Üsd, vágd, nem apád!
Ha létezik olyan játék amiről szegről-végről kis túlzással mindenki hallott már, az a méltán híres (vagy inkább hírhedt) Mortal Kombat. Az eredetileg 1992-ben világra szabadított játék jóformán túlhágott minden határt amit addig a játékosok a verekedős műfajban megszokhattak. A pörgős játékmenet mellé olyan szintű brutalitást és erőszakot pakoltak amitől még Ted Bundy is elpirult volna talán. Hogy mit tud nyújtani a Mortal Kombat 2013-as verziója? A megszokott agresszió mellé befigyel a nagybetűs játékélmény is.
Előre leszögezném, ez talán egy rém elfogult tesztnek tűnhet és nem tudok majd mindig a realitások táptalaján maradni... de ez bizony nem áll messze a valóságtól, ugyanis első találkozásom a Mortal Kombattal valamikor a 90-es évek közepére nyúlik vissza, így mindig is a szívem csücske volt a játék. Először egy árkád automatán sikerült rángatnom a karokat kis suttyóként a vursliban. Mi kell egy kisgyereknek ha nem egy verekedős, igazi fiús élmény? Amikor pedig sikerült a nagy káoszban (természetesen pusztán véletlenül) a bátyám ellen egy 'Special move', így őt kiütve a nyeregből, hazáig ment a vigyorgás és a faggatózás, hogy hogy is sikerült nekem az a mozdulat. Természetesen hét pecsétes titokként őriztem a nagy semmit... mindig felvetődik a kérdés, hogy mégis hogy hat egy ilyen véres-beles játék egy kisgyermek lelki világára? Nos, sosem akartam tényleg én lenni Sub Zero (csak egy kicsit) és még nem is daraboltam fel senkit... még...
No de elég a nosztalgiából, lássuk a játékot! Hogy miért jelenik meg egy Mortal Kombat 2011 nevű játék 2013-ban? Jogos a kérdés, eddig tartott a PC-s port összehozása ami végül a Mortal Kombat: Komplete Edition nevet kapta. A NetherRealm Studios rendkívüli, a játék örökségéhez méltó játékot készített. Ennek köszönhetően többször is az év verekedős játéka lett és sikeresen szerepelt az eladási listákon is. Viszont a siker nem minden, több országban be is tiltották, egyáltalán nem alaptalanul... viszont mi a legjobb reklám egy hasonszőrű játéknak, ha nem a betiltás?!
JÁTÉKMENET - IRÁNYÍTÁS - GRAFIKA
A Mortal Kombat ezen része változatos játékmódokat kínál egy pofás, könnyen kezelhető menüben böngészve. Választhatunk a Story mód mellett kettő, három és négy játékos mód közül, valamint a klasszikus gép ellen vívott Tag ladder mód között, amiben szintén több játékos eshet neki az ellenségnek. A történetre külön nem térnék ki, (igazából szerintem senki sem azért játszik ezzel a játékkal) dióhéjban csak a szokásos: Shao Khan és csatlósai le akarják igázni a az emberek világát, de ezt ugye Raiden nem hagyhatja szó nélkül. Választhatunk több nehézségi fokozat közül, amiket nagyon jól kalibráltak, a Begginer mód (több haverral tesztelve) mód valóban hagy levegőhöz jutni és beletanulni a pofozkodásba (akinek ez sem elég, annak ott a Training mód, amiben edződve igazi gyilkológépekké válhatunk rövid időn belül) a veterán agresszoroknak viszont az Expert mód nyújthat (szó szerint...) lehengerlő játékélményt. Az extrák menüpont alatt is van csemegéznivaló, a Necropolisban mindegyik karakter bióját elolvashatjuk, valamit a sikeres Tag ladder küldetések után begyűjthetjük a speciális ereklyéket. A Krypt menüpont alatt egy újabb kis világot fedezhetünk fel, ahol a játékban összegyűjtött pontokból 'ereklyevadászhatunk'. Itt a Fatality-k elsődleges, leskiccelt változatait nézhetjük meg, vagy éppen pálya portrékat szerezhetünk meg a zenéikkel együtt. De ez nem minden, (ahogy a Teleshopban is mondani szokás...) van felfedeznivaló még bőven! A Challenge Tower is tartogat jó pár kihívást az arra vállalkozóknak, szám szerint 500-at. Itt különféle küldetéseket kell teljesítenünk, ezt csak gyakorlottabb játékosoknak ajánlom! Én férfiasan bevallom, az 500. küldetésnél bizony elakadtam... de akinek sikerült, annak veszek egy gombóc fagyit ha találkozunk... nem lövöm le a poént, de az valami olyan embertelenül nehéz, hogy szegény gamepad bánta nem egyszer...
Az irányítás szerintem nagyon könnyen elsajátítható és még hónapokkal a játék elkezdése után is ugrásszerűen fejleszthető. Akármilyen mezei gamepad alatt elfut a játék, egyszerűen is testreszabható a menüből. Minden karakternek megvannak a speciális mozdulatai, ezek elsajátítása nem nehéz, a memorizálás annál inkább kemény dió. Személy szerint nagyjából 2 hónapja játszom a játékkal komolyabban és szinte minden karakterrel el tudok már boldogulni, mivel mindig van egy 'közös nevező' a mozdulatok terén, ami működik minden karakternél szinte. Ritka, de vannak egyedi esetek is, viszont kis gyakorlattal bátran kiválaszthatjuk a Random select módot, ami értelemszerűen a véletlen karakterválasztáson alapszik, ilyenkor többjátékos mód esetén a haverokkal egyenlő esélyekkel indulhatunk.
A grafika nagyon igényes, nem egy iparosmunka, itt bizony minden apró részletre gondosan ügyeltek és azt szinte tökéletesre csiszoltak. Bugokkal alig találkozni a játékban, sokszor azon kapom magam hogy a hátteret figyelem, ami nem kevésbé kidolgozott és látványos egyes pályákon. Ha már szóba jöttek a pályák, meg kell jegyezni, nagyon változatos és hangulatos helyszíneket sikerült a játékba csomagolni. Egyes pályákon elkövethető a Stage Fatality, ami pályánként változó. A hírhedt X-ray mozdulatok adják szerintem a Fatality-k mellett a játék savát-borsát, talán itt mutatják be a legjobban a készítők, hogyan lehet a véres őrjöngés művészet és lélegzetelállító látvány egyszerre... Az optimalizáció sem kevésbé igényes, nem egy összetákolt konzol port, gyengébb gépeken is elfut, egy középkategóriás vason viszont teljes pompájában élvezhetjük.
A Mortal Kombat vitathatatlanul napjaink egyik legbrutálisabb és legmegosztóbb játéka. A gyengébb idegzetűek nagy ívben el is kerülik és sosem fogják átérezni azt az utánozhatatlan játékélményt amit megkockáztatom, talán most sikerült legjobban reprezentálniuk a játék történetében, bár erről is megoszlanak a vélemények a rajongók körében. Mindenesetre kétségtelenül az egyik (ha nem a) legjobb verekedős játék napjainkban.
- Pozitívumok:
- Hatalmas játékélmény
- Sok kihívás a Story módon túl
- Remek optimalizáció és gyönyörű grafika
- Könnyű kezelhetőség
- Negatívumok:
- Viszonylag elhanyagolható történet
- Csak a Story mód részét menti a játék
- Ripityára tört gamepad darabok szanaszét a szobában
Műfaj: ,
Fejlesztő: High Voltage Software, NetherRealm Studios
😃
amúgy most vettem észre egy nagy hibát, nem 500 küldteés van a challange towerben 'csak' 300... bocsi 😃