background
avatar
CoDMW3
Szint: 51
11 éve tag, offline
5.8K 💬
736 ☀
Parker
29 éves, férfi
Amerikai Egyesült Államok

Dead Space 2: Megoldás a végzetes kórra

Írta: CoDMW3, 2014. March 24., játékteszt
Játék: Dead Space 2

Isaac Clark különös betegségben szenved, amit ha nem előz meg, előbb-utóbb meg fog halni. A játék az egyik legkelendőbb horrorisztikus vizualizált mestermű, vegyük is át, hogy miért.

A Dead Space 3-as tesztemben már kifejtettem a saját rendszeremet, hogy mik azok a szempontok amitől egy horrorjáték jó horrorjáték lehet. Azonban a 3. rész már minden olyan tulajdonságot mellőzött ami félelmet vagy pánikot keltett volna. Ezért most vegyük is át, hogy miért is jó a Dead Space 2. Ugye mind tudjuk, hogy a játék alapja a félelem, a kísérteties lények és a parától túlfűtött helyzetek. Nos, kezdjük is a félelemmel. Ez a funkció a testünkben akkor kapcsolódik be, ha különféle felfoghatatlan dolog jelenik meg körülöttünk, ha teszem azt, iszol egy pohár vizet, de kimész a klotyóra s amikor visszamész már tej van a poharadba, vagy valami ilyesmi. De különböző helyszínektől is kiverhet a víz pl. egy elhagyatott raktárépület, temető vagy a legközelebbi TESCO.


Az utolsó szempont ebben a kategóriában pedig szerintem a rossz emlékek felidézése, hiszen kis korunkban sokszor nem értettük ezeket a horrorisztikus eseteket amiket filmben vagy más vizualizált műsorokban láttunk, pontosan emiatt már csak azért is tudni akartuk, hogy mi történik ha egy láncfűrésszel hadonászó ember lerohan egy fiatalokból álló csoportot. Tudom ez hülyén hangzik, de gondoljatok csak bele, amikor valami félelmetes dolgot nézel, tapasztalsz, szagolsz előjönnek azok az esetek, amikor 8-10 éves korodban először érezted a félelmet. Számomra a legmeghatározóbb ilyen élmény Freddy Krugerrel esett meg. Szóval ha egy tűz rakós játékkal játszanék nagyon meggondolnám, hogy hogyan forgatom a fákat. A 2. szempont a különböző felfoghatatlan kísérteties lények, amelyek igazán a hirtelen ijedségért felelősek, s a későbbi rettegésért, na meg persze a pár pillanat elteltével való parázás, hogy mikor kerül elő egy újabb rémpofa. Igazából a Dead Space sorozat ezzel is igencsak nagy hangon büszkélkedhet, hiszen a szörnyek amelyekkel ez a világ rendelkezik... hát hogy is mondjam huhú. Úgy értem eszméletlen miféle szörnyetegeket sikerült létrehozni annak érdekében, hogy összecsináljuk magunkat. A teljesen különböző formájú, képességű és undorító tulajdonságú lények mégis egy célért küzdenek, hogy megfertőzzenek mindent ami él és mozog, s elfoglaljanak minden kis zeg-zugot a közvetlen környezetükben. Ha ez a pár sor nem keltett benned félelmet akkor a játék sem fog igazán ilyen hangulatot generálni benned. Az utolsó érv amit meg köll beszélnünk azok a parás helyzetek. Na itt felhozok egy példát. Mondjuk hallasz a földszinten hangos zörejeket, s amikor elindulnál, hogy megnézd mi az, a szél kicsavar egy fát ami a villanyvezetékekre dől az áram pedig elmegy. Ezek után zseblámpát kezdesz keresgélni de csak elektromos uborkákat találsz amelyek pár másodpercig égnek, na ilyenkor már felmegy a parafaktor, de a legvégén amikor lejutsz a földszintre s meglátod, hogy egy nagy, szőrös betépett macska beugrik az ablakon és azt mondja "elfogyott a tej" akkor már tényleg azt érzed nincs tovább s elkezdesz sikoltozni mint minden ilyesfajta szituációban. Felvázoltam mi fán terem a jó horror játék (szerintem) úgyhogy csapjunk a játék történetébe.

A halálsztori

A történet a főhősünk köré épül (Isaac Clark) egy kívülálló történet helyett s nekem ez őszintén szólva tetszik, az első résszel nekem az volt a bajom, hogy nem ismertem meg benne igazán a főhőst, értettem nagyjából, hogy túl akarja élni a az egészet és ki akar kerülni a szorult helyzetből de nem voltak motivációk és fejlődések, hogy teljes mértékben azonosuljak vele. Itt viszont teljes mértékben a karakter köré épül a játék, hiszen végre tud beszélni, érezni és ki tudja mutatni azokat az érzéseket ami miatt igazán eszméletlen élményt nyújt a játék.


Teljes mértékben bele tudom képzelni magam a helyzetébe, annyira jól kidolgozták a karakterét. Ugye a főhős viszi el a történetet, de mégis mit? Isaac egy betegségben szenved, amit egy Marker nevű építmény okoz, ha nem talál mielőbb módot arra, hogy legyőzze félelmeit és elpusztítsa a Markert, akkor az élete véget ér. Eközben halott barátnője végig terrorizálja elég kreatívan és messze félelmetes eszközökkel. Na jó, a történet elég egyszerű, de egy horrorhoz nem is kell bonyolult szálakat vezetni ahhoz, hogy élvezetes legyen. Meg kell lennie egy korlátolt főhősnek, kell egy cél amiért küzd és persze kellenek olyan karakterek akik nem nézik ezt jó szemmel, s megpróbálják megállítani. Viszont a játék elemzése előtt vegyük át az újításokat, mert sokkal jobb lett így a játék mint az 1. rész. Említettem, hogy főhősünk képes a szorult helyzetekből maga kilábalni, s nem csak szótlanul tűri, hogy a főnökei mondják meg minden percben, hogy mit hogyan tegyen, ami azért ilyen szörnyű helyzetekben elég idegesítő.


A különböző nehéz helyzetekben telibe tojja a szabályokat s a kibúvókat keresi, hogy minél hamarabb kijusson a hurokból, a felettesei zaklatása nélkül. Tudom ez furán hangzik de tényleg így van. Viszont a legfontosabb pozitívum, ami felfelé tolja az egész játék hangulatát, az a főhős körüli fejlődés. Minden egyes alkalommal amikor konfliktusba kerül vagy épp a halott barátnője által gerjesztett tűzből akar kilábalni, jobban tudunk azonosulni vele mint az első részben bármilyen helyzetben. Ott csak képviselte az embert, semmi értelme nem volt, ha beraktak volna egy lajhárt vasember páncélban akkor ámultunk volna de később megkérdeztük volna, hogy mi is volt ez az egész. Itt viszont már élvezetes a karakterrel haladnunk a játékban mert nem csak azt tudjuk, hogy miért harcol hanem azt is, hogy hogyan és ez tiszteletet érdemel. Komolyan nekem ez az egyetlen pozitívum ami kimagaslik minden közül nem pedig a temérdek ruha és a repülés, a játékfejlesztők rájöttek a hibákra és remekül kijavították azokat, ha mindenki így reagálna nem lennének rossz játékok, ugye Need for Speed?

Horrorisztikus atmoszféra és a Szörnyű ellenfelek

Igazából az atmoszféra is sokat változott az egyhez képest. Az űrben játszódik oké, de sokkal jobb a kivitelezés. A parás hajószobák ugyanúgy adják a játék félelemérzetét s a különféle nehéz helyzetek még jobban növelik a pánikolásunkat. Hiszen nem csak azt nézzük oda-vissza folyton, hogy átszalad egy szörny előttünk majd hirtelen az arcunkba liheg. Különböző idegen embereken próbálunk majd segíteni, viszont nem mindig sikerül és ettől még jobban fogunk rettegni, hogy ne jussunk ezeknek a zsákmányoknak a sorsára. De az atmoszféra igen. Ugye mi kell hozzá? Sötétség, vér, macska. Ez mind megvan és olykor be-be villan egy két szörnyecske, bekapcsolódik egy két monitor, s ezek ugye felpumpálják bennünk az adrenalint, mert az ilyes dolgok lazább verziója megtörtént már velünk. Pl. recseg a szekrény vagy a szék (hehe). A véres helyszínek önmagukban a frászt hozzák ránk, de ami még jobban a szívrohamot váltja ki belőlünk azok a szörnyetegek. Sokféle mutáns lénnyel kerülünk majd szembe amelyek nagyon ötletesen vannak megalkotva és igencsak látványosan foglalják be magukat az emberek szívébe (még egy ez az).


Kezdeném a kedvenc szörnyemmel, amely egy óriás parizer denevérhez hasonlít. A kicsike szaporodása érdekében fejbe szúrja áldozatát s a másodperc töredéke alatt az áldozatban máris kezd fejlődni a mutáns szörnyeteg. Ez a lény egyszerűen zseniális, és nem csak a kinézete miatt, az eszköz amivel még parásabbá teszi a játékot elképesztő. Van még egy ilyesfajta móddal szaporodó szörnyeteg, ami szintén repül de ez oda-vissza rázza áldozatát s így lesznek utódai. A legalapvetőbb szörnyeteg mégis a két karú, két csápú, két lábú ellenfél amelyek ha futnak utánunk eléggé a kiabálási kényszert hozzák elő belőlünk. Temérdek ellenféllel lesz még dolgunk, csak a legalapvetőbbeket hoztam szóba, de a többi által gerjesztett pánikot tapasztaljátok meg ti, ha meritek muhaha.


Fegyverek, muníció, eszközeink

A fegyverek sokasága még sokszínűbbé teszik a játékot, a legalapvetőbb fegyvertől kezdve a legerősebb monstrumokig sokféle eszközzel lesz dolgunk. Ide tartozik az a remek tárgy ami sokszínűvé teszi a játékot, ez a munkapad. A munkapad aktiválásával a fegyverünket személyre szabhatjuk és hol kisebb hol nagyobb kiegészítőkkel láthatjuk el. A fontosabb tulajdonság, hogy miután megöltünk egy ellenfelet lőszert vagy más tárgyat kapunk jutalékként. A legjobb tulajdonság mégis a játéknak ami szintén a para és a pozitívum irányába tolja a kalandunkat az a teljes lőszerhiány. Annyira kevés muníció áll majd a rendelkezésünkre, hogy huhú. Ez egyrészt kelti bennünk a pánikot, másrészt arra sarkall, hogy ne lövöldözzünk vaktában, spóroljunk a lőszerrel. Realisztikusabbá teszi a játékot s ezt nagyszerűen pánikkal vegyíti, hiszen mi félelmetesebb annál, ha egy szörny feléd fut, s neked nincs mivel lezúznod, ilyenkor én őszintén felugráltam a székemben. Az eszközök azonban nagy segítséget fognak nyújtani nekünk. ilyen fontos célt szolgál az időlassító, más néven a sztázis. Egy jó tanács: ha nincs lőszered de a sztázisod tele van, lassítsd le az ellenfeled majd rugdosd állcsúcson majd rohanj el, mert a tezsvírei azon nyomban ott lesznek, hogy bosszút álljanak rajtad. Az életünket ugyanúgy a gerincünkön futó hosszú életerő vonal jelzi, amely nem tanácsos, hogy csökkenjen. Nos, az egészet összefoglalva minden megtalálható a boltban, a bolt pedig elérhető minden pályán, itt beszerezhetünk különféle fegyvereket, lőszereket és ruhákat. Az öltözékekről még annyit, hogy sokkal lazábbak és vagányabbak mint az első részben. A hangok a játékban igen jól passzolnak a helyzetekhez és a karakterekhez, s ettől lesz igazán para, hiszen hiába vannak mutáns lények ha nincsenek kísérteties hangok, itt bizony vannak dögivel, ha kell üvöltenek ahogy kell, ha viszont úgy adódik kísérteties csend lesz úrrá amely elég félelmetes tud lenni.


Nos, összegezve a játék egy marha nagy előrelépés az előző részhez képest, megtalálták a hibákat s azokat nemhogy kijavították de még tökéletesítették is, s ez baromira tetszik. A történet önmagában egy király karaktertörténet s az egész szituáció ami betölti Isaac életét fantasztikus. Én javasolom, hogy mindenféleképpen kóstolj bele ebbe a horror levesbe és edd ki nagy kanállal mert megéri (Javaslom? melegen ajánlom). Jól összerakott, remek tulajdonságokkal rendelkező játék, amely biztos vagyok benne ha nem is végig jó pár ideig rettegésben fog tartani. És még valami, én javasolnám az animációs rajzfilm megnézését, (Dead Space: Holt Tér) mert ugyanazt a hangulatot adja vissza melyet a játék kezdeményez, és ami fontosabb azt véltem felfedezni, hogy a rajzfilm vége a Dead Space első játéknak az eleje, úgyhogy már ezért is érdemes megnézni. Egy nagyon véres, gusztustalan "szépen" megalkotott film, amely végig rettegésben fog tartani, legalábbis nekem nagyon tetszett. A Marvel univerzuma után számomra ez a legjobban megszerkesztett világ, bocs ha érezni a rajongásom, de próbáltam félretenni, hogy ne tűnjön csak egy egyoldalú örömteli pillanat felvázolásának hanem a tényleges bemutatás legyen a fő szempont.

Dead Space 2
Dead Space 2
Dead Space 2
Megjelenés: 2011. January 25. (PC)
Műfaj: , ,
Fejlesztő: Visceral Games
Hozzászólások: 19
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
MBender avatar
tanulság: mindig legyen otthon tej!!!
0
0
0
0
Bicike avatar
Csak így utólag eszembe jutott, hogy nagyon igaz, amit írtál a félelemről.
Engem 10 éve nem hagy nyugodni a The Ringből (A Kör) az a csaj, nem tudom, hogy hívják, de azt tudom, hogy óvodás voltam, amikor láttam, annyira berögzült az agyamba, valószínüleg sose fogom elfelejteni, pedig nagyon lassan már 17 leszek. Este is muszáj zenét hallgatnom, mert ha teljesen csend van, beképzelek mindenféle hülyeséget magamnak.
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Thanks 😃. A játék is 😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Kösz, ahogy szoktuk 😃, hiányoltam már a "veteránokat" 😃
0
0
0
0
feco36cxd3 avatar
egyszerüen csak Joo lett 😃 😃
0
0
0
0
nagyerik99 avatar
Nagyon jó lett a teszt gratulálok !! 😀
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Azt mondod? 😃
Nekem jó lenne 😃.
Bár ez az én igazi "otthonom" e-téren, itt kezdtem el, itt fejlődtem és itt is fogom tökéletesíteni magam 😃
0
0
0
0
no avatar
Sztem rohadtul kéne neked fizetni azért hogy teszteket írsz 😃 De most viccen kívül...kajak lehetne egy khm "fizetős" hobbid ugyanis a munkáid elég hivatalosak mégis rugalmasak...szerintem 😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Na ennek baromira örülök, mert páran pont ezt szedik ki negatívumként, hogy sok a szlengszó,
pedig szerintem nem viszem túlzásba, de mindenki döntse el maga.
azt elismerem, hogy az NFS-es tesztem nagyon pocsék lett, azt jobb lenne nem is látni, most hogy újra tudok itthon dolgozni rájöttem mennyi alapvető infót kihagytam és milyen kidolgozatlan lett az egész :/
0
0
0
0
Bicike avatar
Tetszenek benne ezek a saját történetek, amik veled estek meg és az hogyan kapcsolódik a játékhoz, a szóhasználat. 😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Köszönöm 😃.

Uh. Ez igazán megtisztelő 😃.
Nektek is nagy részetek volt ebben a dologban 😉
Szóval nektek is járna a díjamból 😉
0
0
0
0
Bicike avatar
Ismét kitettél magadért, hibátlan lett, esküszöm, valami díjat adnék neked, ha lehetne, nagyon jó kis cikkeket írsz. 😀
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Kösz neked is 😀.
Amikor visszajöttem írni, pár napja azt vettem észre, hogy már nem nagyon olvasnak vagy nem tudom.
De most akkor bebizonyosodott, hogy tévedtem és az emberek még kíváncsiak tesztekre.

Rendben van, akkor erőteljesen vissza fogok térni az íráshoz s próbálom tartani azt a színvonalat, amit elkezdtem 😀

Kösz még egyszer emberek 😃
0
0
0
0
no avatar
Nagyon jó lett!😆
Csatlakozom Total951-hez.😉 Szeretnék még tőled teszteket olvasni.😃
0
0
0
0
CoDMW3 avatar
Nem győzök elégszer köszönetet mondani 😀

Ugyanis nélkületek sehol sem lennék. Amikor kezdtem tesztet írni, csak vázlatpontokat írtam de ti már abban láttatok szenvedélyt. Ha akkor nem ébresztetek rá, hogy mennyire is szeretni fogom ezt, akkor nem hiszem, hogy nagyon irkálnék most. 😀

Szóval én köszönöm a támogatást már több mint 1 éve. 😀
0
0
0
0
Total951 avatar
Legjobb tesztíró...lehet tanulni 😃
0
0
0
0
no avatar
Na mi van hozzászólni luxus?😃 Marha jó teszt lett megint....látod már hozzászólni sem mernek annyira 😃
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
██████████
10
20 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció