Generation Zero gépigény
Minimum gépigény:
CPU:
Intel i5 Quad Core
RAM:
8 GB RAM
GPU:
nVidia GTX 660 / ATI HD7870 - 2GB VRAM / Intel® Iris™ Pro Graphics 580
OS:
64bit OS - Windows 7 with Service Pack 1
STO:
35 GB available space
Ajánlott gépigény:
CPU:
Intel i7 Quad Core
RAM:
16 GB RAM
GPU:
nVidia GTX 960 / R9 280 - 4GB VRAM
OS:
64bit OS - Windows 10
STO:
35 GB available space
Az oldalon csak hivatalos gépigények találhatóak, amit a készítők vagy egy hivatalos forgalmazó cég tett közzé.
Hogy futna a gépeden?
Hasonlítsd össze a gépigényt egy általad megadott konfigurációval!
Hozzászólások: 27
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Lejjebb van az élménybeszámoló róla.
Kings Bounty fan
15
2 órája | 2021. 11. 02. 14:08:06
@Palanova: Raktak bele újabb dolgokat azóta?
Mióta?
15
3 órája | 2021. 11. 02. 16:35:16
@Palanova: Most ahol meglehet venni ott 3190 ami egész jó, csak nem tudom hogy az alapjáték van csak benne vagy a dlc-k is.
Csak az alap is bőven megér ennyit.
Az alapjáték területe hatalmas, a napszak és évszak változás nagyon jól van megoldva, helyenként tényleg megálltunk gyönyörködni a tájban egy egy magaslatról ahonnan be lehetett látni az alattunk elterülő falut és szántóföldeket, amiken - ha jó távcső volt a fegyvereden - látni is lehetett a portyázó robotkutya falkákat, vagy a magányosan cammogó kétlábú Tankokat és a négylábú Harvestereket. Éjszaka az elemlámpánk fénye nagyon jól van megvalósítva, ahogy a holdfény is.Az alaptörténet kb 40 óra, és a tutorialtól kezdve a végig kísér, egy pillanatra sem éreztem hogy na most mit kell csinálni. Folyamatosan jelezve van minden.
15
8 órája | 2021. 11. 02. 22:05:59
@Palanova: Az tök jó, lsak a dll-kkel jobb lett volna az is rengeteget adna hozzá.
Ne legyünk telhetetlenek.
Ezek a DLC-k nélkül is végigjátszható a játék, nem szerves részei é snem is kivágott tartalmak, valamint van olyan DLC ami nem is éri meg, pl a Fnix Rising - két területet érint és egy 2 órás láncfeladat és annyi kb. Az Alpine Unrest az egyetlen ami megéri, mert az új terület és kb. 10 óra játék.
Elemental Symbols:
Cu: Copper
Ti: Titanium
Al: Aluminum
Pb: Lead
W: Tungsten
Ammo
Ammo is crafted using:
32 Steel
16 Explosive
2 Uranium (AFAIK, only obtainable from base defense missions)
8 Metal 1
8 Metal 2
The two metals change depending on the specific ammo type, and are indicated in the table below.
Ammo Metal 1 Metal 2 Num Crafted Unit Weight Crafting increases weight by...
.243 Explosive Cu Ti 100 0.008 -1.84
.243 HEAT Pb Al 100 0.008 -1.84
.270 Medical Cu Ti 100 0.008 -1.84
.270 Shock Pb Al 100 0.008 -1.84
.32 ACP Medical Pb Ti 400 0.005 -0.64
.32 ACP Radioactive Cu Al 400 0.005 -0.64
.44 Explosive Cu Ti 200 0.016 0.56
.44 Tar Cu Ti 200 0.016 0.56
.50 BMG Explosive Pb Ti 60 0.025 -1.14
.50 BMG Medical Cu Ti 60 0.025 -1.14
12ga Slug Corrosive Pb Al 100 0.016 -1.04
12ga Slug Medical Cu Ti 100 0.016 -1.04
5.56mm Corrosive Pb Ti 500 0.004 -0.64
5.56mm HEAT Cu Ti 500 0.004 -0.64
7.62mm Shock Cu Ti 300 0.004 -1.44
7.62mm Tar Pb Ti 300 0.004 -1.44
9mm Handgun HEAT Cu Ti 400 0.008 0.56
9mm Handgun Shock Pb Al 400 0.008 0.56
9mm SMG Corrosive Pb Ti 400 0.004 -1.04
9mm SMG Explosive Cu Al 400 0.004 -1.04
HCDP Cu Ti 16 0.250 1.36
HRDP Pb Al 16 0.250 1.36
Ammo types in table form
Ammo Type Explosive Medical Corrosive HEAT Tar Shock Radioactive
.243 X X
.270 X X
.32 ACP X X
.44 X X
.50 BMG X X
12ga Slugs X X
5.56mm X X
7.62mm X X
9mm Handgun X X
9mm SMG X X
Gustaf X X
Count 4 4 4 3 2 3 2
Synergies
These are all copied word-for-word from the in-game description of the synergies.
.50 BMG Explosive & Pvg 90: Slightly better direct explosion damage.
.50 BMG Medical & Pvg 90: Slightly better healing capabilities.
12ga Corrosive Slug & 12ga: Very high corrosive damage but at the cost of very short range.
12ga Medical Slug & 12ga: Almost fully heals health but also knocks back targeted units and the user.
7.62mm Shock & AG4: Electrical tethers ignite an enemy upon contact.
7.62mm Shock & Kvm 59: Electrical tethers are replaced entirely with better chain lightning capabilities.
7.62mm Tar & AG4: Fire pools can be planted on the ground for a short time that deal damage over time to enemies in contact.
7.62mm Tar & Kvm 59: Chain lightning can bounce off surfaces at the cost of slightly shorter range and slightly less chaining capabilities.
9mm Handgun HEAT & Klaucke 17: None
9mm handgun Shock & Klaucke 17: None
9mm SMG Corrosive & Kpist: Quicker corrosive capabilities while using the Overdrive fire mode.
9mm SMG Explosive & Kpist: Quicker direct explosive capabilities while using the Overdrive fire mode.
HCDP & Gustaf: Double corrosive explosions.
HRDP & Gustaf: Double radioactive explosions.
First Aid
The two first aid items are crafted using:
32 Plastic
32 Textile
16 Thread
2 Uranium (AFAIK, only obtainable from base defense missions)
8 Metal
Like ammo, the metal changes depending on the recipe, and is indicated in the table below.
Item Metal Num Crafted Unit Weight Crafting increases weight by...
Medical First Aid Kit W 40 0.2 4.4
Radioactive First Aid Kit Ti 40 0.2 4.4
A patch lightos 14,53GB méretű és simán feltelepült, a haladás is megmaradt, illetve nem tapasztaltam semmi hiányt. Igen, néha ez is csoda hogy egy patch ne nyírja ki az adott játékot...
Az új lehetőség eléréshez előtte meg kell keresni a feladatot, ami indítja, mert nem adja be automatán. Spoilerbe rakom az indítási helyet, hátha valaki maga akarja felderíteni.
Spoiler!
A Forest területen a Marden bunkerbe utazva beadja a feladatsor első lépését.
A feladatsor nem nehéz, bár a végén van egy húzós fight amit egyedül nehéz lenyomni, mert 4 hunter és vagy 8 runner jön a játékosra, de ha van már legalább egy experimental fegyverünk vagy legalább egy komolyabb gearünk akkor ez nem lesz akkora gond.
A bázisépítést (fix hely és jelenleg csak ez az egy hely) ezután kezdhetjük meg, melyhez új anyag is kell: fa. Fát jelenleg több helyen is találni, elsősorban a leendő bázisunk körül a földön elszórva az egész fennsíkon. Lehet találni még továbbá toolboxokban, nagy utazóbőröndökben és hátiszákokban. Nagy utazóbőröndből sokat találni Himfjall szigetén a nagy szállodában, így ha megvan a kiegészítő akkor érdemes lehet ott kezdeni a fabegyűjtést. Toolboxok és hátizsákok tucatszám vannak autókban, így a nagyobb városokban érdemes utánuk kutatni. Végső esetben jelenleg még működik az alábbi mód ami exploit gyanús, semmint "clever use of game mechanism":
báziskonténer mellé leraksz egy field rádiót, összeszeded a környékről az összes fát, textilt, rezet és acélt (van egy adrenalin is az egyik radartorony mellett), majd elugrasz egy közelebbi safe houseba, és amikor visszaugrasz a rádióhoz, a nyersanyagok ismét összeszedhetők az egész fennsíkon. És ismétlés.
A bázisépítéshez sok anyag kell majd: fa, textil, ragasztó, acél, cérna, réz, titán, ólom, alumínium, elektrolit. Az alap fa falakon kívül építhető még magasított acél fal, kapu, őrtorony - ahová felmehetünk és viszonylagosan védettebb helyről tudunk lövöldözni, gépfegyveres bunker, ami automatikusan tüzet nyit a látóterébe került robotokra.
A bázisunk felszerelhető a szokásos gyártópadokkal is: újrahasznosító, lőszergyártó és ruhakészítő, valamint kerékpár szerelő illetve tárolódoboz is készíthető, valamint a napi-heti feladat felvételéhez szükséges konzolt is lerakhatjuk. Gyakorlatilag egy full extrás helyet építhetünk. Minimális dekoráció is lerakható, de nincs jelentőségük.
És hogyan működik az egész?
Az első feladat során lehetőségünk lesz majd egy védekezést beindítani. Választhatunk a nehézségi fokozatok közül, de pl a leggyengébb esetben is egyszerre két irányból jött 4-4 runner vagy 2 hunter - 2 runner. A 6-8 hullám után megkapjuk a jutalmat és a folyamat nem is indítható ismét addig amíg a terület szintjét fel nem húzzuk egy bizonyos pontig. Akkor ismét lehet indítani a védekezést...
A jutalom ezúttal nem marad el: sikeres védekezés után kapunk pár nyersanyagot, pl uránt amit eddig nem lehetett beszerezni, de kell az új receptekhez. Illetve kapunk újabb kísérleti gyártási recepteket pl
- 7,62-es sokkoló lőszert ami nagyon hatásos gépek ellen és ha kísérleti fegyverekkel használjuk akkor további erősítést ad nekik.
- sugárzó med kit : hatalmas boostot ad, de sugárzóvá tesz egy ideig
Első ránézésre amíg van új, ilyen módon beszerezhető recept, addig időtöltésnek jó lehet, de a bázisépítés maga egyelőre nagyon fapados, ennél komolyabb építési lehetőségek kellenének bele, pl nagy falra belülről fel lehessen jutni, rámpák, tető, ablakkivágás vagy lőrések, 45 fokban forgathatóság, fejleszthető fegyveres bunker ami pl max szinten rakétázik...illetve hogy akárhová lehessen bázist építeni, vagy legalábbis minden területre lehessen 1-1-et mondjuk egyedi receptekért.
Lehetőség lenne bőven.
Single - coop openworld looter shooter fps némi rpg elemekkel az 1989-es Svédország egy kis szigetcsoportján ahol az ellenfelek különféle robotok. 3 féle nehézségi szint van: Advanture - könnyű, skirmish - normal, guerilla - hard. Javasolt 2+ játékossal nekiesni.
Az alapjáték területe hatalmas, a napszak és évszak változás nagyon jól van megoldva, helyenként tényleg megálltunk gyönyörködni a tájban egy egy magaslatról ahonnan be lehetett látni az alattunk elterülő falut és szántóföldeket, amiken - ha jó távcső volt a fegyvereden - látni is lehetett a portyázó robotkutya falkákat, vagy a magányosan cammogó kétlábú Tankokat és a négylábú Harvestereket. Éjszaka az elemlámpánk fénye nagyon jól van megvalósítva, ahogy a holdfény is.
A gyors tutorial befejeztével a térképet megnyitva világossá válik, hogy mekkora a gyalog vagy kerékpárral bejárható terület. Túlnyomórészt gyalogolni fogunk, mert mindig van valami lootolni való még akkor is ha az utakon haladunk. Útszélén hagyott autók, itt-ott kis épületek, farmok, templomok, gazdasági épületek, katonai fegyvertárak, szétlőtt robotok és katonai járművek.
Szó volt már az ellenfelekről, és bár nagyjából 6 fajta (seeker-tick-runner-hunter-tank-harvester) van csak belőle, mindegyiknek van 4 variánsa (protoype-military-fnix-apocalypse) így a 24 féle ellenfél már nem annyira kevés, pláne ha hozzávesszük a nevesített ellenfeleket is melyeknek további 4 erősségi szintje van (több hp, mégtöbb hp, sokkal több hp...). Az ellenfelek jól kidolgozottak szerintem és látszik rajtuk hogy nem az esztétika volt a lényeg a megalkotásukkor, hanem hogy foglalkoztak olyan kérdésekkel is mint például: gyors üzemanyagcella- és tárcsere csere, sérülékeny részek védelme plusz páncéllemezekkel. Ennek megfelelően mindegyik ellenfélnek megvan a maga sérülékeny pontja amiket ha kitapasztal a játékos sokkal könnyebben fel tud kerekedni rajtuk.
Fegyverekből is akad a játékban nem kevés: Baseball ütő, pöröly, 3 féle pisztoly, 2 fajta smg, 2 féle sörétes, 2 féle vadászpuska, 1 fajta .50-es kaliberű rombolópuska (igen, a 82A1 Barrett), 3 féle assault rifle, 2 fajta LMG és 1 féle aknavető. AZ USA weapon dlc hozzátesz még 1-1-1 pisztolyt, AR-t, LMG-t. A legtöbb fegyverre 1-5 féle kiegészítő szerelhető fel, és majd mindegyikhez van 2-3 féle különböző lőszer is. Emellett van még gránát, gáztartály, a robotok üzemanyagcellája ha robbantani akarunk, és több méretű akkumulátorral EMP robbanást idézhetünk elő, mely rövid időre lekapcsolja a környező gépeket. Ha pedig kreatívabban akarunk harcolni akkor a különféle hangkeltők és fáklyák segítségével el tudjuk csalni a robotokat a nekünk tetsző irányba.
Ahhoz hogy a fenti arzenállal rendelkezzünk, sokat kell lootolni. Rengeteget. De, a karakterünk csak véges súlyt képes cipelni, és ha nem teszük pár pontot a nagyobb cipelésre, nagyon hamar betelünk. Van nemkevés lezárt szoba és ház is ahová csak a lockpick skill kipontozása után tudunk bejutni. A területeken elszórtan található menedékházakban lerakhatjuk az összeszedett cuccot egy ládába, melynek a kapacitása szintén véges. A nekünk haszontalan tárgyakat viszont szét tudjuk szedni az arra megfelelő munkapadnál, amiben a kijött nyersanyagot tárolni is tudjuk. Szerencsére a láda tartalmát bármely menedékházból el tudjuk érni, és a munkapadét is ahol van ilyen munkapad. És ha már loot: az accounton 4 karakter lehet, ezek haladása és inventory-ja közös, így ha a munkapadunk betelik, alttal belépve ki tudjuk szedni és el tudjuk raktározni az altnál a felesleget.
Szétszedni mindent lehet, gyártani viszont csak lőszert és eü csomagokat tudunk a jelenlegi patchszinten illetve a ruházatunkat tudjuk erősíteni pár százalékos ellenállásokkal. A gyártható cuccok receptjeit pedig a világban elszórva találjuk meg.
Említve lett már pár rpg elem. Szintlépésekért skill pont jár - ami 31 pont jelenleg, melyeket el lehet költeni különféle skillekre költeni a skill lapon, de sajnos van jó pár kötelezően kipontozandó skill is: nagyobb súly cipelés, zárfeltörés. Az adott skill oszlop alján van az aktív skill ami rendszerint a legerősebb, de sajnos nagyon sok haszontalant is találunk ott. Skillpont újraosztásra jelen verzióban nincs lehetőség.
Az alaptörténet kb 40 óra, és a tutorialtól kezdve a végig kísér, egy pillanatra sem éreztem hogy na most mit kell csinálni. Folyamatosan jelezve van minden. Ami nem tetszett, hogy coopban a haladás csak a host játékosnál van mentve és hogy a karakterek lökdösik egymást a loot és a harc közben is. Mivel a karakterszinkron nem a legjobb, gyakran máshol láttuk egymást mint ahol ténylegesen volt az adott player, de nem fél megyével hanem "csak" pár méterrel. Nem multi játék lévén ez nem annyira zavaró, de az amikor lootolsz egy ládát és a másik odé…
Az elsőként végigjátszandó DLC az Alpine Unrest nevű, mely az egyik szomszédos szigetre visz át és folytatja a megkezdett történetet közel 10 órában és túlnyomórészt apocalypse típusú ellenfelekkel, vagyis keményebb harcok vannak mint az alapjáték nagyon nagy részében. A terület kellően nagy és nem megmászhatatlanul meredek, menedékházak jól el vannak osztva a sztori remek, a szkriptelt események jók, és bár van benne egy wtf barlangrendszer aminek nem találtam értelmét, felderítése érdekes színfolt volt. Volt sajnos nem egy helyszín ahová nem lehett bejutni, csak ha a küldetésekben ott jártál.
A második DLC a Fnix Rising jól kezdődött. Egy bázist kellett megerősíteni és megvédeni, nevesített robotokat levadászni, de sajnos utána egy küldetéssor vette kezdetét ami nagyon el lett cseszve és az addigi kis tingli-tangli harcok helyett szó szerint az apokalipszist zúdította ránk, majd hirtelen vége. 4 órányi tartalom volt benne ami a sztoriját illeti.
Remélhetőleg az április 27-én érkező bázis építést is tartalmazó patch jobban sikerül mint a legutóbbi dlc...
Ismét némi rpg vonal: A fegyvereknek 6 féle, a fegyverkiegészítőknek 5 féle minősége van, a mára már iparági standardnak számító szürke, zöld, kék, lila, arany színekkel jelezve. A fegyvereknél van +1 szint az experimental ami magenta színnel van jelölve. Az experimental fegyverek nem csak a legjobb statokkal rendelkeznek, hanem plusz egy adott fegyverre jellemző tulajdonságot kapnak:
- Glock 17 - kb minden harmadik lövése pár másodpercre bénítja a robotot ha sérülékeny részt ér a lövés
- AG4 (7,62-es AR) - minden lövés gyújtólövés lesz, pár másodpercig ég az eltalált felületen - remekül lehet használni éjszaka
- PVG (.50es Barrett) - nagyobb sebzése és átütő ereje lesz, a fórumokon "Railgun" -nak becézik, de inkább Mass Driver lenne helyesen 😀
Ezen fegyverek összeszedése nem kis idő: az adott terület szintjét kell feltornázni 20+ fölé (térképen lehet ellenőrizni hol tartasz) és az akkor megjelent Rival-okat kell levadászni, hátha esik a vágyott experimental loot.
A fegyverkiegészítők közül pár némi magyarázatra szorulhat:
- csőhosszabbítás: nagyobb legy a kilött lövedék kezdő sebessége
- sörétes csőszájfék: tömöríti a sörétek szórásképét
- különféle távcső-kiegészítő kütyük, melyekből van ami az alábbiakból 1 módot tud, van ami kettőt és van ami mindhármat:
nigh vision : éjjellátó
IR : hőképet ad
OPV : object penetrating vision: falonátlátó, kb röntgen, de rövid távra hasznos csak
Lőszerek esetében is érdemes tudni az alábbiakat:
AP lőszer: páncéltörő, de a sérülékeny részekre kevesebbet sebez
FMJ lőszer: acélmagvas, átlagos mindenes lőszer, át tudja törni a páncélt és a komponenseket is jól sebzi
Softpoint és a Hollowpoint: puha, páncélt nehezen tör, komponensek között tud pusztítani
Birdshot: apró szemcsés sörét, nagy területen szóródik, komponensek és nem páncélozott célpont ellen jó
Buckshot: nagyszemcsés sörét, közepes területen szóródik, komponensek és nem páncélozott célpont ellen jó
Slug: tömör lövedék, lassú célpont ellen használatos
Szerintem érdemes AP-val kezdeni és amint a páncéllemezek le vannak szedve, át vannak törve, lehet váltani FMJ lőszerre vagy másik, FMJ esetleg puhább lőszert használó fegyverre, távolság függvényében.
Loot-olás eléggé egy síkú és nem is mutatott sokat magából egyenlőre. A gun-play viszonylag jó, bár a nem normális módjára rohangáló robik sokat elvesznek belőle.
Elég sok bug van, textúrák hajlamosak fényhatás mellett villogni, enemy-k néha átbugolnak a falakon, vagy csak szimplán beadja a kulcsot az AI és nem képes megtalálni egy ajtót, ezért inkább körbe futja a házat. Ami eléggé szembántó az az, hogy nagyon sok tárgy és fű lebeg a levegőben.
A látványról még annyit, hogy amellett se lehet elmenni, hogy ez egy csúnyácska játéknak sikerült, főleg a karakter modelleket tekintve, mert hogy még életembe nem láttam még ilyen csúnya, bottal faragott modelleket az is biztos. Viszont a csúnya látványt legalább megfejelték egy enyhe optimalizálatlansággal is.
Ajánlom én is mindenkinek, hogy egyelőre még biztos ne vegye meg, esetleg egy leárazáskor, vagy néhány patch múlva.
A legtöbb küldetés amivel találkoztam ugyanaz volt. Menj el ide, lootold ki és fedezd fel a helyet majd örülj annak amit találtál. A fegyverek változatosak: shoti, mauser stb. Én nagyon vártam ezt a játékot, de sajnos csalódtam benne, többet vártam, szebbet vártam, jobb story-t vártam és ami a legfőbb változatosságot vártam.....ezekből egyik sem teljesült sajnos. Abba már nem is nagyon akarok belekötni hogy a játék jelenleg nagyon bugos. A gépemen első inditáskor nem akart elindulni aztán elindult csak azért hogy a menüben szétcrashelje magát. Ekkor már tudtam hogy mit is vettem......1 órára rá jött a hotfix....A játék inkább hajaz egy early access játékra mint egy kész termékre...aki teheti kerülje egy ideig...főleg a maga 35 eurós áráért. Monroe out.
Az ellenfelek tök jók,a map felépítése,hangulata az Apex motornak köszönhetően igazán jó szerintem,bár kicsi teljesítménybeli gondok akadhatnak.
A gond az,hogy sehol senki túlélő,semmi,csak menni és keresgélni,lőni.Most ha ezt valaki megveszi és négyen tolják se fog más véleményre jutni.Felesleges jelen formában megvenni.Jelenleg olyan mint egy újépítésű ház....szép-szép de üres.Meg kell tölteni.Hatalmas potenciál van a játékban csak kár,hogy ez kiaknázatlan marad...