújt ám mégis olyan sokat ad, hogy ebben aki hibát keres az nem méltó rá, hogy teát igyon.


Kezdjük szépen az alapkoncepcióval. Történettel szinte egyáltalán nem rendelkezik de van egy kampány mód amiben igazából lehet érezni egy kicsit azt az erőt amit egy ilyen tematikájú versenyzős játéknál érezni szokott az ember. Mindössze 7 teljesítendő világ van s mindegyik világnak van egy "fő gonosza" akit a hátunk mögött kell hagyni a többi versenyzővel egyetemben. Az említett világokban úgy 5-6 versenyszám foglal helyet amelyeket megszakítások nélkül kell teljesíteni, hiszen összesítésben kapja meg a végeredményt a játékos arról, hogy hogyan is teljesített. Ha már belekezdtetek egy univerzum meghódításába ne lépjetek ki, szóljatok rá a gépre, hogy ne fagyjon le mert a mentés el fog veszni és értékét veszíti mindaz amit eddig elértetek. Persze nem olyan nagy gond ez.


Mert én többször is játszottam ugyanazt a világot attól függetlenül, hogy már nem egyszer jártam azon az úton, pontosan azért mert elképesztően szórakoztató. A versenypályák is elég változatosak lesznek elsőre aztán majd folyamatosan ismétlődni fognak. De ami nagyon tetszett, hogy ezek nem teljes egészében periodikusan fognak visszaköszönni, hanem a meglévő pályaszakaszok megfordított változatai. Ez megint egy olyan pont ami nem teszi túlontúl egyhangúvá a játékmenetet. De akinek ténylegesen "úri béle" van az ebben is talál hibát mint minden másban. A versenyek kezdetekkor nem csak autót de karaktert is választhatunk a nagy kalandra.


De nem lesz korlátozott ez a funkció sem. Ugyanis minden egyes világ megkezdése előtt lesz mód arra, hogy kedvenc karakterünket jelöljük ki a nehéz feladatra. A választék persze nem csak a külcsínt hivatott választékosan bemutatni. Ugyanis a járművek, már amennyi van azok mindegyike másképpen irányítható. Egyiket könnyebb másikat nehezebb, egyik jobban csúszik a másiknak meg kétszer is oda kell nyomni szóval. De mindegyik jármű ugyanannyi kávét tud főzni mint a többi és ahogy kinéznek az fenomenális. Szó szerint visszaadja a gyermekkoromat amikor egy szalámival a kezemben (vagy a számban, lábamban... ez most mindegy) én is pont ilyeneket építettem meg. A karakterek is hasonlóképpen mutatják ki azt, hogy mennyire változatosak is tudnak lenni.


Nem csak egy-két festék van ide meg oda biggyesztve, de több változatos témakörből vannak megformálva. Ilyen a Robot versenyző, a Lovag, az Indiana Jones-ra hasonlító kisember vagy a Denevér úr. Ez a játék azonban nem csak és kizárólag a puszta versenyzésről szól. Ugyanis rendelkezésre állnak majd olyan bűvös lego építőkockák amelyeket összegyűjtve támadó fegyverekhez juthatunk. Pontosan ötféle elem van amelyek színben is és tulajdonságban is nagyban különböznek egymástól. Kezdem azzal összetevővel ami önmagában nem jó szinte semmire ugyanis kell hozzá egy "alany" amihez kapcsolódni tud. Ez a fehér színnel megjelölt kis LEGO amely a 4 alapfeladatot ellátó mágikus kocka erejét megsokszorozza és még tovább nyújtja a pusztítás lehetőségeit. Összesen három ilyen "túlzó" fokozat él a játékban amihez értelemszerűen csak három kockát lehet egyszerre összegyűjteni. Nézzük is meg őket mire képesek önmagukban és a kívülálló darab ötvözésében.


Kezdjük az elsővel ami a zöld színű. Ez a gyorsaság definícióját hordozza magában melyet megkaparintva turbó fokozatra kapcsolhatjuk a verdánkat pár másodpercig és ha ügyesen gyűjtögetünk s használjuk fel őket, szinte behozhatatlan előnyre tehetünk szert. Fehér színnel kombinálva egyre gyorsabban száguldhatunk, míg a 3 vagyis a tökéletes fokozatban már teleportálhatjuk is magunkat egyik helyről a másikra (javarészt előre). Ez néha gondot okoz, ugyanis vagy kanyar előtt dob ki, reagálni meg szinte nincs is idő vagy van olyan aranyos, hogy pont a kanyar elé pár centivel "ejt le" és ennek a vége legtöbbször puff! A következő kocka a kék, amely a védekezésben nyújt segítséget. Az említett bűvös kockával kombinálva nem csak és kizárólag rövid ideig sértetlenek maradunk de lepattannak rólunk az ellenfelek által leadott lövések is (ráadásul ő rájuk).


