Ahol a koncentráció & a reflex az első
A tesztben röviden, tömören bemutatom a legújabb Counter-Strike-ot.
Bevezetés a Counter-Strike-ba
Az 1998-ban megjelent Half-Life sorozat első része után a VALVe egy új játékba kezdett, a Counter-Strike-ba, majd 2003-ban már az első igazi nagy címet foghattuk a kezünkben, az 1.6-ot. Ezek után 2004-ben érkezett az újabb cím, egy teljesen fejlettebb grafikával és motorral, a CS:Source. 2012-ben a VALVe kidobta nekünk a CS:Global Offensivet, vagyis a mai alanyunkat, amibe szintén rengeteg újítást vittek bele minden téren, megjelenése után kicsivel pedig Xbox 360-ra és PS3-ra is kidobták, nem úgy mint a korábbi részeket.
Az új külső
A játék teljesen új külsőt kapott. Már a menüben is láthatjuk, hogy minden megváltozott, hisz a menüsor a képernyő tetején kapott helyet, opciókba csoportosítva mindent, továbbra is átláthatóan és letisztultan. A pálya betöltése is megváltozott, a szokásos töltőcsík helyett, a pálya alaprajzáról kapunk egy teljes képet, jelölve az A és B bombahelyeket vagy épp a túszok helyét és kimentési zónát, valamint a CT és T kezdőhelyeket. Körülötte a pálya egy pontjáról látható egy elmosódott kép, de betöltéskor az éles lesz, alul pedig látható a zöld töltőcsík, míg jobb oldalt leírást kapunk a módról, középen fent pedig tanácsokat kapunk, vagy érdekes információkat.
Betöltés után egyből a csapatválasztásnál találjuk magunkat, ami szintén megváltozott. Most már láthatjuk, hogy melyik csapatban hány ember van, nem kell a tabot nyomkodnunk, valamint a játékos neve és steam képe is látható, ezek alapján dönthetünk, hogy hova érdemes beállni, de továbbra is elérhető az Automatikus csapatválasztás. A vásárlási menü is teljesen átalakult, így nem csak a szokásos gyors billentyű kombinációval vásárolhatunk majd, hanem az egérrel is kényelmesen fogunk boldogulni, a körkörös kialakításnak hála. Az utolsó dolog aminek kinézete változott az az eredménytábla. A megszokott piros terrorista színt a sárgás barna szín váltotta fel, valamint már nem csak az ölés és halál lesz számlálva, hanem a közreműködés is, így mindkét játékos aki azonos ellenfelet lőtt agyon, meg fogja kapni a pontot. A pontszám azért lesz lényeges, mert az alapján fogunk előbbre lenni, hogy mennyi pontunk van. Pontokat öléssel, közreműködéssel, bomba telepítésével és hatástalanításával is egyaránt szerezhetünk. A másik fontos dolog amit láthatunk majd, az a társaink vagyona, ez alapján taktikázhatunk majd, hogy ki vásároljon milyen fajta fegyvert hogy cseréljen, vagy csak a társainak vegyen pluszba, mert nekik nincs rá keret. A maximális pénz továbbra is 16000$ maradt. A radar is átesett egy kis átalakításon, hisz már nem is radart kapunk, hanem egy kis mini térképet ami jelzi az útvonalakat, társainkat, ellenfeleinket, bombát, túszok helyét, valamint a kimentési zónát is.
Játékmenet
Továbbra is a jól megszokott Counter-Strike játékmenet fog elénk tárulni, némi változással. Továbbra is két ellenséges csapat fog egymásnak feszülni, a terroristák és a terror-elhárítók. A pálya típusának megfelelően, továbbra is a terroristák feladata a bomba felrobbantása, vagy a túszok védelme lesz, míg az elhárítók a bomba telepítését próbálják majd megakadályozni, vagy pedig megpróbálják hatástalanítani a bombát, valamint a túszok kimentéséről se feledkezzünk meg, de az ellenséges csapat legyilkolása is eléri a kívánt célt. Játékmenet részén annyi változott, hogy a túszok már nem követni fognak minket, hanem felkapunk egyet és megpróbáljuk a kimentési zónába vinni, de közben használhatjuk a fegyvereinket. Pénz területén történtek változások, mivel már a bomba telepítése után is kapunk pénzt, valamint ha a CT idő lejárta előtt nem menti meg a túszt, nem fog gyarapodni a vagyona.
