background
avatar
Arnybiro
Szint: 69
15 éve tag, offline
5.9K 💬
3.6K ☀
Bökényi Márk
30 éves, férfi
Nagymányok, Magyarország

Kalandra fel Drágaszágaim, vár Középfölde!

Írta: Arnybiro, 2015. September 20., játékteszt
Játék: The Lord of the Rings Online

J. R. R. Tolkien fantasztikusan megalkotott világa vár minden kalandort aki része akar lenni eme csodás világnak.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul!

J. R. R. Tolkien fantasy-világát már sokféleképpen láthattuk életre kelni. Láthattuk már a mozivásznon és rengeteg videojáték is készült belőle, mint például a tavaly osztatlan sikert aratott Middle-Earth: Shadow of Mordor. Ebben a tesztben is egy ilyen világról lesz szó, de egy sokkal tágasabbal. Egy online világgal ismerkedünk meg, ami pedig nem más, mint a The Lord of the Rings Online.
A játék először 2007-ben jelent meg, akkor még havidíjas modellt használva. Viszont ez a modell nem állta meg sokáig a helyét, így 2010-ben Free 2 Play modellre váltottak, amit azóta is tartanak. A váltás szükségessége egyértelmű volt, a játék sajnos nem állta meg a helyét a Pay 2 Play modellel. Viszont a váltás jót tett a játéknak, mert több frissítés érkezett a játékhoz mint előtte, és a játékosszám is növekedett. A játék fejlesztéséért és menedzselésért ma már teljes egészében a Turbine felelős, akik ismertek lehetnek a Dungeon & Dragons Online játékukról is. A Free 2 Play modellre váltás után nem sokkal kerültek át a jogok teljes egészében a Turbine-hoz, előtte az EU szerverekért a Codemasters volt a felelős. A játék a Turbine saját engine-jét használja, ami elég szép látványt nyújt, de mivel lassan egy 10 éves játékról van szó, ne várjuk csillogó grafikát.

Az évek során több filmből és sok játékból is készült már MMO adaptáció. Ezek általában az eredeti történetszál egy előzményét szokták elmesélni, vagy esetleg későbbi időpontban játszódik. A The Lord of the Rings Online (később LotRO) ezt a vonalat nem követi. A játék nagyon erős történetszállal rendelkezik, viszont szorosan követi a könyvek cselekményét. Aki belép a játékba a Gyűrűháború idei Középföldét ismerheti meg. Mikor a játék 2007-ben megjelent még nem volt felfedezhető a teljes Középfölde, ami még ennyi év múlva se teljes, viszont közeleg a végéhez. Most már felfedezhetjük a Hobbitok lakta Megye zöld dombjait és Hobbitüregeit, a Bree vidék zöld síkságait, Moria bányáit, ahol akár Durin végzetével, a Balroggal is szembenézhetünk, Bakacsinerdő déli részén szembeszállhatunk a Dol Guldurban növekvő sötétséggel, míg eljutunk Dunföld nyílt zöldellő síkságaival, végig Rohan pusztáin, ahol Rohan lovasurainak segítségére lehetünk, el egészen Osgiliath romokban heverő városáig. Aki már valaha is látta Középfölde térképét, észreveheti, hogy ez már így is elég nagy terület, és még nem kaptunk meg mindent. Ebben a világban mindenféle tájon megfordulhatunk, amiről eddig csak a könyvekben olvastunk vagy a mozivásznon láttunk.

Mint minden MMO, LotRO is a szerver kiválasztásával és az első karakterünk elkészítésével kezdődik. Jelenleg 29 szerver közül lehet választani, ami amerikai és európai részre oszlik. Viszont még az év vége előtt ezen szerverek jó része bezárásra kerül egy szerverösszevonás következtében. A szerver kiválasztása után el is kezdhetjük a karakterünk elkészítését. Első lépésnek kiválaszthatjuk a fajunkat és a kasztunkat. Öt faj és tíz kaszt közül választhatunk. Az öt faj az alábbi: Emberek, Hobbitok, Tündék, Törpök és Beorningok. Míg a kasztok az alábbiak: Beorning, Captain, Burglar, Hunter, Rune-Keeper, Minstrel, Lore-Master, Warden, Guardien és Champion. Mindegyik kasztnak megvan a maga szerepe a játékban, és még a kiválasztásuknál kaphatunk egy kis infót arról, hogy honnan is ered az adott kaszt és hogy milyen nehézségű is.

Miután kiválasztottuk a fajt és a kasztot, jöhet a karakter testreszabása. A lehetőségek elég szélesek, az arcvonástól egészen a testfelépítésig testre szabhatjuk a karakterünket. Ezen kívül fajspecifikusan kiválaszthatjuk a származásunkat is. És a legvégén természetesen nevet is kell adnunk a karakternek.

Mielőtt továbbmennék, nézzük meg kicsit közelebbről a választható Classokat. A jelenleg elérhető 10 Classból kezdetben csak 7 volt elérhető, majd a 2008-ban megjelent első kiegészítő, cím szerint Mines of Moria 2 új Classt adott a játékhoz, a Wardent és a Rune-Keepert. Majd 2014-ben az Update 15-tel megérkezett az utolsó Class is, a Beorning.
Akkor lássuk kicsit részletesebben a Classokat:
Beorning: alakváltóknak is ismerik őket, akik medve alakját tudják fölvenni. Ma már nagyon kevesen maradtak csak. Csak a Beorning fajnak érhető el.
Burglar: a lopakodás mestere. Láthatatlanul az ellenfél mögé osonva képes végezni az ellenféllel. Az ellenfél összezavarása és gyengítése a fő feladatuk. Embereknek és Hobbitoknak elérhető Class.
Guardian: a gyengék és elesettek védelmezője. Nehézpáncélban és pajzzsal a kezében védelmezi Középföldét. A csapat fontos tagja. Mind a négy fajnak elérhető.
Captain: Minden hadseregnek szüksége van egy erős kapitányra aki vezeti őket. A Captain pont ezt a szerepet tölti be. Egyedül az emberek számára elérhető Class. Elsődleges szerepe a csapat buffolása, de szorult helyzetben akár a tank helyét is képes átvenni. A Captain képes Heraldok megidézésére, akik különféle buffokat adhatnak neki és a csapatnak is.
Lore-Master: Szintén támogató Class, a csapat buffolása, erősítése a szerepe. Képes különféle állatok megidézésére, hogy segítsék őt a harcban. Embereknek és Tündéknek érhető el.
Minstrel: A csapat szíve és lelke, Középfölde elsődleges gyógyító karaktere. Különféle hangszereket használ a gyógyításra és természetesen az ellenfelek legyőzésére is. Mind a négy faj számára játszható Class.
Champion: A mind a négy faj számára elérhető Class elsődleges közelharci harcos. Akár kétkezes fegyverrel, akár két egykezes fegyverrel harcol, a nehézpáncélba öltözött Champion képes gyorsan végezni akár több ellenféllel is.
Hunter: Szintén mind a négy faj számára elérhető. A játék elsődleges távolsági támadó Classa. Képes gyorsan, a távolból legyőzni az ellenfeleit, de közelharcban sem utolsó. Elsődlegesen egy célpontra koncentrál, de szorult helyzetben csapdákkal tarthatja távol a kellemetlenkedő ellenfeleket.
Rune-keeper: A Törpök és Tündék számára elérhető Class egy hibrid Class. Mind támadó, mind gyógyító képességekkel rendelkezik. A természet erőit használja ki, a tüzet, a fagyot és a villámot.
Warden: az emberek, a tündék és a hobbitok számára elérhető Class elsődlegesen a védelemben kiemelkedő. Elsősorban pajzzsal és dárdával harcol. Az egyik legösszetettebb Class a játékban, mert különböző Gambiteket (Combokat) kell összeállítani, hogy a lehető legnagyobb sebzést ki tudjuk hozni a karakterünkből.

Miután létrehoztuk a karakterünket, indulhat is a Nagy kaland. Első lépésnek egy prológust kell teljesítenünk. Ez amolyan tutorialként funkcionál, ahol pár alapfogást tanulhatunk meg. Ez, sietünk is, nagyjából az első 6 szintet öleli fel. Három területre korlátozódik, az Emberek és a Hobbitok egy területen (Bree-Archet), míg a Tündék és Törpök Ered Luinban, Thorin’s Hall területen kezdenek. A Beorning faj kicsit kilóg a sorból. Lényegében két kezdőhelyük is van. Az első egy titkos völgy, csak számukra érhető el. Az első az Anduin Völgye terület, majd később Archet. Már itt találkozhatunk a Questek fő vonalát adó Epic Storyval. Az Epic Story végigkísér minket a játékon, de nem kötelező teljesíteni minden részét. Ez a szál a könyvek történetét meséli el, így akik csak a filmet látták, azoknak lesznek olyan részek, amiknél nagy valószínűséggel fogni fogják a fejüket, hogy ilyen is történt? Mint írtam, a játék a Gyűrűháború idején játszódik, így az Epic story is ezt a vonalat követi. Ennél fogva ismert ikonikus karakterekkel is találkozhatunk utunk során, mint pl.: Gandalfal, Aragornal, Legolassal de akár Samuval vagy Frodóval is. A történetről sokat nem szeretnék mesélni, nem is igazán tudnák újat mondani, a könyvek és a filmek után. Az Epic story questek mellett megtalálhatóak a sima questek is. Ezek hozzák az átlagot, menj ide, ölj meg ennyi ellenfelet, gyűjts össze ennyi tárgyat és hasonlók. Jó részük érdekes láncba van fűzve, amit szívesen csinál az ember, de van pár olyan is amin nagyon érződik az időhúzás. Ezek inkább Epic story egyes részein bukkannak fel, pl.: mozgalmasabb részek között 1-2 quest erejéig, vagy a különböző Epic story bookok kezdésénél vagy levezetésénél. Viszont a már közismert formula mellett van pár olyan funkció is ami más MMO-ban ritkán fordul elő. Ilyenek a Private-, Public Instances és a Session Playek. Az első kettő egyértelmű lehet, egy elkülönített részen kell pár feladatot végrehajtanunk, egymagunk vagy csapatosan. A Session Play viszont már érdekesebb. Ennek a lényege, hogy egy másik személy bőrébe bújhatunk, és az ő szemszögéből követhetünk végig 1-1 történést. Ilyen például Moria bukása, vagy a Gyűrű Szövetségének felbomlása. Session play karakternél természetesen új képességeket is kapunk, ami az adott karakterre illik. Minden Session Play csak egyedül teljesíthető.

A játékban rengeteg frakciót is találhatunk, mint például A Megye hobbitjai, vagy Malledhrim (Mirkwood frakciója). Mindegyik frakció szintje növelhető questek elvégzésével, és néhányhoz külön tárgyak gyűjtögetésével is. Természetesen a kitartó munkánk nem marad jutalom nélkül, ahogy egyre elismertebbek leszünk egy adott frakcióban úgy vehetünk tőlük különböző tárgyakat, és a legmagasabb fokon akár egy hátast is (lovat/pónit vagy kecskét). A reputáció mellett furcsának tűnhet, hogy szóba kerül a craftolás is, pedig elég sok köze van hozzá, ha hiszitek, ha nem. De hogy mi is? Lássuk! A craftolás a már jól ismert módon zajlik, nyersanyagot gyűjtünk, majd abból termékeket állítunk elő. Tíz foglalkozásból választhatunk, a kovácstól, a szabón át a szakácsig. Ez a tíz foglalkozás hét foglalkozásba sorolódik be. Egy foglalkozásba három szakma tartozik, ezek bizonyos rendszer alapján vannak összerendezve. Na de ebből mi is kötődik reputációhoz, kérdezhetitek jogosan. A foglakozásoknak különböző szintjük van, a tanonctól kezdve. Amint elérjük a termelő szakmával a Master szintet (T4) lehetőségünk vagy belépni az adott szakma céhébe. Ennek nagy előnyei vannak. Az alap receptek fejlett változatait vehetjük meg és gyárthatjuk le, és megfelelő hírnevet elérve akár Legendary Itemeket (később LI) gyárthatunk. A céhhírnevünket a szakmánkban legyártható tárgyakkal növelhetjük, a Master szinttől fölfelé minden szintre van 2-3 ilyen tárgy, kicsitől kezdve a nagyig.

Az előbb említettem egy olyat, hogy Legendary Item. Hogy mik is ezek? Ha egy RPG-ben, főleg ha egy MMORPG-ről van szó a játékosok többségének ez a szó hallatán olyan tárgy jut eszébe ami valami nagy hőshöz tartozott. LotRO-ban ez nem így van. Középfölde eddig három kort élt meg, Első-, Másod- és Harmadkor. A LI-k is ezekhez tartoznak. Nagyjából 48-as szint után tehetünk szert az első LI-ünkre, ez függ attól, hogy mikor végezzük el a hozzá kapcsolódó Epic Storyt. A LI lehet fegyver, Class item és War-steed. LI-eket gyárthatunk, mint ahogy fent is írtam, de találhatunk is magunknak. Minden 50-es szint feletti ellenfélből eshet LI, de természetesen nem csak az aktuális Classunkkal használható, hanem bármilyennel. Mielőtt használhatnánk egy ilyen tárgyat, el kell vinnünk egy kovácsmesterhez aki azonosítja nekünk a tárgyat. Az azonosítás arra szolgál, hogy a tárgy passzív bónuszait és a karakter képességeit erősítő bónuszokat felfedjük. A LI-k velünk együtt fejlődnek, a harcok után, questekből és rúnakövekből szerezhető tapasztalati pont. Amint elér egy új szintet a LI bizonyos mennyiségű Rang pontot kapunk, amit tetszés szerint oszthatunk el a tárgy különböző tulajdonságaira. Emellett a LI-be rúnákat, gemeket és foglalatokat is rakhatunk, amik általában a karakterünk tulajdonságait növelik. A LI-eknek van egy újnak mondható fajtája, amit a 2012-ben megjelent Riders of Rohan kiegészítőben került bemutatásra. Ez pedig a War-steed. A War-steedek ugyan úgy fejleszthető LI-ek, mint a fent felsoroltak.

A War-steedek egy újfajta hátastípusok amit Riders of Rohan kiegészítőben ismerhettünk meg. Ezzel bemutatkozott a Mounted-combat is, újfajta harcmodort teremtve Rohan pusztáin. A War-steedek teljes egészében csak Rohanban és Gondorban használhatóak ki, más területeken egyszerű hátasokként működnek. A War-steedeknek három típusa van, amiket az általuk viselt páncél határoz meg. Ilyen a Light, Medium és Heavy armor. Mindegyik valamilyen hatással van a lóra. A Light armor, azaz könnyűpáncélt viselő ló gyorsabb mozgásra képes, de nehezebben manőverezhető és kevesebb sebzést képes elviselni, mint a Heavy armor, nehéz páncélt viselő társa, aki lassabb, de jobban manőverezhető és több sebzés elviselésére is képes. War-steedjeink LI alapjai is kapnak különböző passzív bónuszokat, viszont ezek magukat a lovakat erősítik és a mounted combat során használható képességeinket, nem a karakterünket, mint például jobb manőverezhetőség, bizonyos sebzéstípus többet sebez és hasonlók. War-steedünk kinézete is testre szabható. Adhatunk rájuk másik nyerget, páncélt, de akár a szőrének a színét is megváltoztathatjuk.

A War-steedek használata eléggé megoszlik a játékosok körében. Van akinek tetszik és használja is, van aki inkább nem. Ennek legfőbb oka, hogy a sima hátasokhoz képest nehezebb irányítani, mondhatjuk azt is, hogy közelebb áll az irányítása a valósághoz. Míg egy sima hátast akár helyből megfordíthatjuk 180 fokban, egy war-steednél ez lehetetlen, hely kell ahhoz, hogy megforduljon. A sima hátasokhoz képest a csataméneknek nem csak egy sebességük van, a vágta, hanem a viselt páncéljuktól függően bizonyos sebességük, amihez föl kell gyorsulniuk, vagy le kell lassulniuk. Ez is okozhat problémát az irányításban, főleg aki először irányít war-steedet.

Középföldén természetesen nem csak egyedül járhatunk-kelhetünk, hanem többedmagunkkal is, amiket a játékban Fellowshipnek hívunk. Három fajta csoportot különböztetünk meg a játékban, Small Fellowship, ami három főből áll max, Fellowship, ami legfeljebb hat főből áll és természetesen a Raid ami tizenkét főt jelent. A játékban megtalálhatjuk a már jól ismert Dungeonokat és Instákat és Raideket. Ezek hozzák a szokásos formulát, viszont nehezebbek lehetnek mint egy már megszokott csoportos játék. Összetettebbek az átlagnál, ahol tényleg fontos, hogy jól ismerje mindenki a karakterét és annak megfelelően használja is. Két nagy csoportja van a csoportos játéknak, a Scaled és a Non-Scaled. Ezek magyarul annyit jelentenek, hogy Skálázódó és Nem Skálázódó. A Skálázódó insták szintjét az elindulás előtt beállíthatjuk, aminek következtében a szintnek megfelelő ellenfelek és jutalom vár minket. A Nem Skálázódó ezzel ellentétben csak egy adott szinten van, nem lehet ezt módosítani, így természetesen az ellenfelek és a jutalom is csak arra a bizonyos szintre megfelelő. Van még egy insta fajta amiről eddig nem esett szó. Ez pedig a Skirmish. A Skirmish egy olyan, 20-as szinttől elérhető akár egyedül, akár 12 másik fővel teljesíthető skálázódó insta. Három fajtája van, a Támadó, a Védő és a Túlélő. Mindegyikben más feladatunk van. Támadóként különböző pontokat kell elfoglalnunk, Védőként egy helyet kell védenünk a támadók hullámától, és Túlélőben meg szintén egy helyen kell a hullámokban ránk törő ellenfeleket visszaverni, de egy meghatározott ideig. Skirmish feladatok, és magáért a Skirmis teljesítéséért Skirmish Markot, Medaliont és Sealt kapunk, amiket felszerelésre és a Skirmish Soldierünk fejlesztésére költhetünk. A Skirmish Soldier egy olyan, a gép irányította segítő akit a Skirimishekben hívhatunk segítségül. Közöttük is találhatunk támadót, védőt, támogatót és gyógyítót is. Bárki bármelyiket választhatja, nincs megszabva semmi.

A 2012-ben megjelent Helm’s Deep kiegészítőben mutatkozott be egy új egyedül vagy csoportosan teljesíthető harc. Ennek a neve Epic Battle. Két Epic Battle helyszín van jelenleg, ezek pedig a Helm Szurdok és Pelargir. Mindegyik teljesíthető akár egyedül, akár többedmagunkkal is. Miután teljesítettük az oktatómódját kiválaszthatjuk, milyen szerepben szeretnénk részt venni a harcban. Lehetünk Mérnök (Engineer), Tiszt (Officer) vagy Előőrs (Vanguard). Mindegyik szerepnek más szerepe van a csatában. Míg a Vanguard a frontvonalon harcol, addig az Officer a harcosaink morálját és a védelmi vonalak koordinálásával foglalkozik, addig az Engineer a harci gépekkel ritkítja a támadó sereg létszámát. A harc végén a teljesítményünktől függően kapunk pontokat amiket eloszthatunk a választott ágon, és bizonyos mennyiségű pont után jutalmat kapunk.
Természetesen mindenkinek szüksége van egy helyre ahova a harcok után visszatérhet és lepihenhet. Erre szolgálnak a játékos házak. Mindenki vehet magának házat amit utána különböző dísztárgyakkal szerelhet föl. Négy terület van ahol házat vehetünk: Breeben, a Megyében, Thorin’s Hallban és Ered Luinban. Amelyik területen veszünk házat bizonyos mennyiségű árengedményt kapunk a területen lévő kereskedőktől. Három méretben választhatunk házat, viszont csak kettő érhető el sima játékosoknak, a Standard (2 szobás) és Deluxe (3 szoba és egy kisméretű láda). A Harmadik a Kinship ház. És hogy ez mit is takar? A kinshipek az MMO-kból jól ismert Klánok. Miután a Kinship eléri a 10-es szintet a vezető vehet egy házat, ahova bármelyik kinshiptag ellátogathat. Természetesen a házunk után fenntartási díjat is fizetni kell. Ez a mérettől függ, és ha nem fizetjük ki, akkor kilakoltathatnak. Természetesen van lehetőségünk visszavásárolni a házunkat minden ingóságunkkal együtt, de ez drágább, mint egy heti fenntartási költség.
Eddig elég sokat beszéltünk a játék PvE részéről. Most beszéljünk egy kicsit a PvP, azaz Játékos Játékos elleni részéről. LotRO-ban ezt PvMP-nek hívják, tehát Player vs. Monster Player. Monster Playernek hívjuk a játékban a gonosz oldalt.

Monster Play karaktert bárki készíthet, aki rendelkezik legalább egy 10-es szintnél nagyobb karakterrel az adott szerveren. Hat Monster közül választhatunk, Reaver, Weaver, Blackarrow, Warleader, Stalker és Defiler. Mindegyiknek megvan a maga szerepe. Közelharci harcos, távolsági harcos, gyógyító. Monster Play karakterünket nem tudjuk olyan részletesen testre szabni, mint a normál karakterünket, csak a nevét választhatjuk meg. Szinteznünk sem kell a karaktert, mindig az aktuális legnagyobb szinten kezd. Két területük van csak, Ettenmorse és The Sundering of Osgiliath. A PvP csaták is ezeken a területen zajlanak. PvP csatáknál különböző helyőrségeket, Outpostokat foglalnak el a harcoló felek. Ha az egyik fél több Outpostot foglalt el, mint a másik az adott oldal szerver bónuszt kap, azaz a szerveren játszó összes játékos megkapja ezt. Mind a két oldal harcosai Rangokat szerezhetnek, amiket az összegyűjtött Renown vagy Infamy pontok után járnak. Mind Ettenmorse mind Osgiliath elég nagy terület, így bőven akad hely harcolni. Viszont az egyéni akciók nagyon ritkán vezetnek csak célra, ezért mind a Free People mind a Monster Play oldalon Raidek szoktak szerveződni, egy tapasztalt vezetővel az élen.

Lassan a végére érünk ennek a hosszú bemutatónak, de van még pár dolog, amiről szót kéne ejteni. Az első ilyen a játék technikája, hangok, grafika. A játék zenéje egyszerűen feledhetetlen. Nagyon jól, már-már mesterien megkomponált zenéket hallhatunk a játékban, amik nagyon jól illeszkednek az adott terület hangulatához. Ahol kell nyugodt zenéket hallhatunk, ahol viszont nagy veszély várhat felhangzanak a keményebb zenék is. Nagyon sok olyan szituáció van ahol a karakterek beszélnek, viszont ehhez csak elég kevéshez készült szinkron, így azokat csak olvasni tudjuk. A játék grafikájára sem lehet kifogásunk. Ahhoz képest, hogy már lassan tíz éves játékról van szó még így is jól néz ki, és az újabb területek még ezt is tetőzik. Természetesen nem kell elvárni egy csillogó grafikát, de amit a játék nyújt egyáltalán nem csúnya.