A vörös építőelem az alapfegyver jelképe. Mégpedig az ágyúé. Ezt megszerezve ágyúgolyóval fékezhetjük meg azokat akik előttünk vannak (egy kis időre). A 3 szint itt már fontosabb abból a szempontból, hogy más-más fegyvereket kapunk az autónkba. Az első ugye az ágyúgolyó, második egy hosszú kötél végén egy horoggal amivel odakapaszkodhatunk az előttünk lévőhöz és előreránthatjuk magunkat, a végső pedig egy lézer ami az egyik ha nem a leghatásosabb fegyver. Ugyanis míg az eddigiekkel csakis egy ellenfelet béníthattunk le, addig a rázófegyverrel egyszerre többet is ki lehet iktatni. A végső összetevő egy lerázó fegyverként foglal helyet a játékban.


Ugyanis egy olyan tűzerőről beszélünk itt ami nem az előttünk lévők életét keserítheti meg, hanem a mögöttünk lévőket több esélyt termelve magunknak. Ilyen az olajfolt, a robbanóhordó, az úgynevezett mágnescsapda és a részeg vezetést előidéző "átok". Kicsit bővebben: Az olajfolton elcsúsznak az autók, de nem olyan pofátlanul, hogy elveszítsd az irányítást. Egyszerűen tesz egy 360 fokos fordulatot a jármű és ugyanarra nézel amerre eddig is néztél. A robbanó hordó elé nem jó kerülni mert kiég a szemed. A mágnescsapdába ha belekerülsz egy picikét (pár méter) rükvercbe kapcsol az autó.


Az átok pedig vagy a részeg vezetés pedig egy jópofa de kicsit sem kellemes dolog. Annyi a trükk, hogy ha "ráharaptál" akkor ellentétesen kell vezetni a járgányt, ha jobbra kormányzol balra fordul. A kampányon belüli győzelmek után meg lehet kaparintani a fő"vezérek" járműveit és fehérneműit. Tanácsos mindig első helyen végezni és így összegyűjtheted mindegyik karakter furgonját és bebizonyosodhatsz róla, hogy ezzel valóban le tudott volna-e győzni ez a mangacika. Azonban az sem baj ha csak második helyezés lesz a jussod mert akkor is tovább jutsz és feloldódnak a pályák csak így nem lesz gazdagabb a garázsod.
A "karrier" módon kívül van még pár olyan funkció amivel el lehet ütni az időt vagy mielőtt belekezdenénk a kampányba jó tapasztalatszerzés céljából. Elvégre itt fel van oldva minden autó és lehet tesztelni, hogy vajon melyik illik a saját stílusotokhoz, vagy csak úgy. És van egy Time race ami egy időre tétet helyező verseny. De nagyban eltér az előzőktől. Ugyanis ebben a számban csakis kettő versenyző foglalhat helyet. A pályán alig vannak elszórva építőanyagok s ezek közül is csak zöld (turbó), fehér (fokozó) és piros (támadó) kocka van. Ami úgy egyáltalán az egyik legszórakoztatóbbá teszi az egészet. Ugyanis ha az eleje még rosszul is indul de a zöld kockákat összegyűjtögetve limonádéval a füled mögött is simán elől végezhetsz. Ez is mindössze 3 körből áll.


És persze mit érne a LEGO játék ha nem lehetne tervezgetni és építkezni? Van egy külön hely ahová belépve viszont láthatod azt a kis lurkót aki naphosszat tömködte be a lyukakat (igen, fogom a fejem) és óriási remekműveket hozott létre, bezony rájössz, hogy otthon vagy. Lehet itt saját figurát létrehozni meglévő alapanyagokból persze és végre nem kell attól félni, hogy az egyik kis szutyoknak a feje begurul az ágy alá vagy felszívja a macska. Saját autót is készíthetünk amit bármikor "csatába" is állíthatunk és megmutathatjuk mindenkinek milyen is az ha egy vérbeli legos emberkével újjat mernek húzni (mert ugye nekünk van, a figuráknak nincs (mármint ujjuk (ennyire nem figyelsz? (Ébresztő!))).
A megvalósításról meg a hangról csak annyit, hogy ahhoz képest, hogy a mai játékok többsége tele van effektekkel meg véget nem érő dübörgésekkel, ez a játék keveset nyújt mindkettő szempontjából mégis sokkalta szórakoztatóbb és ha tetszik ha nem megnyugtatóbb mint bármi. A látvánnyal igazából nekem nem volt bajom főleg azért mert a helyszínek nagyon változatosak (jég, homok, víz, erdő) és a megvalósítás is ehhez passzol és valami iszonyatosan jól van kivitelezve az egész.


Nincsenek túlzsúfolva a pályák nincsenek túlcsicsázott gifek meg hátterek sehol, egy egyszerű, letisztult ám mégis szórakoztató látképet kapunk legtöbbször interakcióval, ugyanis repülők és űrhajók repdesnek, szellemek kísértenek, tornyok dőlnek le Egyiptomban, szóval ennél többet nem igazán lehet kérni. A hangokat meg azóta sem bírom elfelejteni, már a menü muzsikája is olyan hatást kelt mint amit még kis srácként éltem meg a nintendo előtt gubbasztva és az hihetetlen. A karakterek itt még nem beszélnek de még csak nem is motyognak csak állnak egymással szemben, bólogatnak és közben megy a felirat, hogy a süket némák is értsék.


De azért akármennyire jó is a játék és akármennyire is szeretem, a hibák mellett vétek lenne elsuhanni úgyhogy nézzük. Elsősorban az a zavaró tényező ami néha a pályán folyik. Olykor olyan kanyarok elé kerül az ember aminek a végét sem lehet látni, egy autós játéknál ez nem baj, lefékezünk és kész. Azonban itt ha lefékezel vagy próbálnál (mert a fék is olyan össze-vissza) addigra mindenki csak téged fog szadizni az ágyúgolyókkal meg minden egyébbel. Ha meg teljes gázzal rohanunk bele akkor meg el kezd minket a fal visszalökdösni mintha fájna neki, az ilyesfajta megoldás nem kicsit idegesítő, pláne ha olyan járművet vezetünk aminek a korrigálása ilyen esetben nem kicsit idegtépő. Aztán ott van még az, hogy hiába hagyok olajfoltokat az ellenfelekre, nem tudom kellően lerázni őket (főleg a fő gonoszokat), hiába hagyok én hátra bármit is (hordó, mágnes) olyan mintha semmit nem csinálnék.


Végezetül

Én kijelentettem az elején, hogy nem leszek elfogult, akár mai szemmel akár az akkorival mérem fel milyen jó is a LEGO Racers. Egyik verzióban sem kapna ennél rosszabb vagy jobb értékeléseket (grafika és hang szempontot leszámítva persze, azért maradjunk reálisak). Valahogy ez még játék volt. Meg tudott ragadni, nem csak fél vagy egy órára. Alig van küldetés lássuk be, 45 perc alatt simán teljesíthető a kampány mégis mindig újra és újra nekiültem vagy játszottam a plusz módokkal, hogy még jobban elsajátítsam a vezetés csínyját-bínyját. Az egész ötlet szerintem remek volt akkoriban, csak meg kell nézni mihez vezetett ez az egész. Most már tömegesen jönnek ki az új címek, bár egy új Lego Racers-nek én jobban örülnék mint a sok filmadaptáció játékadaptációvá való kovácsolásának.

Grafika----95% (mai szemmel----20%)
Hang----85% (mai szemmel----15%)
Játékélmény----95% (mai szemmel----95%)
Összegezve----92% (mai szemmel----90%)

Értékelés:
Grafika:
██████████
30%
Hang:
██████████
30%
Játékélmény:
██████████
100%
Összességében:
██████████
100%
LEGO Racers
LEGO Racers
LEGO Racers
Megjelenés: 1999. January 01. (PC)
Hozzászólások: 5
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Krissz avatar
Nagyon jó játék ez, jobb mint a második 😃 de mindkettőt szeretem 😃
0
0
0
0
Szabcsi avatar
Nagyon jó teszt lett,köszönjük.!😀
Imádtam ezt a játékot gyerekkoromban.Emlékszem eleinte nem tudtam mit jelentenek azok a kockák.Például mikor felvettem a kéket,azt hittem,hogy a vízben kell vele valamit csinálni,ezért beleálltam.😆
Bárcsak valami ügyes ember játszhatóvá tenné Android eszközön..biztos vagyok benne,hogy lehetséges.
0
0
0
0
heizerd avatar
Ez nagyon rendbe volt 😃 még a win98as gépemen toltam a fifa98al együtt 😃 lehet felrakom és játszok rajta párat 😃DDDDD
0
0
0
0
no avatar
A második része is bitang jó lett! Meg sok más legós játék, gondolok itt a lego island részekre (kivéve az első 😃😉, vagy a football mania, vagy maga a legoland. A 8 éveseknek inkább ilyenekkel kéne játszani, mint egy májnykráftal...
0
0
0
0
Adaryus avatar
Köszönjük a tesztet, ACsodalatosPokember! 😀

Nosztalgikus érzések öleltek körbe, miközben olvastam soraid...
A Lego nem csak fizikálisan, de digitálisan is maradandót alkotott!
Nem kellenek holmi "über" látványorgiák... A mai srácoknak is ezzel a remekművel kellene kezdeniük a versenyzős pályafutásukat.

0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
8 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció