World of Warcraft Classic: korlátozott játékidővel indul a béta
A Blizzard népszerű MMORPG-je, a World of Warcraft folyamatosan bővül, és az új kiegészítők általában alaposan átalakítják a játékot. Sokan visszatérnek az újabb tartalmaknak köszönhetően, viszont rengeteg játékos még mindig a vanilla WoW-ot preferálja, amelyet csak privát szerveren lehetett eddig játszani. A Nostalrius volt az egyik legnagyobb ilyen szerver, amelyet a Blizzard 2016-ban leállíttatott, majd egy hosszas tanakodást követően a cég bejelentette a World of Warcraft Classicot.
A World of Warcraft Classic értelemszerűen a klasszikus WoW élményt tárja majd a játékosok elé, amelynek demója a mai naptól elérhető lesz mindenki számára, aki virtuális Blizzcon jegyet vásárolt. A demó az esemény helyszínén szintén elérhető lesz majd a résztvevők számára.
Azt eddig is tudni lehetett, hogy a demó limitált tartalommal érkezik, de most kiderült, hogy a játékidő is korlátozva lesz annak érdekében, hogy mindenki lehetőséget kapjon annak kipróbálására. Mindenki 1 órát játszhat majd és azután egy 90 perces szünetet követően lesz lehetőségünk további 1 óra játékidőre. Ha valaki például csak 30 percet játszik, akkor 1 óra szünet után ismét 1 óra játékidőre tesz szert.
Egyelőre nem tudni, mikor kerül sor a végleges verzió megjelenésére, de remélhetőleg a BlizzConon végre leleplezik majd.
Műfaj: MMORPG
Fejlesztő: Blizzard Entertainment
WoD történési után egy alternatív újrakezdésre térhettek volna vissza a játékosok Azerothra, kb az első Ork támadás után. Tudva hogy mi lesz az első ork háború eredménye és annak következményei, a játékosok végigmehettek volna újra az egészen, itt-ott módosítva a történéseket...és kb a Warcraft 1 történetét újra végig lehetett volna játszani, majd jött volna a második ork támadás és a warcraft 2 története és végül a warcraft 3-é. Csak ez kb 3 kiegészítő, és 6 évnyi tartalom...
Vagy...
WoD után visszatérnek az alternatív idősíkba, nem volt ork támadás, helyettük a játékosok és a be nem zöldült orkok jöttek volna át a Dark Portalon, figyelmeztetve a legiora a birodalmakat és hajrá, lehet összefogni, új fővárost kaptak volna a Hordások, megmaradtak volt a High Elfek, stb... teljesen új irányt vehetett volna a történet, megkötések nélkül. Nem lett volna LK, máshogy alakult volna Jaina és Arthas sorsa, ahogy a többi emberi királyságé is, és a sárkányoké is...
Jo kis tobb oras (napos) Av-t is elite killekkel, sereggel ilyesmi. Pve resze itt sem izgat annyira azert,de jo lesz az is. 😃
Kitudja, mikor blizz mar annyira szet cseszi majd a retailt hogy senki nem akar vele jatszani,akkor inditanak egy bc-t is,lk-t isstb. Igy lenne az igazi,mindenki ott jatszana ahol szeretne. 😃
Ott még a kis insták 😃 is elménnyel mentek le.. nem voltál olyan Japmi sehol mint most... Én bőven BC előtt kezdtem a Classicot 😀 és 10évig toltam is utána !
Nehez volt minden,persze de akkor meg nem is igazan tudtak az emberek, hogy mi van. Most ha megnezel egy privat szervert es jatszol rajta egy kicsit azert lenyegesen konnyebben boldogulsz mint annak idejen. Persze ossze hasonlitva a mostanival meg mindig nehez alapbol, hal istennek. 😃
Sok kisgyerek valoszinuleg sirva fog menekulni ha meglatja, hogy itt nem fog felhuzni egy karaktert 3 nap alatt,nem lesz epic gearje egy heten belul sot mitobb,meg 100% mountra sem fogja kifarmolni a penzt tul gyorsan. 😃
En varom szeretettel a classicot, ha meg elbasszak megyek vissza Light`s hopera, ahogy a tobbi vanilla fanatikus is. 😜
Engem nem erdekel, hogy atlehet vinni vagy nem, kijon classic valoszinuleg ott is hagyom az eles kieget ugy, ahogy van... 😃
Meg arrol is szol a fama, hogy lehet tovabb is haladnak kiegekben(elorol). Azt szeretnem latni, very ***in` much please...😃
Persze érdekes lenne újrázni, csak kérdés hogy ott is tartani fogják az eredeti ütemtervet, mármint 2 év per kieg, vagy esetleg gyorsítanak rajta?
Bár én biztos hogy külön kezelném őket:
most indul a classic egy "szerveren"
BC-t külön "szerverre" tenném ahová át lehet másolni a classic karaktert ami a classicban is ott marad, de a BC-s szerveren lehet továbbfejleszteni
WotLK ismét csak külön szerver ahová a BC-ről lehet másolni karaktereket
és így tovább, mindegyik külön kezelve, külön patchelve: pl. a spell dmgupos cuccok a BC-ből nem bukkannának fel a classicban, ésígytovább
Amugy igen, en is mindenkepp ugy csinalnam, hogy megarad a classic,lesz egy bc szerver,lesz egy lk szerver stb stb.
A blizzardbol kinezem,hogy ennyi esze nem lesz. Amugy meg ezzel kurva sok regi embert vissza csabitananak,akik ma azert nem jatszanak mar mert a game olyan amilyen. Akik imadtak bc-t lk-t es lassuk be,ez azert a ket legnagyobb kieg. Ebben a kettoben volt legnagyobb a playerbase is ha jol emlekszem. En szeretnem latni nagyon is. Egy jo kis mount hyjal-i csata, swp kil jaiden kill vagy wotlk toc,icc,ruby. Ott szivesen raidelnek ujra. Nem beszelve arrol, hogy a jo kis bcben meg nem volt hulladek dk hero class, mennyivel jobb is volt a jatek pvp wise. Aztan jottek lkban, ket unholy dk megkurt barmilyen parost 2v2. En vagyok az egyeduli akinek ez nem tetszik? 😃 Manapsag az osszes uj class ilyen. Monk,dh mind mind op es nem azzal van a baj, hogy eros mert legyen eros,de ne ennyire. Na mindegy, ott ez nem lesz problema..😃
[img]https://3.bp.blogspot.com/-ibJJaNnI4T0/UyLWBayUk3I/AAAAAAAAFmk/oAvYUpHCQmw/s1600/WoW+Subscriber+numbers+001+jim+younkin_b.png[/img]
BC és WotLK alatt talán azért volt ennyi előfizető, mert nem nagyon volt mellette másik népszerű mmorpg ami széles kört érdekelt volna.
Raid szempontból nekem BC-ből Karazhan, WotLKban meg Ulduar volt a nagy kedvenc. Hyalban csalódtam mert amennyire vártam azt az ominózus Warcraft 3-as pályát, annyira csalódás lett a WoWos megfelelője.
DK pedig a megjelenéskor is már erős volt, ugye PTR-en 5db DK simán betolta az első instát, healer nélkül. Majdnem minden kasztnak voltak hasonló kiemelkedései és porba nerfelesei. Classicban is ez lesz hacsak nem fogják már azonnal nerfelni pl a warriort (Indalamar farm videók vaniliából? - utána ment is a masszív nerf a warriknak). Viszont az hogy közben átalakították a DK-t azzal sokat finomodott és igazodott a többi kaszthoz, de lássuk be, új mechanikát is behozott, amit azóta több kaszt is megkapott: ellenfél "mozgatása": rántás, lökés. És pl EoS vagy AB BG-ken hasznos a célpont elrántása, kiemelése a tömegből. AB-n meg EoS-on a MoP alatt bementünk DK-Sámán párossal és a Dk kirántotta a healert a peremre, sámán meg lelökte a mélybe...
DK-nál azt sajnáltam, hogy a DK-vá válást és a hero classt nem igazán ültették át rendesen és emiatt a lore is kicsit hézagos lett ingame.
De a classicban is lesznek sajnos számomra érthetetlen talentek, ahogy a vaniliában is pl:
Cement Sámán: shield spec, parry, dodge; ezek mellett Frost shocckal threat generálás. Mint egy tank, csak éppen mailben. Ha megkapta volna a platet és még egy-két védelmező skillt, simán elmehetett volna tankolni is, és a paladin akkori, hordás megfelelője lehetett volna.
February – EverQuest: Gates of Discord
April – City of Heroes launches
June – Dark Age of Camelot: New Frontiers
July – Phantasy Star Online: Blue Burst releases
September – EverQuest: Omens of War
September – Final Fantasy XI: Chains of Promathia
September – Anarchy Online: Alien Invasion
September – Earth & Beyond closes
September – Saga of Ryzom launches
September – Neocron 2 launches
October – Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed
October – Meridian 59: Evolution
November – Ultima Online: Samurai Empire
November – World of Warcraft launches
November – EverQuest 2 launches
November – EVE Online: Exodus
December – Dark Age of Camelot: Catacombs
December – Anarchy Online goes free-to-play
Lehetett boven valogatni..😃
Bc es wotlk alatt azert volt annyi elofizeto mert jo kiegeszitok voltak. Period.
Ami utana jott az nem veletlenul mutat csokkeno tendenciat, cataclysmnel en is elhuztam inkabb massal jatszani mert szimplan otvar volt a kieg.
Karazhan sem volt rossz. Nekem a "kissebb" instak kozul Ssc volt a kedvenc. Hyjal szerintem kurva jo volt,bar megertem, hogy miert nem tetszett.
Wotlk ulduar meg hat ja, gyonyoru egy insta volt jo fightokkal.
Remelem, hogy nem lesznek felesleges nerfek classicon. A warri eros volt,ahogy a mage is,lock is stb. Mindnek meg volt a lehetosege arra, hogy jo legyen. A mostani nerfekkel is latjuk,hogy mi van. Rugot szarra nerfeltek,outlaw reszet legalabbis. Ma mar ott tartunk,hogy egyedul az assassin er valamit is pvp- wise. A sub sem lenne rossz de valahogy a shadowstrikeot spammelni nem eppen elvezetes.
Igen, nagyon jo az uj mechanika. Mindenki lok,mindenki chargeol,mindenkinek van mar egy lay on hands fele kepessege, fantasztikus...😃 Miota mindenki lok azota ennyibol all sajnos Eye of storm,holott regen meg elvezetes haboru volt ott kozepen, az egyeduli "lokes" a pap mc spellje volt es meg azzal is legalabb tudtal mit kezdeni. Shieldes talentek nem rosszak kulonben pvpre shamannal, persze marha sokat nem er de egy keveset szamit. Threat generalas valoban felesleges.
November – EverQuest 2 launches
November – EVE Online: Exodus
December – Dark Age of Camelot: Catacombs
December – Anarchy Online goes free-to-play
szerintem ennyi releváns a felsorolásból. Konkrétan én a wow előtt nem foglakoztam mmo-val, pedig nyomtam a wc1-3-at, Diablo-kat.
Persze a wow mellett is indult bőven a BC-WotLK idejében: Aion, Guild wars, Rift, Star Trek Online, LotrO stb... mégsem lett akkora nagy siker a wow árnyékában.
Ulduart nálam a járműhasználat vitte és a helyenként különleges boss mechanikák: Hodir, Council, Mimiron.
Magel azért nem hoztál össze egy ütős dínófarmot Ungoroban és nem nagyon szóloztál eliteket, bár én mindig is frostmage voltam szal lehet a fire azért tudott valamit vagy a lock.
"Mindenki lok,mindenki chargeol,mindenkinek van mar egy lay on hands fele kepessege, fantasztikus...😃 " - ez az uniformizálás hatása, nem a DK hozadéka. Én sem vagyok oda hogy a kasztokat 2-4 csoportokban mosnak össze folyamatosan. Anno azért vittük dudu-t, mert kellett a combat res.
Legemlékezetesebb Ulduar raid, Hodirnál tartottunk guilddel, és heti reset után csapat be, 4 duduval. Nem a res miatt, csak így jött össze. XTn mind a 4 res elment, 3 res az egyik dudura 😃 Megesik.
Pap MC skillje nagyon erős volt a maga idejében: TM-SS Alli temető környékén, az UD pap MC-zte majd folyóba folytotta az allisokat. Na persze Helcular is besegített a balhéba a 4 elitjével 😀
Shaman és shield: Elemsámli nem ment fel a parryig a cement ágon, még pvp talenttel sem szerintem, esetleg 8 pontig, talán 10-ig.
Nekem egyből valami tankféleség jött le, amit végül meggondoltak és félbehagytak.
Csupa csupa barátságos tanktalent:
Shield spec, Anticipate, Toughness, Parry - többi tanknál is itt vannak kivéve dudu:
Shield spec, Anticipate, Toughness - Paladin prot ág
Shield spec, Anticipate, Toughness - Warrior prot ág
Classic talentkakulátor:
[LINK]
Alapbol a leveling elfog venni toled 2-4 hetet, ahhoz hogy mountod legyen majd 60on rengeteget kell farmolnod a gold miatt, ha specko mount mint peldaul a locknak,palanak a lova,az meg rengeteg ido es gold is lesz. Nem lesz epic itemed egy jo ideig stb stb. 😃
Spoiler!