Mesterséges Intelligencia
Az Offline részleg, vagyis a botok elleni gyakorlás lényegesen változott. A botok kaptak némi gógyit, szóval már képesek a gondolkodásra, csapatban mozognak, taktikáznak, fedezik egymást ha szükséges. Fegyverek terén is megvan melyik bot mivel megy a harcba, ha pedig a földön talál az övénél egy jobb fegyvert, akkor azt fel is veszi.
Modernebb korszak
Fegyverek terén is történtek változások, mind árban, mind típusban, így lesz fegyver amit csak vaskos zöld hasúakért fogunk megkapni. Taktikai téren történtek a nagyobb változások, mivel bekerült a játékba két új gránát típus. Az egyik a Decoy, vagyis csali gránát, amivel ellenfeleinket csalhatjuk el a pálya egy másik pontjára, mert a fegyverünk hangján fog zajt kelteni, míg fel nem robban végleg. Esetleg még az ellenfél szívatására is alkalmazható, hisz nehéz megkülönböztetni a Flash gránáttól, így ellenfelünk ha elfordul, van esélyünk levadászni. A másik gránát típus mindkét csapatnál más-más, de szerepük ugyanaz. Terroristaként molotovot, míg CTként gyújtó gránátot vásárolhatunk majd. Ez két dologra lesz alkalmazható. Elsősorban arra, hogy ha a földre vágjuk akkor a talaj meggyullad pár másodperce, így az ellenfélnek néha új kijáratot kell keresnie, mivel a másik szempontja, hogy ha hozzá érünk, drasztikusan csökkenteni fogja az életerőnk, szóval nem érdemes a tűzzel packázni. Azonban ha van nálunk egy füstgránát, nyugodtan a tűzbe dobhatjuk, mert a füst eloltja a tüzet. A harmadik újdonság a Zeus pisztoly, amit nem lehet utántölteni, de ha ellenfelünket jól találjuk el vele, azonnal meghal. A többi változás csak fegyvertípusok terén történt, érkeztek új fegyverek, és voltak aminek az újabb típusuk váltott le. A terrorista csapatnál, pisztolyok terén a Tec-9 számít újításnak, valamint a CZ75 Automata pisztoly is elérhetővé vált mindkét csapatnál, valamint a P228-at felváltotta a P250. Nehéz fegyverek terén egy Lefűrészelt csövű sörétes érkezett pluszba, valamint az M3ast a Nova váltotta fel. Géppisztolyok terén az MP5 került mindkét csapatnál cserére, helyette az MP7-es került be, valamint a PP-Bizon. Gépkarabélyok terén az IDF Defendert a Galil AR helyettesíti már, valamint az SG 552-est az újabb fajtája váltotta fel az SG553-mas. Mindkét csapatnál pedig a Scout helyett érkezett az SSG 08. CT csapat arzenálja is változott, egy új P2000-es pisztollyal, egy MAG-7es shotival, géppisztolyoknál a hajszárító (TMP) helyett MP9-es érkezett, valamint a gépkarabélyoknál is történt változás. M4A1 helyett használhatunk M4A4-et is, SG 550 helyett SCAR-20ast, míg a nagypapik terén a Negev vált elérhetővé mindkét csapatnál.
Pályák és módok
A pályák szinte teljesen új modellezést kaptak, de maradtak a szögletes megvalósításnál. Némely pálya nagyobb átalakításon is átesett, mint például a Dust, ahol egy teljesen új, eddig korábbi részekben nem látható feljáró került a pályára. A pályák környezete továbbra sem lett rombolható, így továbbra is nagy odafigyelést igényel a koncentrálás, hogy melyik objektum mögül villan ki az ellenfél fegyvere. Módok terén két teljesen új dolog érkezett, az egyik a Rombolás a másik pedig a Versengő. Rombolás módban hat különböző pályán onthatjuk a vért, nevezetesen Bank, Lake, Safehause, Shorttrain, St.Marc és Sugarcane. Változatos helyszínek, hiszen akár egy Bankban is lövöldözhetünk, de egy kikötő, és egy elhagyott gyár is belefér a pakliba. Ebben a módban a feladat ugyanaz lesz mint a megszokott bombás pályákon, egy kicsi változással. A fegyvervásárlás nem kapott helyet a módban, helyette előre megadott fegyverekkel kell majd harcba indulnunk, pisztolyokon át egészen a gépfegyverekig. Ahhoz, hogy a következő fegyvert megkapjuk a következő kör kezdetekor, ölést kell szereznünk az adott körben. Félúton csere, és aki eddig CT volt most T lesz, és ez fordítva is igaz. A versengő mód a jól megszokott pályákon fog zajlani, például egy Dust II-n vagy Inferno, és a többi szokásos pálya. A mód lényege, hogy a játék rádöbbentsen arra, hogy mennyire is vagyunk precíz játékosok, és hogy képesek vagyunk-e csapatban dolgozni. Játszhatunk barátainkkal egy csapatban, vagy random emberekkel összekerülve is. Minden egyes meccsen két öt fős csapat fog egymásnak csapni, hogy eldöntsék kik a jobbak. A mód 30 körből áll, félúton cserével. Értelemszerűen az a csapat a győztes, amelyik több kört nyert meg, vagy olyan körelőnyre tesz szert, hogy egy meccsponttal előbb eldöntik a találkozót. A csapat dolgát még az nehezíti, hogy van csapattárs sebzés, így figyelnünk kell arra is, hogy hova lövünk, nem pedig csak vaktában szórni az áldást. Ha egy csapattársunkat megölünk, pénzlevonást kapunk, rosszabb esetben egy fél órás versengő eltiltást, aminek a tiltási ideje folyamatosan nőni fog, ha rossz benyomást keltünk mert megöltük a társunk, vagy a meccs vége előtt kiléptünk.
Grafika
Kérdés, hogy változott-e vagy sem. A válasz mindenképp az igen lesz, mivel a karakter modellek sokkal kidolgozottabbak, csak úgy mint a fegyverek és a pályák is. A fegyverek sokkal kifinomultabban és szebben néznek ki, csak úgy mint a karakterünk keze, miközben a fegyvert fogjuk. A grafikai előrelépés jelentősen látható, de nem csak ultra grafikán nyújt szép látványt, hanem a minimum is elég jól néz ki, szóval nincs szükség egy bivaly gépre, hogy élvezni tudjuk a játékot, de köztudott, hogy a CS nem is a grafikára épül, hanem a csapatjátékra.
Hangok
Ha minden igaz minden fegyver teljesen új hangot kapott, ez észrevehető is, könnyen felismerhetjük, hogy egy AK-val soroznak minket vagy pedig egy M4-essel. A lépés hangok még finomabbak lettek, sokkal könnyebben halljuk, hogy egy vagy több több ellenség közeledik felénk. A menü zene is teljesen el lett találva, illik a játékhoz.
Extrák
Elhanyagolható, de mégis bent van a játékban. Igen, a fegyver skinekre gondolok. Rengeteg fegyver skin érhető el a játékhoz, több fajtában is, vadi újban ami szépen csillog, vagy egy leharcoltabb fajtában, ami ütött-kopott. Ezeknek szerepük annyi, hogy ha felszereljük a fegyverünkre, annak megfelelően fog kinézni, és ezt a többi játékos is látni fogja, azonban semmi pluszt nem ad a fegyverünkhöz, csak annyit, hogy jobban néz ki. Ezeket akár el is adhatjuk, így növelve egy kicsit a steam vagyonunkat, vagy vásárolhatunk is, ám bár némelyikért elég mélyre kell nyúlni a zsebünkben, gondolok itt a kés skinekre, vagy az AWP-kre. Sknineket meccs végén véletlenszerűen sorsol ki a szerver, de nem csak skineket kaphatunk. Kaphatunk akár ládákat is, vagy kapszulákat. Kapszulákhoz kulcsot vásárolva matricát nyithatunk belőle, amit szintén a fegyverünkre helyezhetünk rá, míg a ládákból szintén fegyver skinek nyithatóak, ha vásárolunk hozzá kulcsot, természetesen. Ezeket szintúgy eladhatjuk a piacon, vagy vásárolhatunk pluszba hogy nyitogassunk, bízva a szerencsében hogy valami jó dologgal áld meg minket a játék.
Végszó
Az egészet egybe foglalva, egy jó játékot kaptunk, remek játékélménnyel és módokkal. Változatos pályákon küzdhetünk és élvezhetjük a játékot, vagy épp idegeskedhetünk ha rossz napunk van, és nem igazán megy a játék. Mindent összevetve, nálam a játék egy erős kilencest ér el a tízes skálán, hisz remek hangok jönnek a fülembe, a grafika nem Battlefield szintű, de nem is az a cél, így a játéknak teljesen megfelel, a játékélmény pedig teljesen jó, néha egy két nokedli ronthatja el, akik nem veszik annyira komolyan a játékot, és csak trollkodnak, de velük nem kell törődni, valamint csalókkal is ritkán lehet találkozni. A játékot mindenféleképpen ajánlom mindenkinek aki szereti az FPS-ek világát, szerintem bőven megéri a pénzét, ha szerencséd van akkor pedig akcióban is megveheted.
Műfaj: ,
Fejlesztő: Valve
Eleinte én is cs:go-ztam és be kell vallanom hogy ez volt az első cs amivel kezdtem, de ennek ellenére mindig 1. vagy 2. voltam. Aztán jött egy brutális leárazás azt hiszem 3 euró lett a 12-ből? meg majd utána volt egy 1,7 euróra való leárazás? Azt hiszem így volt.
Nos az első leárazás után elkezdtek szaporodni azok a játékosok akik ha guggolva mentél be fejbe lőtt, ha állva futottál be fejbe lőtt, de ha ugorva mentél be akkor is egyből fejbelőtt... Szerintem ez esélytelen, mármint, valaki ennyi pozícióra figyeljen, aztán jöttek azok a csapattársak akik falon keresztül nézték az ellenséget, sokszor füstön keresztül hs-eztek egy lövésből mintha a füst se lenne ott.
Az 1.7eurós leárazás után elegem lett a játékból és ezen playerekből, kerestem én is hekket, amit azután láttam az eszméletlen, egy meccsen minimum 5 hacker tuti volt rajtam kívül, igazából annyira nem éltem vissza a hack-el mert sokszor hagytam magam lelövetni nem azért hackeltem mert élveztem hanem mert kíváncsi voltam rá hogy hányan hackelnek, és persze a hackerekre rászálltam a többi nem érdekelt, de így is játszottam vele talán 10 versengőt.
Meguntam azt egy darabig nem jatszottam vele, volt egy ismerősöm aki azért hackelt mert erre állt a pecse, nos amint hallottam hogy bannolták, na mondom én is felmegyek had bannoljanak legalább egy f*ssal kevesebb játékom lesz.
Bannoltak is hála az égnek.
Szóval a CS:GO a "hackerek melegágya" jelzőt is viheti tök lazán, főleg az orosz semmirekellőkkel, az oroszok 90% hacker, és az oroszok 70% CS:GO-zik... 😀
A teszt jó lett, én nyomtam rá egy felülmúlhatatlant 😃
A skinek meg már a sírba vittek szóval az már no comment >.<
Igen, versengőn tényleg elég buták a botok, de ha Offline mész a Profi botok ellen, azért ott már nem olyan rosszak.
Infernon berohant egy AWP és egy M4A4 tüzének háttal a BOMBÁVAL. A legszörnyűbb, hogy ezt a legtöbben látták a csapatunkból és a röhögéstől harcképtelenné váltunk.
Tanulság: Z-4 a spawnon, hogy a BOTok ottmaradjanak és egy játékos később átvehesse.
Minden más jó egyébként 😆
Hát igen, azért a botok messze vannak a tökéletestől, ha matchmakingben valaki kilép, a helyébe lépő bot vagy vesz egy negevet és befut az ellenfél pofájába anélkül hogy megpróbálna vissza lőni, vagy egész körét azzal tölti, hogy megpróbál felugrani egy sarokba, ahova nem lehet, legrosszabb esetben megöli az egyik csapattársát 😆 Az természetesen közel sem érdekli, hogy a csapat hova megy vagy mit akar, éli a külön életét valahol a mapen.
Ne értsd félre, nem azért jeleztem a hibát, hogy most aztán hú de ásd el magad szégyenedben, hanem hogy tudd, a következő teszteknél mire figyelj.
Elrontottam, felvállalom, ez van, emberből vagyok, hibázok mint mindenki más.
Áh, hogy csak fogalmazási hiba, értem. Előbbre akkor jutnál, ha a játék célja az lenne, hogy minél több pontot szerezz a mindenkinél, még a csapattársaidnál is.
Slenderman:
Az eleinte akkor még csak modifikációként létező Counter-Strike igen, 99-ben jelent meg.
Tudtommal abban a részben az eredménytábláról volt szó, így némi gógyival ez ki következtethetőnek tartom...
intelIA32
A tikokról megfeledkeztem, igazad van. 😆
Szerintem jó irányba fejlődött a játék. Több fegyver is van, több offline játékmód. A célzást hiányolom, de azért fejlődött egy kicsit ebben a tekintetben is. Végre bele tudunk nézni a taktikai cuccokba 😆
Ja igen, a tyúk is ad +1 pontot 😆
Geforce 7100al nem igen lehet élvezni, de egy normális DX9es karival (Mondjuk 7600GT) már mehet egész jól.
"A pontszám azért lesz lényeges, mert az alapján fogunk előbbre lenni, hogy mennyi pontunk van."
Hova?
Ossian1993:
Ez a játék pont annyira monoton, amennyire Te akarod.
legtöbbször hang nélkül tolom mert felkúrnak a kis 10 évesek ... ezért nem is pontozom a tesztet