Windows PC-kre is megérkezett a DirectStorage technológia
Az Xbox Series X/S konzolok bejelentésekor lepleződött le a sokkal gyorsabb töltőképernyőkért és jobb játékteljesítményért felelős DirectStorage technológia, amelyet később Windows PC-kre is bejelentett a Microsoft.
Egy hosszú tesztidőszak után végre PC-re is elérhetővé vált a cég tárhely-technológiája. Ahogy azt korábban megerősítették, az API Windows 11 mellett Windows 10-en is működik. Mivel a fejlesztők már hozzáférhetnek a technológiához, az év vége felé biztosan felbukkannak az első olyan játékok is, amelyek PC-n és konzolon egyaránt támogatják azt.
A legtöbb számítógép esetében, amikor egy játék arról a tárhelyről töltődik be, ahova telepítve van, a CPU és a RAM felelős az adatok kitömörítéséért, és a folyamat végén az adatok a GPU-ra továbbítódnak. A DirectStorage technológia pedig lényegében leveszi a terhet a CPU-ról, mivel az adatok az SSD-ről azonnal a GPU-ra vándorolnak, vagyis a kitömörítést szintén a GPU végzi.
A Microsoft a közeljövőben biztosan felfedi majd a DirectStorage-et támogató játékok listáját, melyek között előreláthatóan ott lesznek a first-party címek, mint például a Forza Horizon 5 és a Halo Infinite.