background
avatar
Ayistion
Szint: 46
11 éve tag, offline
2.5K ☀
1.1K 💬
140 🎮
29 ❤
10 🎁
Máté (Kovács)
27 éves, férfi
Zala

Vedd el és urald!

Írta: Ayistion, 2013. September 03., játékteszt
Játék: Need For Speed Carbon

Irány Palmont City, és a Carbon Canyon! A tesztben beszámolót tartok arról, hogy mi is folyik a városban, és a kanyonban.


Előszó

Az elmúlt éveket tapasztalva, nem volt olyan év, mikor ne jelent volna meg a Need For Speed sorozatból egy új rész. Ez lehet hogy jó is, mivel nem unatkoztunk, de lehet hogy rossz, hisz egy év fejlesztés, nem biztos hogy megadja azt a játék élményt amire vártunk. Na de most ugorjunk vissza egy kicsit a múltba. 2006 őszén, az Electronic Arts piacra dobta a Need For Speed Carbon-t, ami tartogatott meglepetéseket, valamint nagy butaságokat is.

Alapok

A játék menüje nem sokat változott, továbbra is látható lesz egy aktuális verda több kameraszögből, ahogy lépkedünk a menüpontokban. A menü fent középen kapott helyet, és a MW-hez eltérően, nincs kép az adott menüponthoz, csak szöveg. Ami továbbra is elérhető maradt, az a Karrier mód, valamint a gyors verseny sem maradt ki, de még a kihívás sorozatot is megkaptuk.

Az újdonságok

Ebben a részben visszakaptuk a Drift játékmódot, de ez mellett távozott két játékmód. A Drag és a kieséses körverseny már nem elérhető. A többi játékmód megmaradt, mint pl a körverseny, vagy csak egy sima verseny, ahol A pontból B pontba kell elérni. A másik újdonság a Kanyon, aminek nagy szerepe lesz a karrier módban. A tuningolás is változott némileg. Az alapok megmaradtak, szóval továbbra is szerelhetünk a verdánkra spoilert, vagy épp egy új kipufogót. Ami újdonság, hogy ha megvan a kellő emberünk, akkor ezek méretét is megadhatjuk, pl hogy milyen magas, vagy épp széles legyen a spoiler. A matricázás is megmaradt, de valamivel fejlettebb lett, mivel már méretezhetjük, forgathatjuk, sőt még tükrözni is lehet az adott matricát, és nem csak egyet rakhatunk a verdára, hanem amennyit jónak látunk. Az egyéb alkatrészeknél, mint pl a nitró állítható lesz hogy löketre, vagy időtartamra fogyjon, vagy épp a gumink, drifteléshez legyen tökéletes, vagy kellő tapadást biztosítson.


Karrier mód

A karrier módot nagyon jól összerakták a készítők. Ha jól belegondolunk, akár már olyan mint egy film. A játék Palmont City-ben játszódik majd, és a várost kanyonok veszik körül. A város négy részre lett osztva, mivel a várost négy főnök uralja. Keleten Bushido terület található, Nyugati részen TFK, délen a 21St Street Crew banda, valamint északon a nagyfőnök, Darius területe a Stacked Deck. A nagy zsaru ellenségünk Cross, szint úgy szerepet kap a karrier módban. A karrier mód elején feladatunk az lesz, hogy bandát alapítsunk, és megpróbáljuk megszerezni a várost. Ebben a játék elején segíteni fog nekünk Darius, hisz felajánlja, hogy ad nekünk egy verdát, majd Nikki és Nevile is segíteni fog, hisz tőlük fogjuk megtanulni az alapokat. A bandánk első embere Nevile lesz, és később hozzánk csapódik majd több ember is, ezzel fog tisztázódni a kép, hogy mi is történt igazából azon a bizonyos versenyen.


Csapattársak

Minden embernek meg lesz a maga sajátossága. Egy versenyre egy embert vihetünk magunkkal, és mindenki másban jeleskedik. Az útkereső feladata, hogy megkeresse a pályán a levágó kanyarokat. A blokkolót, ha aktiváljuk, fel fogja mögöttünk tartani az ellenfeleket, a szél fogó pedig, előttünk fog menni, és ha sikerül mögötte maradnunk, akkor felgyorsulunk.

A Kanyon

Amint említettem a kanyon nagy szerepet kapott, hisz a főnök versenyek nem csak a városban fognak zajlani, hanem a kanyonban is. A főnök elleni kanyon verseny nem lesz egyszerű, mert a kanyonokban elég sok éles kanyar van, valamint baromi sötét is. De ha még ez nem lenne elég, néhány helyen a szalagkorlát átszakítható, és bizony leugrathatunk a szakadékokba, ez által véget vetve a versenynek. A cél az lesz, hogy megelőzzük az adott főnököt, de ehhez elég jó vezetői tudás, és egy jól összerakott verdára lesz szükségünk. Ha sikerül megelőzni, és tíz másodpercig mögöttünk tudjuk tartani, nyertük a dolgot, de ha nem jön a második forduló. A második fordulóban, mi fogunk elöl menni, és az lesz a feladat, hogy megpróbáljuk lehagyni, és szintén tíz másodpercig távol tartani magunktól. A küzdelem közben pontokat szerzünk a kanyonban, amit az első fordulóban akkor kapunk, ha minél közelebb vagyunk hozzá, de ha neki megyünk a verdájának, -2000 pontot pocsékolunk el. A második fordulóban, a megszerzett pontszámunkkal kell beérnünk a célba, mielőtt minden pontunk elfogy. Minél távolabb tudjuk tartani magunktól az ellenfelet, annál lassabban fog csökkenni a pontszámunk. Verseny közben, néha a bal felső sarokban meg fog jelenni egy kamera közvetítés, ami az ellenfelet mutatja majd. Ha sikerül bénáznunk, elég szépen az arcunkba röhög, ha pedig sikerül megelőznünk, látható lesz ahogy idegeskedni fog. Ha lenyomtuk ellenfelünket, jöhet a megszokott jutalom kártya, ahol a főnök kocsiját is lenyúlhatjuk. A főnök legyőzése után, a főnökverseny helyén egy új verseny lesz elérhető majd, ami a játékban talán a legnehezebb is. Egy körverseny lesz, ahol egy főnök legyőzése után a legjobb sofőrök egy ”party-t” csapnak. Ez mit is takar? Nos elég jól tuningolt verdák ellen kell majd versenyeznünk, és nem igazán fognak figyelni a dolgokra, hisz elég durván fognak lökdösni vagy blokkolni minket, vagy a többi versenyzőt. Továbbá a kanyonban nem csak a főnök versenyek lesznek elérhetőek, hanem néha drift verseny is lesz. Ez jól hangzik, hisz így már olyan mint egy halálos iramban film. Nos igen, eléggé olyan, hisz drift közben is, néhány helyen átszakítható a szalag korlát, és zuhanhatunk a mélybe. A drift még a kanyonon kívül a városban is elérhető lesz, valamint a zárt drift pályákon. A Drift pályákon, a falhoz közel, bónuszzónák lesznek kijelölve, ahol ha sikerül anélkül driftelni, hogy falat érnénk, több pontot fogunk kapni, valamint a zárt drift pályák szakaszokra lettek osztva.


Sebesség vagy börtön

Karrier módban továbbra is elérhető a szabad kóborlás mód, ahol a rendőrök elől is menekülhetünk, az addig feloldott városrészeken. A körözöttségi szintek továbbra is megmaradtak, sőt növelve is lettek. A kihívásoknál, 8-as szintű rendőrök is üldözőbe vehetnek minket, de karrier módban csak 6-os szintűek. A harmadik szinten ismét a nyakunkba eredhetnek helikopterrel is, valamint a szembejövő SUV-ok sem fogják megkönnyíteni a dolgunkat, de még útlezárások is lesznek, persze abroncslyukasztókkal tele.

Palmont City

Mint említettem a város négy nagy részre lett osztva, és kanyonok veszik körbe. A négy nagy rész, területenként még jobban tagolták. Egy városrészt 5 ”megyére” osztottak fel, (kivétel a Stacked Deck terület, ahol 7 megye lesz) és ezen megyék megszerzése, majd megtartása lesz a feladatunk. Egy megyében három verseny lesz, (kivétel egy, ahol csak kettő, mivel az összes megye megszerzése után, ott lesz elérhető a főnökverseny) és ahhoz hogy uralni tudjunk egy megyét, minimum két versenyt meg kell nyernünk. Ami nehezíteni fogja a dolgunkat hogy a városban több kis csapat is van, mint pl a Rotor, akik támadni fogják a területeinket. Ha a kihívást nem fogadjuk el, a versenyt automatikusan a támadó csapat nyeri, ezáltal el is bukhatunk egy megyét.


Hangok és zenék

Az autók motorhangja el lett találva, viszont a gumiké nem igazán. Ha egy kicsit csúszol, már elég durván fogod hallani a gumi hangot, ahogy érintkezi az aszfalttal. A zenék illenek a játékba, és dobnak is a hangulaton, de némely zene, elég monotonná fog válni egy idő után, de azt ki is kapcsolhatjuk a Track Listában.

A 2006-os grafika

A játék minimum grafikán elég csúf, de maximum grafikán még ma is szépnek számít, hisz az autók szépen tükröződnek, a város fényei is csodálatosak az éjszakában. Az autónk továbbra sem fog törni, de a festés kopni fog a verdáról, ha ütközünk, vagy csak megkarcoljuk a fal mellett. Természetesen a rendőr autók továbbra is zúzhatóak maradtak, és a háromszöggel jelölt dolgok, mint pl egy víztorony továbbra is ledönthető, a benzinkút pedig továbbra is robbanni fog.

Végszó

Mivel a játékot az EA készítette, bizakodhattunk, és jó pár embernek ez a rész jobban bejött mint a Most Wanted. Csillogó gyors verdák, rendőr üldözés, az éjszakai versenyek, és a kanyon nagyon sokat dob a játék összképén. Az egyetlen dolog amit én hiányoltam a játékban, az a Most Wanted-ben megszokott BMW. A játék elején még megvan, ez tény, és ha ügyesen vagyunk és teljesítjük a feladatot, vissza is szerezhetjük, de csak gyors verseny módba. A másik hátránya a játéknak, hogy a FULL HD monitorokat sajnos nem támogatja. A magyarok hátránya még, hogy a játékhoz nem készül magyar szinkron, de készül hozzá magyarítás. Nos igen a magyarítás jó lett volna, ha az átvezető videók fele nem kerül ki a játékból vele, ezáltal nem nagyon fogjuk átlátni a történetet. Összességében a játék jó lett, bár a történet egy kicsit rövidre sikeredett. Esetleg lehetett volna több városrész, több főnökkel, vagy egyszerűen az egész játék lehetett volna egy kiegészítő patch.

Értékelés:
Grafika:
█████████
90%
Hang:
██████████
70%
Játékélmény:
█████████
90%
Összességében:
██████████
80%
Need For Speed Carbon
Need For Speed Carbon
Need For Speed Carbon
Megjelenés: 2006. October 31. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: EA Black Box, EA Canada
Hozzászólások: 8
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Kicsi_Joe avatar
nagyon jó játék! tetszett a teszt!
0
0
0
0
mpatrik369 avatar
Ez a egyik legjobb NFS . Nagyon jo tesz gratula 😀
0
0
0
0
no avatar
ki kell próbálni elég jónak tűnik
0
0
0
0
Borbi avatar
Gratula a teszthez. Ha nem játszottam volna végig vagy 10-szer, biztos kedvet kapnék hozzá.😆
0
0
0
0
PA2ZZi avatar
Az a jó teszt, amely kiváltja az olvasóból hogy játsszon vele. És úgy látom, sokan vannak így, gratulálok 😀
0
0
0
0
JayHU avatar
Nagyon jó teszt lett!Imádom a játékot,kedvet is kaptam hozzá 😃
0
0
0
0
ricsko1234 avatar
Gratula a teszthez!!! Minden fontos info benne van... Kedvet is kaptam a játékhoz!!! 😃
0
0
0
0
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
36 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció