A Brit álom
1969. Május 9-e. Laos északi határától két kilóméterre, az amerikai gyalogság 101-es osztaga, a 937-es számú magaslat felé halad. Számukra ez puszta felderítési gyakorlat. A Viet Cong-ok szemében viszont a 397-es magaslat, stratégia jelentőségű. A 101-es osztag tucatnyi rosszul képzet sorkatonájának, kevesebb mint két óra alatt kellett volna teljesíteni ezt a rutin feladatot. Kilenc napon át hősiesen tartották magukat. Ez a teszt azonban nem az ő történetüket meséli el.
Újabb két év telt el, és igen, itt egy újabb Horizon epizód. Vessük bele magunkat és nézzük meg hogy megérte-e a várakozás ezt a játékot, vagy pedig csalódottan kell felállnunk a készülékek elől.Mielőtt fejest ugranánk, annak aki nem ismeri a sorozatot, egy pár szóban felvezetném a helyzetet. 2005-ben jelent meg az első Forza játék, majd idővel a sorozat kettészakadt. Megmaradt a Forza Motorsport, ami a mai napig már hét részt élt meg és továbbra is sikeres verseny-szimulátor játékként van elkönyvelve, ami a zárt pályás versenyekre összpontosít. A Motorsport mellett viszont 2012-ben elindult a Horizon vonal is, ami viszont egy teljesen más irányt vett, egy úgynevezett árkád versenyjátékot kaptunk Open-World, azaz bejárható világgal. 2012-től kezdődően a Forza sorozat évente váltakozva érkezik, és a Horizon mára megélte a negyedik részt, vagyis a mai alanyunkat.
Amit most leszögeznék itt az elején az nem más mint az, hogy a játék elérhető Magyar nyelven. Utoljára az első Horizon epizód volt az, amit magyarul élvezhettünk, már ez alapból egy pozitív hozzáállással indítja az egészet.
A Brit álom
Az előző részekben megjártuk már az USA-ban lévő Kolorádó államot, beugrottunk Észak-Olaszországba & Franciaország déli részére, valamint tettünk egy kitérőt Ausztráliába is. Idén a játék viszont az Egyesült Királyságba fog minket elkalauzolni. Megjelenés elött felmerült a kérdés hogy hol is fog játszódni eme epizód, és sokan csalódottak voltak hogy nem Japánra esett a választás. Én azonban az ellenkező tábort erősítettem, örültem hogy nem Japánt célozták meg amiről már rengeteg bőrt lenyúztak, hanem a Brit autóvilágot, főként hogy a fejlesztőcsapat maga is Brit. Na de nézzük mit is szerelt össze a Playground Games.
Horizon Life
A következő dolgokat megpróbálom egymásra építve kivesézni, és nem ugrálva a témák között, egyfajta katyvaszt előidézve.
Az első ami változáson ment keresztül, az maga a profil szintrendszer. Egyfajta presztízs rendszer vezettek be. Míg a Horizon 3-ban ha a 999. szintet elérve fejlődtünk még egy szintet, egy platina csillagot kaptunk, azonban ezt kicsit megtoldották. Amint elérjük a 200. szintet, megkapjuk az első presztízs csillagunkat, ami megjelenik a nevünk mellett, valamint a szintünk nullázódik és vissza áll az alapra. Ismét indulhat a fejlődés a következő csillagért amihez már nagyobb szintet kell elérnünk és ezt így tovább. Összesen 10 presztízs csillagig tudunk fejlődni.
Továbbá nem fanokat fogunk gyűjteni és xp-t(tapasztalati pont) kapni, hanem befolyást, ami egyfajta xp-ként szolgál.
A másik változás az a versenyek & jutalmak feloldásában történt. Itt már nem a fesztivál helyszíneket fogjuk fejleszteni, hanem egy úgynevezett Horizon Life szintrendszert kaptunk. Konkrétan ide mindent bezsúfoltak amit lehetett, és minden szinthez lett kötve. Gondolok itt az Országúti versenyszériára vagy épp a PR stunt-okra, amik mellett a trükkszintünk is fejlődhet vagy ha közvetítünk/közvetítést nézünk akár a Mixer szintünk is. Na de ez miért is lett jó nekünk? Igen, elsőre hülyeségnek tűnhet, de nem az! Azzal hogy a fejlesztőcsapat ezt így megcsinálta csak nekünk játékosoknak tett jót, ami manapság ritka. Országúti versenyeket nyerve az országúti szintünk fog fejlődni, vagy ha traffipax vadászatot indítunk akkor a traffipax szintünk. Ezeknek mind-mind különböző a maximum szintje, és nem lehet őket kimaxolni, viszont ezzel hazudok is meg nem is. Egy adott szintet lehet elérni velük, vegyük példának most az országúti versenyszériát. 1-es szintről indulva egészen 20-as szintig tudjuk fejleszteni, azzal hogy ilyen fajta versenyeken veszünk részt és érünk célba. Egészen a 20. szintig oldhatunk fel vele újabb és újabb versenyeket, valami új jutalmat mint pl. szerencsekerék, autó vagy kiegészítő a karakterre. Ha a 20. szintet elérte, nem fog a következő szintre fejlődni, hanem a 20. szintet fogja újra befejlődni amivel annak a szintnek jutalmát fogjuk újra és újra megkapni. Egyszóval jutalmakból nem lesz hiány.
Versenyszériák
Most hogy az alapokat sikerült letisztázni, nézzük a versenyeket.
Az első páciens az Országúti versenyszéria. Itt szimplán országúton (aszfaltos úton) kell közlekednünk körverseny és sprint versenyeken az ellenfeleket legyőzve.
Földutas versenyszériában már becsatlakozik az aszfalt mellé a földutas csámborgás is, ahol Ösvény versenyeket (Sprint) és Tülekedés versenyeket (körverseny) kell nyernünk.
Terepverseny-sorozat szériában már nem csak az utakon, hanem a csepőtésben is járunk és próbálunk sprint illetve körversenyeket nyerni.
Utcai pálya versenyek minden alkalommal sprint versenyek, csak is aszfalton, valamint nincsenek „elzárva” az utak mint az országúti versenyeknél, így nagyobb vezetői tudást igényelnek, mivel könnyebb a pályáról való kicsúszás, főleg hogy a sziklakerítések rombolhatóak lettek.
És a végére hagytam a Gyorsulási versenyeket. Kijelölt egyenes útszakasz, a karácsonyfa jelzésére indulás és padló a célig.
Ezeket a versenyeket mind-mind játszhatjuk az AI ellen, KO-OP módban egy barátunkkal Drivatarok ellen, összemérhetjük tudásunkat más játékosok ellen PVP módban, vagy pedig megdönthetjük más Riválisok idejét a pályán. Ami újítás bekövetkezett az nem más mint az Útvonal létrehozása opció.
Az adott esemény előre meghatározott rajtjától indulva, készíthetünk egy saját pályát. Az autónk nyomvonala lesz maga a pálya útvonala, ahol mi magunk szabjuk meg az ellenőrzőpontok helyét, valamint a cél helyét is. Ezzel az opcióval már könnyedén kreálhatunk belevaló rally pályákat és egyéb adrenalindús versenyeket, ami ismét csak növeli a játék játszhatóságának élettartamát.
Horizon Történetek
Amik nem maradtak ki azok a Bakancslista kihívások. Lehet hogy pár embernek nem esett le, de a Horizon Történetek, maguk a Bakancslisták. Továbbra is különböző feladatok teljesítése lesz a cél, pl eljutni időre A-ból B-be, anélkül hogy összetörjük az autót, vagy jó időt fussunk, drifteljünk stb… Ami nekem kifejezetten tetszett, hogy az egész kihívássorozat köré felhúztak egy komplett történtet. Jelenleg öt darab Horizon Történet van a játékban. A Kaszkadőr Sofőr, Driftklub, A Világ Leggyorsabbja, LaRacer a Horizonon, valamint a nemrég bekerült British Racing Green. Ezek mindegyike tíz kihívást tartalmaz, és más történetekkel elmesélve teszik színessé a kihívásokat. Vegyük példának a LaRacert a Horizonont, ahol különböző ikonikus autókkal, amiket egy valós létező játékhoz kötve, elmesélve egy történetet, vezetünk és ügyeskedünk a kihívással. Hihetetlen jó hangulatot kölcsönöz az egésznek.
És persze nem feledkezhetünk meg a Bemutató eseményekről sem, amik ismét vagányra sikeredtek, és olyan őrültségeket élhetünk át, amit más autós játék nem tud biztosítani, csak is a Forza Horizon.
Karakter személyre szabás
Húha, amikor megtudtam hogy ilyen opció lesz a játékban, nem tudtam hova tenni a dolgot. Az egyik szemem sír a másik meg nevet. Egyrészt örülök annak hogy a játékos által játszó karakter ennyi személyre szabható lett, viszont egy kicsit idegesítő is a dolog a játék elején, ezt mindjárt kifejtem hogy miért. A karakterünknek rengeteg ruhadarab közül állíthatunk össze egy saját szettet, sapka, kesztyű, nadrág, felsők, karkötők, táncok, amit akarsz. Ahhoz hogy ilyen tárgyakra tegyünk szert, három mód van rá. Az első a szerencsekerék. Igen-igen, eddig csak autókat és pénzt pörgethettünk ki vele, most már dudát az autóra, valamint a karakterre ezt a rengeteg tárgyat is. Ami bosszantó hogy a játék elején rengeteg tárgyat fogsz kipörgetni a szerencsekerekekkel, az autók és pénz helyett, ami idegesítő. Aztán ez elmúlik, mert szép lassan már meg lesz minden tárgy a karakteredre, és pörögnek az autók és az 5000 credites pénzösszegek. A másik módja a tárgyak megszerzésére az a feloldás a Horizon Life-ban való haladással történik. Különböző események, különböző szintjeiért kapunk jutalmakat a karakterünkre. Az utolsó lehetőség az maga egy újítás, vagyis a #FORZATHON bolt.
#FORZATHON
A #FORZATHON már az előző részben is jelen volt, de most egy kicsit megvariálták és kibővítették. Minden héten más-más fő eseménysorozatot fogunk tudni végigcsinálni, ami négy részből áll. Ha sikerül mindet megcsinálni az idő lejártáig, akkor 100 #FORZATHON pontra tehetünk szert. Ez mellett még ott van a három különböző időpontban változó feladat is, amik teljesítéséért fejenként 10 pontot kapunk. Na de hogy miért is lett ez jobb hogy pontokat gyűjtögetünk, mint hogy egy konkrét jutalmat kapjunk mint eddig.
Azzal hogy bevezették a pontrendszer, egy #FORZATHON Bolt-ot is kaptunk. Itt a megszerzett pontjainkat költhetjük el. A bolt tartalma hetente változik. Minden héten egy másik fajta Horizon Edition autót vásárolhatunk meg pontokért, mellette egy sima járművet, vagy kiegészítőket a karakterünkre. Ha esetleg meglenne mind, természetesen a megszerzett pontokért vásárolhatunk szerencsekerék pörgetéseket, egyarát sima, és szuperszerencsekerékre is.
Na de mégis honnan szerezzek annyi pontot hogy erre mind szert tegyek? A heti és napi feladatok mellett kaptunk egy #FORZATHON LIVE-ot, amivel még gyorsabban szerezhetünk pontokat. Ezek az események a térképen jelennek meg, minden egyes órában indul egy esemény, amire a játék is felhívja a figyelmünket a kezdés elött öt perccel, de az esemény kezdete elött tíz perccel már megjelenik a helyszín, így ráérősen is odavezethetünk. Ezeknek az eseményeknek az a célja, hogy a többi online játékossal együtt összefogva, teljesítsétek a kitűzött PR stunt-okat. Eseményenként három feladatot kell teljesíteni, pl. érjetek el összesen 100.000 drift pontszámot a driftzónában. A feladatok teljesítésére negyed óra áll rendelkezésre. Sikeres feladatonként 10 #FORZATHON pontot szerezhettek, vagyis összesen 30 pontot kaphatunk ha mindent sikerül teljesíteni.
Ám most megint hazudtam. A harminc pont csak a fele annak, amit akár óránként bezsebelhetünk. Itt ismét egy újítás épül rá a dologra, ami nem más mint az ingatlanok. A térképen szétszórva különböző lakásokat vásárolhatunk meg. Ennek nem csak az a célja hogy ha már minden autónk meglenne, legyen hova elszórni a pénzt. A lakásokban változtathatjuk meg karakterünk kinézetét, valamint minden egyes ingatlan megvételéért kapunk valami jutalmat is. Itt jön a lényeg. Van egy ingatlan, ami lehetőséget biztosít arra, hogy a teljesített #FORZATHON feladatok után dupla pontot kapunk. Magyarul egy heti feladatból 200, míg egy napi feladatból húsz pontot zsákmányolhatunk be. De ez nem minden, mert a #FORZATHON Live feladatok teljesítéséért is dupla pontszámot ír jóvá a rendszer, azaz óránként akár 60 ponttal is megtoldhatjuk a számlánkat. Matekozzunk egy keveset. Csak óránként hatvan pontot szerezhetünk, ami egy nap alatt 1440 pontot jelent, ha esetleg minden egyes órában csutkára sikerül teljesíteni a Live-ot. De mivel hetente változik a bolt tartalma, megszoroznám ezt a pontot egy hetessel, aminek a végeredménye nem kevesebb mint 10.080 #FORZATHON pont! Ebből azért már bőven van mit elkölteni a boltban a szerencsekerék pörgetésekre. Aki esetleg most azt gondolja hogy ez hú de király, mert éjszaka állítgat ébresztőt, becsatlakozik a Live-okba és végig AFK-zza, hogy majd a többiek megcsinálják a feladatokat és kapok 60 pontot miközben már visszafeküdtem aludni, az csalódni fog. Ha legalább az egyik feladatban nem veszel részt, nem fogsz pontot kapni! Én ennek kifejezetten örülök, így nem olyanokkal lesz tele a Live, akik csak a sültgalambot várják a szájukba.
Horizon Szezonok
És igen, végre elértünk ahhoz a ponthoz amit mindenki várt, a játék legnagyobb újításához, az évszakok váltakozásához. Nem tudok olyan autós játékról ezen kívül, amiben szemtanúi lehetünk annak ahogy a környezet megváltozik, ez által egy teljesen más bejárható világot tárva elénk. Azzal hogy az évszakváltozást bevezették a játékba a készítők, hatalmas újítást dobtak be. Ahogy a játék oktató részében végig haladunk az évszakokon, aktiválódik a globális évszak beállítás. Egyszóval minden játékosnál azonos évszak lesz. Az évszakok hetente változnak meg, a heti kihívásokkal együtt. Ezek nem csak grafikailag változtatják meg magát a játékot, hanem élmény és tartalom ügyileg is. Teljesen más az amikor nyári szezonban végig repesztünk a száraz aszfalton 400-al, mint amikor a téli jeges és havas úton szüttyögünk jó esetben 200-al, mert egyszerűen csúszik az út, és ezt a játék nagyon jól átadja. Csak úgy mint azt ahogy ősszel hullanak a levelek, minden besárgul, a csapadék is sűrűbb és mindenhol dagonya van, ellentétben a tavasszal ahol újra kizöldell minden, színesebb lesz maga az egész világ a téli időszak után, és másabb lesz maga az irányítás is. Az évszakok váltakozásával leegyszerűsítve, a játékterünk teljesen megváltozik. Gondolok itt a hatalmas tóra, ami télen befagy és a közepén lévő sziget megközelíthető lesz a jeges tavon áthaladva, míg ez egy nyári évszakban nem fog összejönni. Mind a négy évszakhoz egy-egy külön csűrlet is tartozik, ami csak az adott évszakban lesz elérhető. De ha azt hittétek hogy ennyi, akkor tévedés. Megjelennek évszaknak megfelelően az évszakos versenyek is. Minden évszakban más és más verseny van kijelölve amit teljesíthetünk különböző jutalmakért, valamint a versenyek mellett évszakos PR stunt-ok is elérhetőek lesznek. Természetesen nem csak az évszakok változnak, hanem továbbra is megmaradt a dinamikus időjárás is, szóval egy téli versenyben akár még hóviharban is végezhetjük.
Online rakoncátlankodás
Az online részlegen több játékmóddal is fogunk találkozni. Elsősorban hogy valaki vagy valakik ellen versenyezzünk, a Horizon Life szerveren(72 férőhelyes) kell tartózkodnunk ahol hozhatunk létre versenyeket és várhatjuk hogy valaki becsatlakozzon hozzánk egy kis mókára az adott szerverről, vagy csatlakozhatunk mi is más játékos létrehozott eseményéhez. A másik mód pedig az Online Kalandozás. Három előre meghatározott kaland közül választhatunk. Versenyzés, Játékok és a Bármi belefér között. Versenyzésnél értelem szerűen körversenyek és sprintversenyeken vehetünk részt, míg a Játékoknál a Playground zóna eseményeken, Bármi beleférnél pedig ennek a kettőnek az ötvözetén. Egyaránt tartalmaznak versenyeket és játékokat is.
Már a FH3-ban is elérhetőek voltak az úgynevezett Playground zónák, amit itt is megmaradtak, a játékmódokban történt változás. Kezdeném a túlélő móddal. Itt ismét csapatokban leszünk viszont most már lehetőségünk van gyógyítani a csapattársainkat, ha jól emlékszem ez az opció a 3-ban nem volt, de majd a komment szekció kijavít ha tévedek. Csak is akkor tudunk a csapattársunkon segíteni, ha mi nem vagyunk fertőzöttek. Egyértelműen az a csapat nyer aki túlél esetleg megfertőz mindenkit, vagy több játékost. Amiben még változás történt az a Zászlófutam. Itt ismét csapatban kell dolgozni és körökre lesz osztva a dolog. Az egyik fordulóban egyik csapat védekezik a másik támad. A védekező csapat célja a terület megvédése a támadok ellen, akiknek a célja hogy a védett területre eljuttassák a zászlót. Ha a védekező játékos nekimegy egy zászlóhordozónak, az elveszíti a zászlóját, és a „bázisról” újat kell hoznia. Értelem szerűen az nyer aki több zászlót juttatott a célba. A harmadik mód az viszont újítás. (legalábbis nem emlékszem hogy a három tartalmazta volna) Ez pedig a Csapatos Király. A két ellenséges csapat feladata az lesz, hogy a pályán megtalálják a királyi koronákat, és felvegyék, majd megpróbálják megtartani, anélkül hogy az ellenfél elvegye azt. Célunk az hogy minél hosszasabb ideig birtokoljuk a koronákat. Természetesen adok-kapok módon lehet elvenni az ellenséges csapat játékosaitól a koronát, a győztes csapat pedig az aki többet birtokolta őket.
Ami ide is érkezett újítás az pedig a Rangsorolt Kaland játékmód. A három kalandmód közül vehetünk részt ragsorolt kalandokban is. Ahhoz hogy rangsorolt mód elérhetővé váljon előszőr sima kaland módban el kell érnünk a harmadik szintet a Horizon Life-ban, a kiválasztott kalandhoz.
Miből is áll a Rangsorolt Kaland. Ha megvan a szintünk, részt vehetünk rangsorolt eseményeken. Az első tíz lejátszott mérkőzés után a játék besorol egy adott ligába. a legrosszabb a 20. Liga, míg a legjobb a Nagymester szint. Célunk az lesz hogy a Liga aljáról fel tudjunk létrázni a tetejébe. Egy kaland Best Of 5-ből, vagyis legjobb 5-ből áll. (Maximum 5 forduló) Az a csapat nyer aki fordulókkal megveri a másik csapatot úgy hogy már ne tudja megfordítani az eredményt, pl 3-0. A kalandok után pontokat kapunk amivel feljebb juthatunk a ligákban. Minél jobb ligában vagy, annál jobb és több jutalmat fogsz kapni, ugyanis a jelenlegi ligád jutalmát, valamint az alatta levők jutalmát is mind-mind megkapod. A ragsorolások havonta állítódnak vissza a nullára, ahol majd újra le kell játszanod a tíz besoroló mérkőzést a kiválasztott módodban.
Autóesszencia
Eddig nem volt szó másról csak az újításokról, aminek sikeresen a végére értem, egy dolog maradt amit most fogok kifejteni. Sok embert ami izgat az nem más mint az autós tartalom. Már most több mint 500 darab autó érhető el a játékban, és ez csak többre fog nőni, a jövőben megjelenő „Autós csomagoknak” köszönhetően, valamint valószínűleg a két megjelenő DLC is tartalmazni fog új autókat. Ami nekem tetszett, hogy rengeteg régi autó került be a játékba, és voltak közöttük olyanok, amiket én nem is ismertem, gondolok itt a Peel P50-re. De hát egy Brit világban játszódó játékban, el is várható az hogy tömve legyen igazi kultuszautókkal. Viszont ha a kultuszautók nem lennének elegek, már lehetőségünk van kamionok vezetésére is. Amelyik újítást a végére hagytam az nem más mint az Autós Kiválóságok. Eddig csak profilunk perkjeit fejleszthettük vagy oldhattuk fel. A Horizon 4-ben viszont ezt is megcsavarták, amivel megint csak nekünk tettek jót. Mostantól minden autónak külön perk rendszere van, amiket a trükkpontokkal oldhatunk fel. Amiket feloldhatunk egyaránt lehetnek tapasztalati pontok, autók, pörgetések, pénzösszegek, vagy az adott autóhoz egy készség, pl nem ötös lesz a maximum trükkpontszám szorzónk hanem hetes. Fontos tudni azt, hogy az aukciós házban vásárolt autók perk rendszere nem nullázódik le. Egyszóval ha egy játékos teljesen feloldott az autón minden perk-et, majd úgy adja el az aukciós házban, amit mi megvásárlunk, akkor nálunk is fel lesz oldva rajta minden perk. Csak az újonnan vásárolt autók perkfája van alaphelyzetben. Természetesen aukciós házban is lehet kifogni olyan autókat amiknek a perkjeihez még nem nyúlt hozzá egy játékos sem.
Lárma & Forma
És ez az amiről a legkevesebbet tudom mondani. A játékba idén talán nem került be igazi toplistás zene, mint mondjuk a harmadik részben a Lykke Li - I Follow Rivers című szám, de szerintem ismét egészen jól összeállított zenelistát kaptunk, bizonyára mindenki meg fogja találni újfent a számára megfelelő dallamokat, köszönhetően a rádióállomásoknak. Ami fontosabb azok talán az autó hangok. Már az előző részben is betegesen jól doromboltak az autók, de amikor meghallottam a Bugatti Chiron hangját, akkor egyszerűen meghökkentem, és nem akartam hinni a fülemnek hogy miképp is lehet valaminek ilyen patent hangja. Igen, egyszóval az autók hangjai ismét irreálisan jól el lettek találva, nem tudtam belekötni most sem.
Grafikáról mit mondhatnék. Az előző részhez képest a tapasztalataim alapján szebb lett. Már kezdünk elérni oda hogy a víz is úgy néz ki ahogy annak ki kell néznie, ahogy az autó a nagy tócsákból felveri a vizet a szélvédőre már eléggé realisztikus. Valamint maga az egész környezet színesebb és kidolgozott, de természetesen az autók modelljei továbbra is olyan szinten részletgazdagok és autentikusak hogy más játékban én még nem láttam ilyen megvalósítást. Az előző részben lévő autók természetesen szebben néznek ki, a Horizon 4 grafikai világához lettek igazítva. Aki esetleg nem próbálta volna még, az toljon le egy két versenyt esős időben, és meglátja miért is tartom ezt a játékot a legszebben kinéző autós játéknak.
Ami maradt a régi
Sok minden megmaradt továbbra is. Példa kedvéért ismét elérhetőek a csűrletek, szóval az elhagyatott helyeken lapuló autók felkutatására most sem lehet panaszunk, a drón mód valamint a fotómód is megmaradt, amivel ismét gyönyörű képeket készíthetünk a játékból. Példa kedvéért a pár sorral feljebb látható M3-as szekerem.
Nehézségi szinteket és a rásegítést továbbra is testreszabhatjuk, ezekkel eddig sem volt probléma. Az autók tuningolása is megmaradt részletgazdagnak, ismét lehetőség lesz a finomhangolásokra is hogy még nagyobb teljesítményt csikarjunk ki a fenevadjainkból. Festőmunkák is szint úgy megmaradtak, továbbra is használhatjuk a Horizon közösségben megosztott munkákat a saját autóinkon. Aki esetleg folytatni szeretné az autókereskedő karrierjét, nem fog csalódni, az aukciós ház sem ment sehova, jött a fesztiválra. És persze a PR Stunt táblák is ott vannak a térképünkön, ne felejtsétek el azokat sem megcsinálni.
Célba érve
Megpróbáltam legjobb tudásom szerint bemutatni a játékot, és felvezetni az újításait is, remélem nem hagytam ki semmit. Valamint abban is bízom hogy pár embernek meghoztam a kedvét ahhoz, hogy kipróbálja ezt a nagyszerű játékot, és legalább annyi örömteli órát szerezzen neki mint nekem. Akit esetleg érdekelne annak mondom hogy majdnem 5 napnyi játékidőm van a játékban, mire sikerült megcsinálnom mindent, pár achivment kivételével. De továbbra is ott van a saját pálya készítés lehetősége, és a #FORZATHON Live események.
Ha végszóként kellene értékelnem a játékot, akkor nem tudnék róla rosszat mondani. Voltak elvárásaim a játékkal kapcsolatban, de amit elvártam tőle, azt mindet hozta, sőt még túl is tett rajtuk. Főként a Horizon Történetek voltak azok, amiktől kirázott a hideg, olyan jó volt megcsinálni őket, és nem azt az érzetet kölcsönözték mint amikor egy futószalagon érkező monoton versenysorozatot csinálok végig. Aki tipikus szimulátor fan és nem tud kilépni a kontextusából annak valószínűleg nem fog tetszeni a Horizon 4, mert az egyketted eszével nem fogja tudni felfogni hogy nem szimulátor játékról van szó, hanem egy árkád autós játékról. Az ilyen kommentektől és véleményektől kérek minden kedves olvasót, hogy kíméljük meg egymást, és legyünk tisztában a műfajokkal. Természetesen az építő jellegű kritikát a tesztel kapcsolatban továbbra is szívesen fogadok, valamint várom a ti véleményeteket is a játékkal kapcsolatban. Mindenkinek jó fesztiválozást kívánok, és köszönöm hogy végig olvastad ezt a tesztet.
Isten fizesse meg jó szokásaitokat.
Műfaj:
Fejlesztő: Playground Games
Az a baj, hogy mikor publikálok egy tesztet, mindig utána jutnak eszembe dolgok hogy, ejj-ejj ezt lehetett volna máshogyan is...
Az évszaknak pedig magyarul nem szinonímája a "szezon", de ha valami más szezonális is van benne az évszakon kívül, akkor jó így.
Valamint az évszaknak a szezon kérlek szépen szinonimája, csak úgy mint az idény vagy az évad.
Nagyjából azért még képben vagyok a Magyar nyelvel, ha már egyszer így szólalok meg.
1. Az nem "szinonímája", hanem szinonima'ja. (nincs ekezetem, de az egyetlen ekezetes betu az a' benne.)
2. A szezon idenyt, evadot, es evszakot is jelenthet.
3. "Magyar nyelvel" az inkabb magyar nyelvvel lesz, kisbetuvel, ketto darab v-vel.
Ha mar nyelvtanrol csataztok, akkor illendo picit felkeszulni. 😉