A bemutató végére hagytam a feketelevest, hogy a könyvből idézzek, ezt az utolsó falatot még le kell nyelni. Ez pedig a Free2 Play játékok mikrotranzakciója, és hogy ettől mennyire lesz pay 2 Win a játék. Mint minden ingyenes MMO-ban itt is jelen van egy játékbeli bolt, a LotRO Store. Ebben a boltban a valós pénzért, vagy a játékban különböző Deedek teljesítéséért járó Turbine Pointot költhetjük el. A Store nagy része a szokásos kozmetikai cuccokat tartalmazza, vagy a lusta ember mentsvárát, utazás gyorsítókat és hasonló tárgyakat. Két olyan kategória van a Store-ban ami viszont már elég lényeges lehet, ez pedig a Virtue/Trait Slotok és Riding Skill rész és a Quest pack/Expansion rész. Az elsőkkel a Deedek teljesítése után járó Virtue helyeket és a Trait panelen elköltött pontok által feloldott passzív bónuszokat oldhatjuk fel a karakterünk számára, a Quest packok és Expansionok a területekhez tartozó questeket oldják fel. Ezek nélkül sok területen nem tudok semmilyen questet megcsinálni. És sokan itt húzhatják a szájukat, hogy ez lopás, aki játszani akar rengeteget kell beleölnie a játékba. Viszont én ezt teljes mértékben cáfolom. Mint írtam Deedekből is szerezhetünk TP-t, nem kell egy vasat se költenünk a játékra, igaz ez lassú módszer. De a játék valóban ingyenes része elég nagy terepet kínál ahhoz, hogy eldöntsük valóban akarunk-e a játékkal játszani, ez konkrétan 32-33 szint. Hogyha valaki ez idő alatt nem kedveli meg a játékot, és határozza el, hogy később is játszani szeretne az később se fogja, és így teljesen fölösleges a játékra költenie. Aki viszont megkedveli a játékot, már akár költhet is a játékra, de hangsúlyozom ez nem kötelező. Az összes quest pack megvétele se szükséges, sőt fölösleges is, mert sok olyan terület van ami átfedésben van egy másikkal ami több mindent ad, mondjuk instákat raideket. Így hiába kell a területekhez tartozó Quest packokat megvenni, aki ésszel gyűjtöget és vásárolgat akár fillérekért is megúszhatja a dolgot.

Összességében mit is gondolok a játékról? Mindenkinek csak ajánlani tudom, de legfőképpen azoknak, akik szeretik Tolkien világát és ők is részesei akarnak lenni a Nagy kalandnak. Hiába található a játékban ilyen-olyan korlátozás, azt tanácsolom senkit ne riasszon el ez, és kalandra fel, vár Középfölde!

Indul a küszöbről az Út:
ha nem vigyázok, elszelel;
felkötöm én is a sarút,
gyerünk utána, menni kell,

utak találkozása vár,
futok, a lábam bizsereg-
csak ott lehetnék végre már!
Aztán hová? Ki mondja meg?

Értékelés:
Grafika:
██████████
70%
Hang:
█████████
90%
Design, művésziség:
██████████
80%
Zene:
██████████
100%
Játékélmény:
█████████
90%
Újítások, ötletek:
██████████
80%
Összességében:
██████████
80%
The Lord of the Rings Online
The Lord of the Rings Online
The Lord of the Rings Online
Megjelenés: 2007. April 24. (PC)
Műfaj:
Fejlesztő: Standing Stone Games
Hozzászólások
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Még nem küldtek hozzászólást. Légy te az első hozzászóló!
Értékelés
Összes átlaga:
█████████
9
5 értékelés alapján
Csak regisztrált tagok értékelhetnek


Elfelejtett jelszóRegisztráció